pe
door petrina1 Jan 25, 2007 om 21:47
Vakantie & reizen

Recht op vakantiegeld

Recht of krom?
Binnenkort zal ik mijn dienstverabnd bij mijn huidige werkgever beeindigen. Er staat nog een tegoed van een aantal verlofdagen. In onderling overleg is besloten dat deze dagen uitbetaald zullen worden. Alternatief was eerder stoppen met daadwerkeijk werken, dus dagen opnemen. Mijn werkgever is van mening dat over de te betalen dagen geen vakantiegeld hoeft te worden uitgekeerd, terwijl ik denk dat dit recht gewoon blijft bestaan. Immers indien de dagen waren opgenomen zou over die dagen ook normaal vakantiegeld zijn betaald.
Wie heeft gelijk en als ik dat ben, hoe kan ik dan mijn gelijk bewijzen aan mijn werkgever. Dank voor jullie reactie/advies.
Verlofganger

418 5 Rapporteer

libra15
door libra15 - Jan 25, 2007 om 21:58
116 Antwoorden / 6 Vragen

Nog even het adres:

http://www.rechtswinkelamsterdam.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=31

succes.

libra15
door libra15 - Jan 25, 2007 om 22:00
116 Antwoorden / 6 Vragen

Moest zonder -22K

libra15
door libra15 - Jan 25, 2007 om 22:09
116 Antwoorden / 6 Vragen

Kunt u hier wat mee?

Een vakantiedag is een toegekende vrije dag waarop men niet hoeft te werken, ... Er bestaat ook recht op minimum vakantietoeslag over uitkeringen op grond ...
www.rechtswinkelamsterdam.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=31 - 22k

pe
door petrina1 - Jan 25, 2007 om 22:12
1 Antwoorden / 2 Vragen

heel hartelijk dank voor met name het adres waar ik m'n gelijk kan aantonen. Zeer waardevolle tip.
Groet

fo
door foppe1949 - Feb 4, 2007 om 09:49
3 Antwoorden / 2 Vragen

vakantiegeld en vakantiedagen zijn 2 verschillende dingen. Verloftegoed  kan uitbetaald worden, maar is niet slim, het kost je een vermogen aan belasting. Handiger is om eerder te stoppen met werken. Wat vakantiegeld of toeslag betreft. Meestal betaald de werkgever uit in mei, het hangt er alleen vanaf hoe er gerekend wordt bv van januari t/m december, ga je dan voor 31 december weg dan vind er een verrekening plaats van het vakantiegeld en je vakantiedagen van dat jaar. loopt het jaar van april t/m mei, dan kun je mazzel hebben en heb je misschien nog vakantiegeld en dagen te goed.

Zaak is dus om te weten te komen hoe de vakantietoeslag geregeld is, dat vind je terug in je CAO. Toen ik bij de gemeente werkte liep het van mei t/m april, ik trad 1 mei in dienst en kreeg een maand vakantiegeld en bij mijn huidige werkgever bouw ik op vanaf 1 januari.