de
door deathbodyman Jun 24, 2013 om 13:02
Vakantie & reizen

Op vakantie met achterstand schuld.

Hallo, Ik ga Donderdag met mijn vriendin dochter en de ouders naar Turkije via Schiphol.Hebben de reis gekregen van de ouders. Maar nu hoor ik gister dus dat de kmar daar controleert op open staande boetes. Nu heb ik een aantal jaar geleden een boete gehad van 20000€ van het cjib. Nu heb ik deze voor de helft afbetaald. Maar zit nu zonder werk en heb al enige maanden niet kunnen betalen.De schuld is overgenomen door een deurwaarders kantoor. Kan ik nu nog wel op reis naar Turkije? Of word ik op schiphol tegen gehouden. Ik lees veel van mensen dat het wel mogelijk is om via bv. Dusseldorf te vertrekken.. Is dit wel veilig? Wie kan me helpen wil graag op vakantie met mijn gezinnetje. Maar lijkt erop dat mijn vakantie letterlijk in de regen valt..

28019 14 Rapporteer

pino123
door pino123 - Jun 24, 2013 om 13:35
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Zonder een oordeel te vellen.... Gaat vast wel gebeuren in de komende reacties.... Volgens mij kan je probleemloos vertrekken via Dusseldorf, lijkt mij sterk dat de systemen gekoppeld zijn.

de
door deathbodyman - Jun 24, 2013 om 13:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 24 jun 2013, 13:35]Zonder een oordeel te vellen.... Gaat vast wel gebeuren in de komende reacties.... Volgens mij kan je probleemloos vertrekken via Dusseldorf, lijkt mij sterk dat de systemen gekoppeld zijn.
Dank u voor uw andwoord.. En laat de mensen maar een oordeel trekken.. Heb fouten gemaakt in mijn leven..maar dat is 7jaar geleden. Het gaat mij er om dat ik met mijn gezin weg kan op vakantie. Wat we dus nog nooit samen hebben kunnen doen..

Cookies
door Cookies - Jun 24, 2013 om 14:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kan je zomaar ergens anders opstappen dan?

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2013 om 14:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou Schiphol maar niet riskeren. Het zal nog wel even duren voordat die lijsten ook in Düsseldorf of Brussel liggen.

de
door deathbodyman - Jun 24, 2013 om 14:14
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 24 jun 2013, 14:01]Kan je zomaar ergens anders opstappen dan?
Nou ja ik moet een nieuwe ticket kopen nu.. Maar goed dat is het me wel waard..Dus hopelijk gaat het dan toch lukken..

getty
door getty - Jun 24, 2013 om 16:37
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Met de kosten van het nieuwe ticket kunt u misschien beter uw schulden betalen...

dearagain
door dearagain - Jun 24, 2013 om 17:07
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*ga én op vakantie én betaal de schuld af

*kan dat niet, betaal dan de schuld af

de
door deathbodyman - Jun 24, 2013 om 17:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas is de boete te hoog om ineens af te betalen.En over de kosten van de reis zoals ik al vermeld heb.Die worden betaald door schoonouders..Dus dat geld kan dan zoiezo niet betaald worden aan de schuldeiser.

ro
door ron530 - Jun 24, 2013 om 17:19
4084 Antwoorden / 17 Vragen

20 duizend euro boete is wel heel erg veel! ik hoop dat u zich een nul vergist. Vertrekken via Schiphol is zowiezo geen optie. Als u gesignaleerd staat dan is Dusseldorf ook geen optie want u verlaat Europa.

rapil
door rapil - Jun 24, 2013 om 17:44
433 Antwoorden / 0 Vragen

Wildgeplast?

me
door mein33 - Jun 24, 2013 om 17:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Uw vakantie zal, naar ik aanneem, geboekt zijn bij een reisbureau en zal de (retour)vlucht in de reissom zijn inbegrepen. In dat geval kunt u niet zomaar vertrekken van een andere luchthaven. U kunt natuurlijk niet met deze vlucht meegaan en een vliegticket kopen voor een (retour)vlucht via een andere, niet Nederlandse luchthaven, naar dezelfde luchthaven waar de reis naar toegaat. Daarnaast zullen de transferkosten van luchthaven v.v. naar de accomodatie ook voor eigenrekening komen.
U moet wel de reisorganisator informeren dat u geen gebruik maakt v.d. vlucht maar wel v.d. accomodatie.

Alternatief: contact opnemen met het deurwaarderskantoor, de situatie voor- uitleggen en vragen of zij bezwaar hebben dat u Nederland verlaat om te kunnen genieten van deze gekregen en voor het gezin noodzakelijke vakantie.
U zult wel moeten aantonen dat de kosten door derden worden betaald.

zoekster
door zoekster - Jun 25, 2013 om 00:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mein33 schreef op maandag 24 jun 2013, 17:54]

Alternatief: contact opnemen met het deurwaarderskantoor, de situatie voor- uitleggen en vragen of zij bezwaar hebben dat u Nederland verlaat om te kunnen genieten van deze gekregen en voor het gezin noodzakelijke vakantie.
U zult wel moeten aantonen dat de kosten door derden worden betaald.
Ja hoor, gaat dik lukken! Die deurwaarder vindt het echt wel prima dat meneer even lekker vakantie gaat houden, terwijl hij de afbetalingsregeling van het cjib al maanden niet nakomt. Dit bedrag is daardoor meteen opeisbaar geworden en die deurwaarder gaat nu over tot beslaglegging op de uitkering, dat kan ik nu al voorspellen.

En nu nog even een ticket regelen om via Dusseldorf te reizen? Wie gaat dat dan betalen? De schoonouders hadden dit gezin beter kunnen helpen met aflossen van de schulden. Straks komen ze terug van die 'noodzakelijke' (?) vakantie en dan begint de ellende.
Of blijven ze in Turkije?

fe
door festinger - Jun 25, 2013 om 02:43
410 Antwoorden / 18 Vragen

Gun iedereen een vakantie waar dan ook al zijn er problemen uit het verleden .Maar vind je vraag bizar. Hoe kom je in aan zo een schuld bij het CJIB? Vind je verhaal warrig. En vindt het goed dat justitie eerst betalen eist en pas dan op vakantie. Er zijn immers genoeg mogelijkheden regulier hulp te zoeken. Zou ook de tickets omboeken naar Düsseldorf. Vanaf daar kun je probleemloos reizen en van je vakantie genieten..

Kost wel een beetje maar zolang het Buurland niet weet dat het meedoet kun je gewoon vakantie vieren.

hutch
door hutch - Jun 25, 2013 om 23:59
4515 Antwoorden / 29 Vragen

De Koninklijke Marechaussee werkt al een tiental jaren niet meer met 'lijsten' (opsporingsregisters). Uiteraard is dit geheel geautomatiseerd.

Het zogenaamde 'nieuws' dat de Marechaussee controleert op openstaande boetes is een beetje sensatienieuws dan wel een aanzet van de Marechaussee om de mensen te pushen hun openstaande boetes alsnog te betalen (wat ook zo hoort).

Zolang als de Marechaussee al aan de grens staat (personencontrole), wordt er ook al gecontroleerd op (ook) openstaande boetes. En dat is dus ook al 'tig-jaar'.

Personen die in Nederland gezocht worden voor geldboetes komen niet in buitenlandse (geautomatiseerde) opsporingssystemen voor.

Wat dat betreft kunt u dus met een gerust hart via Düsseldorf reizen.

Gr. Hutch