Geannuleerde vlucht via reis organisatie
Mijn dochter en vriend hebben via Vliegwinkel een ticket geboekt naar Bali. Toen duidelijk werd dat de vluchten niet meer door zouden gaan hebben ze tevergeefs contact gezocht met vliegwinkel om de reis te annuleren zonder respons. Ze ontvingen een standaard mail dat ivm drukte ze de meest belangrijke zaken zouden oppakken. Ondertussen naderde 12 maart toen heeft mijn dochter Emirates proberen te bereiken telefonisch geen reactie maar wel via de mail deze hebben de reis geannuleerd om zodoende No show te voorkomen. Vliegwinkel heeft tot de dag van vandaag alleen maar standaard mails gestuurd dat ze afhankelijk zijn van de airline en het maanden kan duren alvorens ze het geld van de luchtvaart terugkrijgen en dan moeten kijken wat mijn dochter terugkrijgt.
Het is toch niet normaal dat Vliegwinkel niet eens de moeite neemt om persoonlijk kontakt te leggen met de reiziger en uitleg geven over de terugbetaling van de tickets.
wie heeft advies of kan tips geven welke stappen wij kunnen ondernemen.
bedankt
Topantwoord
Dochter en vriend zijn een van de duizenden die wachten. Vliegwinkel is Spaans en al dietijd gesloten geweest.
@tijger1 , hoe komt u erbij dat vliegwinkel.nl Spaans is , heeft u dit overgenomen van @theotrucker ? , beweerd ook steeds dat vliegwinkel Spaans is , dit is niet juist . Op Radar forum geeft @theotrucker ook de verkeerde informatie ? Vliegwinkel.nl is een onderdeel van Travix Nederland BV . Zijn aangesloten bij ANVR en SGR https://www.anvr.nl/anvrleden/detail.aspx?nummer=4664
Lees overal dat ze Spaans zijn, klopt dus blijkbaar niet. Dan maar in het Nederlands wachten.
Sorry , maar ik lees nergens dat ze Spaans zijn .
Tijger1 heeft dat vast van Theotrucker die consequent blijft verkondigen dat ze Spaans zijn. Is gewoon een Nederlandse onderneming die hier zelfs ooit als (fysiek) reisbureau begonnen is. Het kan natuurlijk zijn dat hun call center afdeling o.i.d. in Spanje gevestigd is, en dat zou wel een negatief effect kunnen hebben op de bereikbaarheid op dit moment.
Zie bijv. deze In beginsel betaalt u iets voor een dienstverlening die niet wordt verleend en zou u, zoals recent ook aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/ en als het inderdaad lang duurt en of onduidelijk blijft kan uw dochter bij Vliegwinkel een vordering instellen. Dit naast ook info die via Kassa (eerdere vragen) en andere media te vinden zijn zoals hier: https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus. Als uw dochter inderdaad wil gaan vorderen op basis van het recht op geld terug, zie dan dit: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en voor de voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ Ga er wel van uit dat de afwikkeling geruime tijd in beslag zal nemen. Hoe dan ook kan er worden begonnen met de brief als genoemd.
Hallo Ingedeb ,
Vliegwinkel.nl is onderdeel van Travex Nederland BV , dus niks Spaans .
Zijn aangesloten bij SGR en ANVR
https://www.anvr.nl/anvrleden/detail.aspx?nummer=4664
Neem eens contact op met Travex Nederland
Contact SGR ,
( +31 ) 010 4146377
https://www.sgr.nl/aangesloten-reisorganisaties/vliegwinkel-nl/
Of Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer
Hier heb je wat aan.
Heb je enig idee hoeveel tijd persoonlijk contact kost en hoeveel mensen je dan moet hebben om alle zaken af te kunnen handelen? Het zal allemaal wel opgelost worden, maar je moet toch echt even geduld hebben. Het is ook niet zo dat je zomaar een paar duizend mensen in kunt zetten om alles heel snel af te handelen. De front-end zal misschien nog wel lukken via call centers maar het moet toch in de back-end verwerkt worden. En geen enkele organisatie is zo gedimensioneerd dat je even kunt opschalen tot pandemieniveaus.
u kunt de reissom terug vorderen, doe dit schriftelijk en geef ze daarvoor 14 dagen de tijd vanaf dagtekening, geen geld terug in deze tijd, dan geeft u uw vordering uit handen aan een deurwaarder....
of zij wel of niet geld terug krijgen van een derde partij doet niet ter zake....
Als het een budget bedrijf u kunt u geen eersteklasbehandeling verwachten. Ik denk ook niet dat een eersteklas bedrijf zelfs genoeg personeel heeft om elke boeker persoonlijk te benaderen. Dan zou men vele mensen extra in dienst moeten nemen en dan zou dat nog niet toereikend zijn in deze tijd.
Mijn advies: uw dochter en vriend kunnen maar beter wat geduld hebben, afwachten, en die website in de gaten houden. Het geld was al uitgegeven dus konden ze het kennelijk missen. En misschien voortaan bij een stenen reisbureau iets boeken want dan kunnen die zulke zaken regelen en persoonlijk contact opnemen? En in zijn algemeenheid: een VIP behandeling moet je VIP prijzen voor betalen, zo eenvoudig is het.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer