jo
door jover74 Dec 20, 2023 om 15:14
Vakantie & reizen

KLM boeking gewijzigd door partnermaatschappij

Via de website van KLM hebben wij een vlucht geboekt van Amsterdam naar Bangkok en vervolgens van Bangkok naar Siem Reap. De overstaptijd bedraagt 1uur en 10 minuten. Nu krijg ik bericht van Bangkok Air dat mijn vlucht van Bangkok naar Siem Reap gewijzigd is naar een latere vlucht, waardoor de overstaptijd nu 7 uur en 15 minuten wordt. De reden is dat de overstaptijd te kort is; dit moet minimaal 1 uur en 15 minuten zijn.

Aantal dingen verbaast mij.

1) Ik heb de vlucht geboekt bij KLM, maar Bangkok Air wijzigt mijn vlucht. Wie voert de regie op mijn boeking?
2) KLM heeft mij een vlucht laten boeken wat klaarblijkelijk niet aan de juiste voorwaarden voldoet.
3) KLM geeft mij alleen toestemming om de vlucht van Bangkok naar Siem Reap aan te passen, de rest staat vast. Als ik dit van tevoren had geweten, had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt. KLM bood een vlucht aan met de kortste overstaptijd tegen een hogere prijs. Ik vind het onterecht dat ik nu dezelfde prijs betaal met een veel langere overstaptijd.

Voor de terugweg hebben we hetzelfde probleem met de overstaptijd, alleen daarvan heb ik nog geen bericht gekregen.

1331 2 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 20, 2023 om 15:26
2098 Antwoorden / Vragen

U wil een lagere prijs omdat u een langere overstaptijd heeft? Vreemd want de kosten veranderen niet of u nou snel of langzaam overstapt.
Waar ik vindt dat u wel een punt heeft is dat als KLM u een niet bestaande optie heeft verkocht u naast een eenzijdige aanpassing ook de mogelijkheid tot kostenloos annuleren zou moeten krijgen. Hebt u dat al geprobeerd of wilt u dat niet?

pino123
door pino123 - Dec 22, 2023 om 11:04
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Inderdaad, lijkt mij het vanuit KLM niet handig om dit zo te regelen.
Kan het zijn dat de vertrektijd van de vlucht van Bangkok naar Siem Reap is aangepast en dus eerder vertrekt? Of komt KLM later aan op Bangkok? KLM heeft natuurlijk geen invloed op de vertrektijden van een andere partij, zij verzorgen namelijk deze vlucht niet.
Hierdoor kan een situatie ontstaan zijn waardoor de bagage niet op tijd van het ene vliegtuig naar het andere vliegtuig verplaatst kan worden.
Blijft onverlet dat ik hier wel een klacht over zou indienen.