di
door dirk2 Feb 12, 2010 om 16:48
Voeding & gezondheid

Bloedsuiker en kanker

Er waarschijnlijk een verband tussen een hoog bloedsuiker gehalte en bepaalde vormen van kanker (engels):
link

1947 5 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Feb 12, 2010 om 17:55
4744 Antwoorden / 9 Vragen

The study is significant because it found that the increased likelihood of cancer occurred regardless of the participants' body mass index levels. It does not prove that blood glucose of itself leads to cancer, but it suggests that it might promote tumour growth by acting as a source of fuel for tumour cells, especially fast-growing, highly proliferative cells.

Ik denk dat dit soort artikelen tot onnodige paniek kan leiden.
Eigenlijk wordt er dubbelop beweerd dat mogelijk het hoge bloedsuiker als brandstof voor de tumor cellen zou kunnen worden.

Zo las ik ooit dat mensen kaneel moesten vermijden omdat dat leidde tot een verhoogd risico op kanker.
Vervolgens zijn er nu kaneel capsules tegen diabetes op de alternatieve markt.

Laat ze eerst maar eens in diverse landen een z.g. dubbelblind onderzoek doen bij zowel mannen als vrouwen m.b.t. de relatie tussen hoog bloedsuiker en uiteindelijk kanker krijgen.
En dan graag in alle landen een groot aantal mensen, waarbij geen erfelijke vormen van kanker in de familie bekend zijn.
Trust

di
door dirk2 - Feb 12, 2010 om 18:59
364 Antwoorden / 21 Vragen

Er staat ook : Dr Panagiota Mitrou, the WCRF's science programme manager, said the findings "raise the possibility that controlling blood sugar levels may be a way to reduce risk of some cancers". A previous South Korean study found the same link, but this is the first research to do so among Europeans.

Lees het artikel, verdiep je er in en doe er je voordeel mee.

tdehond
door tdehond - Feb 12, 2010 om 20:37
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Lees het artikel, verdiep je er in en doe er je voordeel mee.
maar laat u niet bang maken.
Er zijn al genoeg zorgen op de langere termijn voor de moeilijk te regelen diabeet, als de ogen, de nieren, de voeten.
en op de korte termijn: de hyper- en hypoglycaemie.

De kwaliteit van het leven, kunnen genieten van deze dag, vind ik erg belangrijk als je met een chronische ziekte moet leven.

di
door dirk2 - Feb 12, 2010 om 20:45
364 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi gezegd TdeHond, zo is het.
Ik wou enkel wijzen op het artikel omdat ik het interessant vond en hoop dat anderen er iets aan hebben, of zich meer in gezonde voeding gaan verdiepen.
Tob ook wel eens met mijn gezondheid, als ik geen klachten heb is het leven veel mooier en daarom moet ik goed op mijn eten letten.
Prettig weekend TdeHond.

tdehond
door tdehond - Feb 13, 2010 om 09:55
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Misschien spreekt deze site u aan:
Klik hier
Of deze
Klik hier