ma
door mandymuller Dec 17, 2011 om 01:56
Vakantie & reizen

Groupon tickets Airfast

Op 1 december heb ik bij groupon 2 bonnen gekocht. "Voucher inwisselbaar voor retourvliegtickets van Amsterdam naar Europese topsteden: kies uit 100 luchtvaart-maatschappijen en vlieg wanneer je maar wil de komende 12 maanden naar Rome, Praag, Barcelona en nog veel meer bestemmingen"
Uiteraard zeer misleidend dat dit exclusief luchthaven belastingen is die kunnen oplopen tot €200 !
Maar goed dit staat wel bij de deal vermeld dus hier kun je eigenlijk niets over zeggen, behalve dat je goed moet lezen.
Waar je wel wat over kan zeggen is dat deze voucher / groupon in zijn geheel nep is. Wanneer je op de site komt van Airfast kosten namelijk alle tickets €0 en zijn de enige kosten de belanstingen. Kortom als ik dus nooit een bon had gekocht was ik dus altijd €30 euro goedkoper uit dan met bon.
Uiteraard heb ik hier over de klantenservice gebeld, maar zou als bij de meeste klantenservice medewerker weten de arme mensen van niets af en zijn zij de personen die de klappen vangen. Het meisje begreep niets van de deal en bleef maar zeggen dat zij niet alle deals uit haar hoofd weet. Ze begreep ook niet dat er bij een bedrag van €0 geen bon in te wisselen valt...
Maar goed toen ik deze geweldige bon kocht zag ik dat er nog minimaal 60 andere verkocht zijn dus wie meld zich ook met dit probleem? En wat gaan we er aan doen?

2670 7 Rapporteer

gr
door groupon.nl - Dec 19, 2011 om 10:38
13 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mandy,

Wat vervelend dat je niet tevreden bent over je Groupon. Graag verwijs ik je nogmaals door naar onze klanten service. Wij zullen je dan zo snel mogelijk verder helpen. Je kunt je mail sturen naar info@groupon.nl of bellen naar: 020 435 0369. Mocht je liever gebeld of worden stuur ons dan je gegevens. Dan nemen wij contatc met je op.

Met vriendelijke Groet,
Rianne
Customer Support

cl
door clementia - Jan 11, 2012 om 11:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook reuze spijt van de aankoop van drie Airfast-tickets met ‘korting’. Kortgeleden wilde ik er een gaan gebruiken. Ik heb een retour naar Lissabon geboekt. Er waren een aantal mogelijkheden, maar de meeste vluchten waren met zo’n lange tussenstop dat de reis rond de 24 uur ging duren (van Amsterdam naar Portugal!).
Toen ik deze tickets kocht heb ik eerst op de site van Airfast gekeken en van de prijzen die daar stonden € 29 afgetrokken. Dan waren de vluchten inderdaad iets goedkoper dan bij andere maatschappijen en ik dacht, als ik die tickets heb, kom ik nog eens ergens!
Bij het boeken van de vlucht naar Lissabon heb ik de prijs vergeleken op andere sites, wat het daar zou kosten. Bij Vliegwinkel kostte de retourvlucht non-stop op dezelfde dagen en op comfortabele tijden, nl. laat in de middag heen en midden op de avond terug, € 126,50.
Ik moest bij Airfast voor die vlucht €144,52 betalen; de € 29 euro die ik al betaald had, ging er helemaal niet af, zoals ik verwacht had. De vlucht kost dus in totaal € 173,52, met de heenreis ’s avonds laat en terugreis om kwart voor vier ’s middags, (ik zou liever die middag nog in Lissabon doorbrengen en ‘s avonds teruggaan, maar die mogelijkheid was er niet) met een tussenstop in Parijs.
Onbegrijpelijk dat dit als aanbieding wordt voorgesteld. Het is misleidend en riekt naar oplichting.
Ik zag op deze site dat groupon reageert met: vervelend dat je niet tevreden bent. Alsof tevreden zijn met deze deal (duurdere vluchten op vervelende tijden) een optie is, en alsof het aan de klant ligt dat die niet tevreden is!

di
door dijk_1 - Jan 11, 2012 om 13:41
3 Antwoorden / 4 Vragen

Ook ik heb spijt van mijn aankoop. Niet alleen zijn de vluchten duurder, ook de organisatie Airfast is moeilijk te traceren. Als ik de ticket betaal en de organisatie komt in financiele problemen, ben ik al mijn geld kwijt.... Ook kan je bij Airfast tijdens het boeken geen vliegticketverzekering afsluiten. Dit is belangrijk om jezelf tegen het faillissement van de luchtvaartmaatschappij te verzekeren. Groupon heeft het door mij voor de voucher betaalde bedrag omgezet in credits (na aftrek 15%). Deze kan ik gebruiken voor een volgende aankoop bij Groupon.....

pi
door pin - Jan 23, 2012 om 13:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn helaas ook in de actie getrapt. Als je met Ryanair of Wizzair reist ben je veel voordeliger uit. Bovendien vind ik de website van Air Fast verschrikkelijk onoverzichtelijk. Ik heb vandaag een mail gestuurd of we restitutie kunnen ontvangen, heb net een antwoord terug gekregen:

Een terugbetaling van de groupon is alleen mogelijk binnen 7 dagen na aankoop. Wat we wel voor je kunnen doen is het aankoopbedrag in Groupon-credits (- 15% administratiekosten), op je account bij Groupon bijschrijven.

Credits staan gelijk aan euro's en deze kun je inzetten voor een volgende aankoop op groupon.nl en zijn 12 maanden geldig. Tijdens het afrekenen van een groupon kun je aanvinken dat het totaalbedrag met credits verrekend moet worden. In dit geval ontvang je 49,30 credits.

Graag hoor ik van je onder welk e-mail adres ik de groupons kan vinden en of ik dit voor je in orde kan maken!

Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
________________

Dit vind ik zelf wel netjes van Groupon, dus wij blijven voorlopig nog gewoon klant. Hopelijk gaan ze in de toekomst niet meer in zee met zo'n bedrijf als Air Fast.

jsec
door jsec - Mar 6, 2012 om 06:04
7 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ben er ook ingetrapt en ben erg teleurgesteld in de AIRFAST tickets van Groupon!

Vandaag ga ik Groupon hierover benaderen en hoop ook op overzetting in Groupon-credits. Het verlies van 15% is acceptable.

Wat ben ik blij dat er een site als KASSA bestaat!

groet

Cindy

diumenge
door diumenge - Mar 6, 2012 om 07:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Makkelijk geld verdienen door Groupon zo, een product verkopen waarbij je niet krijgt wat je verwacht en vervolgens is hun oplossing een tegoedbon minus 15% (die hebben ze dus zeker binnen) voor de volgende deal (dus die omzet is ook zeker). Hopelijk is de volgende deal dan wel een succes.

li
door lindavdl - Jul 22, 2012 om 12:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde probleem!! IK ben al vanaf oktober aan het kijken naar meerdere vluchten in europa, er was telkens niets beschikbaar. Meerder malen naar groupon gemail, maar tevergeefs.Vorige week gebeld en kreeg als reactie dat ik een engelse mail moest sturen en dan zouden zij het uitzoeken. Vervolgens geen reactie gehad.
Nu las ik hierboven dat je sowieso €. 0,00 betaald voor de tickets en dat je altijd alleen belasting betaald. Dat betekend dus dat de mensen die via Groupon die tickets hebben gekocht dus meer betalen dan zonder die tickets van Groupon!! Dat is dus pure OPLICHTING!! Ik vind dit niet normaal, hoop ook dat ik mijn geld terug krijg!