Vriend betaald zijn deel van gereserveerde vakantie niet, gedwongen annuleren en deze kosten op die persoon verhalen?
Dus ik heb een aantal weken terug met een vriend besloten om op vakantie te gaan, leuk gereserveerd vrij gevraagd van werk en de vriend dus ook. Nu moet deze vakantie nog betaald worden, alleen reageerd deze vriend nergens meer op, telefoontjes, whatsappjes etc.
Nu heb ik met het boeken geen annuleringsverzekering afgesloten, wanneer de reissom niet betaald wordt zal de vakantie worden geannuleerd door .. (bedrijf) en omdat ze deze dan zelf annuleren, doordat er niet is betaald zijn hier enige kosten aan verbonden.
Is er iets waarop ik deze kosten kan verhalen op die vriend?
MvG,
Alex
Telefoon en whatsapp? Ga jij op vakantie met iemand die je nooit ziet? Ga er gewoon langs. Ouderwets ja, gewoon een gesprekje van mens tot mens, m aar misschien helpt het.
Ja, tot een week geleden sprak ik deze persoon heel veel ook face to face omdat ik hem wel eens ophaalde van werk. Echter sinds ik toen bekend had gemaakt van lettop, de vakantie moet dan en dan betaald zijn is het gewoon radio stilte, persoon reageerd niet op mijn whatsapp berichten of telefoontjes.
Dan er nog maar eens heen. Op de man af vragen hoe het zit met dat geld. Financiele problemen misschien?
Dan weet je waar je aan toe bent.
“VRIEND”?
Als u niet betaalt, waardoor de reis geannuleerd wordt, moet u toch echt betalen en wel de hele som. Normaal gesproken moet men ook meteen betalen als men boekt.
Een annuleringsverzekering betaalt overigens ook niet als men zomaar annuleert of niet betaalt, daar is zo’n verzekering niet voor.
Misschien kunt u zijn deel omboeken op een ander die meewil? Maar ook dat is meestal niet gratis.
Verhalen op die vriend? Welzeker, maar zie het maar eens te krijgen.
omdat ze deze dan zelf annuleren, doordat er niet is betaald zijn hier enige kosten aan verbonden.
Ja, de gehele reissom!
Raar idee heb je blijkbaar betreffende annulering.
Lees eens wat verzekeringsvoorwaarden betreffende annulering.
Voor het eerst op reis?
En vriend .... ? Bij vriend denk ik toch aan een ander soort persoon dan hier blijkbaar het geval is.
niet waar. de kosten hangen af van hoe lang van te voren wordt geannuleerd.
De enige optie is alles betalen en alleen op vakantie te gaan , Kosten verhalen op deze fantatische vriend is lastig zonder bewijzen.
Van je vrienden moet je het maar hebben. Dat woord vriend wordt te pas en te onpas gebruikt. Nou ja, je weet in ieder geval dat je hem van je lijst kan schrappen.
Van je "vrienden" moet je het (niet) hebben !!
Reis wel of niet gemaakt, geanuleerd of niet, degene die de reis geboekt heeft zal deze ten allen tijde volledig moeten betalen.
Zou de reis sowieso door laten gaan, betalen en een andere, maar wel betrouwbare, vriend(in) zien te strikken om samen deze reis te (willen) maken en de kosten daarvan netjes te delen.
Degene die deze reis geboekt heeft is (financieel) verantwoordelijk en aansprakelijk.
Wat tussen u en uw vriend is, is civielrechtelijk en daar heeft de reisorganisatie niets mee te maken.
Aan u of het financieel interessant is om een zaak te beginnen. Ik denk van niet.......
zal de vakantie worden geannuleerd door .. (bedrijf) en omdat ze deze dan zelf annuleren,
Dat werkt toch anders, zij zullen de reis niet annuleren, u krijgt, zolang er niet betaald is, geen reisbescheiden.
U krijgt wel een rekening van de volle prijs van de reis, er zijn nml kosten voor u gemaakt zoals reservering locatie en de (vlieg)reis.
Dus kijk even of u iemand anders kan charteren de reis met u te maken en anders alleen. Mocht het een vliegreis zijn en u besluit niet mee te gaan, kijk dan even naar de vertrektijd, kunt u uw geld over zien vliegen
Vriend? Hoe komt u aan deze "vriend"?
"Dus" u moet betalen, het bedrijf annuleert niet als u niet betaalt. Integendeel, er komen kosten bij als u niet betaalt en niet binnen de gestelde termijn betaalt.
Wat je wel kan proberen is is iemand anders te vinden die met je mee wilt. Het veranderen van een naam kost doorgaans minder dan het annuleren van een vakantie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Vreemde incasso paypal via riverty
Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer