mo
door mooijer Nov 3, 2013 om 11:52
Voeding & gezondheid

Coaprovel

Ik gebruik al jaren het medicijn coaprovel voor mijn bloeddruk.
Een maand geleden heb ik een andere bloeddruk medicijn Irbesartan van Teva gekregen van mijn apotheker, omdat de coaprovel niet meer vergoed zou worden. Ik ben nu al weken beroerd hartkloppingen, verkrampten spieren, duizeligheid en hoofdpijn. Ik heb mijn verzekering Avero/Achmea hier over gebeld en vertelde mij dat het wel word vergoed als er sprake is van medische noodzaak. De huisarts moet dit expliciet aangeven op het recept. Ik heb de huisarts hier over gebeld en zou het recept met de toelichting(machtiging) doorsturen naar de apotheek. Alleen de apotheek weigert dit en zegt nog steeds dat Avero/Achmea dit niet vergoed en als ik de coaprovel wil hebben het zelf moet betalen.
Welk spelletje word hier gespeeld ik heb de duurtste verzekering excellent. Hoe is dit toch mogelijk om over de rug van de patiënt deze maffia praktijken uit te spelen

10956 9 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Nov 3, 2013 om 12:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Vraag Achmea om een schriftelijke bevestiging dat u de medicijnen mag hebben als dit een medische noodzaak is en de huisarts dit vermeld bij het recept. Daarmee naar de apotheek.
Wil de apotheek dan nog niet meewerken, dan moet u Achmea verzoeken een brief/mail te sturen naar de apotheker waarin Achmea instemt met dit medicijn.
Mocht u op de een of andere manier tussen verschillende partijen in de klem komen te zitten, dan kunt u een klacht indienen bij de SKGZ

klik HIER lees dan wel goed de procedure door.

aricia
door aricia - Nov 8, 2013 om 13:24
36 Antwoorden / 20 Vragen

Gm Mooijer,

Breek ons de b.. niet open over medicijnen , wat een drama ja !
Ikzelf gebruik al jarenlang Atenolol 50 mg voor mijn bloeddruk , geen bijwerkingen , werkt perfect en wordt ook vergoed.

Sterkte nog want we zijn op het moment inderdaad aan de goden overgeleverd .

Groetjes ,
Aricia.

tijger1
door tijger1 - Nov 8, 2013 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als de apotheek dwars blijft liggen en u geen zin hebt in de confrontatie, kunt u natuurlijk overstappen naar een andere apotheek.

ha
door hansholland - Nov 17, 2013 om 15:02
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ook ik mocht aprovel niet langer gebruiken. En kreeg het generieke middel aurobindo. Na 2 weken was de bloeddruk 220-120 en hoofdpijn , spierpijn , misselijk. Terug naar aprovel, dat lukte wel. Maar wel ben ik een half jaar zwak ziek en misselijk geweest voordat de situatie weer stabiel was. Veel kosten. Aprovel is een 45 euro per kwartaal. Nu tenslotte Coaprovel voor 70 euro per maand. Dus een slechte deal voor mijn eigen risico en gezondheid.

el
door elze30 - Dec 12, 2013 om 23:35
150 Antwoorden / 3 Vragen

Alle mensen die zich beklagen over problemen met de medicijnverstrekking: dat heeft met de zorgverzekeraar te maken. Stap over naar de ONVZ, dan kun je de medicijnen krijgen die je zelf wilt. Het probleem is dat de apotheek heel weinig vergoed krijgt van Achmea. Ze hebben een vast totaal tarief afgesproken en niet een vergoeding per medicijn. Dus de apotheek schiet er financieel bij in. Maar dat is wel de achuld van Achmea.

tr
door trebor01 - Dec 27, 2013 om 17:05
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste heer Mooijer,

Ik kwam vandaag voor dezelfde verrassing te staan, ik had een herhaalrecept voor coaprovel maar kreeg te horen dat alleen het middel onder de "stofnaam" nog wordt vergoed. Dat overviel me nog al, dus ik twijfelde , kan dat zomaar, ja nee het bevat dezelfde bestandsdelen werd er gezegd. Ik heb toen 1 doosje aangenomen van het vervangende, maar begon gelijk te twijfelen toe ik buiten was. Er werd gezegd u kunt het een maand proberen eerst, kijken hoe het werkt, waarop ik zei ja dat zegt al genoeg dat je dat zegt, ik ben geen proefkonijn. Coaprovel kon ik nog krijgen maar moest gelijk worden betaald en werd niet meer vergoed dus. Niet dat dat veel uitmaakt want ik betaalde het toch omdat het in eigen risisco viel. Ben dus terug gaan en heb als nog Coaprovel besteld(want het was er niet) ben niet van plan het vervangende te gebruiken. Maar goed hen hebben de macht straks is het medicijn helemaal niet meer te verkrijgen of ze maken het zo duur dat het te duur wordt. We leven in een raar land, en het wordt steeks gekker. Bijzonder vreemd ook dat een dokter je niet op de hoogste stelt dat dit er aan zat te komen.

ha
door hansholland - Dec 27, 2013 om 17:24
9 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Trebor1,

Herinner je je nog natuurkunde op de HBS? ( zo oud ben ik). Een reactie vindt plaats door een werkzame stof en door de bij behorende katalysator.. Maar daarover hebben verzekeringen blijkbaar nooit gehoord. Goedkopere medicijnen die hetzelfde doen: prima! Maar dan wel goed uitgetestte producten, en daar kan best aan getwijfeld worden. De huisarts wordt niet geinformeerd door verzekering of apotheker. En mijn alternatief geeft in 20% van de gevallen bijwerkingen. In Australie/Nieuw Zeeland worden generieke middelen nu apart getest. En de beste uit de test mag voor 5 jaar leveren(price performance). Hier verzint elke verzekering wat ze willen leveren. Dat is als je commercianten laten beslissen. Hun slachtoffers liggen toch deels onder de zoden, dus protesteren niet. Na 8 maanden ben ik nog met de huisarts aan het zoeken, hoe mijn bloeddruk weer goed te krijgen.

tr
door trebor01 - Dec 27, 2013 om 17:33
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Hans,

Het is allemaal hetzelfde wordt er gezegd, maar ja als dat zo was, was de vervanger wel net zo duur geweest is. Mijn vader hebben ze ooit van bloedverdunners afgehaald onder het mom van het heeft meer nadelen dan voordelen, vervolgens heeft hij als nog twee hartinfarcten gehad waarbij de laatste fataal was, dus ja zulke dingen zetten je wel aan het denken. Nu dit weer, ik heb af en toe het gevoel dat we in een slechte film zitten met z'n allen, je loopt tegen de gekste dingen aan. Ik hoop dat Coaprovel blijft dan zal ik het zelf wel betalen en proberen terug te halen bij de verzekering. Anders maar niet. Uiteraard zijn er ook mensen die slecht reageren op Coaprovel, maar het zou wel zo handig zijn, dat mensen die er wel goed op reageren dit medicijn gewoon kunnen blijven gebruiken. Sterkte met het weer goed krijgen van je bloeddruk.

tr
door trebor01 - Nov 5, 2014 om 20:40
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn hier nog mensen die coaprovel gebruiken, ik heb vandaag weer nieuw gehaald en die waren stukken goedekoper, scheelde bijna 15 euro, sinds een maand of vier geleden dat ik ze kocht. Vraag me af hoe dat kan, het is wel hetzelfde merk