Mag reisbureau in offerte zomaar vertekdatum wijzigen zonder aankondiging?
Ik deed een aanvraag offerte bij EXITreizen voor een vliegreis naar Orlando in december/januari, voor 2 volwassenen en 2 kinderen van 14 en 12 jaar.
Vertrek 22 december. Ik kreeg snel bericht terug met een prijs.
Ik wilde bijna boeken, maar ik ontdekte net op tijd dat de vertrekdatum 20 december was en niet de 22 december 2012.
Er was hier echter niets over vermeld in de begeleidende tekst door de medewerkster van EXITreizen.
Er staat duidelijk: "Op basis van uw wensen hebben wij een vrijblijvend reisvoorstel voor u uitgewerkt"
Toen ik aangaf dat ik de tickets graag wilde boeken, maar dan voor 22 december, was dit niet mogelijk voor de geoffreerde prijs; het werd maar liefst E350,00 per ticket duurder!
Ten eerste was mijn vraag voor vertrekdatum 22 december, dus dan offreert ,men mijn inziens de dure prijs.
Ten tweede als dit niet wordt vermeld in de tekst dat de vertrekdatum op eigen initiatief is veranderd naar 2 dagen eerder is veranderd, is dit misleidend.
Ik had te goeder trouw kunnen boeken en een probleem kunnen hebben met 2 schoolgaande kinderen die op de door de medewerkster aangegeven vertrekdag leerplichtig zijn.
Na mijn klacht kenbaar gemaakt te hebben gaf de medewerkster toe dat ze een fout had gemaakt door dit niet te vermelden, maar "ze wilde meedenken", maar niet zover dat het ook om schoolgaande kinderen gaat die op 20 dember gewoon nog op school zitten.
Vervolgens vond mevrouw het vreemd dat ik geen zaken meer wilde doen. "er stond toch duidelijk een vliegschema bij vermeld? Dan had ik kunnen zien dat er een andere vertrekdatum stond".
Let dus goed op bij offerte vragen of boeken bij EXITreizen.
Wat een onzin. Je vraagt een offerte aan, je boekt geen reis waarvan ze even ongevraagd de datum wijzigen.. Die medewerker dacht een voor jou gunstige oplossing te vinden. Ik durf te wedden dat je niks te zeiken had als ze je met een offerte van 2 dagen later dan jouw gewenste vertektijd E350,00 per ticket bespaard had.
Ook al is het nog zo teleurstellend, aan een vrijblijvend voorstel kun je geen rechten ontlenen.
winterman schreef op maandag 26 mrt 2012, 11:52: Wat een onzin. Je vraagt een offerte aan, je boekt geen reis waarvan ze even ongevraagd de datum wijzigen.. Die medewerker dacht een voor jou gunstige oplossing te vinden. Ik durf te wedden dat je niks te zeiken had als ze je met een offerte van 2 dagen later dan jouw gewenste vertektijd E350,00 per ticket bespaard had.
Ook als de reis 2 dagen later op eigen initiatief veranderd had geweest, maar dan E350,00 goedkoper had ik wel degelijk "iets te zeiken". Dit is niet op basis van wat de klant vraagt.
Het gaat erom dat erbij wordt gezet "op basis van uw wensen". Vermeld dan dat een reisdatum is veranderd omdat dit voordeliger is voor de klant.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer