Ryanair bevestigt vlucht en bij boarding merk ik dat mijn ticket niet geldig is
In Juni boek ik een retourticket voor augustus naar Rome.Ik betaal met iDeal.
Ik krijg direct een bevestiging van Ryanair zoals ik gewend ben met status: 'bevestigd' en een bevestigingsnummer.
Een dag voor vertrek wil ik inchecken, dit lukt niet.
Ik chat met de helpdesk (dat ging vlot overigens) en ze melden me dat ik geen ticket heb omdat ik niet heb betaald.
Bladerend door mijn afschriften merk ik inderdaad dat het bedrag niet is afgeboekt.
Ik heb nooit een herinnering gekregen, nooit de kans gekregen alsnog te betalen, er is niet meer gecommuniceerd.
Volgens Ryanair moet ik zelf checken of er betaald is. Ze snappen ook zelf niet hoe ik aan een status 'confirmed' kom incl. boekingsnummer.
Ze beweren dus dat je na je bevestigde boeking je afschriften moet checken of het wel betaald is.
Volgens mij staat in de wet dat als je iets levert en de klant betaalt niet, je toch op zijn minst die klant moet herrineren. Zeker als een product normaal gesproken vooruit betaald wordt.
Ik had geen keuze dan een nieuw ticket te kopen een dag van te voren. Dat kostte me dus 400 euro extra.
Schandalig, ik heb geklaagd bij Ryanair, maar ze zeggen dus dat ik, ook na bevestiging, zelf in de gaten molet houden of hetwel betaald is.
In welke wet denk je dat dat staat dan? Want dan is het simpel...
Maar ik denk niet dat je dat in de wet zal vinden. Je hebt een plicht om te betalen, als je dat niet doet hoeven zij niet te leveren.
Het zou natuurlijk wel een goede service zijn om je alsnog daar aan te herinneren, maar kan je dat ook verwachten van zo'n budget maatschappij?
Wat heeft Ryanair dan geleverd behalve een bevestiging dat ze uw reservering hebben ontvangen. En in welke wet staat dan dat ze u er aan moeten herinneren dat u niet betaald heeft. En waar komt die extra € 400,- vandaan, u had immers nog niet betaald voor een ticket. Een boeking is pas afgerond als er betaald is en dat is in dit geval niet gebeurd.
Lijkt mij vrij simpel........... Je betaalt en dan kijk je toch in je portemonaie en in dit geval op je bankrekening of het geld er wel af is???
Dat begrijp ik dan inderdaad ook niet, dat u wel bevestiging incl. boekingsnummer hebt gekregen. Maar voor de rest: en ik ben helemaal niet Pietje precies, maar je kijkt toch wel even of het bedrag ook daadwerkelijk van je rekening is afgeschreven? Net zoals ik weet dat de huur er iedere eerste van de maand afgaat: ik check het wel. (En de andere betalingen).
Bladerend door mijn afschriften merk ik inderdaad dat het bedrag niet is afgeboekt.
En dat had je niet eerder gezien en gedacht: "hé, dat is mooi meegenomen"? ;-)
Tja...
In Juni boek ik een retourticket voor augustus naar Rome.Ik betaal met iDeal. Deze betaling is kennelijk misgelopen, maar u had direct via uw bankrekening kunnen zien of de betaling geslaagd was via uw afschrift. Kennelijk, u boekt in juni en gaat in aug reizen heeft u niet uw rekeing gecontroleerd. Anders had u wel eerder alarm geslagen.
Volgens mij staat in de wet dat als je iets levert en de klant betaalt niet, je toch op zijn minst die klant moet herrineren. Waar?
En u heeft maar éénmalig een echte afschrijving gehad, dus wat betekend uw woord: "Extra"?
Hoezo "dat kost me dus 400 extra"?
U had toch niets betaald? U heeft alsnog een ticket moeten kopen om met de vlucht mee te kunnen en dat ticket heeft u moeten betalen.
U heeft mogelijk zelfs geluk gehad dat er nog plaats was.
Bent u via de site van Ryan naar de bank voor de i-deal betaling verwezen? Zoniet dan heeft u die stappen zelf dus moeten ondernemen en dan kan het niet via i-deal. Luchtvaartmij. vragen meestal betaling via creditcard. Ik denk dat er iets in uw verhaal niet klopt.
@jackyh, ik betaal via TUI mijn reizen naar de USA gewoon per Ideal. KLM laat je daarin de vrije keus. Maar bij budget vliegen zou ik ook met creditcard betalen. Alleen: die heb ik niet. ;-)
En als u via Ideal betaald zou hebben, ziet u direct de bevestiging van die betaling op uw beeldscherm. Dus wat u zegt, kan niet.
Ik Denk dat TS met €400 extra bedoeld dat de ticketprijs 200.euro per enkele reis duurder is geworden tov de boeking in juni.
Dus het is bij één betaling gebleven die nu 400 euro extra heeft gekost.
Ik vind dat wel een heel fors bedrag voor en reisje naar Rome, ik heb nog nooit meer dan 300 euro voor een retourvlucht betaald van Amsterdam naar Rome.
Het gaat wellicht om 2 tickets vermoed ik zo.
Diewilik
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer