Iedere zaterdag om 19.05 uur op
hansje klein
door hansje klein Apr 1, 2018 om 11:55
Voeding & gezondheid

Gevaarlijke consumententip! en onverantwoordelijk ...

Viespeuken ...

Het is klaarblijkelijk een steeds 'leukere' markt voor de media om zich met consumentenproblemen bezig te houden.

Vandaag las ik bij tips om het toilet schoon te houden een item, waarbij ik niet alleen de wenkbrouwen moest optrekken, maar na een korte pause bedacht, dat het reinigen van de toiletborstel levensgevaarlijk door infectie kan worden, wanneer de vaatwasmachine niet op de hoogste temperatuurstand is gezet. Dàt staat er echter niet bij expliciet! Maar afgezien daarvan lijkt het me een onsmakelijke gedachte.

Of ... hebben we met een vieze, maar vooral gevaarlijke 1-April-grap te maken?

Lees de 18 tips en geef eens commentaar richting auteur over het vaatwasmachine-verhaal ... >NPO-radio-1<

9567 38 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2018 om 11:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is weer weekend blijkbaar. Waarom zet u uw commentaar niet op het Radar forum?

hansje klein
door hansje klein Apr 1, 2018 om 12:03
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Sorry?

Ik heb mijn handen nog niet eens gewassen na het plaatsen van deze 'vieze' en gevaarlijke bewering in de topic en één minuut later wordt ik alweer pissig en totaal off-topic door @Tijger1 afgezeken. Niets beters te doen? U zou overigens nooit meer om mijn topics reageren ... als ik even daaraan mag herinneren.

Vergeetachtig geworden?

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 12:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Afgezeken, inderdaad. U leest weer eens wat en die onzin plempt u dan hier neer. Is geen consumentenkwestie. 1 April.

hansje klein
door hansje klein Apr 1, 2018 om 12:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik accepteer uw, als zelfbenoemde semi-Tijger-moderator van V&B off-topic-commentaar niet en roept u verder maar wat u kwijt moet.

Het lijkt voor u ... 'een grote behoefte'  te zijn.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stampvoeten graag in de gang.

costnix
door costnix Apr 2, 2018 om 09:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

HK.moet maar weer eens alleen de stad ingaan.

gerbera
door gerbera - Apr 1, 2018 om 12:08
7377 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb geen vaatwasser, dus voor mij weer een probleem minder. Maar er zal wel een speciaal (heel heet)programma op de vaatwasser voor zijn.

marita5
door marita5 Apr 1, 2018 om 12:15
11536 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , al zou er een ( heel heet ) programma voor zijn , geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een vieze wc borstel in een vaatwasser te doen . Ik moet er niet aan denken , krijg er de rillingen van .

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 12:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk eens op de kalender.

gerbera
door gerbera Apr 1, 2018 om 14:18
7377 Antwoorden / 14 Vragen

@tijger1,lees mijn reactie nog ff goed voordat u reageert. WC borstel programma op de vaatwasser?

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 14:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera. Ik ga het straks controleren. Wie weet.:-))

marita5
door marita5 - Apr 1, 2018 om 12:10
11536 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hansje Klein ,

U plukt ieder onderwerp van internet af , sorry maar ik begin het vervelend te vinden .
Ieder normaal mens zal geen vieze wc borstel in een vaatwasser doen , om daar nu een topic over te beginnen is zinloos .
Als u nou eens een topic plaatst waar ik iets van kan leren , zijn we een stuk verder ( en dit is geen 1 april grap ).

Lees hier de reacties ,

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/31-03-2018/dit-wil-je-18-tips-voor-een-smetteloos-schoon-toilet/

hansje klein
door hansje klein Apr 1, 2018 om 12:23
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wie hier iets van zou kunnen leren is vooral de auteur van det bericht bij NPO.
Het was de bedoeling om deze topic met reacties dáár voor te leggen en verder niets. Consumententips vind ik O.K., maar ik had hier op V&B wèl gerekend met criticaster die hierin mee zouden gaan. De commentaren onder de tips had ik nog niet gezien. Bedankt. Ik heb overigens wèl NPO gewaarschuwd over deze gezondheidsgevaarlijke tip!

marita5
door marita5 Apr 1, 2018 om 12:25
11536 Antwoorden / 15 Vragen

Wie hier iets van zou kunnen leren is vooral de auteur van het bericht bij NPO. , meld dit dan bij de auteur . u kunt de reacties van Radar voorleggen .

Cookies
door Cookies Apr 1, 2018 om 13:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Marita5, je leert van @HK hoe het niet moet. Leer je toch nog iets.;-))

Cookies
door Cookies - Apr 1, 2018 om 12:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Advies: neem een hond uit het asiel of een vrouw uit de daklozen opvang.

hansje klein
door hansje klein Apr 1, 2018 om 12:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dez onbeschofte reactie om vrouwen in een benarde situatie zo te schrofferen/discrimineren is gerapporteerd.
Omdat u deze zin herhaald heeft gepost hoop ik dat u per ommegaande gebanned wordt. Hier zit niemand op te wachten.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 12:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Dan blijven die vrouwen verschoond van Adressa en u hebt wat omhanden. Hoeft u zich geen zorgen te maken over een 1 aprilgrap.

Cookies
door Cookies Apr 1, 2018 om 12:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Idd, tijger1 mijn opmerking verwijst naar het Adressa topic van ene HK die het een prima oplossing leek voor dakloze vrouwen.

Cookies
door Cookies Apr 1, 2018 om 12:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

HK, het is schofferen, zonder 'r'.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 12:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar diezelfde HK had het een tijd terug ook over het feit dat hij mantelzorger was, maar blijkbaar nog steeds tijd te veel. Masr ja, op het Radar forum wordt ook serieus ingegaan op die “tip”. Ook suf dus.

hansje klein
door hansje klein Apr 1, 2018 om 13:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1, u wordt mij nu tè persoonlijk, kunt u daarmee ophouden a.u.b. ? Dit is op de màn spelen.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 14:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U@hansje.
U hebt dat zelf op het forum vermeld. Als wij dat niet mogen weten, moet u dat niet opschrijven.

hansje klein
door hansje klein Apr 2, 2018 om 10:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik schrijf toch óók niet dat men u er bij Radarforum uitgegooid hebben ...

tijger1
door tijger1 Apr 2, 2018 om 12:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Dat heb ik zelf vermeld hoor. Dus geen punt.

Cookies
door Cookies - Apr 1, 2018 om 12:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bedankt voor de tip. Ik ga meteen een vaatwasser bestellen.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 1, 2018 om 12:29
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Leuke 1 April grap . ;-))   De wc borstel in de vaatwasser deed het ‘m.

hansje klein
door hansje klein Apr 1, 2018 om 12:32
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dat vond ik (eerst) óók,
maar de datum van uitzending was niet op 1 April ...

sjjoppy
door sjjoppy Apr 1, 2018 om 12:35
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Het was de bedoeling dat wij het op 1 April zouden lezen...

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 12:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En daar dan op dit forum een topic over starten. Hoe dom kun je zijn. :-))

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 12:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat beeld, wat aanspoelde op het strand, van Paaseiland, was leuker.

hansje klein
door hansje klein Apr 1, 2018 om 12:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik had NPO al vroeger direct gewaarschuwd ... je kunt niet alles zomaar schrijven.

Reken ermee, dat dit verwijderd zal (moeten) worden, want wie wil het verantwoorden dat iemand hierdoor (door de poepbacterie) ziek zal worden. Consumenten zijn niet allemaal zo critisch, of zelfs slim, als reageerders op V&B. Ik blijf het on-verantwoordelijk vinden.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 12:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Man gebruikt toch je verstand.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 1, 2018 om 12:55
7214 Antwoorden / 3 Vragen

De poepbacterie is na het vaatwassersavontuur zodanig verzwakt dat deze geen onheil meer kan aanrichten.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 12:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien moet hij dan beetje aansterken in Bio-vakantieoord.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 1, 2018 om 13:01
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Daar komen ééncelligen niet

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 13:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zielig.

hansje klein
door hansje klein - Apr 1, 2018 om 13:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Hebben we nu de vaste V&B-crew en op de persoon gespeelde antwoorden allemaal gehad? Deze topic is een waarschuwing voor on-gezonde toestanden en on-acceptabel. Bovendien ziet het er juist helemaal niet naar een 1-April-grap uit.

