Supersaver (opgelicht) geeft geen geld terug van tickets.
Mijn zwager, heeft namens mij, op 24 september 2022, een overeenkomst met Supersaver gesloten. Hij kocht namelijk bij Supersaver een product, drie vliegtickets (Voor mijn vrouw,mijn schoonzus en nicht) naar Indonesië met Turkish Airlines, vertrekdatum 14 december 2022. Mijn zwager heeft bij Supersaver geboekt en betaald.
Op 15 november 2022 heeft Turkish Airlines de vlucht Istanboel-Jakarta geannuleerd. Ieder weldenkend mens kan begrijpen dat ik niets heb aan een halve reis naar Istanboel.
In een mail 18 oktober 2022 zegt Supersaver alleen de vlieghavenbelasting aan mij terug te willen betalen en annuleringskosten te rekenen. Hieruit mag ik afleiden dat Supersaver niet het hele bedrag van € 3.912,97 aan mij wil terugbetalen maar slechts een heel klein deel daarvan.
Supersaver staat als Besloten Vennootschap ingeschreven bij de Nederlandse Kamer van Koophandel in Amsterdam . Supersaver valt hiermee onder het Nederlands recht. Volgens de Nederlandse wetgeving heb ik recht op mijn geld terug. Supersaver is verplicht om mij terug te betalen. We hebben inmiddels tig telefoontjes gepleegd, waarbij je uiteindelijk bij India uitkomt met een spreker die amper engels kan praten.Ook vele emails verzonden aan supersaver en hun ingebreke gesteld enzv.. Maar je komt gewoon niet verder, de emails worden meestal door een antwoord robot behandeld en verwijst je dan naar hun contact adres enzv. waarnaar je de hele boel weer opnieuw kunt gaan doen.
Allerlij adressen in Nederland van supersaver zijn fake en onbewoond. Naar veel surfen op het internet blijkt Supersaver onderdeel te zijn van een Etraveli Group. waaronder ook Go-To-Gate , MyTrip.com en nog andere maatschappijen zich onder bevinden. En ook een aantal van deze maatschappijen gaan op presies dezelfde wijze als Supersaver met de mensen om als het gaat om terug betaling van hun geld. De werkwijze qua website contact enzv.. zijn hetzelfde. Je word gewoon genegeerd en word steeds maar door verwezen naar contact enzv waarnaar je nooit iemand krijgt te spreken (op die in India na). Dit speelt zich al jaren af in meerdere landen met deze Etraveli Group en maatschappijen..Het wemelt van de (honderden) klachten in vele landen. Is er nu niemand die een terugbetaling heeft kunnen bemachtigen van Supersaver enzv..? Of een manier heeft gevonden om hun geld van deze Supersaver terug te krijgen? Graag een antwoord als er iemand is wie dit is gelukt.
Waarom heeft u of uw zwager de tickets zonder overleg met Supersaver geannuleerd. Ze kunnen nu zeggen dat u zelf hebt geannuleerd en dan kan het terecht zijn dat ze de tickets niet terug willen betalen ( bijv. bij unrefundable tickets krijgt u bij annulering niets terug.
Heeft u trouwens geen reisverzekering afgesloten. Als wel kunt uy proberen daarvan het geld terug te krijgen.
Hallo Bdg1963 ,
Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
Wat is er daadwerkelijk geboekte? Van Nederland naar Indonesië met een overstap in Istanbul, of 2 losse tickets naar Istanbul en daarna Jakarta?
Bij het annuleren door Supersaver, wat waren de aangeboden opties? Bij annulering door de luchtvaartmaatschappij hebt u recht op een andere vlucht of het geld terug.
Uw zwager heeft zonder overleg met Supersaver alles geannuleerd. Wat voor tickets had u en waren deze überhaupt kosteloos te annuleren?
Waar u recht op hebt/had hangt helemaal af van wat voor tickets er gekocht zijn. Is het 1 ticket van Amsterdam via Istanbul, dan had Supersaver een alternatief moeten aanbieden voor de hele reis. Als er 2 losse tickets geboekt zijn, dan hadden ze een alternatief moeten aanbieden vanaf Istanbul. In het laatste geval zou u bij een terugbetaling ook enkel Istanbul Jakarta terug betaald hebben gekregen.
Echter heeft uw zwager alles geannuleerd en daarmee roet in het eten gegooid. Bij annuleren vervalt de overeenkomst en is Supersaver nergens meer toe verplicht. U kunt dan formeel en juridisch strak gaan praten, overeenkomst, product, Nederlands recht, etc, maar dat gaat u dan niet helpen.
Of iemand anders wel geld heeft teruggekregen is niet zo relevant. U heeft niets teruggekregen en daar gaat het om. U zult in de voorwaarden moeten kijken of u bij eigenhandig annuleren recht op teruggave heeft
Zo ja, dan zult u rechtsbijstand moeten gaan regelen.
Als Supersaver een inschrijving bij de KvK in NL heeft dan is er ook een contact adres en info waar u verhaal kunt halen, of via de rechter verhaal kunt halen. E.e.a. is wel afhankelijk van hoe u geboekt heeft. HEeft u losse tickets NL - Istanboel en Istanboel - Djakarta dan staat Supersaver in zijn recht. Dan heeft u wel nog steeds recht op terugbetaling van het deel Istanboel Djakarta. Heeft u een ticket NL - Djakarta ineens gekocht met een overstap in Istanboel, dan heeft u recht op vergoeding van het hele ticket.
"Het wemelt van de (honderden) klachten in vele landen."
Waarom heeft u er dan geboekt? De naam "Supersaver" alleen al geeft al een voorwaarschuwing. Uw zwager heeft geannuleerd zonder te vragen wat de alternatieve oplossing van TA zou zijn (dag eerder, dag vroeger, nachtje hotel in Istanboel etc.) en dan gelden de voorwaarden waar uw zwager voor heeft getekend bij het aangaan van de overeenkomst.
Het lijkt mij eigenlijk dat u niet boos moet zijn op Supersaver of op Turkish Airlines, maar op uw zwager. Geef hem dan ook de tip dat hij hier kan komen klagen...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
LOQED slim slot
Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt.
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer