LukeD
door LukeD Mar 3, 2022 om 19:57
Vakantie & reizen
In de NS-app zie ik een prijs staan voor een retour?

In de NS-app staat, op moment dat je een rit wil boeken, een prijs genoemd met daaronder in kleinere letters de woorden 'RETOUR, 2e klas, vol tarief'.
Klik je daarna door om het treinkaartje te kopen, dan blijkt dit niet de prijs te zijn voor een retourrit, maar voor een enkele reis.

De 1e pagina is dus niet correct, of misschien zelfs misleidend?

3608 18 Rapporteer

LukeD
door LukeD - Mar 3, 2022 om 19:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bij deze de volgende pagina in de app, waarin te zien is dat een retour niet €8 maar €16 kost.

LukeD
door LukeD - Mar 3, 2022 om 20:00
3 Antwoorden / 1 Vragen
LukeD
door LukeD - Mar 3, 2022 om 20:02
3 Antwoorden / 1 Vragen

En de bestelpagina.

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Mar 3, 2022 om 20:33
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Vreemd, bij mij staat er gewoon enkele reis.

LukeD
door LukeD Mar 3, 2022 om 20:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel. Raar idd. Er wordt geen update aangeraden. Draait je telefoon op iOs of Google?

Donuts
door Donuts Mar 3, 2022 om 20:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Android.

Donuts
door Donuts Mar 3, 2022 om 20:43
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Probeer het nog eens voor reis morgenochtend.

LukeD
door LukeD Mar 3, 2022 om 20:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

Er blijft staan: RETOUR

Donuts
door Donuts Mar 3, 2022 om 20:49
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zou ik toch contact zoeken met app support, te vinden onder 'meer'  in de app en dan App support.

Topantwoord

Iv
door Ivo W - Mar 3, 2022 om 20:35
731 Antwoorden / Vragen

Dat ligt dan waarschijnlijk aan jouw telefoon. Er staat gewoon de prijs voor een enkele reis bij mij.

marita5
door marita5 - Mar 3, 2022 om 20:44
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Luked ,

Als ik naar de site ga van NS , staat er duidelijk : enkele reis € 8,00
Klikt u op meer prijzen en aanvinken dagretour staat er €16,00 .

LukeD
door LukeD Mar 3, 2022 om 20:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

Via de website staat er bij mij ook €8 enkel en €16 retour. Via de app, zie mijn afbeelding, blijft er staan: €8 retour.

marita5
door marita5 Mar 3, 2022 om 20:55
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Vreemd , dan maar boeken via de website .

in
door inno1 - Mar 3, 2022 om 20:57
120 Antwoorden / Vragen

Goh.. en wat nu? Nadenken?

LukeD
door LukeD Mar 3, 2022 om 21:15
3 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk een fout in de app, gok ik.

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Mar 3, 2022 om 20:57
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zet het ook maar even hier neer ivm afbeelding.

Zou ik toch contact zoeken met app support, te vinden onder 'meer'  in de app en dan App support.

Be
door Bewaklu - Mar 3, 2022 om 21:18
133 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, een probleem maken van iets dat geen probleem is....opgelost.
Kwestie van lezen dus.

Slotje graag!

LukeD
door LukeD Mar 3, 2022 om 22:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

Probleem is dat de app van de NS onjuiste informatie verschaft. En ik graag wil weten of dit alleen bij mij is of ook bij anderen. Niets meer of minder.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 3, 2022 om 21:43
16882 Antwoorden / 202 Vragen

Wat u in de foto laat zien zijn de gegevens van de enkele reis Eindhoven Cs naar Tilburg en de prijs €8,00 Daaronder staat Retour, 2e klas, vol tarief meer info (de laatste twee woorden in blauwe letters - door mij vet gemaakt). Er staat dus niets dat misleidend is en als u de app vervolt met ook de terugreis dan ziet u dezelfde info. Daarmee wordt de info bedoeld die @MARITA5 u al gaf.

Daarbij is ook nog aande orde dan men bij de NS al jarenlang geen retourkaarten meer kent met uitzondering bij  speciale acties voor bezoek aan een stad, evenement of dergelijke met ook een speciaal tarief.

Helaas interpreteert u de info dus foutief.

LukeD
door LukeD Mar 3, 2022 om 22:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, op meer info drukken geeft meer info.
Daar staan in de app idd de juiste prijzen.
Tevens staan daar de prijzen voor een retout kaart. ;-)

gerbera
door gerbera Mar 5, 2022 om 20:47
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Retourkaarten bestaan wel degelijk bij NS, dat heet tegenwoordig Dagretour.

sira
door sira - Mar 3, 2022 om 21:48
2356 Antwoorden / 24 Vragen

Waarom verwijdert u de app niet, start daarna telefoon opnieuw op en daarna de app opnieuw installeren. Ik kan niet garanderen of dit helpt, maar u heeft dan alles gedaan wat mogelijk is.

va
door vanlotjegetikt - Mar 4, 2022 om 08:38
809 Antwoorden / Vragen

of gewoon OV9292 gebruiken

getty
door getty - Mar 4, 2022 om 09:34
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik gebruik de app regelmatig en heb even gekeken, bij mij staat het ook gewoon goed

App even verwijderen en even opnieuw installeren. En weer door..

rj
door rjw - Mar 4, 2022 om 12:51
3274 Antwoorden / 5 Vragen

Om nu gelijk over misleiding te gaan praten inhet geval van een softwarefout gaat wel wat ver. Als er sprake is van misleiding moet de partij die misleidt daar belang bij hebben. Dat is in dit geval niet van toepassing.

mo
door mof - Mar 4, 2022 om 14:16
3619 Antwoorden / 3 Vragen

En wat gebeurt er wanneer u op "meer info" drukt? Wellicht bedoelt NS hier te melden: "als u informatie over de prijs retour wilt kunt u daar meer info over krijgen"
Het is al een tijdje zo dat er geen "retours" meer worden verkocht: de prijs is altijd het dubbele van de enkele rit prijs. HEt enige dat zou kunnen optreden is wanneer u over een
dal-korting of dal-vrij beschikt: dan is in de daluren de prijs lager dan in de spits. Als u dus op een donderdag om kwart voor tien incheckt betaalt u daluren prijs en als u dan tussen 16h 's middags en 18h30 's avonds incheckt voor de terugreis betaalt u spitsuren prijs ....

Echter, ik ben het met u eens: zoals het hier wordt gepresenteerd is het niet duidelijk wat u moet betalen. Aanmelden zou ik overigens nooit doen!

In het verleden is er veel discussie geweest rondom de chipkaarten, en is uiteindelijk de zogenaamde anonieme chipkaart op de markt gekomen JUIST omdat mensen het recht hebben
zo ANONIEM mogelijk te reizen. Door het aanmeld systeem dat de NS nu heeft ingevoerd wordt toch weer dit recht aangevallen!

Feitelijk gebeurt dit ook al omdat je niet meer contant een OV rit kan betalen maar altijd over een bankpas/bankrekening, dus 100% anoniem reizen kan al niet meer sind een tijdje!

Je wordt overal gevolgd!

youri
door youri - Mar 8, 2022 om 15:33
28 Antwoorden / 4 Vragen

De echte betekenis van Retour is terugreis. Ik zie linksbovenaan bij jou ook "terug" staan. Maar in Nederland is de betekenis van retour in de volksmond "heen en terugreis"geworden. Dat geeft de verwarring.

pe
door pebk Mar 8, 2022 om 19:59
581 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is niet waar. Misschien de oorspronkelijke betekenis vanuit het frans. Volgens het woordenboek (Van Dale) is retour ook "een kaartje voor de heen- en terugreis". https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/retour

gerbera
door gerbera Mar 8, 2022 om 21:39
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Onzin, de betekenis is, bij een retour, heel simpel de heen en terugreis met hetzelfde kaartje.

Pi
door PietersNN - Mar 8, 2022 om 16:18
3 Antwoorden / Vragen

Kwestie van lezen inderdaad...

Lisa_B
door Lisa_B - Mar 11, 2022 om 11:11
33 Antwoorden / Vragen

Dat is gek, heb je al gekeken of dit ook geldt voor andere reizen? Het kan zijn dat de NS alleen voor deze reis een andere prijs aangeeft.