Va
door ValerieA Jun 11, 2020 om 16:46
Voeding & gezondheid
Bij Vitalaire moet je betalen om te klagen. Mag dit?

Ik ben in verband met mijn APNEU voor mijn gezondheid volledig afhankelijk van een CPAP om te kunnen slapen. Toen deze kapot viel heeft Vitalaire 9 dagen lang geen nieuw apparaat geleverd. Een uitgebreid contactenoverzicht hieronder. Maar nu kreeg ik vanmorgen een mail dat ze een klacht pas in behandeling nemen als ik deze aangetekend per post naar hen op stuur. Mag dit?

1 juni in de middag viel mijn Dreamstation op het wegdek en werd hij kapot gereden door een achteropkomende vrachtauto.

1 juni:  (2e pinksterdag) rond 14.00 uur 57 minuten in de wacht gestaan zonder dat er opgenomen is.  “als onze medewerkers zijn op dit moment in gesprek. We vragen een moment geduld alstublieft” later nog 2 keer op een ander tijdstip teruggebeld. Helaas werd toen ook geen telefoon opgenomen. op de site is echter duidelijk vermeld dat ze 24/7 bereikbaar zijn. Is dit wel zo?

2 juni: om 8.30 uur al ruim 10 minuten in de wacht. We werden prettig geholpen door een vrouwlijke medewerker die alle gegevens opnam. Ze zegde ons toe dat er direct een nieuw door hen ingestelde dreamstation geleverd zou worden. Het zou die middag verstuurd worden via PostNL. Dan zou het woensdag 3 juni, uiterlijk donderdag 4 juni geleverd worden.

3 juni: geen dreamstation geleverd

4 juni: PostNL levert een slang en een gezichtsmasker. Geen dreamstation.  Er is ook niet gevraagd om een gezichtsmasker. Er is dinsdag 2 juni specifiek gevraagd om een neuskapje

4 juni: Na levering van de slang en masker telefonisch contact gezocht met Vitalair. Mannelijke medewerker S. aan de lijn. Die geeft aan dat de dreamstation nog in het magazijn in Lelystad staat. Hij zou het direct in orde maken zodat de dreamstation die donderdag de 4e nog verstuurd zou worden.

5 juni: PostNL bus rijdt zonder te stoppen ons huis voorbij. Meteen contact gezocht met Vitalair. Na ruim 20 minuten wachten krijg ik een vrouwelijke medewerker aan de lijn. Ze geeft aan dat er op helemaal geen dreamstations op voorraad zijn. Maar ze zou het magazijn gaan bellen om te kijken of er een oplossing was. Dan zou ze terugbellen.

5 juni: Na een tijdje zelf maar eens teruggebeld. Ik krijg mannelijke medewerker S. aan de lijn. Die geeft aan dat hij het magazijn niet aan de lijn krijgt. Maar hij zou me terugbellen.

5 juni: IZZ gebeld. Het aanbod gekregen om over te stappen naar een andere leverancier. De klacht m.b.t. vitalair wordt genoteerd.

5 juni: Rond 14.00 uur wederom gebeld naar vitalaire. Uitgelegd dat ik na contact met IZZ de mogelijkheid heb gekregen om over te stappen naar een andere leverancier. En dat ik dus uiterlijk 15.00 uur teruggebeld wil worden. Zodat ik dan de mogelijkheid heb om met een andere leverancier nog zaken te doen.

5 juni: Iets voor 15.00 uur wordt ik teruggebeld door mannelijke medewerker S. De dreamstations zijn wel op voorraad. Maar de adapters voor stroom niet. Daarop heb ik aangeven dat deze adaptor nog thuis heb. En dat hij dus de dreamstation zonder adaptor kan opsturen. Hij belt enkele minuten later terug. De dreamstation zonder adaptor kan hij niet meer opsturen. Er is een ander apparaat al ingesteld en aangeboden bij PostNL.

6 juni: Op zaterdag 6 juni à geen levering

7 juni: zondag. Dan levert postNL niet.

8 juni: Weer niets geleverd. Na 17 minuten Jaqueline aan de lijn. Er blijkt ook helemaal niets geleverd te zijn.  Ze geeft ook toe dat er helemaal niets opgestuurd is. Ze ziet alle info in het scherm staan zoals ik hierboven geschreven heb. (ik heb namelijk alles met haar doorgegenomen) ze begrijpt niet waarom er tegen mij gelogen is. Ze gaat er persoonlijk werk van maken. Ze begrijpt ook dat ik hier heel boos over ben. Voor 17.30 gaat ze me terugbellen omdat ze er dan zeker van kan zijn dat er een CPAP verzonden is via PostNL.

8 juni : 17.17 uur wordt ik gebeld door Jacqueline. Ze geeft aan de de order naar PostNl verstuurd is. Ze zal morgenvroeg rond 9.00 uur contact opnemen om te kijken of het nu goed gegaan is.

9 juni: rond 9.00 uur geen telefoon ontvangen….

9 juni: 10.00 Post Nl levert een pakketje met een waterbakje. Alleen een waterbakje. En dan ook nog een waterbakje wat in ieder geval geen onderdeel is van een dreamstation. Het is artikelnr 1606 S10 Humidair bevochtiger.

9 juni: 11.03 uur zelf maar gebeld naar Vitalaire. Gelukkig kreeg ik Jacqueline eraan. Ze vond het heel vervelend voor me dat het weer fout gegaan was. Waarschijnlijk hoorde dit bakje bij een ander apparaat wat ook mee verzonden had moeten worden. Ze zou intern een klacht aanmaken. En ze zou weer direct contact opnemen met het magazijn hoe dit telkens zo fout kan lopen. Dan zou ze mij eind van de middag terugbellen om me te informeren over de stand van zaken.

9 juni 17.03 zelf gebeld. Vrouwelijke medewerker aan de lijn. Die geeft aan dat het bakje wat ik ontvangen heb bij een apparaat hoort wat deze week opgestuurd zal worden.  Als ik doorvraag zegt ze dat het apparaat al op mij ingesteld is, en klaar staat voor verzending. Als ik vraag waarom het dan nog niet verzonden is gaat ze dat voor mij onderzoeken.

9 juni 17.05 wordt ik gebeld op mijn andere nummer door Jacqueline. Ze had de opdracht doorgezet naar een collega en vroeg of ik al gebeld was door die collega. Ik heb haar geïnformeerd over het gesprek wat ik aan het voeren was op de andere telefoon en waar ik op dat moment in de wacht sta. Ze gaat het weer uitzoeken.

9 juni 17.18 uur komt de andere medewerker weer op de lijn. Ze geeft aan dat ze inderdaad gezien heeft dat jaqueline de opdracht doorgezet heeft naar een andere persoon. En dat Jacqueline wacht op terugkoppeling.  Dus verder kan deze medewerker nu niets doen. Ze verwacht dat die terugkoppeling dan nog gaat komen…..

10 juni 8.35 Lindehealthcare benelux Gebeld.

wij mogen niet leveren omdat u al klant bent bij Vitalaire. Zij declareren voor slaapapneu. Dossieroverdracht is noodzakelijk.

gesproken met w.

10 juni 8.45 IZZ gebeld i.v.m. de afwijzing van de zorgaanvraag door linde i.v.m. zorgverzekeringsregels.

advies. laat Lindehomecare bellen met de  Zorgverlenerslijn

advies niet geaccepteerd. Ik wil zelf duidelijkheid van IZZ

Medewerkster gaat afdeling hulpmiddelen bellen. Ze komt de eerste 45 minuten diverse keren terug op de lijn om door te geven dat die afdeling onbereikbaar is. Ze vraagt of ze later terug kan bellen. Dat niet geaccepteerd. Haar het hele dossier voorgelezen. Ze geeft aan dat dit overeen komt met wat ze zojuist zelf ook over dit bedrijf gelezen heeft. Ze gaat wederom proberen voor mij iets te regelen. Ik geef aan dat het mij niet uitmaakt hoe lang ik met haar in gesprek ben. Als het maar vandaag geregeld wordt.

1 uur 33 minuten wordt ineens de verbinding verbroken zonder waarschuwing

gesproken met kimberly v.d. Broek

medewerkster K.v.d.B belt me daarna wel meteen terug. 10.20 start gesprek. meteen weer in de wacht. na 15 minuten geregeld dat intern de overstap mogelijk gemaakt is. Linde moet bellen met de zorgerverlenerslijn. Daar is alles in orde gemaakt.

10.42 nog geen levering met van vitalaire gekregenvia PostNL. Vitalaire gebeld. 10.44. olga neemt op. Olga loopt even naar het magazijn om t e kijken wat er aan de hand is. Ze komt terug vanuit de wacht om 10.53 Olga geeft aan dat ze het probleem bij het hoofd magazijn heeft neergelegd. ze gaat me in de loop van de dag terugbellen. Ik geef aan dat ik dat een zeer teleurstellende mededeling vind. Dat ik dit al diverse keren van hen gehoord heb. Ze zegt dat ik haar naam mag noteren, dat zij ook niet zegt dat ze het in orde gaat maken. maar dat ze het neergelegd heeft waar het hoort en dat ze me in de loop van de dag gaat terugbellen.

11.30 Wesley emailt een overstapformulier van leverancier. Dan kan er dossieroverdracht plaats vinden.

11.52 getekend formulier retour gezonden naar Linde via mail.

11.58 ink. telefoon van Wesly. Hij heeft het overdrachtsformulier gemaild naar VitalAire en een cc naar mij gestuurd.

12.04 uitgaande telefoon naar Vitalaire. 12.20 uur neemt Jasmijn op. Ze geeft aan dat er nu een overstapformulier van Linde is. Maar dat ik een overstapformulier van hen in zou moeten vullen. En dat dit dus eigenlijk zo niet werkt.

Ze zegt dat ze niets voor mij kan doen omdat een collega het al opgepakt heeft. Daarop vraag ik of ze me dan door kan verbinden met die collega. Dat kan niet. Ze zet me in de wacht en gaat het zelf regelen.  om 12.28 haalt me me uit de wacht. Met dit overstapformulier gaan zij niet akkoord. ze gaat mij er zelf 1 mailen. Deze moet ik dan invullen, ondertekenen en retour zenden.

12.39 uur mailt ze mij hun overstapformulier.

13.01 mail ik het ingevulde  overstapformulier van vitalaire naar 3 mailadressen van vitalaire (aanmelding, info en qc12 @ vitaleire.nl) en naar linde.

13.08 krijg ik een mail welke door Linde is gestuurd naar vitalaire met als bijlage het door hen ook ondertekende overstapformulier van Vitalaire.

13.06 gebeld met VGZ.  Ze kunnen niets voor mij betekenen hoor ik als ik om 13.23 uit de wacht gehaald wordt. Hij geeft mij het advies om een klachtenformulier op de site in te vullen. Deze zal morgen verwerkt worden en dan binnen een week in behandeling genomen worden.

13.26 tot 14.21 uur uitgaande telefoon naar Vitalaire 13.37 mannelijke medewerker susandair neemt op. Hij heeft me vorige week ook 2 keer gesproken. Hij is erg verbaasd dat ik nog steeds geen apparaat heb. Hij gaat om 13.40 uur bellen met de administratie om mijn overstap in orde te maken. Ik heb gevraagd om me even in de wacht te zetten aangezien ik  geen vertrouwen meer heb ik hun bedrijf. Hij zegt ook zelf dat hij me daarin begrijpt gezien alles hoe het gelopen is.  om 13.48 uur haalt hij me weer uit de wacht. Hij geeft aan dat hij Jasmijn gesproken heeft. En dat die gezegd heeft dat administratie het wel in orde zal maken. En dat ze me daarna wel zullen bellen. Ik heb S. erop gewezen dat hij 4 en 5 juni intern ook collega’s van hem aangestuurd heeft voor mij. En dat die collega’s dus niet gedaan hebben wat hij mij beloofd heeft. Dus heeft hij gelogen? Of kan hij zijn collega’s niet vertrouwen. Hij geeft aan zelf niet gelogen te hebben. Hij gaat nu contact opnemen met de administratie om het dan toch zelf even in orde te maken. 13.49 weer in de wacht gezet. na 55 minuten wordt ik uit de wacht gehaald en krijg ik bevestiging van S. dat het dossier overgedragen is.  Later op de dag zal ik teruggebeld worden door een leidinggevenden.

14.31 uur (vijf minuten na beëindigen telefoongesprek vitalair)  heb ik Wesley van Linde gesproken. die hebben geen mail ontvangen.

14.34 uur weer vitalaire gebeld om te informeren naar welk email adres het dossier gestuurd is. terwijl ik in de wacht sta wordt ik mobiel gebeld door Carlijn Mol van Vitalaire. zij heeft contact gehad met het magazijn. Er zou per direct een apparaat opgestuurd worden. Ik heb aangegeven dat zij de 4e is de afgelopen dagen die me dat zegt vanuit Vitalaire. Dat ik dat dus niet wil. Maar dat ik per direct over wil stappen. Ze kijkt wat na en stuurt per direct het dossier op naar mij en Linde om 14.44 uur.

Het was dus nog niet verstuurd….

15.39 – 15.54. Inkomend telefoontje van Carlijn Mol. Heel veel excuses en sorry. De maskertjes en het bakje mag ik houden. Ze gaan een retourdoos sturen waar de kapotte dreamstation kostenloos in teruggestuurd mag worden. Carlijn geeft aan dat Olga naast haar staat. En dat die al een koerier had geregeld om vandaag nog een apparaat bij mij te bezorgen. Maar dat ze toen van Carlijn gehoord had dat ik al overgestapt was. Helaas had Olga me vanochtend om 10.44 uur niet gemeld dat ze dat ging doen toen ik haar aan de lijn had… Of al die tijd tussen 10.44 en 14.34 uur.…

 Ik heb ze gewezen op het feit dat ik de afgelopen dagen nogal wat tijd had om hun service te googlen. En dat dit, wat mij overkomen is geen uitzondering is. Hierna geeft Carlijn aan dat ze pas verhuisd zijn vanuit Eindhoven naar Lelystad en nog niet alles op orde is in het magazijn. Hierna opgesomd hoe er of intern naar collega’s, of naar mij regelmatig gelogen is over wat er wel of niet gedaan zou zijn.  Bijvoorbeeld toen ik 55 minuten aan de lijn was met S. En dat hij me verzekerde dat het dossier naar Linde verzonden was. Dus S. heeft gelogen tegen mij, of de medewerker bij de administratie heeft tegen S. gelogen. Maar dat er bij Vitalaire vaak dingen anders lopen dan verteld (in simpele woorden gelogen wordt) is wel duidelijk. Carlijn geeft aan dat het vervelend is dat ik dat zo ervaren heb.

Ik heb n.a.v. 2 of 3 voorbeelden duidelijk aangegeven dat dit niet iets is wat ik ervaarde. Maar dat er gewoon aantoonbaar gelogen is. En dat zij dat ook gewoon in hun systeem kan zien.  Zij hoort het aan, maar bevestigd dat niet.

Ik heb gevraagd hoe al deze uren aan de telefoon en mijn ziektedagen op mijn werk nu gecompenseerd worden vanuit VitalAire. Ze zou dan even telefonisch overleggen terwijl ik in de wacht stond. Ik heb gevraagd of ze me a.u.b. gewoon terug kan bellen als het geregeld is. Ik heb al lang genoeg in de wacht gestaan de afgelopen 10 dagen. En ik neem wel gewoon meteen mijn telefoon op.  Nogmaals excuses gekregen, want dit is echt niet zoals ze bij VitalAire met hun klanten om willen gaan.

17.20 uur. Mail verstuurd aan Carlijn met de vraag of ze eraan gedacht had om mij terug te bellen. Die belofte was al weer bijna 1,5 uur geleden gedaan.

18.32… geen reactie gehad van Carlijn…….

11 juni 8.35 uur inkomende mail van info@vitalaire: Beste meneer Aben,

Ik heb uw vraag bij ons management neer gelegd en zojuist te horen gekregen dat u een aangetekende brief bij ons moet indienen met uw klacht. Zodra wij deze binnen hebben zullen wij hem doorzetten naar de juridische afdeling.

Ik heb hierdoor helaas niet meteen een antwoord voor u, maar we gaan er mee bezig.

Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd,

Ik mag dus gaan betalen, anders doen ze niets met mijn klacht. Ik heb netjes teruggemaild dat dit niet gaat gebeuren.

11 juni 15.13 retourdoos voor oude kapotte dreamstation overigens ook nog niet ontvangen.

.

8190 15 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 11, 2020 om 16:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit epistel ga ik natuurlijk niet lezen.

Maar je moet niet betalen om te klagen, je moet kosten maken om de klacht in te dienen. Neem in je klacht dan direct op dat je verwacht dat de kosten van aangetekend verzenden vergoed worden en dan toch maar aangetekend versturen.

Je kan overigens ook online je klacht indienen: https://www.vitalaire.nl/over-ons-vitalaire-nederland-bv/klachten-opmerkingen

ju
door juliomariner - Jun 11, 2020 om 16:54
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ga dit hele epistel niet lezen. U hoeft niet te betalen om te klagen u moet alleen een aangetekende brief sturen.  Heeft u dit relatief kleine bedrag hier niet voor over? U bent toch voor uw gezondheid afhankelijk van dit apparaat?
Spring over uw eigen schaduw en stuur gewoon de brief aangetekend. Voordeel is ook dat ze niet kunnen zeggen dat de brief niet is ontvangen.
Kleine tip: wees zakelijk in uw klachten brief en houd het kort en bondig. Zo'n lang stuk zoals u hier heeft neergetypt leest niemand, na 10 zinnen was ik de draad al kwijt

Tr
door Trostomaat - Jun 11, 2020 om 17:01
239 Antwoorden / Vragen

Dat er verkeerde informatie verstrekt wordt, betekent nog niet dat er 'gelogen' is.
U kunt gewoon, op een fatsoenlijke manier een klacht indienen.
De website van de organisatie meldt daarvoor de volgende mogelijkheden:
gebruik contactformulier website/telefonisch doorgeven/schriftelijk(zonder eis aantekenen)/langskomen op kantoor.

tenormin
door tenormin - Jun 11, 2020 om 17:41
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Voor ons zijn al die tijden, gesprekken en wachttijden niet interessant. Begrijp best dat dit voor u anders ligt, maar gewoon een vraag zodat we naar behoren kunnen beantwoorden. Dus zoals gezegd, maar schriftelijk afhandelen. Ik heb het ook niet allemaal gelezen.

Magnum007
door Magnum007 - Jun 11, 2020 om 20:08
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Valerie,

Het antwoord is : ja.

Je kunt eventueel ook je brief persoonlijk brengen.

Thecla58
door Thecla58 Jun 12, 2020 om 11:54
862 Antwoorden / 3 Vragen

@Valerie

En vraag bij de receptie om een ontvangstbevestiging. Sterker nog maak er zelf een, draai die in tweevoud uit en vraag dan of ze die willen tekenen en laat een exemplaar daar achter. De andere neem je weer mee en bewaar je bij je klachtenbrief.

aurora1
door aurora1 - Jun 11, 2020 om 23:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat ga ik natuurlijk allemaal niet lezen. En natuurlijk hoeft u niet te betalen voor het indienen van een klacht, u overdrijft. Er zijn ook meerdere manieren om een klacht in te dienen. Maar u houdt ze daar wel intensief bezig.... Dat is dan een dure klacht voor het bedrijf qua manuren. Maar wees gerust: dat zal doorberekend worden aan de klanten.
Zie de reactie van @diumenge. En: met honing bereikt u meer dan met azijn. Overigens zal niemand zo'n lang verhaal lezen. Vat het kort samen en blijf to the point, des te eerder wordt het opgelost.
Wilt u klagen over die dagen? Het is toch niet "De Overtoom" die al voordat u melding maakt voor de deur staan met uw bestelling? En wat denkt u daarmee te bereiken? Heeft u wel aan weekenden en feestdagen gedacht?

tenormin
door tenormin Jun 12, 2020 om 00:47
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Bestaat Overtoom dan nog;-)

ju
door juliomariner Jun 12, 2020 om 11:03
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Nee heet nu Manutan

justmeagain
door justmeagain - Jun 12, 2020 om 00:03
623 Antwoorden / 8 Vragen

De cpap gebruikt u om te slapen maar u verliest hem op het wegdek? Waarom neemt u dit ding mee?

panter22
door panter22 - Jun 12, 2020 om 08:44
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een verhaal. Het lijkt wel een boek.
Je laat je dreamstation vallen op de weg en daar rijdt een vrachtwagen overheen? Heb je dat ding niet goed in een tas opgeborgen? Of is die tas ook plat?
In die 9 dagen heb je minstens 25 keer gebeld. Er hebben zich zoveel mensen mee bezig gehouden. Misschien was het wel een beetje te veel van het goede.
Verstuur zoals geadviseerd dit verhaal aangetekend, Dan weet je zeker dat het aankomt. Een gewone brief of mail kan daar mogelijk zoek raken.

va
door vanlotjegetikt - Jun 12, 2020 om 08:56
809 Antwoorden / Vragen

Uw verzekeraar vergoed met toestemming toch deze apparatuur,  kijk eens of u daar wat voor elkaar krijgt.
En ik ben geen held in lange epistels.
Succes

Ka
door Kannie - Jun 12, 2020 om 11:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

juliomariner schrijft: Ik ga dit hele epistel niet lezen. U hoeft niet te betalen om te klagen u moet alleen een aangetekende brief sturen.  Heeft u dit relatief kleine bedrag hier niet voor over? U bent toch voor uw gezondheid afhankelijk van dit apparaat?
Spring over uw eigen schaduw en stuur gewoon de brief aangetekend. Voordeel is ook dat ze niet kunnen zeggen dat de brief niet is ontvangen.
Kleine tip: wees zakelijk in uw klachten brief en houd het kort en bondig. Zo'n lang stuk zoals u hier heeft neergetypt leest niemand, na 10 zinnen was ik de draad al kwijt

1. U krijgt allerlei informatie en dat u na 10 zinnen de draad al kwijt was zegt iets over u. Gelukkig zijn er ook heel eenvoudige boeken!

2. U vindt dat - omdat het een klein bedrag is voor de gezondheid - dat betalen voor een klacht normaal is?
    - want vindt u een klein bedrag?

    -  is dat voor anderen ook zo?

    - als uw aankopen (niet voor de gezondheid) niet functioneren wilt u dan ook betalen voor een klacht?

    - zo ja, hoeveel procent van de aankoopwaarde?

Of vindt u het eigenlijk gewoon gek dat een terechte klacht zondermeer mogelijk moet zijn; zonder extra barrieres?

diumenge
door diumenge Jun 12, 2020 om 13:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De titel van deze vraag impliceert dat TS moet betalen om een klacht te mogen indienen. Uit de door TS ontvangen mail blijkt dat dat helemaal niet het geval is. Wel is het zo dat er kosten gemaakt moeten worden bij het aangetekend versturen, maar bij normaal versturen is dat ook het geval (alleen zijn de kosten dan lager). Verder blijkt dat TS ook gewoon een brief kan versturen of zelfs online, zonder verdere kosten dus, een klacht kan indienen.

ju
door juliomariner Jun 13, 2020 om 16:57
1330 Antwoorden / 2 Vragen

@kannie u bent wat mij betreft af. U denkt mijn IQ aan mijn reactie te kunnen sflezen. U durft. Wat mij betreft kunt u doodvallen.

aurora1
door aurora1 Jun 13, 2020 om 19:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wie is @kannie? Toch niet de TS?
@Kannie, u kunt gewoon reageren op degene die opent met de vraag/stelling. Commentaar geven op reageerders heeft niemand iets aan.

Dus: geef svp antwoord aan de vraagsteller.

Appie Happie
door Appie Happie - Jun 12, 2020 om 15:40
3 Antwoorden / Vragen

Geachte Heer Aben,

Ook ik heb een CPAP van Vitalaire in gebruik gehad.
En inderdaad ik ben het met U eens,men weet niet daar waar men mee bezig is.
Ik ben kort geleden overgegaan van een CPAP van Vitalaire naar een SPT (slaap positie trainer) van Vivisol.

Na enige weken heb ik zelf telefonisch contact gezocht met Vitalaire met de vraag wat er met de CPAP moest gebeuren.
Antwoord was dat er helaas niet meer in mijn dossier kon worden gekeken omdat het gesloten was.
Uiteindelijk ben ik het apparaat gaan inleveren in het ziekenhuis.

Het bedrijf Vivisol, net als Vitalaire, zijn mijn inziens afkomstig uit het Philips concern, en zijn dus even slecht in hun service.
Ook vivisol, heeft mij de SPT toe gezonden en heb het zelf moeten installeren zonder hulp, vanwege de corona regels.
Inmiddels zijn we ongeveer drie maanden verder, en heb ik van mijn zorg verzekering een brief gekregen dat de kosten niet vergoed worden omdat de medische aanvraag niet voldoet of onvolledig is ingediend.

Ik heb al drie keer gebeld naar Vivisol om de juiste persoon te spreken, en elke keer wordt er gezegd dat ik zal worden terug gebeld door de persoon in kwestie, echter tot nu toe zonder enig resultaat.

Je zou er slapeloze nachten van krijgen.....dat zulke bedrijven nog bestaan is niet te geloven!

mo
door mof - Jun 12, 2020 om 18:38
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is wel wat lang, kort en bondig formuleren helpt om de zaak begrijpbaar te houden.

maar uw vraag is: mag een bedrijf van u eisen dat middels een aangetekende brief moet klagen?
Nee, als u kunt aantonen dat u geklaagd heeft en het bedrijf doet niets met de klacht omdat die niet aangetekend is verzonden, dan blijft uw klacht gewoon geldig en kunt u vervolgstappen ondernemen. Maar u moet dan wel anders kunnen aantonen dat u de klacht heeft ingediend en dat die niet is behandeld.

het bedrijf vraagt overigens niet aan u om te betalen voor de klacht zoals u suggereert. U betaalt de post voor de aangetekende verzending, niet het bedrijf.

alfatrion
door alfatrion - Jun 13, 2020 om 00:10
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, een aangetekende brief mag kan geëist worden. Dat drijft u enkel op kosten. Je kan er ook niet mee bewijzen dat de brief is aangekomen.

Het lange verhaal ga ik niet lezen.

mi
door miennaamishaaz - Jun 13, 2020 om 18:33
725 Antwoorden / 1 Vragen

Het enigste wat u moet betalen is om een brief te sturen naar de Juridische afdeling.

Dit is standaard met Klachten die zover zijn dat er mogelijk Juridische stappen gedaan moeten worden.

Dit is tevens ook hun gewilde manier van Communiceren, omdat er dan een Broodkruimel spoor wordt gemaakt.

Anders kunnen ze zeggen maar Meneer die brief die u beweert verzonden te hebben op {vul datum in} hebben wij nooit ontvangen.

Bij een aangetekende brief is het zo dat er Staat op de site van Postnl:

Afgeleverd op {vul datum in} Getekend door {Handtekening}

Zij zullen u vast ook gaan benaderen via aangetekende briefpost.

tenormin
door tenormin - Jun 14, 2020 om 12:49
16847 Antwoorden / 108 Vragen

U heeft het kennelijk niet begrepen: nu maakt u het epistel nog langer. Doe wat ze al suggeren in de brief, dus aantekenen en klaar.