Cruise overboekt
ik heb in april een cruise geboekt voor 4 personen met de aida premium en vertrekdatum 13 juli. Nu werd ik op vrijdag 7 juli gebeld dat ze overboekt waren en de reis niet door kon gaan. Ik heb met Aida gemaild en gebeld en het blijkt dat ze helemaal geen reservering van mij hebben gehad. Blijkbaar heeft stip reizen gewoon een fout met de boeking gemaakt (ik heb wel van stip reizen een reserveringsbevestiging en ook betaald). Ze willen me nu 150 euro korting op een volgende reis geven, maar daar neem ik absoluut geen genoegen mee. Had alles geregeld (werk, oppas voor mijn kinderen etc.) Wat zijn mijn rechten?
[edit-redactie]
Hallo,
Vwb je boeking: dat is hartstikke vervelend om zo kort voor vertrek zoiets te horen te krijgen.
Daar mag Stipreizen zich niet zomaar vanaf maken.
Ze dienen een gelijkwaardig (of beter) alternatief te bieden. Die € 150 als tegemoetkoming - en dan ook nog eens als 'kortingsbon' - staat in geen verhouding.
Meldt je klacht ook bij de ANVR
Wat zou dan wel een goede schadevergoeding zijn volgens jou? We weten helemaal niet wat de reis gekost zou hebben.
Aida biedt €150 korting aan op een volgende reis, En wat zegt Stip reizen? Daar heb je de reis geboekt.
U moet met uw klacht bij Stipt zijn, die heeft de fout gemaakt naar ik begrijp.
Kijk bij een volgende keer of rechtstreeks boeken ( bij Aida bijv.) - dus niet via Stip of een andere organisatie - net zoveel kost of mogelijk zelfs voordeliger is.
u heeft niet zomaar recht op een andere of betere reis, als de reisorganisatie een zwaarwegend argument heeft om te annuleren, in dit geval echter ligt wel de fout bij de organisatie en dus ligt het voor de hand dat zij u een alternatief bieden, kunnen zij dit niet heeft u recht op vergoedingen van ALLE kosten die u gemaakt hebt...
denk bijvoorbeeld aan de vrije dagen die u heeft genomen maar ook die van uw reisgenoten, maar ook het niet genieten van de cruise, dan vind ik 150 euro wel erg mager, bovendien hoeft u geen genoegen te nemen met een korting of reischeck...
bel ze, neem dit gesprek ook op zodat u later bewijs heeft en kleg ze dit ook voor, willen ze geen kant op leg het dan voor aan de juiste geschillencommisie...
Buiten dat ik schriftelijk zou melden dat ik daar absoluut geen genoegen mee neem, zou ik ook even de moeite nemen om even naar kantoor te gaan.
Stip Reizen
Singaporestraat 82
1175 RA Lijnden
Je bent nu toch vrij. Beetje stampij maken doet soms wonderen. Ik zou me in ieder geval niet af laten schepen met 150,-
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer