Voetselvergiftiging opgelopen op vakantie
Hai, mijn zwangere dochter en ik zijn in juni met sunweb naar Egypte geweest. Ik ben daar na een diner met het management heel erg ziek geworden. (Was de enige die kip had gegeten). De 3e dag werd het zo erg dat ik naar de dokter moest en 2 dagen aan het infuus moest met antibiotica en spul tegen hoofdpijn, misselijkheid en diaree. Dit kan niet anders dan van het eten zijn gekomen. Was een all inclusiefhotel. Nu zegt sunweb heel simpel, wel 20 keer in 1 gesprek, duizend maal excuses. Daar heb ik dus niets aan, mijn vakantie naar de knoppen....klacht word dus niet serieus genomen. Heb de rekening en het verslag van de dokter en daar is niet eens naar gevraagd. Wat moet ik hiermee? Want dit is natuurlijk te gek voor woorden.
Wat is daar te gek voor woorden aan? U kunt de rekening van de dokter en de medicijnen uiteraard inleveren bij uw zorgverzekeraar, en daarna wellicht bij uw reisverzekering.
Maar wat heeft het feit dat uw dochter zwanger was en met u op vakantie was er mee van doen? Overigens als ik zwanger zou zijn, zou ik helemaal niet naar Egypte op vakantie gaan.
Er zullen anderen op die avond ook beslist kip gegeten hebben, waren die ook allemaal doodziek? Het kan door zoveel dingen gekomen zijn.
Wat wilt u dan 1.001 excuses?
Oh, jij vind het blijkbaar gewoon dat je voetselvergiftiging oploopt????? En nee, niet iedereen heeft die kip gegeten, zei toch een diner met het management! En die eten niet uit het restaurant!!! Wij gaan al jaren naar Egypte en nog nooit ergens last van gehad. En ik vraag niet wat jij zou doen.....
Heel goed mogelijk dat u van de kip niet goed geworden bent, juist omdat u de enige van het gezelschap bent die dit genuttigd heeft.
Neem eens contact met Sunweb op via de mogelijkheden uit deze link:
https://zon.sunweb.nl/klantenservice
Sunweb zou eigenlijk contact hebben moeten opnemen met het betreffende restaurant.
U zou Sunweb ook nog kunnen laten weten dat als zij er verder niets aan willen doen dat u naar andere mogelijkheden zoekt om uw verhaal te doen, b.v. Klacht .nl
Edit 7.40u (U kunt het anders ook aan uw zorgverzekeraar overlaten)
https://www.klacht.nl/sunweb/
Je bent dus ziek geworden van de kip die je gegeten hebt.
Die kip kwam niet uit het restaurant dat Sunweb voor hun vakantiegangers heeft geboekt.
De kip werd apart voor het management en jullie bereid.
Toch vind je dat Sunweb aansprakelijk is voor jouw schade.
Waarom vind je dat?
Ik neem aan vergoeding van de reis en de ziektekosten.
Topantwoord
Hoe weet je dat je enige bent die de kip heeft gegeten?
Omdat het menu speciaal is klaargemaakt voor ons.
En je hebt goed in de gaten gehouden wat alle anderen aten?
Vervelend dat U ziek werd ,maar om nou
een reisorganisatie daar over aan te spreken ,en een vergoeding ,want daar gaat het over, los te peuteren ,dat mij ook te ver .
Gewoon lekker thuisblijven ,dan gebeurt dit soort "vreselijke" dingen je niet .
Hallo Elmarojo ,
De voorwaarden :
Verzekeringen
Indien u via Sunweb uw verzekering geregeld heeft, bent u verzekerd bij de Europeesche Verzekeringen. Voor de exacte voorwaarden van zowel de annulerings- als de reisverzekering verwijst Sunweb u naar www.europeesche.nl.
Volgens de ANVR-consumentenvoorwaarden bent u verplicht een verzekering af te sluiten. Wanneer u besluit om geen verzekering af te sluiten, kan Sunweb niet aansprakelijk worden gesteld voor de schade die verhaald kan worden bij de reis- en/of annuleringsverzekering.
Ontevreden of klachten ,
Heeft u klachten over de reis of bent u ontevreden over uw accommodatie, dan dient u dit direct te melden aan de receptie van uw accommodatie en aan de vertegenwoordiging van Sunweb ter plaatse.
Is er niemand aanwezig of wordt de klacht volgens u niet naar behoren opgelost, dan dient u direct vanaf uw vakantiebestemming telefonisch, per e-mail of per fax contact op te nemen met ons hoofdkantoor in Nederland.
Deze handelwijze is absoluut noodzakelijk omdat Sunweb op het moment dat u uw klacht kenbaar maakt, daaraan meestal direct wat kan doen.
Achteraf, na thuiskomst is het natuurlijk niet meer mogelijk de problemen op te lossen. Klachten die op de bestemming niet zijn gemeld en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld , worden in Nederland niet in behandeling genomen .
Wordt uw klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost, dan kunt u uiterlijk binnen één maand na afloop van de reis uw klacht schriftelijk (met een motivatie) indienen. Het opsturen van alleen een klachtenformulier zonder verdere toelichting is niet voldoende.
Wanneer de klacht betrekking heeft op de totstandkoming van de boeking, dan kunt u deze uiterlijk binnen één maand na kennisname van de feiten (waarop de klacht betrekking heeft) bij Sunweb indienen. Voor verdere informatie verwijzen wij u naar de ANVRconsumentenvoorwaarden.
Lees ook hier ,
https://kassa.bnnvara.nl/dossiers/dossier-verzekeren/medische-zorg-op-vakantie-dit-wordt-vergoed
U heeft een all incl hotelgeboekt bij Sunweb so far so good.
U gaat eten met managment welke hun eten niet uit het restaurant betrekken maar elders.
En nu wilt u Sunweb aansprakelijk stellen beetje vreemde gang van zaken.
U maakt gebruik van andere faciliteiten dan aangeboden wordt ziek en gaat dan bij de verkeerde klagen.
Rekening kan u gewoon bij uw verzekering claimen of via uw reisverzekering.
groeten Henk
Hoop dat je het ondertussen begrepen hebt, ieder all inclusiefhotel heeft een restaurant waar je tegen betaling kan eten, daar hebben we gegeten met het management , dus IN het hotel en het eten is bereid IN de keuken van het hotel.
En dat valt dan sowieso niet meer onder de verantwoordelijkheid van Sunweb.
Voorlopig met al die stomzinnige antwoorden zijn ze ermee bezig. Dus bedankt!
Voorlopig met al die stomzinnige antwoorden zijn ze ermee bezig! Dank jullie wel.....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer