ls
door lstienstra May 12, 2012 om 19:39
Vakantie & reizen

Verplicht een visum kopen

Wij hebben een vakantie naar Egypte geboekt bij skytours en zij verplichten ons om bij de reisleider een visum te kopen maar bij de bank daar is hij veel goedkoper maar dat accepteren zij niet mag dit.

2000 10 Rapporteer

dc
door dcz - May 12, 2012 om 19:44
439 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, dat mogen ze niet. In dit geval zou je het waarschijnlijk koppelverkoop kunnen noemen en dat is bij wet verboden.
Wijs de reisorganisatie op de vvrijheid van handelen die u heeft . Als zij vasthouden aan de onwettelijke voorwaarde dan is dit tevens een geldige reden de overeenkomst te ontbinden en elders te boeken.
Simpelweg wijzen naar hun voorwaarden is ook niet geldig als ze aantoonbaar onredelijk zijn., en dat zijn ze!

ml
door mlf - May 12, 2012 om 20:03
2 Antwoorden / 4 Vragen

U bent het niet verplicht, u mag het apart ophalen. U kunt het wrs ook afhalen bij de Egypische ambassade.

vladja
door vladja - May 12, 2012 om 20:09
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik kan me die voorwaarde best voorstellen. Als de reisleider met alle paspoorten tegelijk bij het visum bureau komt, krijgt hij waarschijnlijk voorrang bij de behandeling. En dan zijn alle visa gelijk geregeld. Anders bestaat de kans dat er gewacht moet worden op iemand, die nog in de rij staat om een visum te kopen.

Daar moet het hele reisgezelschap op dan wachten en ook de gehuurde bus voor de transfer naar de hotels.

Het is ook nog eens overzichtelijker om de groep bij elkaar te houden en niet achter individuen aan te lopen. Dat houdt de zaak ook alleen maar op.

Die paar euro dat het duurder is, is nou niet iets om je vreselijk druk over te maken.

Vladja

vladja
door vladja - May 12, 2012 om 20:16
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als het 1 van de voorwaarden is, die aan de reis verbonden zijn, dan heb je met het boeken van de reis met de voorwaarde ingestemd.

Als je beslist het zelf wil regelen, dan zal je vooraf hier een visum bij de ambassade in Den Haag moeten kopen.

Vladja

edrick3
door edrick3 - May 12, 2012 om 20:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Istienstra,

Van de site:
Het visum is verkrijgbaar bij de Egyptische vertegenwoordiger van Sky Tours international. De kosten à € 20,- p.p. worden verrekend in de transfer bus.

Er staat nergens dat u verplicht bent om dit te laten regelen.
Ik zou zelf met m'n paspoort naar de visaverstrekking gaan.

Die 'vertegenwoordiger' rekent bemiddelingskosten en dan ben je inderdaad duurder uit.

Maar zoals vladja al opmerkte: het is wel handiger en gaat sneller, die vertegenwoordiger haalt even wat plakzegels.

Fijne vakantie.

vladja
door vladja - May 12, 2012 om 20:31
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Heb je enig idee wat voor "ontvangst" je krijgt, als je de bus instapt, die op jou heeft staan te wachten, omdat je zo nodig een paar euro (hooguit 5, misschien paar meer) wil/moet besparen op je vakantiebudget?

Dat wordt heel "gezellig".

Vladja

diumenge
door diumenge - May 12, 2012 om 21:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad, heel vervelend dat soort mensen.

jo
door joketew - May 12, 2012 om 21:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij gaan al jaren voor een weekje zon naar Egypte.We verblijven dan in een resort en gaan af en toe naar Sharm el Sheikh Naamah Bay. Gezellig centrum.
Laat je niet gek maken door deze reeds gegeven reacties. Wij betalen al jaren geen visumkosten. Je hoeft dit nl. niet te doen als je op een resort verblijft. Alleen als je een excursie wilt doen of misschien een rondreis boekt dan moet je wel visumkosten betalen om problemen te voorkomen.

mw
door mw1978 - May 12, 2012 om 23:23
25 Antwoorden / 0 Vragen

@joketew, als je hier een reactie plaatst moet je wel volledig zijn en mensen geen valse verwachtingen scheppen. Het klopt dat voor sharm el sheikh geen visum verplicht is, daar kun je kiezen. Maar dit geldt niet voor heel egypte. Het is namelijk de enige luchthaven in Egypte waar je de keuze krijgt. Bij alle overige luchthavens, bijvoorbeeld Hurghada is het verplicht. Verder is het ook voor sharm el sheikh aan te raden, want als je eenmaal de douane gepaseerd bent kan je dit visum niet meer aanschaffen, ook niet als je wegens vervelende omstandigheden hals over kop terug naar Nederland moet. Vaak gaan deze repatriërings reizen via Cairo, maar dit kan niet als je geen visum hebt. En dan wordt het toch vervelend als je vast zit terwijl je zo snel mogelijk terug wil. Ben werkzaam op een reisbureau en ken een situatie van iemand die daardoor de begrafenis van een dierbare gemist heeft.... Daarnaast nog een extra bedankje, want door mensen als u kunnen gespecialiseerde mensen op het reisbureau uw soort reacties weer gaan ontkrachten, want tja het staat op internet dus het zal wel waar zijn....

diumenge
door diumenge - May 12, 2012 om 23:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nota bene, die informatie geeft Skytours ook aan de klanten op de website. Maar dan staan ze daar straks in Egypte en dan gaat het niet goed en dan weten ze van niets en er is ze niets verteld, dan is iedereen fout behalve de toeristen die een paar euro wilde besparen.