KLM boeking gewijzigd door partnermaatschappij
Via de website van KLM hebben wij een vlucht geboekt van Amsterdam naar Bangkok en vervolgens van Bangkok naar Siem Reap. De overstaptijd bedraagt 1uur en 10 minuten. Nu krijg ik bericht van Bangkok Air dat mijn vlucht van Bangkok naar Siem Reap gewijzigd is naar een latere vlucht, waardoor de overstaptijd nu 7 uur en 15 minuten wordt. De reden is dat de overstaptijd te kort is; dit moet minimaal 1 uur en 15 minuten zijn.
Aantal dingen verbaast mij.
1) Ik heb de vlucht geboekt bij KLM, maar Bangkok Air wijzigt mijn vlucht. Wie voert de regie op mijn boeking?
2) KLM heeft mij een vlucht laten boeken wat klaarblijkelijk niet aan de juiste voorwaarden voldoet.
3) KLM geeft mij alleen toestemming om de vlucht van Bangkok naar Siem Reap aan te passen, de rest staat vast. Als ik dit van tevoren had geweten, had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt. KLM bood een vlucht aan met de kortste overstaptijd tegen een hogere prijs. Ik vind het onterecht dat ik nu dezelfde prijs betaal met een veel langere overstaptijd.
Voor de terugweg hebben we hetzelfde probleem met de overstaptijd, alleen daarvan heb ik nog geen bericht gekregen.
U wil een lagere prijs omdat u een langere overstaptijd heeft? Vreemd want de kosten veranderen niet of u nou snel of langzaam overstapt.
Waar ik vindt dat u wel een punt heeft is dat als KLM u een niet bestaande optie heeft verkocht u naast een eenzijdige aanpassing ook de mogelijkheid tot kostenloos annuleren zou moeten krijgen. Hebt u dat al geprobeerd of wilt u dat niet?
Inderdaad, lijkt mij het vanuit KLM niet handig om dit zo te regelen.
Kan het zijn dat de vertrektijd van de vlucht van Bangkok naar Siem Reap is aangepast en dus eerder vertrekt? Of komt KLM later aan op Bangkok? KLM heeft natuurlijk geen invloed op de vertrektijden van een andere partij, zij verzorgen namelijk deze vlucht niet.
Hierdoor kan een situatie ontstaan zijn waardoor de bagage niet op tijd van het ene vliegtuig naar het andere vliegtuig verplaatst kan worden.
Blijft onverlet dat ik hier wel een klacht over zou indienen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vattenfall
vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?
Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer