Vlucht verzet en welke rechten heb ik nu ?
Hallo,
Wij hebben laast een reis naar costa rica geboekt bij vliegtickets.nl (met continental). Nu hebben we de complete reis al vast gezet en we krijgen vandaag vluchtschema wijziging van de luchtvaart maatschappij, continental dus?
Mag dit zo maar? Nu zijn we genoodzaakt om 1 extra vakantie te nemen en 1 extra overnachting te boeken, krijgen we dit vergoed? of hebben we recht tot onkostencompensatie?
wie o wie zou mij hier antwoord op kunnen geven?
MVG
Heeft u al contact opgenomen met Continental?? misschien is heteen vergissing en hebben zij zich verkeken??
Trouwens heeft u zwart op wit staat welke datum u geboekt heeft? Leg dit dan even aan hun voor? Als de datum van vertrek niet verandert kan worden dan ben ik bang dat u een probleem heeft en werkelijk rekening moet houden met een extra vakantiedag en overnachting.
Tja, via internet boeken is ook niet alles.
Luchtvaart maatschappijen hebben het recht om wijzigingen door te voeren in hun schema's. Recht op vergoeding ontstaat alleen als de wijziging minder dan 14 dagen voor vertrek wordt aangekondigd.
Een verzoek tot omboeken of restitutie van de ticktes is meestal ook mogelijk. Het lijkt er op dat de vlucht die u geboekt had, is geannuleerd en u nu bent om geboekt naar een eerdere vlucht. U kunt in overleg met Continental ook naar een andere datum kijken. bijvoorbeeld een dag later. Zij mogen u hiervoor geen kosten in rekening brengen, ook al is de tariefklasse waarin u geboekt hebt al vol geboekt.
succes
Een vliegmaatschappij heeft tot 2 weken van tevoren het recht om de vliegTIJDEN te wijzigen. Dus niet de vliegDAGEN. Uit uw bericht kan ik niet exact concluderen of de heen- en terugreis op alsnog dezelfde dag worden uitgevoerd (zodat u wellicht extreem vroeg op de dag landt of extreem laat op de dag en u een extra dag vakantie moet nemen) of dat ze de dagen daadwerkelijk hebben opgeschoven. Want dat mag naar mijn weten niet...
Martinair heeft langer dan een maand voor aanvang van de reis mijn vlucht omgeboekt naar een dag eerder. Ik kon cancellen of accepteren; staat allemaal in hun voorwaarden. Heb toen wel gecancelled, maar geboekt op andere voor mij gunstigere data. Binnen een paar dagen was complete bedrag voor eerste ticket teruggestort op mijn rekening. tot zover dus; thumbs up voor Martinair!! (Nu de reis nog)
u kunt zich niet tot continental wenden omdat u dit via een internet touroperator heeft geboekt.
de door vliegtickets aangeboden vluchten van continental zijn niet om te boeken/annuleren na uitgifte van het ticket.
u zult u tot vliegticket.nl moeten wenden.
als u geen pakket reis hebt geboekt (vlucht+hotel)dan moet u inderdaad extra kosten maken voor 1 dag
is het wel een pakket reis dan zorgt de touroperator ervoor dat dit geregeld wordt met het geboekte hotel.
wanneer u zelf een reis uitstippeld moet u zich eigelijk helemaal niet wenden tot dit soort tickets verkopers omdat deze vaak alleen de goedkoopste tickets hebben waarbij je niet kunt annuleren.
ingeval van problemen kan de vliegmaatschappij niks voor u betekenen.
wanneer u rechtstreeks met continental had een open ticket had geboekt kunnen omboeken en annuleren dit is nu niet mogelijk
u extra vrije dag die u nu moet opnemen krijgt u in ieder geval niet gecompenseerd.
compensatie voor een extra opgenomen dag vind ik trouwens kinderachtig omdat de meeste mensen na zo'n lange vlucht een paar dagen nodig hebben om weer bij te komen en dus niet direct weer aan het werk gaan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer