adjura
door adjura Jun 2, 2014 om 15:52
Vakantie & reizen

Veilig afvoeren volle camping gasflesjes.

Hallo,

Enkele jaren geleden heb ik een 1-pits camping gasstelletje met 2 gasflesjes ter grootte van een spuitbus gekocht. Dit was bedoeld voor noodgevallen en het is nog nooit gebruikt. Maar nu blijkt dus dat die gasstelletjes helemaal niet veilig zijn en wil ik e.e.a. netjes afvoeren. Ik heb net de milieustraat gebeld maar daar nemen ze geen volle gasflesjes in.

Nu weet ik het ook niet meer. Weet iemand misschien een goede en veilige oplossing hiervoor?

Bedankt alvast.

6222 16 Rapporteer

ge
door gerboe - Jun 2, 2014 om 15:56
806 Antwoorden / 0 Vragen

Zet ze als gratis af te halen op Marktplaats. Misschien heeft iemand in de buurt een wel goedgekeurd gasstel. Of iemand met bijv. een onkruidbrander waar deze flesjes op passen. Zonde om weg te gooien.

tenormin
door tenormin - Jun 2, 2014 om 16:05
16847 Antwoorden / 108 Vragen

KLIK. U zou het mogelijkerwijs terug kunnen inleveren waar u het gekocht heeft.

aurora1
door aurora1 - Jun 2, 2014 om 16:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad eventueel het gasstelletje terug naar de winkel met aankoopbewijs als u dat nog heeft, vraag anders eens aan de brandweer.

adjura
door adjura - Jun 2, 2014 om 16:23
17 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties, hiermee kom ik alweer wat verder.

aurora1
door aurora1 - Jun 3, 2014 om 20:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor uw berichtje en succes ermee.

fr
door freetimer38 - Jun 4, 2014 om 11:38
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=avatar777 schreef op maandag 2 jun 2014, 15:52]Hallo,

Enkele jaren geleden heb ik een 1-pits camping gasstelletje met 2 gasflesjes ter grootte van een spuitbus gekocht. Dit was bedoeld voor noodgevallen en het is nog nooit gebruikt. Maar nu blijkt dus dat die gasstelletjes helemaal niet veilig zijn en wil ik e.e.a. netjes afvoeren. Ik heb net de milieustraat gebeld maar daar nemen ze geen volle gasflesjes in.

Nu weet ik het ook niet meer. Weet iemand misschien een goede en veilige oplossing hiervoor?

Bedankt alvast.

vr1944
door vr1944 - Jun 4, 2014 om 12:43
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Deze gasstelletjes zijn wel veilig bij goed gebruik.Je moet er geen grote pan ed opzetten en er voor zorgen dat de pan niet over het gedeelte waar de gasfles inzit staat .Dan komt er ook geen warmte bij de gasfles.Een gasfles wordt kouder als er gas uitstroomt.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 4, 2014 om 14:13
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Het enige juiste antwoord heeft vr1944 gegeven.
Er is allang in krant en op tv verteld dat de oorzaak een te grote pan is.
En als je de gasbusjes toch wilt leegmaken dan ga je op een regenachtige dag naar het strand, en steekt de brander aan.
Er zijn aan het strand bunkers om veilig te schuilen.

adjura
door adjura - Jun 4, 2014 om 14:50
17 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik had op Gratis af te halen geadverteerd en de flesjes zijn inmiddels al door iemand opgehaald die er erg blij mee is.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 4, 2014 om 15:04
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Avatar,
een beetje raar, vind ik.
Op 2 juni, op 15.32 uur stelt u hier de vraag.
2 uur later weet u opeens het antwoord; want u biedt ze aan, gratis af te halen in Eindhoven ( ze staan nog steeds bij gratis af te halen )
Wat u kennelijk niets kan schelen : een ander mag wat u betreft gewond raken door de gasflesjes.
Als u er maar vanaf bent !
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++======

quote=avatar777 schreef op woensdag 4 jun 2014, 14:50]Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik had op Gratis af te halen geadverteerd en de flesjes zijn inmiddels al door iemand opgehaald die er erg blij mee is.

tenormin
door tenormin - Jun 4, 2014 om 15:15
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@wimmie20, avatar heeft kennelijk het advies opgevolgd van gerboe; u vind dat vr1944 het beste antwoord geeft, wat neerkomt om het, op andere manier, wel te kunnen gebruiken en nu zegt u dat een ander wel gewond mag raken. Wat is nu het door u goedgekeurde antwoord? Want vr1944 zou het immers ook gebruiken?

adjura
door adjura - Jun 4, 2014 om 15:18
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 4 jun 2014, 15:04]Avatar,
een beetje raar, vind ik.
Op 2 juni, op 15.32 uur stelt u hier de vraag.
2 uur later weet u opeens het antwoord; want u biedt ze aan, gratis af te halen in Eindhoven ( ze staan nog steeds bij gratis af te halen )
Wat u kennelijk niets kan schelen : een ander mag wat u betreft gewond raken door de gasflesjes.
Als u er maar vanaf bent !
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++======

quote=avatar777 schreef op woensdag 4 jun 2014, 14:50]Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik had op Gratis af te halen geadverteerd en de flesjes zijn inmiddels al door iemand opgehaald die er erg blij mee is.

Niet te snel oordelen, wimmi20.

Dat ik ze op Gratis af te halen en op Marktplaats heb gezet is omdat gerboe schreef ze op Marktplaats te plaatsen. Zo kwam ik op dat idee. Op Marktplaats heb ik nu de advertentie inmiddels verwijderd, dat was ik nog vergeten.

Aan de flesjes is niks gevaarlijks, ze zijn verzegeld en dus ongebruikt. Het gasstelletje heb ik weggegooid, zodat er voor niemand gevaar is. Als ik daarmee geen rekening had gehouden zou ik alles gewoon in de ondergrondse container gedumpt hebben, dan was ik er idd. vanaf geweest en zou ik ook niet op dit forum om advies gevraagd hebben..

Het was voor mij trouwens een verrassing dat er zo snel belangstelling werd getoond voor de gasflesjes.

Ik hoop je hiermee gerust gesteld te hebben.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 4, 2014 om 15:40
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tenormin en Avatar,
voor Tenormin : toen Avatar de gasflesjes gratis aanbood had hij het antwoord van vr1944 nog niet gelezen.
Hij wist dus niet dat een te grote pan de oorzaak kan zijn van gevaar.
Hij was dus in de veronderstelling dat de gasflesjes gevaarlijk konden zijn.
En wou er vanaf, de volgende eigenaar mocht risico lopen.

En voor Avatar : uw verweer is nogal zwak.
U heeft er geen probleem mee dat een ander de flesjes gebruikt in zijn kooktoestel.
De oorzaak van de ontploffende gasflesjes-een te grote pan- was u niet bekend, en toch gaf u ze gratis weg.
Een advies van Wimmie : maak geen plofkip klaar op zo een kooktoestelletje.
Dubbel link !

adjura
door adjura - Jun 4, 2014 om 15:50
17 Antwoorden / 1 Vragen

Geen idee of die flesjes voor een kooktoestel gebruikt worden, er schijnen nog andere gebruiksmogelijkheden te zijn met die flesjes. Maar mogelijk heeft die persoon een ander en wel veilig(er) kooktoestel.

Ik heb de flesjes gratis weggegeven zónder het kooktoestel, juist omdat ik de veiligheid van de ander voor ogen had. De bedoeling was/is goed geweest.

Verder vind ik mijn verweer niet zwak, het is zoals het is.

ge
door gerboe - Jun 4, 2014 om 16:49
806 Antwoorden / 0 Vragen

In het allereerste antwoord staat de gouden tip om ze gratis aan te bieden, dat er ook goedgekeurde gastoestellen zijn en dat er ook andere gebruiksmogelijkheden zijn zoals een onkruidbrander.
Echt een topantwoord...

vr1944
door vr1944 - Jun 4, 2014 om 18:54
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Gasflessen ontploffen niet maar scheuren open .Het vloeibare gas wordt vluchtig en komt tot ontbranding als er vuur in de buurt is.. In een kooktoestel zit de gasfles in een gesloten ruimte en dan kan de boel uit elkaar knallen . Scheuren kan ook gebeuren als je zo'n fles in de hete zon legt.