''Luister met de intentie het te begrijpen in plaats van de intentie antwoord te willen geven.''
Stephan Covey

sjjoppy
door sjjoppy Apr 1, 2018 om 13:15
7214 Antwoorden / 3 Vragen

@hansje klein.
Het is juist de bedoeling van de auteur dat het er niet uitziet als een 1 Aprilgrap.
Zie het  maar als een succesje voor de auteur die zich kostelijk vermaakt tijdens het lezen van al die reacties.
En dat doen er velen waaronder ik.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 13:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wonderlijke spreuk op een Vraag en Beantwoord forum.

hansje klein
door hansje klein Apr 1, 2018 om 13:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... speciaal voor @Tijger1 ... en het fanatieke, opdringerige gedrag en altijd het laatste woord moeten hebben: Als de kat op de onderdeur zit, hangt haar staart in het vuur ...

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 14:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. U wordt steeds lolliger. Zal dan wel het Paasvuur zijn of een vuurkorf. Misschien zelfs wel de open haard.

costnix
door costnix Apr 2, 2018 om 09:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ach ja HK, elke ketter zijn letter :-(

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2018 om 13:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje.

Verzin maar weer een nieuw topic. Het is tenslotte een lang weekend.

Cookies
door Cookies - Apr 1, 2018 om 13:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zo, vaatwasser is besteld en wordt vandaag nog bezorgd EN aangesloten door CB. Ik heb speciaal gevraagd om die jongeman uit hun reclamespot. Oog wil ook wat, nietwaar?

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 13:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien blijft hij nog wel een maandje om de werking goed uit te leggen. :-))

Cookies
door Cookies Apr 1, 2018 om 13:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jeetje, die service van CB is wel heel goed. Als hij dakloos is, mag hij van mij 1 maand extra blijven.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 14:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

diumenge
door diumenge - Apr 1, 2018 om 13:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nu maar weer aan de eieren, of taart...

Cookies
door Cookies Apr 1, 2018 om 13:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die taart is wel even gewassen in de vaatwasser, neem ik aan?

hansje klein
door hansje klein Apr 1, 2018 om 13:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Diumenge ...

Ik geef u graag 5-plusjes voor de creativiteit en de moeite die u in uw voorstelling heeft gestoken.
Het BESTE- antwoord voor een 10 moet echter nog komen ...

Ik denk dat het uiteindelijk de verwijdering van tenminste één van de achttien tips van NPO zal worden.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 13:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk eerder dat ze bij de NPO in een deuk liggen.

Cookies
door Cookies Apr 1, 2018 om 13:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vermoed dat ze bij de NPO het IQ van hun luisteraars/kijkers aan het testen zijn.

hansje klein
door hansje klein - Apr 1, 2018 om 15:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Trouwens ...

Houd ik het Kassa-Nuud-verhaal voor een 1 April-grap ... >het NUUD-product uit Utrecht<

Smeer het je vrienden en de  >Kassa-kijkers<  aan!

Niet gezien? Klik dan  >HIER<

https://kassa.bnnvara.nl/media/383843

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Apr 1, 2018 om 16:07
7377 Antwoorden / 14 Vragen

Mensen laten we eerlijk wezen, H&K is al een aprilgrap op zichzelf;-))

Gr
door Grunn1 - Apr 1, 2018 om 19:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb geen vaatwasser.
Zodra ik met de toiletborstel het toilet heb schoongemaakt neem ik de toiletborstel mee onder de douche. 1, hij wordt weer schoon 2, hij ruikt weer fris 3, ik gebruik hem als spons 4, ideaal om de onbereikbare plekken op de rug mee schoon te maken.

kc
door kcdb - Apr 1, 2018 om 22:21
113 Antwoorden / 2 Vragen

Goede tip. Had ik nog niet aan gedacht. Sinds vandaag (!) staat onze vaatwasser in het toilet. Tikje krap met mijn benen, maar je moet er iets voor over hebben.

du
door duppie020 - Apr 2, 2018 om 07:39
1 Antwoorden / Vragen

Lijkt me ook niet hygienisch zeg en lijkt me een grapje...

