Compensatie voor een non EU vlucht
Nu heb ik dit verhaal meerdere keren uitgelegd via email naar CSA en uit hun antwoorden blijkt dat ze mijn verhaal voor minder dan de helft hebben gelezen, ze hebben het alleen over de vlucht van Haneda naar Guangzhou, over de vluchten 'gemiste transit Guangzhou naar Amsterdam' en Guangzhou naar Londen werd niets gezegd.
Ik heb ook zitten zoeken voor instanties zoals Aviclaim en Airhelp, maar die kunnen niets voor mij betekenen aangezien al mijn vluchten werden behandeld door een non EU vluchtvaartmaatschappij. Ook heb ik een mail hierover gestuurd vaan de website waar ik mijn vliegtickets heb geboekt, maar die hebben nog niet gereageerd.
Ook ben ik terug naar Schiphol gegaan, op zoek naar de balie van CSA, maar die is daar niet te vinden.
Via hier wil ik om hulp en informatie vragen, over hoe ik deze situatie kan oplossen.
Ik ben bijna 24 uur later aangekomen dan origineel geplanned en ik kom er zelf niet uit, weet iemand die mijn verhaal heeft gelezen wat ik kan doen? Ik hoor het graag.
Misschien heeft u alvast iets aan deze link.
https://www.vlucht-vertraagd.nl/luchtvaartmaatschappijen/china-southern
Hier kan ik helaas ook niets mee, omdat het een non EU vlucht betreft
U moet inderdaad bij China Southern Airlines zijn
uit hun antwoorden blijkt dat ze mijn verhaal voor minder dan de helft hebben gelezen
Komt misschien omdat het een erg lang verhaal is. Haal de irrelevante zaken eruit en benoem puntsgewijs uitsluitend de relevante zaken.
Ik heb dit geprobeerd middels antwoorden in de emails, en specifiek de vluchten gemiste transit en Guangzhou > Londen > Amsterdam, maar hierop komen ze alleen terug op de vlucht Haneda > Guangzhou
Hoeveel procent van de totale reiskosten heb je extra moeten uitgeven door de vertraging? Als dat in de orde van procenten is kan je je afvragen of je er veel tijd in wilt steken.
Als er niet op basis van een wet kan worden geclaimd zal je zelf een zaak moeten aanspannen tegen CSA en kijken hoe ver je komt.
Ik heb voor de vervangende vluchten niets extra hoeven betalen, ik heb alleen voor eten en drinken betaald, ongeveer 20 euro totaal over de hele tijd dat ik op Guangzhou was
Voor 2 tientjes zou ik het laten voor wat het is. Eventuele andere vergoedingen worden langdurige touwtrekdiscussies. Wat is gebeurt is ook een beetje het risico wat bij reizen hoort. Misschien tegenwoordig moeilijk te accepteren dat dingen wel eens anders lopen dan gepland, maar niet alles is maakbaar.
U komt later aan dan gepland maar aangezien EU regels niet van toepassing zijn, waar beroept u zich op voor compensatie?
Ik wil hoofdzakelijk beroepen op het feit dat ik bijna 24 uur later aankwam op mijn eindbestemming en bijzakelijk op dat er geen informatie werd gegeven over geen enkele vertraging, hoe de medewerkers van CSA de passagiers behandelde (negeren van de vraag voor informatie) en het eten en drinken wat ik uit eigen zak heb moeten betalen
Nee, op welke wet of regelgeving wenst u zich te beroepen? En eigenlijk ook gelijk de vraag hoe u dat beroepen voor zich ziet, de geschillencommissie van China?
Aangezien alles kennelijk in Japan plaats vond zult u moeten uitzoeken of u naar Japans recht enig recht op compensatie heeft. U zult dan in Japan moeten procederen om uw eventuele recht te halen. U kunt niet procederen in Nederland.
In Europa hebben we dit goed kunnen regelen maar dat wil.niet zeggen dat dit elders in de wereld ook het geval.is.
Ik vermoed dat u ook in de reis voorwaarden van de betreffende maatschappij moet gaan kijken of enig recht op compensatie heeft. Dat is stap 1. Zo nee, dan niet u kijken of u naar Japans recht een recht op compensatie heeft. Zo nee, dan kunt u hoogstens in Japan een civiele procedure starten. Lijkt mij onbegonnen werk.
De 1e 3 vertragingen begonnen inderdaad in Japan, de rest van de vertragingen vonden plaats in Guangzhou, China.
Ik weet zelf ook niet hoe ik in China kan procederen en hoe dat eraan toe gaat.
Dat is onzin, compensatieregelingen met betrekking tot luchtvaart zijn vrijwel wereldwijd geregeld door de ICAO. De EU heeft hier alleen een mooie invulling aan gegeven.
"Weet iemand die mijn verhaal heeft gelezen wat ik kan doen?"
Ik snap uw frustratie maar ik denk dat het allerbeste wat u kunt doen is het gewoon accepteren en achter u laten. De EU regelgeving is niet van toepassing, CSA wil u blijkbaar niet begrijpen/helpen en juridische stappen gaan u alleen maar geld en frustratie kosten. Het weegt allemaal niet op tegen de moeite die u er in zal moeten steken om compensatie te krijgen voor 24 uur vertraging (hoeveel is dat uberhaupt waard) en het geld dat u heeft uitgegeven aan eten en drinken.
Ik heb nog wel een idee, ik neem aan dat je dit soort uitgaven in het buitenland met een creditcard betaald, en die kunt je ook inschakelen als een leverancier niet levert wat is overeengekomen.
Uw probleem te hebben gelezen verwijs ik u naar deze mogelijkheid https://www.maxvakantieman.nl/meld-een-klacht/ hoewel ook ik 'vrees'dat het antwoord niet anders zal zijn dan die welke al zijn gegeven. Het EU recht is helaas in deze casus niet van toepassing.
Je hebt niet direct gevlogen vanuit of naar een EU-land, of met een EU-luchtvaartmaatschappij. De EU-regelgeving is dus niet van toepassing.
Je kunt bij de ICAO meer informatie vinden over waar je terecht kunt, en hoe en wanneer je een schadeclaim kunt indienen in de relevante landen.
https://www.icao.int/sustainability/Lists/ConsumerProtectionRules/AllItems.aspx
Ik zou ook kijken of je recht hebt op vergoeding vanuit een reisverzekering, bijvoorbeeld die van een kredietkaart.
Zo biedt mijn kredietkaart een vergoeding aan voor gemiste aansluitende vluchten als gevolg van vertraging.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer