jo
door johannie1953 Nov 14, 2011 om 11:04
Voeding & gezondheid

Crematie

Beste.......
Heb een probleem met de kosten van een crematie van mijn overleden vrouw die ik niet kon betalen,weet iemand waar ik terecht kan?

8037 62 Rapporteer

vladja
door vladja - Nov 14, 2011 om 11:24
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Neem contact op met de gemeente. Mogelijk kan je - via bijstand of gemeentelijke kredietbank - een lening krijgen, waardoor je de kosten geleidelijk kunt afbetalen. Of kan maatschappelijk werk je verder helpen.

Vladja

jo
door johannie1953 - Nov 14, 2011 om 11:28
11 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is ok,heb even contact opgenomen , afwachten maar,
hoop dat zij kunnen helpen.bedank.

jo
door johannie1953 - Nov 14, 2011 om 13:42
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ben bij de gemeente geweest,
zij verwees me naar de bijzonderebijstand,daar aangekomen moet wel een formulier invullen kan 6-8 weken duren.afwachten dus,intussen moet ik wel de auto verkopen.
En dan .............. niets meer over houden daaaag.
Kan beter een buitenlander zijn die worden tenminste met miljaarden geholpen en de dure slede incl. chauffeur behouden .

ro
door ron530 - Nov 14, 2011 om 14:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Allereerst gecondoleerd met het verlies. Uit het verhaal begrijp ik dat er geen verzekering is geweest dus zelf de betaling moet regelen. Het aanvragen van bijzondere bijstand is niet binnen een paar uur klaar. Ik kan uw opmerking over buitenlander zijn niet plaatsen want die hebben helemaal nergens recht op. Cru maar dan ook heel cru, voor een klein bedrag had u een verzekering af kunnen sluiten en dat was dit probleem helemaal niet ontstaan.

frederikjp
door frederikjp - Nov 14, 2011 om 17:33
47 Antwoorden / 6 Vragen

[quote]
Kan beter een buitenlander zijn die worden tenminste met miljaarden geholpen en de dure slede incl. chauffeur behouden .

Wanneer emoties de overhand krijgen in hele moeilijke situaties komen er gemakkelijk onbezonnen reacties los zoals deze. Het helpt alleen niet.
Ik heb overigens nog nooit een door u bedoelde buitenlander gezien met chauffeur, maar dat terzijde.

Elke Nederlander weet of behoort te weten dat een begrafenis en/of crematie een dure aangelegenheid is die een paar duizend euro kost. Daar had u rekening mee kunnen houden door in het verleden een verzekering voor af te sluiten of te sparen voor het geval dat. U heeft van geen enkele mogelijkheid gebruik gemaakt. Er zit nu niets anders op dan een afbetalingsregeling te regelen. De verkoop van de auto lost dan al een aanzienlijk deel van de schuld in.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 14, 2011 om 20:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Elke Nederlander weet of behoort te weten dat een begrafenis en/of crematie een dure aangelegenheid is die een paar duizend euro kost. Daar had u rekening mee kunnen houden door in het verleden een verzekering voor af te sluiten of te sparen voor het geval dat. U heeft van geen enkele mogelijkheid gebruik gemaakt. Er zit nu niets anders op dan een afbetalingsregeling te regelen. De verkoop van de auto lost dan al een aanzienlijk deel van de schuld in.
Ben het helmaal met bovenstaande eens u had njet zo veel ander mensen dit doen hier rekening mee moeten houden. Maar niet op de gemeenschap afwentelen.

jo
door johannie1953 - Nov 14, 2011 om 21:26
11 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn beste lezers/lezeressen,
Mijn dank voor de genomen reactie's,U allen zijn verblind door het commentaar die ik gaf omtrent buitenlander,Met deze thema bedoel ik er mee dat ons land altijd handje de voorste is om een ander eu land te hulp schieten terwijl je eigen volk kampt met de bezuinigingen en misschien wordt nog erger,wij met zijn allen betalen voor dat gedoe,wat de heren beslissen.

Om terug te komen naar de levensverzekering ,het is echter achteraf makelijk om na te praten wat je moet of niet moet, zo zijn wij hollanders.

Realiteit is ik moet zorgen voor een betalings regeling te gaan vragen of met alleen aardappel op tafel zonder boe of ba te gaan eten en een lening af te sluiten ,toch?

Voor diegene die geld hebben is maar een peultje,en ik dacht dat hier die commentaar had gegeven erbij zou zijn,anders spreek men niet zoals staat geschreven ,met andere woorden eigen schuld dikke bult ,ja toch heren?
Ben ik echt gebaat mee ,bedank.

abarth
door abarth - Nov 14, 2011 om 21:58
845 Antwoorden / 19 Vragen

U had tijdens het regelen van de crematie al kunnen constateren dat de kosten zo hoog zouden zijn. Heeft u geen kinderen en of familie waar u een renteloze lening kunt krijgen? Anders via de bank, of een 2e baan als krantenbezorger oid waarbij u in een aantal maanden het geld bijeen verdiend. In ieder geval sterkte met uw verlies.

jo
door johannie1953 - Nov 15, 2011 om 10:08
11 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Abarth,

als je jong ben en bij je ouders nog woont is dit een goede oplossing,helaas is dit voor mij geen optie,belasting dienst komt er aan weg geld.uren voor niets gewerkt,weet er alles van.bedank voor het mee denken.
gr John.
Vladja bedank voor de reactie heb formulier al ingevuld ,afwachten nu.

de eelco
door de eelco - Nov 15, 2011 om 10:36
607 Antwoorden / 92 Vragen

beste johannie1953 aller eerst gecondeleerd.ik neem aan dat u nu zelf wel een begravenis verzekering gaat nemen.ik zal als ik u was een paar verzekerings maatschappijen bellen en vragen hoe hoog u bedrag word per maand want zoals u nu heeft gemerkt dat begraven/cremeren een duren gebeuren is.heel veel succes met het verwerken met het verlies van u vrouw en de afhandeling van de kosten.

jo
door johannie1953 - Nov 16, 2011 om 11:12
11 Antwoorden / 1 Vragen

Eindelijk een die mij even bijstaan,bedank De Eelco ,dit noem ik nou een goede commentaar,niet afkraken maar echt rechtstreeks,ik heb inderdaad hier een steun aan.
Nogmaals bedank,
Eerst maar de papieren in orde brengen daarna de andere zaken.

he
door helie73 - Nov 16, 2011 om 11:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfs als je tegenwoordig een uitvaartverzekering hebt krijg je nog een fijne rekening achteraf. Dat is nog minder fijn want je denkt dat alles wel geregeld is als je verzekerd bent.................

tu
door tuimkabouter - Nov 16, 2011 om 11:35
32 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Johannie,
Gecondoleerd met het verlies van je man. Voor je man is het nu waarschijnlijk te laat, maar je kunt je lichaam na je dood gratis ter beschikking stellen van de wetenschap. Volgens mij zijn daar weinig tot geen kosten aan verbonden.
Kijk ook eens op http://www.amc.nl/index.cfm?pid=1654&contentitemid=797&itemid=92&osadcampaign=Patientenfolders

natuurmens
door natuurmens - Nov 16, 2011 om 11:49
158 Antwoorden / 4 Vragen

Helaas is bij verschillende gemeeente zo dat je voor een aanvraag bij de bijzonder bijstand geen auto mag bezitten. Dat is niet altijd terecht maar ga naar sociaalraadslieden als deze nogbestaan. Soms zijn er meer wegen die naar rome leiden. Hoewel de gemeente in sommige vallen wel aansprakelijk kunst stellen voor de rest kosten. Veel gemeentes gebruiken eerst de taktiek van kasje naar de muur. Het is in jouw geval belangrijk een advies achter de hand te hebben en dan zou via sociaalraadslieden of maatschappelijke dienst kunnen doen. Eventueel juridische loket. Sterkt met je verlies.

lh
door lhe - Nov 16, 2011 om 12:09
17 Antwoorden / 4 Vragen

Van harte gecondoleerd met het verlies van je vrouw.
De hoge kosten van de crematie zijn in deze toestand natuurlijk niet welkom, wat een tegenvaller.
Maar als nederlander weten we van jongs af aan dat iedereen een begrafenisverzekering moet hebben, daar kun je achteraf de gemeenschap niet mee opzadelen en zeker niet "buitenlanders" er bij halen.
Je zal voor deze nalatigheid op de blaren moeten zitten.

Over een paar jaar komt er wel weer ruimte voor een autootje - wél verzekeren hoor - heb je ook een WA en boedelverzekering? Ach, dan is er altijd nog de Kringloopwinkel, kan je écht leuke dingen aanschaffen tegen een kleine prijs.
Heel veel sterkte!

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 16, 2011 om 12:12
632 Antwoorden / 58 Vragen

@johannie

Is er in uw geval ook niet iets te regelen met het uitvaartcentrum?
Of stel ik nu een hele domme vraag?
In elk geval, mijn condoleances met uw verlies en ik hoop van harte dat er een oplossing komt!

Sterkte! Gr. Wilma

ro
door ron530 - Nov 16, 2011 om 12:33
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Er zijn echt wel manieren om de crematie te kunnen betalen, het is wat inkomens afhankelijk. Allereerst zult u moeten proberen bij een reguliere bank een lening te krijgen (hogere inkomens), lukt dat niet dan is de gemeentelijke kredietbank de volgende gang, vaak zijn die bereid ook personen met een laag inkomen van een lening te voorzien. Als u deze wegen hebt bewandeld en steeds nul op het rekest hebt gekregen kunt u als u daar voor in aanmerking komt bijzondere bijstand aanvragen. Let wel die bijstand is geen gift maar een renteloze lening, hoe dan ook de crematie dient u zelf te betalen. Niemand is er bij gebaat u op de financiële afgrond te brengen maar u moet er wel wat voor doen!.

lenyenfred
door lenyenfred - Nov 16, 2011 om 13:02
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Johannie,
Triest allemaaal, maar heeft u al over uw eigen uitvaart nagedacht?
Of laat u dit aan anderen over?
Het is toch geen verrassing, dat aan het eind van iemends leven er een crematie- of begrafenis zal volgen.
Men heeft er tijdens z'n leven meestal vele jaren de gelegenheid, daar maatregelen voor te nemen.
''Vroeger'' kon je je lichaam ter beschikking van de wetenschap beschikbaar stellen, zodat zij voor een crematie zorgden.
Pas op, op dit moment zitten ze niet te springen om lichamen.
Veel succes, maar denk toch eens na aan al die mensen, welke e.e.a. wel goed geregeld hebben. (ook zij waren niet altijd even gelukkig met de premie)

den dries
door den dries - Nov 16, 2011 om 14:52
62 Antwoorden / 1 Vragen

Het is al eerder genoemd; waarom geen begrafenispolis genomen ?
De kosten nu willen neeleggen bij de gemeenschap vind ik niet redelijk en bovendien vind ik het schokkend dat de auto meer waard is voor u dan van uw vrouw.
Ik zou zeggen eer je vrouw dus verkoop de auto en leen er wat bij zodat uw vrouw behoorlijk onder de grond gaat.
Blijf ik met de vraag zitten: hoe kijkt uw schoonfamilie tegen deze schokkende affaire aan ?

vr1944
door vr1944 - Nov 16, 2011 om 14:53
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk dat TS niet zit te wachten op al die achteraf verhalen van had je je maar moeten verzekeren enz,laat staan op het advies om vooral zichzelf te gaan verzekeren .Ik denk dat ie wel wat anders aan zijn hoofd heeft .Als TS al op leeftijd is zal ie zich moeten inkopen en dan ben je gauw 1000 of meer pleuro kwijt.Het is de bedoeling dat TS antwoord op zijn vraag krijgt.

=lenyenfred schreef op woensdag 16 nov 2011, 13:02: Beste Johannie,
Triest allemaaal, maar heeft u al over uw eigen uitvaart nagedacht?
Of laat u dit aan anderen over?
Het is toch geen verrassing, dat aan het eind van iemends leven er een crematie- of begrafenis zal volgen.
Men heeft er tijdens z'n leven meestal vele jaren de gelegenheid, daar maatregelen voor te nemen.
''Vroeger'' kon je je lichaam ter beschikking van de wetenschap beschikbaar stellen, zodat zij voor een crematie zorgden.
Pas op, op dit moment zitten ze niet te springen om lichamen.
Veel succes, maar denk toch eens na aan al die mensen, welke e.e.a. wel goed geregeld hebben. (ook zij waren niet altijd even gelukkig met de premie)

ga
door gabberpiet - Nov 16, 2011 om 15:04
136 Antwoorden / 23 Vragen

ff een tip ??
heb gister bij yarden nog een extra aanvullende verzekering afgesloten van 1000 euri voor 4 euro p/m extra
groetjes

ro
door ron530 - Nov 16, 2011 om 15:14
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@vr1944, ik dacht dat ik mijn recentelijke reactie al voldoende tips heb gegeven.

rj
door rjw - Nov 16, 2011 om 15:17
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=frederikjp schreef op maandag 14 nov 2011, 17:33].
Ik heb overigens nog nooit een door u bedoelde buitenlander gezien met chauffeur, maar dat terzijde.

Hoogstens een buschauffeur....

rj
door rjw - Nov 16, 2011 om 15:22
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=lhe schreef op woensdag 16 nov 2011, 12:09]
Maar als nederlander weten we van jongs af aan dat iedereen een begrafenisverzekering moet hebben, daar kun je achteraf de gemeenschap niet mee opzadelen en zeker niet "buitenlanders" er bij halen.
Je zal voor deze nalatigheid op de blaren moeten zitten.

Ik zou eerder zeggen: iedereen weet dat je geld moet hebben voor een begrafenis/crematie.

Of dat via een verzekering gaat of van het spaargeld maakt niet uit.

vliegenderob
door vliegenderob - Nov 16, 2011 om 15:29
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=johannie1953 schreef op maandag 14 nov 2011, 13:42]
Kan beter een buitenlander zijn die worden tenminste met miljaarden geholpen en .

zit best wat in en is zeer irritant. Bekend voorbeeld: de verdachte van de moord op Marianne Vaatstra, een Turkse Koerd. Hij kwam erachter dat hij een hartoperatie moest hebben voor twee ton en in tegenstelling tot in Nederland krijgen in Turkije niet alle criminelen een uitkering en zijn dus niet automatisch verzekerd. Dan maar naar het gastvrije Nederland, i.p.v. zijn zuur verdiende bij elkaar gestolen geld aan een operatie uit te geven. Komt aan bij Ter Apel, wordt onderzocht en men constateert dat hij een hartoperatie moet ondergaan. Gebeurd binnen enkele weken, wij Nederlanders gaan zes maanden op de wachtlijst. Na enkele controles na de operatie is hij beter, belt naar Turkije dat hij eraan komt. Toevallig wordt nét die nacht Marianne vermoord en die telefoontjes onderzocht. Hij had er dus echt niets mee te maken maar daardoor is dit geval nu duidelijk aan het licht gekomen, daar kan zelfs Inlia geen goede verklaring voor geven! Alweer een gratis operatie voor een buitenlander.
Een tijdje geleden had ik financiële problemen waardoor ik korte tijd geen ziekenfondspremie kon betalen, eten vond ik belangrijker. Nu moet ik echter als straf mijn verdere leven totaal €190,0 aan het CVZ betalen zolang ik achterstand heb, en die kan ik niet inlopen, (dat extra geld is dus GEEN aflossing, de achterstand heb ik in feite met die verhoging allang betaald) en zijn mijn extra voorzieningen en tandartsvergoeding geschrapt, daar kom ik mijn verdere leven niet meer vanaf. Tijdje geleden viel ik, een aantal tanden uit mijn mond maar ik wordt niet geholpen want de aanvullende verzekering is geschrapt zolang ik achterstand heb en die achterstand kan ik door de strafpremieverhoging nooit meer inlopen en moet mijn verdere leven alleen maar pap en ander zacht voedsel eten. Bij een z.g. asielzoeker die binnenkomt wordt meteen ook het gebit in orde gemaakt, terwijl hij nooit ziekenfonds premie heeft betaald, ik mijn hele leven wél, op een paar maanden na.
Nog een voorval? Ik ken een al vele jaren verslaafde man, toevallig ook buitenlander, had ook een Nederlander kunnen zijn, heeft veel schulden, moet nu via Gkb van twintig euro in de week leven, kan hij niet dus steelt hij dagelijks, heeft ook nooit ziekenfonds betaald, heeft echter wél recent een nieuw gebit gekregen!
Er moeten nog veel dingen beter geregeld worden, vooral voor onze eigen Nederlanders!

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 16, 2011 om 15:48
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tuimkabouter schreef op woensdag 16 nov 2011, 11:35]Beste Johannie,
Gecondoleerd met het verlies van je man. Voor je man is het nu waarschijnlijk te laat

???

jo
door johannie1953 - Nov 16, 2011 om 15:51
11 Antwoorden / 1 Vragen

Beste lezers/en,

Uit de reactie's is wel gebleken dat voor sommige mensen onvoldoende is voor gelicht,
Ik vroeg nl. om een advies en geen verwijtingen achteraf,nogmaals ik verweet de gemeenschap niet maar de gemeenschap moet wel op passen wat er rondom ons gebeurt .Er zijn zoveel dingen en veel ja knikkers,ik ben daar zelf ingetrapt.
Met mooie praatjes verkoopt je heel veel.maar ga zelf maar eens voorstaan.
En kijk rondom U wat er gebeurt daarna mag u zelf de conclussie trekken.
Als je geld heb kun je alles,maar je vergeet soms die kleine dingen die later op je afkomen wat niet te voorzien zijn.
Het is hier geen discussie hoekje maar U allen creeerd het,immers ik vroeg om advies en geen verwijtingen.,Wat ik moet en had moeten doen.
gr en blijf gezond, John

jo
door johannie1953 - Nov 16, 2011 om 15:58
11 Antwoorden / 1 Vragen

Bedank voor uw reactie vliegenderob,is in iedergeval terecht wat u schreef.
Dat bedoel ik letterlijk.
John.

ro
door ron530 - Nov 16, 2011 om 16:23
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@johannie1953, nu ga je toch te ver. vliegenderob, gaat in op je haat jegens de maatschappij en je applaudisseert ook nog, druist tegen alle normen en waarden in. De gemeenschap moet maar opdraaien voor de crematie van je vrouw want jij wil het niet, je kan het wel maar je wil het niet betalen. Voor je eigen dood hoef je niets te verzekeren enkel zorgen dat je vereenzaamt, met de mening die je ventileert is dat een eitje, pas als er niemand meer bekend is stopt de gemeente je wel in de kachel. Wees een vent en betaal de crematie, adviezen zijn gegeven maak daar gebruik van.

gajnieuw
door gajnieuw - Nov 16, 2011 om 17:31
37 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste gecondoleerd.
Ten tweede de oplossing kan de belastingdienst zijn. Het duurt wel even maar als het goed is kun je bij je aangifte invullen dat je kosten hebt gemaakt voor de crematie van je vrouw en kun je soms een behoorlijk bedrag terug krijgen. Duurt alleen nog tot volgend jaar maar misschien kun je het nu vast aanvragen. Dus kijk of vraag dat even na bij de belastingdienst.
Heel veel succes ermee en heel veel sterkte

eltjored
door eltjored - Nov 16, 2011 om 18:26
35 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gajnieuw schreef op woensdag 16 nov 2011, 17:31]Ten eerste gecondoleerd.
Ten tweede de oplossing kan de belastingdienst zijn. Het duurt wel even maar als het goed is kun je bij je aangifte invullen dat je kosten hebt gemaakt voor de crematie van je vrouw en kun je soms een behoorlijk bedrag terug krijgen. Duurt alleen nog tot volgend jaar maar misschien kun je het nu vast aanvragen. Dus kijk of vraag dat even na bij de belastingdienst.
Heel veel succes ermee en heel veel sterkte
sinds een jaar of drie zijn kosten gemaakt voor begrafenis niet meer aftrekbaar.
Eerder kon het wel bij de bijzondere ziektekosten, omdat overlijden altijd een gevolg van ziekte was, en daarom kon je de kosten gemaakt voor een begrafeins of de contributie voor een uitvaartvereniging en de premie voor een natura verzekering opgevoerd worden, maar tegenwoordig niet meer

wz
door wzwarts - Nov 16, 2011 om 18:27
6 Antwoorden / 1 Vragen

Heer,

Heb alles gelezen de antwoorden uiteraard hoe dom kunnen mensen zgn uit de hoek komen en U vertellen wat U eigenlijk had moeten doen. Zij gaan op enkele na voorbij aan het leed die U moet mee maken.Even niet bij stilgestaan dat ieder, als het mee zit,het helaas moet regelen als hun diebare komt te overlijden. Ik ben geen rijk mens want anders had ik U op via een andere bron benaderd.Zelf de redactie had die antwoorden kunnen eruit halen U zit daar bepaald niet op te wachten met al die zgn goede bedoelingen en het er nog even inwrijven hoe dom U wel was. Ik wil U alleen bijdeze sterkte wensen met het leed die U moet ondergaan en ga naar de gemeente er zijn daar mensen voor, en ook U mag als Nederlander gebruik van maken. Sterkte nogmaals.
Heel graag gedaan,want zo kan het ook nml.
W.ZW

tr
door truvanu - Nov 16, 2011 om 19:49
51 Antwoorden / 0 Vragen

Is er nog een werkgever (van jezelf of je overleden partner) waar je misschien een beroep op kunt doen? Bijv. voor een renteloze of lage rente lening die je in kleine termijnen afbetaalt of laat inhouden van je loon.
Er zijn ook werkgevers die een "sociaal potje" hebben voor schrijnende gevallen.
Het UWV en veel pensioenfondsen kennen een overlijdensuitkering/eindafrekening maar ik ken natuurlijk verder de situatie niet.

elisya
door elisya - Nov 16, 2011 om 20:20
11 Antwoorden / 2 Vragen

Ten eerste gecondoleerd.
Iedereen weet dat je je moet verzekeren als je leeft zodat de mensen later die je nalaat geen hoge kosten hebben.
Als je dan toch erachter komt dat niet verzekerd kan het via gemeente,maar dan geen luxe iets maar gewoon standaard wat.
Mijn buurvrouw haar vriend had ook niets en overleed zij heeft het via gemeente laten doen omdat ze geen geld heeft.
Dus altijd denken en nagaan,want alles is voortaan duur.

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 16, 2011 om 20:26
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wzwarts schreef op woensdag 16 nov 2011, 18:27]Heer,

Heb alles gelezen de antwoorden uiteraard hoe dom kunnen mensen zgn uit de hoek komen en U vertellen wat U eigenlijk had moeten doen.

Je bent pas dom als je geen begrafenisverzekering afsluit!

wz
door wzwarts - Nov 16, 2011 om 20:43
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 16 nov 2011, 20:26][quote=wzwarts schreef op woensdag 16 nov 2011, 18:27]Heer,

Heb alles gelezen de antwoorden uiteraard hoe dom kunnen mensen zgn uit de hoek komen en U vertellen wat U eigenlijk had moeten doen.

Je bent pas dom als je geen begrafenisverzekering afsluit!

Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die niet goed lezen,de persoon heeft aan zo'n antwoord niets,kom met een oplossing maar niet wat hij niet gedaan heeft.
Einde discussie !!!!!!

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 16, 2011 om 20:44
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=ron530 schreef op woensdag 16 nov 2011, 16:23]@johannie1953, nu ga je toch te ver. vliegenderob, gaat in op je haat jegens de maatschappij en je applaudisseert ook nog, druist tegen alle normen en waarden in. De gemeenschap moet maar opdraaien voor de crematie van je vrouw want jij wil het niet, je kan het wel maar je wil het niet betalen. Voor je eigen dood hoef je niets te verzekeren enkel zorgen dat je vereenzaamt, met de mening die je ventileert is dat een eitje, pas als er niemand meer bekend is stopt de gemeente je wel in de kachel. Wees een vent en betaal de crematie, adviezen zijn gegeven maak daar gebruik van.

@ron530

Ik vraag me af wie hier nu te ver gaat.
Je kan alle gelijk van de wereld hebben, maar ik vind je wel hard uithalen naar iemand die net een dierbare heeft verloren.
Een beetje medeleven kan geen kwaad.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 16, 2011 om 20:46
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 16 nov 2011, 20:26][quote=wzwarts schreef op woensdag 16 nov 2011, 18:27]Heer,

Heb alles gelezen de antwoorden uiteraard hoe dom kunnen mensen zgn uit de hoek komen en U vertellen wat U eigenlijk had moeten doen.

Je bent pas dom als je geen begrafenisverzekering afsluit!

Daar heeft TS nu niets meer aan Sonjaatje.
Ik denk dat hij nu zelf ook wel beseft dat dat dom is geweest, dat hoeft niet door ontelbare mensen nog eens ingewreven te worden!

jo
door johannie1953 - Nov 16, 2011 om 23:54
11 Antwoorden / 1 Vragen

Meneer Ron530,

Lang leve de democratie,er liggen wel 4,2 miljard aan overheidsgeld die niet besteed worden,crematie kosten 4100 euro (peultje toch) moet je maar hebben,ik vroeg om een tip en sommige van U verweet mij van dommigheid,ben zelf 67 jaar wat denk u voor de mensen die de leeftijd hebben van boven de zestig die van een aow+pensioen moet leven,en nog hoge premie moeten betalen?.
Terwijl diegene die de premie betaald hebben niet meer kon genieten omdat zij voor die leeftijd gestorven zijn.
Eerlijk hé meneer ron530?U verweet mij dat ik te ver ben gegaan?wordt eens wakker man.
Nogmaals beste mensen bedankt voor de reactie maar helaas wordt toch nog een discussies gevoerd,Excuuses mijnerzijds.

inekel1953
door inekel1953 - Nov 17, 2011 om 08:28
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Johannie,

Gecondoleerd met het overlijden van uw partner en dan in zo'n situatie komen als deze, ongeacht of het nu uit ondoordachtzaamheid is of wat dan ook, niet fijn.

De realiteit komt dan wel heel hard aan, het gemis van de partner is al genoeg op zo'n moment.

Het wil niet goed praten hoe dit zo heeft kunnen gebeuren, toch zal het fijn zijn als er wat verlichting komt. Wat u misschien kunt doen is kijken welke wethouder voor de Sociale Dienst is binnen uw gemeente, maak een afspraak met deze persoon voor een persoonlijk gesprek en gaaf aan dat het wenselijk is dat op korte termijn dat gesprek te willen. Zodat het termijn van die 6 weken verkort kan worden.

Een tweede optie is, misschien behoort u tot een kerkgenootschap, u kan dan proberen of u een bijdrage mag ontvangen uit het Caritas fonds. Soms kan men wanneer en een acute noodsitiatie is ontstaan een bijdrage krijgen of lenen (zonder rente) om de kosten te verlichten.

Ik wens u sterkte in deze tijd en strijd.

Ohh en een waarschuwing, in het programma Radar, kwamen de pratijken van Yarden aan het licht. Niet gezien of gehoord, kijk op uw pc op uitzending gemist... een gewaarschuwd mens telt voor twee!

M.vr.gr.,
Ineke L

pino123
door pino123 - Nov 17, 2011 om 08:56
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Persoonlijk vind ik het zeer ongepast om binnen de vraagstelling van TS over het overlijden van zijn partner, waar een heel gerichte vraag wordt gesteld, te gaan lopen discussiëren over je eigen leed. En of je daar nu wel of geen gelijk in hebt het is hier geen chatbox. Dit soort woordenwisselingen horen niet op dit forum, dat doe je ergens anders.

Zelf denk ik dat de antwoorden gegeven zijn waar TS wat mee kan.

Lang leve de democratie,er liggen wel 4,2 miljard aan overheidsgeld die niet besteed worden,crematie kosten 4100 euro (peultje toch) moet je maar hebben,ik vroeg om een tip en sommige van U verweet mij van dommigheid,ben zelf 67 jaar wat denk u voor de mensen die de leeftijd hebben van boven de zestig die van een aow+pensioen moet leven,en nog hoge premie moeten betalen?.

Niet ter zake doende en meer een onderwerp voor het onderdeel discussies

annaguz1
door annaguz1 - Nov 17, 2011 om 10:49
10 Antwoorden / 6 Vragen

ten aller eerste gecondoleert,ja het is triest als je geconfronteert wordt met zulke problemen na zo een triest verlies,is de crematie al geschied?of is Uw vrouw nog opgebaart?als dit zo is mag je beroep doen op de gemeente waar Uw vrouw is overleden,U kunt via de gemeente hulp krijgen,mag ik vragen heeft u een AOW of klein inkomen,dan is de gemeente verplicht U te helpen zeker als ergeen nabestande zijn die financieel bij kunnen springen za kinderen,wij hebben dit gehad met mijn moeder,er was veel ellende omdat mijn moeder niet geaccepteert werd,in Groningen voor medische wetenschap,er was geen verzekering en de gemeente steenwijk wilde niets doen,dus daar lag het mensje opgebaard in Lelystad,waar uiteindelijk zij via die gemeente een nette crematie kreeg,ik ben de gemeente Lelystad nog steeds dankbaar daarvoor .
ik hoop dat ik U een beetje kon helpen,en ik wens u heel veel sterkte,
ik zelf zie uit als de tijd komt van opstanding zodat wij niets meer met de dood te maken hebben en zelfs geen inwoner meer zal zeggen ik ben ziek

de eelco
door de eelco - Nov 17, 2011 om 10:53
607 Antwoorden / 92 Vragen

wat een ongelovige en botte opmerkingen worden er gegeven...johannie1953 vraag om een oplossing en geen verwijten..ze weet inmiddels wel dat ze beter geld achter de hand hadt kunnen hebben of verzekert hadt moeten wezen..geef een helder antwoord en geen beledigende opmerkingenen..heel veel succes johannie..

annaguz1
door annaguz1 - Nov 17, 2011 om 11:06
10 Antwoorden / 6 Vragen

aan orgelmuts
ik vind die opmerking "wat dom geen begravenis fonds"erg brutaal er zijn soms omstandigheden waarom men hetzij onderverzekerd is en dat kan ook niet anders
want de kosten niet alleen voor leven rijzen de pan uit maar zeker in geval van overlijden,het is triest dat men in zon droevige situatie geconfronteerd word met absurd hoge kosten,eigenlijk zou een begravenis gratis moeten zijn,mensen die een heel leven lang of kort toch bijgedragen hebben gedaan aan de samenleving en die meneer of mevr die dat zei over radar ja daar heeft u gelijk aan zulke uitbuiterijen moeten verboden worden,ik hoop dat deze meneer die al zoveel aan zijn hoofd heeft geen aanstoot neemt aan uw uitspraak in plaats van een beetje medeleven maakt u verwijten,kent u de omstandigheden? dan zou ik in het vervolg oppassen met uitspraken za deze dat is niet elleen erg bot maar ook kwetsend

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 17, 2011 om 11:41
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=annaguz1 schreef op donderdag 17 nov 2011, 11:06]aan orgelmuts
ik vind die opmerking "wat dom geen begravenis fonds"erg brutaal er zijn soms omstandigheden waarom men hetzij onderverzekerd is en dat kan ook niet anders
want de kosten niet alleen voor leven rijzen de pan uit maar zeker in geval van overlijden,het is triest dat men in zon droevige situatie geconfronteerd word met absurd hoge kosten,eigenlijk zou een begravenis gratis moeten zijn,mensen die een heel leven lang of kort toch bijgedragen hebben gedaan aan de samenleving en die meneer of mevr die dat zei over radar ja daar heeft u gelijk aan zulke uitbuiterijen moeten verboden worden,ik hoop dat deze meneer die al zoveel aan zijn hoofd heeft geen aanstoot neemt aan uw uitspraak in plaats van een beetje medeleven maakt u verwijten,kent u de omstandigheden? dan zou ik in het vervolg oppassen met uitspraken za deze dat is niet elleen erg bot maar ook kwetsend

@annaguz1

Beste Annaguz,

Die opmerking heb ik ook niet gemaakt.
Ik heb het alleen gequoted omdat ik het zelf ook bot en kwetsend vond.
Dan heb je even niet goed gekeken, maar maakt verder niet uit hoor :)
Het zij je vergeven.

Vr.gr. Wilma

ro
door ron530 - Nov 17, 2011 om 12:23
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik kan in mijn reactie's maar één zin ontdekken dat ik in ga op het geval verzekeren. Johannie geeft aan formulieren ingevuld te hebben bij de gemeente maar er is een wachttijd. Vervolgens leunt hij achterover en gaat de overheid, zorgstelsel de schuld geven. Iedereen die hem daar in bijvalt doet het goed, waar Johannie voor het gemak aan voorbij gaat is dat de gemeenschap het probleem niet voor hem op gaat lossen, dat moet hij toch zelf doen. Adviezen om uit deze nare situatie te geraken negeert hij. De crematie op zich zal al wel langere tijd geleden zijn anders stel je een vraag als deze niet, dan ben je nog teveel met verwerken bezig.

jo
door johannie1953 - Nov 17, 2011 om 13:03
11 Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals ron530,
Uw reactie is wel anders uitgevallen,of ziet u of bent u nog steeds blind????
Ik negeerde geen enkele adviezen,en om achterover te leunen vind ik schofterig,blijk wel dat u toch te weinig van zaken weet.
Niet temin dank voor de genomen reactie,zal diegene die u bedoeld heeft gelukkig mee zijn,hoop dat u dan geen beroep doen op de gemeenschap want U heeft blijkbaar zo'n hoge inkomen waar ik niet tegen op kan.

jo
door johannie1953 - Nov 17, 2011 om 13:21
11 Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals voor de andere lezers/en,

Dank aan iedereen voor de comentaren en zoveel tips ,heb van harte genomen ik bericht 't U allen dat ik in ieder geval aan de slag bent gegaan,met die tips.
Wat ik wel nog eens wil vermelden, is inderdaad geen discusies op dit onderwerp,heb ik ook niet om gevraagd en ik ga ook niet meer op in zoals ik reeds had vermeld .
nogmaals dank.
John.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 17, 2011 om 13:30
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=johannie1953 schreef op donderdag 17 nov 2011, 13:21]Nogmaals voor de andere lezers/en,

Dank aan iedereen voor de comentaren en zoveel tips ,heb van harte genomen ik bericht 't U allen dat ik in ieder geval aan de slag bent gegaan,met die tips.
Wat ik wel nog eens wil vermelden, is inderdaad geen discusies op dit onderwerp,heb ik ook niet om gevraagd en ik ga ook niet meer op in zoals ik reeds had vermeld .
nogmaals dank.
John.

Beste John,

Ik hoop van harte dat het tot een goede oplossing komt.
Het is gewoon extra zuur dat je naast het verdriet en gemis in zo'n vervelende situatie terecht komt.
Nogmaals veel sterkte!

Vr.gr. Wilma.

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 17, 2011 om 13:33
1961 Antwoorden / 1 Vragen

En begrafenisverzekering kost geen drol per maand, dus onzin om zielig te gaan lopen doen dat je die niet kan afsluiten.

Je weet dat een uitvaart geld kost en dat je je daar zelf voor moet verzekeren, doe je dat niet, prima, maar dan zadel je dus je nabestaanden met dit probleem op.

jo
door johannie1953 - Nov 17, 2011 om 13:37
11 Antwoorden / 1 Vragen

Wilma
mijn dank
sonjaatje,lees eerst het onderwerp.
gr,john

ro
door ron530 - Nov 17, 2011 om 13:43
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=johannie1953 schreef op maandag 14 nov 2011, 11:04]Beste.......
Heb een probleem met de kosten van een crematie van mijn overleden vrouw die ik niet kon betalen,weet iemand waar ik terecht kan?

Hiermee begint een discussie die waarschijnlijk nog niet zal eindigen.
@johannie, ben je al iets aan het regelen? of wacht je nog steeds op de juiste tip. Met stil zitten gaat het probleem echt niet weg.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 17, 2011 om 13:45
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op donderdag 17 nov 2011, 13:33]En begrafenisverzekering kost geen drol per maand, dus onzin om zielig te gaan lopen doen dat je die niet kan afsluiten.

Je weet dat een uitvaart geld kost en dat je je daar zelf voor moet verzekeren, doe je dat niet, prima, maar dan zadel je dus je nabestaanden met dit probleem op.

@sonjaatje

Wat kan jij hardvochtig zijn zeg, hou eens even rekening met johannies verlies!
Mijn schoonvader is twee jaar geleden overleden en hij was ook onderverzekerd, maar ik zit ook niet bij mijn schoonmoeder te zaniken dat ze stom zijn geweest om de verzekering niet omhoog te doen en hebben gewoon als kinderen het tekort aangevuld, niet leuk natuurlijk, maar het was gewoon even niet anders. Er komt bij zoiets al genoeg kijken!
Met jouw harde oordeel is Johannie niet gebaat lijkt mij.

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 17, 2011 om 13:54
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn oordeel is helemaal niet hard, het is gewoon de waarheid.

Iedereen weet dat je je voor sommige dingen zelf moet verzekeren, doe je dat niet dan moet je ook de gevolgen accepteren.

Anders kunnen we alle verzekeringen wel opdoeken en achteraf gaan vragen waar we een vergoeding kunnen krijgen.

Voor zo`n 6 euro per maand kun je je al verzekeren voor een basis uitvaart, heb ik ook, dus voor het geld hoef je het niet te laten.

ro
door ron530 - Nov 17, 2011 om 13:57
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Van hardvochtigheid is geen sprake, er is een degelijk verschil tussen ik kan en ik kon niet betalen. Ik kan is de huidige tijd en ik kon is verleden tijd. Die crematie is allang geweest en Johannie heeft de rekening gepresenteerd gekregen, nu wringt hij zich in allerlei bochten om toch maar niet te hoeven betalen.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 17, 2011 om 14:08
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=ron530 schreef op donderdag 17 nov 2011, 13:57]Van hardvochtigheid is geen sprake, er is een degelijk verschil tussen ik kan en ik kon niet betalen. Ik kan is de huidige tijd en ik kon is verleden tijd. Die crematie is allang geweest en Johannie heeft de rekening gepresenteerd gekregen, nu wringt hij zich in allerlei bochten om toch maar niet te hoeven betalen.

@ron530 en sonjaatje,

Nou, ik vind het hard overkomen wat jullie zeggen, al hebben jullie misschien alle gelijk van de wereld.
En dat --in allerlei bochten wringen om toch maar niet te hoeven betalen-- die indruk krijg ik ook niet.
Kijk, gebeurd is gebeurd, dat valt niet terug te draaien en TS vraagt om een oplossing, niet om verwijten, die heeft hij nu wel genoeg naar zijn hoofd gekregen.
Hij heeft in de tussentijd toch ook niet stilgezeten, hij heeft een formulier ingevuld en dan zal hij idd moeten afwachten, gemeentelijke molens malen nu eenmaal langzaam, ik weet er alles van, helaas............

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 17, 2011 om 14:19
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet hard het is praktisch. Staat totaal los van dat het uiteraard een zwaar verlies is, dat lijkt me logisch, maar daar gaat het hier niet over.

Wat de vraagsteller kan doen is aankloppen bij de gemeente of een collecte houden maar lijkt me stug dat iemand dat zelf niet kan bedenken.

Voor de rest.............niet verzekeren is zelf betalen, hoe dan ook.

ro
door ron530 - Nov 17, 2011 om 14:29
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Sorry maar Johannie heeft zelf de discussie aangewakkerd niet wij, lees zijn berichten maar eens terug, de maatschappij is de boosdoener behalve johannie die heeft buiten een paar formulieren invullen nog helemaal niets ondernomen. Zijn vrouw leeft niet meer maar daar hoor je hem niet over, nee enkel hoe die onder de kosten uit moet komen. Ik ben van mening dat johannie met hulp van de gemeentelijke kredietbank een boel verder komt, gaat hij daar niet mee aan de slag zijn de gevolgen niet te overzien. Wachten op bijzondere bijstand zoals hij nu doet met een 90% kans op afwijzing lost niets op.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 17, 2011 om 14:32
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op donderdag 17 nov 2011, 14:19]Het is niet hard het is praktisch. Staat totaal los van dat het uiteraard een zwaar verlies is, dat lijkt me logisch, maar daar gaat het hier niet over.

Wat de vraagsteller kan doen is aankloppen bij de gemeente of een collecte houden maar lijkt me stug dat iemand dat zelf niet kan bedenken.

Voor de rest.............niet verzekeren is zelf betalen, hoe dan ook.

Zie eerste antwoord van vladja, m.i. maakt dat jouw reaktie overbodig.
Plus onder het antwoord van Vladja het antwoord van TS.
Einde discussie.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 17, 2011 om 14:47
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=ron530 schreef op donderdag 17 nov 2011, 14:29]Sorry maar Johannie heeft zelf de discussie aangewakkerd niet wij, lees zijn berichten maar eens terug, de maatschappij is de boosdoener behalve johannie die heeft buiten een paar formulieren invullen nog helemaal niets ondernomen. Zijn vrouw leeft niet meer maar daar hoor je hem niet over, nee enkel hoe die onder de kosten uit moet komen. Ik ben van mening dat johannie met hulp van de gemeentelijke kredietbank een boel verder komt, gaat hij daar niet mee aan de slag zijn de gevolgen niet te overzien. Wachten op bijzondere bijstand zoals hij nu doet met een 90% kans op afwijzing lost niets op.

hij zal toch een reaktie moeten krijgen op die formulieren, dat gaat nu eenmaal niet in 2 dagen lijkt mij.

robtien
door robtien - Nov 17, 2011 om 14:51
269 Antwoorden / 10 Vragen

hopelijk heb je ondertussen al iets geregeld.
bij gemeente of via de erfgenamen.

ro
door ron530 - Nov 17, 2011 om 15:05
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=johannie1953 schreef op maandag 14 nov 2011, 13:42]Ben bij de gemeente geweest,
zij verwees me naar de bijzonderebijstand,daar aangekomen moet wel een formulier invullen kan 6-8 weken duren.afwachten dus,intussen moet ik wel de auto verkopen.
En dan .............. niets meer over houden daaaag.
Kan beter een buitenlander zijn die worden tenminste met miljaarden geholpen en de dure slede incl. chauffeur behouden .

En johannie wacht af.