ma
door matthijs1985 Apr 30, 2018 om 16:17
Vakantie & reizen

Tickets geboekt en betaald, maar niet ontvangen. Ik moet eerst 600,- bijbetalen?

Ik heb via Schipholtickets een retourvlucht geboekt voor 297,- en heb dit bedrag ook betaald, maar ik heb geen tickets ontvangen. Toen ik vroeg waar ze bleven, kreeg ik het bericht dat de tickets nu duurder waren en ik 600 euro(!!)  moet bijbetalen, of dat ik het bericht anders teruggestort krijg. Heb ik niet gewoon recht op de tickets voor de prijs die op de site stond en die ik vervolgens ook al betaald heb bij het boeken?

1750 4 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 30, 2018 om 16:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U moest een bericht teruggestort krijgen?
Ik neem aan dat ze u netjes terug wilden betalen naar aanleiding van een foutieve prijs.
Als die 297 euro een reguliere prijs is heeft u er recht op.
Kost het ticket 799 euro gemiddeld dan hoeven ze u geen ticket te verstrekken maar wel uw geld terug.

aurora1
door aurora1 - Apr 30, 2018 om 17:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waar ging de reis heen voor een retour van 297 euro?

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 30, 2018 om 17:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Aurora "Hintergarten" of "El Balconia"

tijger1
door tijger1 Apr 30, 2018 om 17:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Efteling.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 30, 2018 om 20:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijger,  graag iets specifieker,  u doelt op het sprookjesbos.  :-)

aurora1
door aurora1 May 1, 2018 om 14:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is dan werkelijk een koopje en dan begrijp ik niet waarom Schipholtickets nog een 600 euro meer zou willen ontvangen.

tijger1
door tijger1 May 1, 2018 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik.
Ik dacht meer aan Droomvlucht.:-))

edrick3
door edrick3 - Apr 30, 2018 om 18:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb ik niet gewoon recht op de tickets voor de prijs die op de site stond en die ik vervolgens ook al betaald heb

Niet als het een kennelijke fout betreft.
Aangezien je geen bestemming opgegeven hebt valt dit nu niet te beoordelen.

boppe1943
door boppe1943 - May 1, 2018 om 14:37
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Lees de voorwaarden (en bel evt. 020-2052150 lokaal tarief):
"Er zijn verschillende regels van toepassing. Allereerst zijn er de Algemene Voorwaarden van Schiphol Tickets zelf. Daarnaast heeft u te maken met de boekings- en vervoersvoorwaarden van de betreffende luchtvaartmaatschappij. Ieder tarief heeft zijn eigen regels ten aanzien van wijzigen, annuleren, geldigheidsduur, etcetera. De algemene regel is: hoe goedkoper het ticket, hoe strenger de voorwaarden. Indien mogelijk worden de belangrijkste voorwaarden over het wijzigen en annuleren van de gekozen vluchten getoond in stap 4 van het boekingsproces. U kunt altijd contact met ons opnemen als u meer informatie wenst te ontvangen.

U dient er rekening mee te houden dat conform de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappijen de meeste vliegtickets niet gewijzigd mogen worden. In geval van annulering is er in de meeste gevallen geen teruggave van uw reissom mogelijk. Bij boekingen met een low cost airline is, in geval van annuleren, teruggave van uw reissom nooit mogelijk.

Wij raden u daarom aan een annuleringsverzekering af te sluiten indien annuleren bij de luchtvaartmaatschappij tegen een tarief van 100% is."