Mi
door Michieldieboosisopryanair Aug 29, 2016 om 14:08
Vakantie & reizen

Ryanair bevestigt vlucht en bij boarding merk ik dat mijn ticket niet geldig is

In Juni boek ik een retourticket voor augustus naar Rome.Ik betaal met iDeal.
Ik krijg direct een bevestiging van Ryanair zoals ik gewend ben met status: 'bevestigd' en een bevestigingsnummer.
Een dag voor vertrek wil ik inchecken, dit lukt niet.
Ik chat met de helpdesk (dat ging vlot overigens) en ze melden me dat ik geen ticket heb omdat ik niet heb betaald.
Bladerend door mijn afschriften merk ik inderdaad dat het bedrag niet is afgeboekt.
Ik heb nooit een herinnering gekregen, nooit de kans gekregen alsnog te betalen, er is niet meer gecommuniceerd.
Volgens Ryanair moet ik zelf checken of er betaald is. Ze snappen ook zelf niet hoe ik aan een status 'confirmed' kom incl. boekingsnummer.
Ze beweren dus dat je na je bevestigde boeking je afschriften moet checken of het wel betaald is.
Volgens mij staat in de wet dat als je iets levert en de klant betaalt niet, je toch op zijn minst die klant moet herrineren. Zeker als een product normaal gesproken vooruit betaald wordt.
Ik had geen keuze dan een nieuw ticket te kopen een dag van te voren. Dat kostte me dus 400 euro extra.
Schandalig, ik heb geklaagd bij Ryanair, maar ze zeggen dus dat ik, ook na bevestiging, zelf in de gaten molet houden of hetwel betaald is.

4747 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 29, 2016 om 14:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

In welke wet denk je dat dat staat dan? Want dan is het simpel...

Maar ik denk niet dat je dat in de wet zal vinden. Je hebt een plicht om te betalen, als je dat niet doet hoeven zij niet te leveren.

Het zou natuurlijk wel een goede service zijn om je alsnog daar aan te herinneren, maar kan je dat ook verwachten van zo'n budget maatschappij?

gerbera
door gerbera - Aug 29, 2016 om 14:24
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Wat heeft Ryanair dan geleverd behalve een bevestiging dat ze uw reservering hebben ontvangen. En in welke wet staat dan dat ze u er aan moeten herinneren dat u niet betaald heeft. En waar komt die extra € 400,- vandaan, u had immers nog niet betaald voor een ticket. Een boeking is pas afgerond als er betaald is en dat is in dit geval niet gebeurd.

hans515
door hans515 - Aug 29, 2016 om 14:28
250 Antwoorden / 117 Vragen

Lijkt mij vrij simpel........... Je betaalt en dan kijk je toch in je portemonaie en in dit geval op je bankrekening of het geld er wel af is???

tenormin
door tenormin - Aug 29, 2016 om 14:30
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Dat begrijp ik dan inderdaad ook niet, dat u wel bevestiging incl. boekingsnummer hebt gekregen. Maar voor de rest: en ik ben helemaal niet Pietje precies, maar je kijkt toch wel even of het bedrag ook daadwerkelijk van je rekening is afgeschreven? Net zoals ik weet dat de huur er iedere eerste van de maand afgaat: ik check het wel. (En de andere betalingen).

edrick3
door edrick3 - Aug 29, 2016 om 14:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bladerend door mijn afschriften merk ik inderdaad dat het bedrag niet is afgeboekt.
En dat had je niet eerder gezien en gedacht: "hé, dat is mooi meegenomen"? ;-)
Tja...

ra
door ramanah - Aug 29, 2016 om 14:34
135 Antwoorden / Vragen

In Juni boek ik een retourticket voor augustus naar Rome.Ik betaal met iDeal. Deze betaling is kennelijk misgelopen, maar u had direct via uw bankrekening kunnen zien of de betaling geslaagd was via uw afschrift. Kennelijk, u boekt in juni en gaat in aug reizen heeft u niet uw rekeing gecontroleerd. Anders had u wel eerder alarm geslagen.
Volgens mij staat in de wet dat als je iets levert en de klant betaalt niet, je toch op zijn minst die klant moet herrineren.  Waar?
En u heeft maar éénmalig een echte afschrijving gehad, dus wat betekend uw woord: "Extra"?

aurora1
door aurora1 - Aug 29, 2016 om 14:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoezo "dat kost me dus 400 extra"?
U had toch niets betaald?  U heeft alsnog een ticket moeten kopen om met de vlucht mee te kunnen en dat ticket heeft u moeten betalen.
U heeft mogelijk zelfs geluk gehad dat er nog plaats was.

ja
door jackyh - Aug 29, 2016 om 16:18
953 Antwoorden / 4 Vragen

Bent u via de site van Ryan naar de bank voor de i-deal betaling verwezen?  Zoniet dan heeft u die stappen zelf dus moeten ondernemen en dan kan het niet via i-deal. Luchtvaartmij. vragen meestal betaling via creditcard.  Ik denk dat er iets in uw verhaal niet klopt.

tenormin
door tenormin Aug 30, 2016 om 16:02
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@jackyh, ik betaal via TUI mijn reizen naar de USA gewoon per Ideal. KLM laat je daarin de vrije keus. Maar bij budget vliegen zou ik ook met creditcard betalen. Alleen: die heb ik niet. ;-)

tijger1
door tijger1 - Aug 29, 2016 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als u via Ideal betaald zou hebben, ziet u direct de bevestiging van die betaling op uw beeldscherm. Dus wat u zegt, kan niet.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 29, 2016 om 18:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik Denk dat TS met €400 extra bedoeld dat de ticketprijs 200.euro per enkele reis duurder is geworden tov de boeking in juni.
Dus het is bij één betaling gebleven die nu 400 euro extra heeft gekost.

Ik vind dat wel een heel fors bedrag voor en reisje naar Rome,  ik heb nog nooit meer dan 300 euro voor een retourvlucht betaald van Amsterdam naar Rome.
Het gaat wellicht om 2 tickets vermoed ik zo.
Diewilik

pi
door pieterwolters - Aug 29, 2016 om 19:04
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wel makkelijk als je altijd een ander de schuld kan geven... Maar als een betaling niet is gelukt is het dan niet opgevallen dat er meer geld op je rekening stond dan verwacht?

diumenge
door diumenge - Aug 29, 2016 om 19:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Eigenlijk moet Michiel natuurlijk boos op zichzelf zijn, maar inderdaad iemand anders de schuld geven is wel zo makkelijk.