wendy de jong
door wendy de jong Jun 30, 2011 om 11:39
Voeding & gezondheid

Etos zwangerschaps test! Het streepje verdwijn weer??

Ik was afgelopen week over tijd en dacht dat het wel een stijd werd voor een test. Ik naar de plaatselijke etos. Netjes gevraagd aan de meneer daar die me vertelde dat de eigen merk test net zo betrouwbaar is en een stuk goedkoper. Oke prima. Ik doe braaf de test thuis zoals voorgeschreven in de bijsluiter en bijna meteen verschijnen er 2 blauwe streepjes. Kortom ZWANGER!!

Zover zo goed maar mijn man was niet thuis dus ik dacht die ga ik leuk verassen. Een rompertje gehaald en die wilde ik samen met de test voor hem inpakken. Ongeveer 2 uur later wil ik er een leuk cadeautje van maken maar tot mijn verbazing is het streepje in eens verdwenen. Gewoon weg??

Zit dus helemaal verbaasd op de bank. Begin me zelfs nog even af te vragen of ik het me nu verbeeld heb. Besluit met de test terug te gaan maar word daar gewoon weg gewuifd. Mevrouw deze test is net zo goed. Afijn hele discussie daar want die test is misschien net zo goed maar waarom verdwijnt de uitslag dan? Aan het einde van de rit word ik daar ook voor gek versleten want ik zou het wel niet goed gezien hebben. Boos neem ik een zwangerschapstest mee van een A-merk en doe thuis het hele verhaal nog een keer. Wat blijkt nog steeds ZWANGER!!

Nu ben ik ondertussen redelijk boos want voel me toch een beetje voor gek versleten en besluit dus toch maar terug te gaan naar de Etos. Wederom word ik daar min of meer voor gek versleten. Allerlei smoesjes volgen. Ik zal de test wel niet goed gedaan hebben, ik zal wel niet goed gekeken hebben, heb ik de test niet toevallig in de volle zon gelegd en ga zo maar door. Werd er echt een beetje moedeloos van. Mijn geld kreeg ik niet terug en een excuus vond meneer ook niet op zijn plaats?!

Mijn vraag : Is het niet een beetje vreemd dat het streepje ook zo weer verdwijnt en mag je dan je geld terug vragen?

44783 8 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 30, 2011 om 11:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Kwam deze tegen:
--Zwangerschapstest bewaar tip!!
Heb je thuis een zwangerschapstest gedaan, dan vind je het misschien leuk om die te bewaren voor later. Smeer het staafje in met blanke nagellak en de uitslag blijft zichtbaar--Artikel

Dus dat het verdwijnt lijkt normaal, maar op wat voor termijn...........?

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 30, 2011 om 12:07
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij is dat niet normaal. Ik heb altijd testen van eigen merk gebruikt (Kruidvat, DA) en na jaren waren de streepjes nog gewoon te zien.

Een beetje winkel had gewoon een nieuwe gegeven. Hele slechte service.

eva369
door eva369 - Jun 30, 2011 om 12:31
308 Antwoorden / 2 Vragen

een paar jaar geleden had Kassa een test voor zwangerschaptesten en daarbij kwam die van de etos als 2e uit de vergelijking. waarom die bij u verdwijnt weet ik niet, maar de test is wel betrouwbaar en daar gaat het om.

ph
door phebe - Jun 30, 2011 om 12:37
16 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb een tijd geleden ook een goedkope zwangerschapstest gedaan (Kruitvat, was negatief)
Maar in de bijsluiter stond dat de uitslag die binnen zoveel minuten verscheen juist was, maar dat na die zoveel minuten de test een ander resultaat kon geven.
Misschien de bijsluiter nog eens doorlezen?

al
door aloid - Aug 31, 2011 om 18:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

heb zelf 33 weken geleden die van de etos ook gedaan. Puur op basis van prijs voor deze gekozen. De eerste was erg twijfelachtig, was ook op de dag dat ik mijn menstruatie moest hebben maar na 5 dagen was het nog steeds positief.
die 2e test was wel duidelijker af te lezen.
Mogelijk dat het toch aan het gebruik lag. Weet het ook niet. die van mij waren nog een aantal weken goed daarna zijn ze weggegooid.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 31, 2011 om 19:04
1163 Antwoorden / 60 Vragen

....gefeliciteerd! U krijgt een kindje.... :-)

robtien
door robtien - Sep 18, 2011 om 12:29
269 Antwoorden / 10 Vragen

ik zou er blanke nagellak op gedaan hebben dan blijft het altijd zichtbaar.
maar gefeliciteerd met u zwangerschap.
echter vind ik het wel slechte service van de etos meneer.
een beetje service mag je toch wel verwachten van een winkel.
ik hoor wel vaker dat het wegtrekt het streepje maar hoe dat kan weet ik niet.

ra
door rachna77 - Nov 19, 2011 om 22:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Wendy,

Ik heb zelf al 3 jongens van 11, 10 en 4 jaar. Van alledrie heb ik in totaal 6 positieve zwangerschapstesten bewaard (elke zwangerschap 2x getest ;))

Ik heb vanochtend een Etos-test gedaan, omdat ik een week over tijd was.
Dit was de eerste keer dat ik een Etos-test deed; hij was helemaal positief! :)) Vanavond keek ik er weer even naar en tot mijn verbazing was het streepje van "zwanger" weer weg! Het algemene teststreepje was nog wel te zien.\

Ik dus gelijk wéér een test doen (ja net, 's avonds dus) en weer helemaal positief!

Maar goed, toch maar even zitten struinen op internet en nu las ik dus dat dit voor Etos testen normaal is.

Wel even schrikken dus, want ik heb al mijn oude testen nog (oudste 2 zijn dus 12 jaar oud) en die hebben allemaal nog wél 2 strepen...

Maar goed, wel zwanger dus, maar geen Etos-test meer voor mij: ik wil het 2e streepje echt ten allen tijde kunnen bekijken; vol verwondering en vreugde!

Groetjes,
Rach ;)