WvV
door WvV Mar 26, 2012 om 10:16
Vakantie & reizen

Mag reisbureau in offerte zomaar vertekdatum wijzigen zonder aankondiging?

Ik deed een aanvraag offerte bij EXITreizen voor een vliegreis naar Orlando in december/januari, voor 2 volwassenen en 2 kinderen van 14 en 12 jaar.
Vertrek 22 december. Ik kreeg snel bericht terug met een prijs.

Ik wilde bijna boeken, maar ik ontdekte net op tijd dat de vertrekdatum 20 december was en niet de 22 december 2012.
Er was hier echter niets over vermeld in de begeleidende tekst door de medewerkster van EXITreizen.
Er staat duidelijk: "Op basis van uw wensen hebben wij een vrijblijvend reisvoorstel voor u uitgewerkt"

Toen ik aangaf dat ik de tickets graag wilde boeken, maar dan voor 22 december, was dit niet mogelijk voor de geoffreerde prijs; het werd maar liefst E350,00 per ticket duurder!

Ten eerste was mijn vraag voor vertrekdatum 22 december, dus dan offreert ,men mijn inziens de dure prijs.
Ten tweede als dit niet wordt vermeld in de tekst dat de vertrekdatum op eigen initiatief is veranderd naar 2 dagen eerder is veranderd, is dit misleidend.
Ik had te goeder trouw kunnen boeken en een probleem kunnen hebben met 2 schoolgaande kinderen die op de door de medewerkster aangegeven vertrekdag leerplichtig zijn.

Na mijn klacht kenbaar gemaakt te hebben gaf de medewerkster toe dat ze een fout had gemaakt door dit niet te vermelden, maar "ze wilde meedenken", maar niet zover dat het ook om schoolgaande kinderen gaat die op 20 dember gewoon nog op school zitten.
Vervolgens vond mevrouw het vreemd dat ik geen zaken meer wilde doen. "er stond toch duidelijk een vliegschema bij vermeld? Dan had ik kunnen zien dat er een andere vertrekdatum stond".

Let dus goed op bij offerte vragen of boeken bij EXITreizen.

881 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat een onzin. Je vraagt een offerte aan, je boekt geen reis waarvan ze even ongevraagd de datum wijzigen.. Die medewerker dacht een voor jou gunstige oplossing te vinden. Ik durf te wedden dat je niks te zeiken had als ze je met een offerte van 2 dagen later dan jouw gewenste vertektijd E350,00 per ticket bespaard had.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ook al is het nog zo teleurstellend, aan een vrijblijvend voorstel kun je geen rechten ontlenen.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

winterman schreef op maandag 26 mrt 2012, 11:52: Wat een onzin. Je vraagt een offerte aan, je boekt geen reis waarvan ze even ongevraagd de datum wijzigen.. Die medewerker dacht een voor jou gunstige oplossing te vinden. Ik durf te wedden dat je niks te zeiken had als ze je met een offerte van 2 dagen later dan jouw gewenste vertektijd E350,00 per ticket bespaard had.


Ook als de reis 2 dagen later op eigen initiatief veranderd had geweest, maar dan E350,00 goedkoper had ik wel degelijk "iets te zeiken". Dit is niet op basis van wat de klant vraagt.
Het gaat erom dat erbij wordt gezet "op basis van uw wensen". Vermeld dan dat een reisdatum is veranderd omdat dit voordeliger is voor de klant.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer