Ku
door Kuperke Apr 11, 2022 om 10:00
Voeding & gezondheid

Ferrero Kinder Surprise terugroepactie

Onlangs heeft Kruidvat een waarschuwing uit doen gaan om van een bepaalde batch de KinderSurprise chocolade eieren met verrassing niet te consumeren.
Er zou sprake zijn van een mogelijke salmonella bacterie in het product.
Nu wil Kruidvat het geld niet terugbetalen. Ze verwijzen ons naar de fabrikant. Kan dat zo maar en mag dat zo maar?
Ik bedoel, ik heb het product toch bij Kruidvat gekocht en niet bij Ferrero.
Vindt Kruidvat het misschien te veel rompslomp en te veel werk om de klanten terug te betalen?

6847 11 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 11, 2022 om 10:09
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Ik voegde dit later toe dan de navolgende tekst:

  • Dan kunt u terug naar de verkoper. Uw product is ondeugdelijk als: het buiten uw schuld snel kapot gaat de inhoud niet gelijk is aan wat op de verpakking staat In de eerste 6 maanden heeft u recht op gratis reparatie of vervanging. Behalve als de verkoper kan bewijzen dat uw aankoop wel in orde was.
    Was dit nuttig?

Heeft u uw klacht al hier https://service.kruidvat.nl/topic gedeponeerd? Ik sluit niet uit dat de leiding van de winkel waar u heeft gekocht dit zelf heeft besloten, al of niet zijnde franchiser.

Doe ook een melding bij www.consuwijzer.nl en meld dit bij www.klachtenkompas.nl waar men dit ook aan Kruidvat zal voorleggen en de meldinge etc. op op hun site wordt vermeld en daardoor meer aandacht krijgt.

Geld terugvragen bij Ferrero lijkt mij een onzinnig advies, dat zou u meer gaan kosten dan dat het oplevert. U dient uw geld terug te krijgenn krijgen en kan Kruidvat dat claimen, gemakkelijker dan u, bij de fabrikant. Dat op basis van: niet goed, geld terug

Geef in uw klacht bij Kruidvat eventuel aan dat u dit ook voorlegt bij de ACM (Consuwijzer) en Klachtenkompas.

rj
door rjw Apr 12, 2022 om 18:55
3278 Antwoorden / 5 Vragen

Hier heeft TS dus niets aan. Ferrero heeft de terugroepactie georganiseerd, en zij betalen de schade. Bij Kruidvat aankloppen maakt het alleen maar complexer en lost niets op.

Maar goed, nu neemt een fabrikant een keer z'n verantwoordelijkheid en legt ie niet de problemen bij anderen neer (en maakt het voor de consument ook nog eens heel makkelijk), en dan is het natuurlijk weer niet goed.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 12, 2022 om 19:19
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Alweer uw mening. De mijne is anders! En herhaald, ook mijn mening, Men kn vanuit Kruidvat gemakkelijker verhaal in stellen nij Ferrero en afgezien daarvan: Men heeft bij Kruidvat (wei is waar onbewust) een 'gevaarlijk product verkocht' niet voldoende aan de conformiteitseis en dient dan actief medeweeking te verlenen aan de terugroepactie door hetgeld terug te betalen. Herhaald, dat is mijn mening en daar mag u @RJW best anders over denken.
Ps. Terugbetalen is een verantwoordelijkheid van Ferreero en waarom dan niet via de verkoper(s)? Moeten alle kopers dan dan individueel doen? Herhaald, m.i. neen.

gerbera
door gerbera Apr 13, 2022 om 14:49
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@HK, toch ffe op de site van Kruidvat kijken, daar staat dat Kruidevat waarschuwd deze producten niet te consumeren. Ook staat er dat Kruidvat deze producten uit voorzorg uit de winkels heeft gehaald. Dus niet Kruidvat maar Ferrero heeft de producten, welke in België zijn geproduceerd, terug geroepen. Daar staat tevens hoe de koper moet handelen voor eventuele terugbetaling.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 13, 2022 om 17:56
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Ik had e.e.a. al in de Belgische pers gezien maar voor zover ik de Nederlandse wetgevin ken en begrijp is de verkoper degene die hiervoor aanspreekbaar is. Ook al geeft de fabrikant dan ook een andere mogelijkheid).

Gr
door Grunn1 Apr 14, 2022 om 10:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Meningen doen er niet toe.
Regelgeving omtrent garantie o.i.d. gelden in dit soort gevallen ook niet en dus enige vergelijking hiermee hebben geen enkele meerwaarde.
De fabrikant haalt uit voorzorg producten terug op hun voorwaarden en dat is het enige wat hierin telt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 14, 2022 om 10:19
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Maar helaas, dat is dan toch uw mening en niets anders! Er is en blijft hier spraike, m.i. van een ondeugdelijk product dat ius verkocht.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Apr 11, 2022 om 10:11
6599 Antwoorden / Vragen

Meestal is het ook zo dat je terug naar de winkel terug kunt. Maar in dit geval niet.
Ferrero raadt u aan om deze producten niet te eten. Om het aankoopbedrag van deze producten terug te krijgen kunt u contact opnemen met de consumentenservice van Ferrero via consumer.service.benelux@ferrero.com of telefonisch via 00800 2104 2104.
https://www.productwaarschuwing.nl/2022/04/terugroepactie-diverse-kinder-producten/

marita5
door marita5 - Apr 11, 2022 om 11:49
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo kuperke ,

Staat ook duidelijk op de site van kruidvat vermeld, voor terugbetaling moet u bij Ferrero zijn , klik op de rode regels .

BELANGRIJKE VEILIGHEIDSWAARSCHUWING: Ferrero Kinder producten

07-04-2022 | Wij willen je informeren dat Ferrero in overleg met de voedselautoriteiten de onderstaande producten uit de verkoop haalt en terugroept wegens een mogelijk verband met een aantal gerapporteerde gevallen van salmonella.

Om welke producten gaat het?

  • Kinder Surprise 1x20g en 3x20g
  • Kinder Schokobons 125g en 200g
  • Kinder Schokobons White 200g
  • Kinder Happy Moments 162g

Lees meer

https://www.kruidvat.nl/veiligheidswaarschuwingen

panter22
door panter22 Apr 11, 2022 om 14:12
6599 Antwoorden / Vragen

Aanvulling:
De terugroepaktie geldt door een update nu voor meer producten en voor elke houdbaarheidsdatum.
https://www.productwaarschuwing.nl/2022/04/terugroepactie-diverse-kinder-producten/

sira
door sira - Apr 11, 2022 om 12:32
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Het gaat overigens specifiek om de Kinder producten die in België zijn geproduceerd. De fabriek daar is inmiddels gesloten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 12, 2022 om 12:23
2093 Antwoorden / Vragen

Ontzettend klant onvriendelijk van Kruidvat en ik denk ook tegen de wet. Ze hebben gewoon geen zin in de retourlogistiek en de bijbehorende kosten maar volgens mij zijn ze wettelijk verplicht spullen retour te nemen in de winkel waar het is verkocht, heb je wel pech als je niet kan bewijzen dat je het daar hebt gekocht.

panter22
door panter22 Apr 12, 2022 om 15:09
6599 Antwoorden / Vragen

Je hoeft niet eens naar de Kruidvatwinkel te lopen of te rijden.
Je hoeft alleen maar een mailtje te sturen of te bellen met Ferrero en nu is het weer niet goed.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 12, 2022 om 15:31
2093 Antwoorden / Vragen

De vraag was of de Kruidvat dat mag weigeren en volgens mij mag dat niet als je kan bewijzen het product daar gekocht te hebben maar ik ben geen jurist.

panter22
door panter22 Apr 12, 2022 om 15:53
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is het verschil tussen het de terugroepactie van Kindersurprise en die van de Fitbit-Ion?

rj
door rjw Apr 12, 2022 om 18:52
3278 Antwoorden / 5 Vragen

Dit heeft niets met Kruidvat te maken maar met hoe Ferrero de terugroepactie heeft ingeregeld. Dan kan je welk gaan klagen over Kruidvat maar dan klaag je bij de verkeerde.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 12, 2022 om 19:19
2093 Antwoorden / Vragen

Gewoon niet mee eens. Als kruidvat jou iets heeft verkocht dat niet in orde blijkt te zijn moeten ze dat gewoon terugnemen. Dat ze dat niet zo goed uitkomt of dat er andere mogelijkheden zijn doet er niet toe. Je bent klant ze hebben gewoon service te verlenen.

panter22
door panter22 Apr 12, 2022 om 19:59
6599 Antwoorden / Vragen

Je gaat als klant naar het Kruidvat terug als jij merkt dat er iets aan jouw chocolade mankeert.
Je weet helemaal niet of er iets met jouw chocolade mis is. Je merkt het pas als je de chocolade opgegeten hebt. .
Een terugroepaktie is een aktie uit voorzorg. Met jouw chocolade hoeft niets mis te zijn. Je mag de chocolade gewoon eten als je wilt. Je bent niet verplicht de chocolade terug te brengen. Je hebt wel meer terugroep akties. Met onderdelen van auto’s die vervangen moeten worden bv. Dan kun je niet onuitgenodigd bij je dealer terecht. Waarom dan wel met chocolade?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 12, 2022 om 19:14
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is extra boeiend nu ik in d pers lees dat het bedoelde kinderchocoloa kennelijk besmet is met Salmonella.

Dat maakt mijn mening nog sterker dat de verkoper, dus Kruidvat, het geld moet terugegeven en verhalen bij Ferrero!

Gr
door Grunn1 Apr 14, 2022 om 10:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

De fabrikant is hierin verantwoordelijk en bepaald hoe en wat en elke regelgeving omtrent garantie heeft hier niks mee te maken.
Meningen doen er niet toe.
Regelgeving omtrent garantie o.i.d. gelden in dit soort gevallen ook niet en dus enige vergelijking hiermee hebben geen enkele meerwaarde.
De fabrikant haalt uit voorzorg producten terug op hun voorwaarden en dat is het enige wat hierin telt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 14, 2022 om 10:20
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Uw mening!

mo
door mof - Apr 13, 2022 om 11:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Kruidvat heeft een product verkocht dat niet aan de EU conformiteitscriteria voldoet. Kruidvat is verantwoordelijk voor de terugbetaling. Kruidvat zal zelf bij Ferrero danwel de groothandel waar zij dit ingekocht hebben moeten declareren.

ka
door kappie - Apr 13, 2022 om 14:01
5 Antwoorden / 5 Vragen

Hier gewoon het geld terug gekregen bij het Kruidvat.

ka
door kappie - Apr 13, 2022 om 14:02
5 Antwoorden / 5 Vragen

Hier bij het Kruidvat gewoon het geld terug gekregen.Had twee pakjes.

1paul
door 1paul - Apr 14, 2022 om 07:39
3173 Antwoorden / 0 Vragen

heeft u de bon nog? daar staat op wat u heeft betaald en dus terug dient te krijgen, ook ferero zal daar om vragen!

Lisa_B
door Lisa_B - Apr 21, 2022 om 11:36
33 Antwoorden / Vragen

Wat vreemd, volgensmij is Kruitvat wel verplicht om geld terug te geven wanneer en een terugroepactie is.