ar
door arend03 Aug 26, 2009 om 14:42
Voeding & gezondheid

Advies gevraagd

Oudere man van 76 moet een nieuwe leesbril sterkte +9 en +8 plus
cilinder.  Hans Anders kan bij navraag zulke glazen niet leveren.

Doorgestuurd naar Het Huis prijs 240 euro per glas + dan nog montuur komt op ca. 600 euro totaal.

Specsavers gebeld, daar kosten de glazen 195 euro per paar! en zelfs de iets betere nog maar 255 euro p.paar.

Graag advies, wie heeft zelf ervaring met dit soort sterke glazen en

de verschillende opticiens.

1134 7 Rapporteer

boppe1943
door boppe1943 - Aug 26, 2009 om 15:29
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Kijk eens in je zoekmachine op de pc bij "Eyes and More". Dat is de goedkoopste. Daar kun je ook zien waar filialen zijn.

Mvg

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 26, 2009 om 15:30
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik heb lastige ogen, een zeer sterke cylinder. Als kleuter kreeg ik al een bril, ruim 30 jaar geleden. Ik spreek uit interesse regelmatig met andere brildragers over brillen.

Mijn ervaringen met goedkope opticiens zijn niet best. De monturen zijn vaak van mindere kwaliteit, en de glazen een stuk dikker en zwaarder. Vaak zijn de opticiens niet zo kundig (was voor mij een dure hobby met lenzen). Met een cylinder is het van belang dat de glazen kaarsrecht in het montuur geplaatst wordt. Over het algemeen zijn de dure opticiens hier beter in.

Met een cylinder is het tevens van belang dat de bril recht op het gezicht staat en het montuur niet kromt, Theo (een belgische fabrikant van brillen) heeft een lijn waarbij de bril uit 1 stuk gefreest wordt. Dit is welliswaar de duurste oplossing, maar met glazen van deze sterkte kan ik dit echt aanbevelen. Tevens zijn het zeer bijzondere modellen. Informeer ook naar de dunste/ lichtste glazen. http://www.theo.be/   Als u op de neus klikt van het gezichtje, krijgt u de verkooppunten. Hiervoor wordt uw emailadres gevraagd. Gebruik hier niet uw echte emailadres voor, maar maak even een gratis hotmail-accountje ofzo aan hiervoor!

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 26, 2009 om 15:32
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Oh ja, wat ik nog kwijt wilde: bespaar niet op een bril. Goed kunnen kijken is zooooooo fijn en belangrijk! Prioriteit nummer 1!

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 26, 2009 om 15:35
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Oh ja, en met een cylinder geen ronde monturen kiezen. Het glas is dan lastig recht te plaatsen.

mariegh
door mariegh - Aug 27, 2009 om 10:39
263 Antwoorden / 13 Vragen

Heeft u bij de diverse opticiens ook gevraagd hoeveel korting op de bril zit irt de ziektekostenverzekeraar? Veel verzekeraars hebben bulkafspraken met opticienketens. En dan wordt zo'n bril ineens een stuk goedkoper.

do
door dokterronald - Aug 29, 2009 om 15:15
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

ik werk bij 1 van de grootste glasleverancies van de wereld waarvan ik de naam niet wil noemen. Als advies wil ik u geven om de ketens, helemaal met u afwijkende sterkte (hyperope) de ketens te vermijden.

Ga lekekr naar een zelfstandige opticien, kies een zo klein mogelijke bril uit (met zo min mogelijk glas) en bestel een paar glazen. Hoe kleiner de bril des te minder kostbaar is het glas dat erin moet. En hoe minder glas hoe dunnen het word tenzij u het fijn vind om met jampotjes op te lopen.

De sterkte die u neer heeft gezet is trouwens ook incompleet. Is de zylinder onder de 4 ?? Dan valt de prijs voor het glas ook mee. Dan kunt u 1.5 materiaal kiezen met alleen een ontspiegeling en kunt u misschien wel uit de voeten met een paar glazen t.w.v. max 225 en een montuur van 180 EU MAX !!!!! wat een totaal geeft van 405 EU. Misschien kan het nog wel goedkoper !!

Succes !

door 75ster - Aug 31, 2009 om 16:12
11 Antwoorden / 0 Vragen

Om wat voor glazen gaat het? Ik kan me niet voorstellen dat het alleen een leesbril is, en neem dan ook maar aan dat het om een multifocale bril gaat???
Wat is de sterkte precies? Hoe groot is de cilinder? Wat wilt u allemaal met de bril kunnen doen, leest u veel, zit u veel achter de computer? Dit zijn allemaal vragen die belangrijk zijn bij de aanschaf van een nieuwe bril.
Hoe hoger de sterkte, hoe meer vertekening de glazen geven en zeker met mulifocaal is het raadzaam een glasberekening te laten maken (metz/ help berekening, hangt van het merk glazen af), voor de dikte.
Houd in uw achterhoofd dat goedkoop vaak op duurkoop uitdraait omdat achteraf blijkt dat u weinig met de bril kunt. Advies; ga inderdaad naar een zelfstandig opticien met een goede naam en laat u uitgebreid adviseren. Let erop dat de opticien u ook vraagt naar de wensen en eisen aan de bril. En ja, zeker met deze sterktes is een bril niet goedkoop, maar wat heeft u aan een slechte kwaliteit bril met slechte glazen? En ik zou u met deze sterktes zeker geen 1.5 glazen aanraden!!! Die worden hoe dan ook dik, en geven veel vertekening!!!

Met vriendelijke groet, een opticien.