ma
door marianne vd meer Sep 29, 2016 om 11:46
Vakantie & reizen

Mag een camping 3procent van de vraagprijs innen inplaats van de verkoop prijs

we hebben onze stacaravan te koop met de vraagprijs van 6.250 maar verkocht voor 5.500 de camping vraagt 3% van de verkoop prijs maar berekent nu 3%van de vraagprijs terwijl in het contract staat verkoopprijs mag hij dit doen

                                                                    mvg Marianne vd meer

841 6 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Sep 29, 2016 om 11:56
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Als duidelijk vermeld is dat het gaat om de verkoopprijs mag dat niet. Vraag of deze dit ook had  gedaan als de verkoopprijs hoger had gelegen dan de vraagprijs. Dus duw hen het contract onder de neus en betaal niet meer dan nodig is.

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2016 om 12:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat in het contract staat bepaalt het percentage!
Het gaat toch wel even over (een verschil van € 187,50 - € 165 =)  € 22,50 !!

marita5
door marita5 Sep 29, 2016 om 12:58
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Goh , dat is veel ;-)) misschien bij de gemeente maar compensatie aanvragen .

edrick3
door edrick3 Sep 29, 2016 om 13:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ha, wie weet ....

tenormin
door tenormin - Sep 29, 2016 om 12:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

De beheerders/eigenaren van campings doen dit al tientallen jaren. Of het mag is de vraag, alleen, als u het er niet mee eens bent "mag" u zelf uw caravan, op eigen kosten' verwijderen. Althans, zo ging het jaren en jaren op onze camping (waar ik 30 jaar gestaan heb). Dan liet je het meestal maar zo omdat wegslepen ook het nodige kostte. Wat nu betekent veel voordeliger uit te zijn om die 3% te betalen.

gerbera
door gerbera Sep 29, 2016 om 13:52
7364 Antwoorden / 14 Vragen

De sleurhut is verkocht dus er valt niets weg te slepen.

tenormin
door tenormin Sep 29, 2016 om 14:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

In mijn tijd weerde de beheerder mijn kopers. Dus zou maar de paar grijpstuivers betalen.

me
door mein33 - Sep 29, 2016 om 18:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@marianne vd meer,

De werkelijke en beschreven verkoopprijs is bepalend en niet de vraagprijs.
De vraagprijs is het (geschatte) bedrag dat de eigenaar graag zou willen ontvangen, maar daaraan kan geen recht worden ontleend.
De campinghouder zal, naar alle waarschijnlijkheid, voet bij stuk houden.
Een advies is om niet meer te betalen als de 3% over de verkoopprijs en als de camping houder meer wil dan is dit onrechtmatig, hier kunt u hem op wijzen,  alhoewel hij heel goed weet hoe de vork in de steel zit.

De andere kant van het verhaal is dat de campinghouder heel vervelend zou kunnen gaan doen en er mogelijk zelfs, niet bewijsbare, schade aan uw caravan onstaat of de nieuwe eigenaar wordt dwarsgezeten.
U zou zich kunnen afvragen het echt zinvol is deze eigenaar of beheerder tegen de haren in te strijken, ondanks dat u in uw recht staat.
Maar de keuze ligt bij u.

pi
door pieterwolters - Sep 29, 2016 om 18:41
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht wordt dit gedaan om te voorkomen dat mensen een lagere (formele) verkoopprijs afspreken en de rest onder de tafel door doen, om zo te besparen op de verkoopprovisie?

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2016 om 18:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij die campingeigenaren bent u gewoon aan de heidenen overgeleverd.