Heeft iemand ooit samengewerkt met een bedrijf om vluchtcompensatie te krijgen?
Hallo, ik had onlangs een vertraging van 5 uur met reizen van Parijs naar Amsterdam. Mijn vriendin en ik weten dat we een vergoeding kunnen krijgen. Het punt is dat we dit nog niet eerder hebben gedaan. Iemand raadde ons aan om Airclaim te gebruiken. Maar we zagen dat we ook de website van de luchtvaartmaatschappij konden gebruiken. Welke is beter? Een bedrijf gebruiken of zelf doen? We willen een betere kans om het geld te krijgen. Dank je!
Nee, daar heb ik nog nooit mee van doen gehad, maar ik lees altijd veel goeds over EUclaim. Kijk eens op Google.
Bedankt voor je reactie. Ik zal ze meteen controleren.
Hallo Bateshaiden ,
Lees ook hier ,
https://www.eccnederland.nl/nl/hulp-bij/toerisme-en-vervoer-eu/vlucht-vertraagd-claim-vergoeding
Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik zal de link controleren die u hebt opgegeven.
ie ook deze https://www.vlucht-vertraagd.nl/? en evt. deze die bij resultaat niets aanrekent: https://www.euclaim.nl/vlucht-vertraagd? en mogelijk overbodig m.b.t. uw rechten: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/vliegen-vluchtvertraging/problemen-vlucht/vlucht-vertraagd waar u ook een voorbeeldbrief vindt naast info hoe u ook helemaal zelf kunt handelen en dus zonder intermediair.
Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik zal de link controleren die u hebt opgegeven.
Graag gedaan
Gewoon zelf regelen. Waarom een tussenpersoon betalen voor iets wat je makkelijk zelf kan regelen?
Omdat ik heb gehoord dat luchtvaartmaatschappijen alles zullen doen om de compensatie niet te betalen. In het artikel staat dat deze bedrijven meer succes hebben dan wanneer u het zelf doet.
Low budget maatschappijen ja. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb zo'n idee dat Air France zich netjes aan de wet zal houden. Dat blijkt ook wel uit het het makkelijk vindbare online claimformulier. Uiteraard proberen die claim bedrijven je op andere gedachte te brengen...
Waarom zou je een tussenpersoon inschakelen voor iets wat je prima zelf kan? Mensen kopen huizen zonder makelaar, maar om een simpele claim in te dienen (of visa aan te vragen, en vul nog maar meer voorbeelden in) gaan ze naar die bedrijfjes. Vreemd.
Het heeft ook niks met kans op geld terugkrijgen te maken. Een vliegtuig had teveel vertraging of niet. Zo niet, dan krijgt ook het beste bedrijf geen cent terug.
Ik heb het enkele maanden geleden gehad met een reis van KLM naar Verenigde Staten, ca. 4 uur vertraging. Ik werd platgegooid later met diverse mailtjes van personen, die deze schadevergoeding wel even voor me wilden aanvragen a raison van ca. € 300,--.
Ik heb het zelf gedaan (kijk ook even bij KLM). Ze willen je personalia, je vluchtnummer etc., en bewijsstukken. Het formulier is vrij eenvoudig in te vullen. Ik had het in tijd van ca. een kwartier kant en klaar, incl. bewijsstukken, daarna doorgestuurd (in mijn geval) KLM en 14 dagen later had ik (ook weer in mijn geval) 2x €600,-- + de reserveringskosten van de stoelen, 2x€20,-- op de rekening staan, waar ik mee betaald had. Ook (in mijn geval) belde de KLM mij zelf met de mededeling, dat ik een schadevergoeding kon vragen en ze vertelden mij precies, waar het aanvraagformulier stond. Zelfs op Schiphol werd mij door medewerkers gewezen op het feit, dat ik schadevergoeding kon vragen.
Zelf heb ik goede ervaringen met het bedrijf EUclaim. In 2017 een vertraging gehad bij het Portugese TAP.
EUclaim vraagt een vergoeding van 25%, in mijn geval was dit dacht ik 50€ (200€ was de reguliere vergoeding). Dus ik heb 150€ van EUclaim gestort gekregen.
Dit doen ze bij acceptatie van de aanvraag, dus na beoordeling van uw bewijsstukken krijgt u uw geld al.
EUclaim neemt dan het risico op zich dat ze eventueel geen vergoeding van TAP krijgen. Maar zij hebben natuurlijk de ervaring, tijd en kennis om dit soort claims te
verzilveren.
Voor mij goldt: ik heb de stress niet voor 50€ minder vergoeding. Prima! Ik had geen vertrouwen in een discussie met TAP.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen, in een fietsenstalling voor medewerkers bij het bedrijf waar ik werkzaam ben.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterkverbaasd, want
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer