Extra betalen als online inchecken niet lukt?
Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven.
Betreft: Boekingsnummer JY16HH
Flight FR9123 Ryanair 14 okt 2019 Vucht Girona-Eindhoven 6.15 uur
Op 14 oktober 2019 werden mijn vier zussen en ik na een gezellig weekendje Barcelona op het vliegveld in Girona geconfronteerd met een vervelende situatie. We moesten bij het inchecken van onze terugreis een toeslag van 55,- per persoon betalen ! We hadden het online inchecken verschillende malen geprobeerd, zo ook op de heenreis op 11 oktober in Eindhoven was dit niet gelukt maar toen was het op het vliegveld in Eindhoven opgelost omdat er nog een betaling van een stoel open zou staan. Het klopt inderdaad dat toen alles vast is gelopen toen ik deze betaling wilde gaan doen en daarna niet meer online kon inchecken. Na dit nu alsnog (17,-) betaald te hebben zou het opgelost zijn en mijn Ryanair online weer kunnen openen en inchecken voor de terugreis over twee dagen. Maar dit bleek dus niet het geval! Wéér kon ik niet inchecken online voor de terugreis! Iedere keer als ik op mijn boekingen ingelogd was en inchecken indrukte bleef deze steeds hangen met een lopende gele lijn erachter. Dit had ik op heenreis precies hetzelfde dus dacht ik dat het ook nu wel goed zou komen. Maar op vliegveld Girona aangekomen was de enige optie 55,- pp betalen, pas dan kon we ingecheckt worden. Nergens heb ik kunnen lezen dat alleen online inchecken kosteloos is en ik kon er niets aan doen dat ik niet online in kon checken.
Nu had ik deze reis via gotogate geboekt bij Ryanair. De mevrouw in Girona vertelde dat ik daar mijn klacht kon indienen omdat zij die kosten zouden vragen ? Ik voel me echt belazerd, dan denk je goedkoop te vliegen maar uiteindelijk is het een een duur grapje. Om maar niet te spreken over de stress die ik hierover gehad heb.
Heb ik nog recht op tegemoetkoming in deze kosten of moet je altijd extra betalen als je online niet kunt/lukt?
Ik denk het niet. U had vaker dat online inchecken kunnen proberen en het zal w.b. de kosten in de voorwaarden staan.
Heeft u niet vooraf gecontroleerd hoe Go to gate bekend staat? Ik zie alleen maar slechte reviews. Voortaan rechtstreeks boeken of via een reisbureau, want zo wordt goedkoop duurkoop. Dwz duurder dan u bedacht had.
Voor uw klachtmoet u bij Go to gate zijn, waar u geboekt heeft.
https://www.ryanair.com/nl/nl/nuttige-informatie/Klantenservice/Veelgestelde-vragen/luchthaven-en-online-inchecken/Wanneer-kan-ik-online-inchecken
Ter info: https://www.ryanair.com/nl/nl/nuttige-informatie/Klantenservice/algemene-voorwaarden/termsandconditionsar_710313649
Zou inderdaad contact opnemen met ryanair.
Zie de al gegeven verwijzingen. Ik merk op dat dit een van de problemen is die vaker voorkomen bij deze prijsvechter.
Goedkoop kunnen vliegen blijkt vaker stress op te leveren en meestal blijkt men bij Ryanair zeer onwillig als het om vergoeding gaat.
Ja joh, bij Ryanair moet je voor ALLES wat niet PRECIES volgens HUN regeltjes loopt (flink) extra betalen. Volgende keer misschien met een andere airline. Easy Jet of Brussels Airlines(vanaf Zaventem) bijvoorbeeld (zijn ook niet duur). Die doen niet moeilijk wanneer je technische problemen ervaart bij het inchecken dan kan dat alsnog gewoon gratis op de luchthaven, kost alleen ff wat tijd.
Als je op bepaalde tijden gaat proberen en als het gehele hotel leeg loopt kom je in de inlog file!
Gewoon eerder inloggen en niet vlak voor vertrek, als in ochtend vliegveld nog dicht is even wekker zetten, binnen enkele seconden inloggen en weer gaan slapen, overdag is daar wel eens vaker een Digitale file en ze weigeren systeem aan te passen omdat ze graag willen dat je bij betaalde.
Dus voor 7.00 uur, zelf 4.44 uur gedaan zonder problemen.
Inloggen heeft helemaal niets te maken of er een hotel leeg loopt of een vliegveld dicht is. De systemen zijn 24/7 beschikbaar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer