ba
door bateshaiden Dec 3, 2019 om 16:07
Vakantie & reizen

Heeft iemand ooit samengewerkt met een bedrijf om vluchtcompensatie te krijgen?

Hallo, ik had onlangs een vertraging van 5 uur met reizen van Parijs naar Amsterdam. Mijn vriendin en ik weten dat we een vergoeding kunnen krijgen. Het punt is dat we dit nog niet eerder hebben gedaan. Iemand raadde ons aan om Airclaim te gebruiken. Maar we zagen dat we ook de website van de luchtvaartmaatschappij konden gebruiken. Welke is beter? Een bedrijf gebruiken of zelf doen? We willen een betere kans om het geld te krijgen. Dank je!

2996 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 3, 2019 om 16:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, daar heb ik nog nooit mee van doen gehad, maar ik lees altijd veel goeds over EUclaim. Kijk eens op Google.

ba
door bateshaiden Dec 3, 2019 om 18:23
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie. Ik zal ze meteen controleren.

marita5
door marita5 - Dec 3, 2019 om 16:27
11534 Antwoorden / 15 Vragen
ba
door bateshaiden Dec 3, 2019 om 18:19
Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik zal de link controleren die u hebt opgegeven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 3, 2019 om 17:02
16885 Antwoorden / 202 Vragen

ie ook deze https://www.vlucht-vertraagd.nl/?  en evt. deze die bij resultaat niets aanrekent: https://www.euclaim.nl/vlucht-vertraagd?  en mogelijk overbodig m.b.t. uw rechten: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/vliegen-vluchtvertraging/problemen-vlucht/vlucht-vertraagd waar u ook een voorbeeldbrief vindt naast info hoe u ook helemaal zelf kunt handelen en dus zonder intermediair.

ba
door bateshaiden Dec 3, 2019 om 18:19
Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik zal de link controleren die u hebt opgegeven.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 3, 2019 om 18:21
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Graag gedaan

diumenge
door diumenge - Dec 3, 2019 om 17:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gewoon zelf regelen. Waarom een tussenpersoon betalen voor iets wat je makkelijk zelf kan regelen?

ba
door bateshaiden Dec 3, 2019 om 18:22
Antwoorden / 1 Vragen

Omdat ik heb gehoord dat luchtvaartmaatschappijen alles zullen doen om de compensatie niet te betalen. In het artikel staat dat deze bedrijven meer succes hebben dan wanneer u het zelf doet.

diumenge
door diumenge Dec 3, 2019 om 18:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Low budget maatschappijen ja. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb zo'n idee dat Air France zich netjes aan de wet zal houden. Dat blijkt ook wel uit het het makkelijk vindbare online claimformulier. Uiteraard proberen die claim bedrijven je op andere gedachte te brengen...

aurora1
door aurora1 - Dec 3, 2019 om 19:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik niet.

jo
door jorisw - Dec 3, 2019 om 20:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou je een tussenpersoon inschakelen voor iets wat je prima zelf kan? Mensen kopen huizen zonder makelaar, maar om een simpele claim in te dienen (of visa aan te vragen, en vul nog maar meer voorbeelden in) gaan ze naar die bedrijfjes. Vreemd.

Het heeft ook niks met kans op geld terugkrijgen te maken. Een vliegtuig had teveel vertraging of niet. Zo niet, dan krijgt ook het beste bedrijf geen cent terug.

ko
door koningsjpc - Dec 4, 2019 om 11:40
68 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb het enkele maanden geleden gehad met een reis van KLM naar Verenigde Staten, ca. 4 uur vertraging. Ik werd platgegooid later met diverse mailtjes van personen, die deze schadevergoeding wel even voor me wilden aanvragen a raison van ca. € 300,--.
Ik heb het zelf gedaan (kijk ook even bij KLM). Ze willen je personalia, je vluchtnummer etc., en bewijsstukken. Het formulier is vrij eenvoudig in te vullen. Ik had het in tijd van ca. een kwartier kant en klaar, incl. bewijsstukken, daarna doorgestuurd (in mijn geval) KLM en 14 dagen later had ik (ook weer in mijn geval) 2x  €600,-- + de reserveringskosten van de stoelen, 2x€20,-- op de rekening staan, waar ik mee betaald had. Ook (in mijn geval) belde de KLM mij zelf met de mededeling, dat ik een schadevergoeding kon vragen en ze vertelden mij precies, waar het aanvraagformulier stond. Zelfs op Schiphol werd mij door medewerkers gewezen op het feit, dat ik schadevergoeding kon vragen.

mo
door mof - Dec 4, 2019 om 12:41
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf heb ik goede ervaringen met het bedrijf EUclaim. In 2017 een vertraging gehad bij het Portugese TAP.
EUclaim vraagt een vergoeding van 25%, in mijn geval was dit dacht ik 50€ (200€ was de reguliere vergoeding). Dus ik heb 150€ van EUclaim gestort gekregen.
Dit doen ze bij acceptatie van de aanvraag, dus na beoordeling van uw bewijsstukken krijgt u uw geld al.
EUclaim neemt dan het risico op zich dat ze eventueel geen vergoeding van TAP krijgen. Maar zij hebben natuurlijk de ervaring, tijd en kennis om dit soort claims te
verzilveren.
Voor mij goldt: ik heb de stress niet voor 50€ minder vergoeding. Prima! Ik had geen vertrouwen in een discussie met TAP.

omehenk
door omehenk - Dec 4, 2019 om 13:09
10 Antwoorden / 1 Vragen

zij zijn groot en jij bent klein dus het een probleem

diumenge
door diumenge Dec 4, 2019 om 19:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nuttig...

koekeloer
door koekeloer - Dec 4, 2019 om 15:01
562 Antwoorden / 18 Vragen

zelf doen, niet moeilijk en dan krijg je de hele vergoeding. via bedrijf kost het (veel) provisie

mpbraaksma
door mpbraaksma - Dec 4, 2019 om 19:13
48 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf claimen kost je niets, via een tussenpersoon dan gaat er een deel naar de tussenpersoon.