wo
door wollyn - Apr 2, 2018 om 09:04
1 Antwoorden / Vragen

Gadver...dit is een 1 april grap mag ik hopen.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 2, 2018 om 10:08
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Gaat u daar maar met een gerust hart vanuit. ;-))

tijger1
door tijger1 Apr 2, 2018 om 12:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat is echt bloedserieus. :-))

costnix
door costnix - Apr 2, 2018 om 09:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Weer een mooi item voor uw eigen blog. Uw zou ook een vlog kunnen maken, zodat u daar lekker kunt uitrazen.

hansje klein
door hansje klein - Apr 2, 2018 om 10:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het verontrustende aan het NPO-verhaal van de closetborstel reinigen in de vaatwasser is ...

dat de tip inmiddels NIET als 1-Aprilgrap werd gedeclareerd en in een rijtje van 18 verdere tips tot ongelukken met een mogelijk gezondheidsgevaar tot gevolg kàn leiden. Er zijn al vaker minder riskante items met een waarschuwing  in het nieuws geweest.

Alle reagerende V&B-grappenmakers kunnen hierover heen gaan vallen, ik vind het een onverantwoordelijk bericht en wacht nog steeds op een reactie van de auteur of beter het weghalen van deze (door een consument aangereikte) tip, die klakkeloos overgenomen werd.

NB. De persoonlijke aantijgingen interesseren me verder niet ... die waren van de V&B-deelnemers sowieso al voorspelbaar. Ik heb overigens de V&B-redactie gevraagd of zij vinden, dat deze en andere topics van mij kunnen of niet-kunnen. Er wordt gezwegen en dat is een teken dat ze er géén bezwaar tegen hebben, ondanks de onrust die telkens weer ontstaat die op dit forum kunstmatig veroorzaakt door een handjevol doordouwers, met eerder persoonlijke interesses.

hansje klein
door hansje klein Apr 2, 2018 om 14:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Edit

Hayke 1962
door Hayke 1962 - Apr 2, 2018 om 10:41
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb geen wc borstel, daarom stop ik altijd mijn hele toilet in de vaatwasser.

hansje klein
door hansje klein Apr 2, 2018 om 10:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Waarom heeft u dan überhaupt nog een toilet ... die weg kunt u dan toch overslaan?

tijger1
door tijger1 Apr 2, 2018 om 12:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Supertip. Zet hem erbij op de Radar site.:-))

hansje klein
door hansje klein Apr 2, 2018 om 15:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Goeie tip, want daar kunt u niet op reageren door een ban ...

Cookies
door Cookies Apr 2, 2018 om 21:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@HK: sweet dreams.

tijger1
door tijger1 - Apr 2, 2018 om 12:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Hansje, Hansje toch. Het is Pasen. De redactie is ook vrij.

Iemand moet toch wel compleet geschift zijn als hij zo’n tip serieus neemt?

Maar die tip staat op de Radar site. Waarom richt u uw grote verontrusting niet aan hen?

hansje klein
door hansje klein Apr 2, 2018 om 14:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1

Klaarblijkelijk zijn op dit forum de vragen òp en begint u weer op mijn topic verder te zeuren en te zanikken zondr werkelijk iets bij te dragen ... want u valt in herhalingen en steelt uw allereerste vraag hier opnieuw :(

hansje klein
door hansje klein - Apr 2, 2018 om 13:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een forum is een platform voor (geschifte?) consumenten ... (uw woorden)

- De redactie van NPO heeft direct al op 31 maart van mij een duidelijke reactie gekregen, voordàt ik hier een eigen topic postte.
Ook wanneer die een welverdiende paasvakantie genieten, grijp ik toch iedere mogelijkheid aan om te waarschuwen tegen deze gevaarlijke tip en om deze tip (die nog steeds zichtbaar is) als klakkeloos vanuit consumententips over te nemen, aan te prangeren. Dat de NPO/Radar-redactie niet aanwezig is geloof ik niet, want er werd inmiddels een actuele nieuwsbrief verzorgd vandaag.

- Dat de redactie van V&B - BNNKassa er niet is geloof ik óók niet, want mijn reactie onder het thema NUUD op Kassa is actueel verwijderd. Ik had de titel van het boek, waarop NUUD de aantijgingen m.b.t. aluminium in deo's heeft gebaseerd in het Kassa-programma, gepost. Die titel is van een duits boek 'die Zeitbombe in der Achselhöhle' van Dr. Mauch (arts), maar de uitgeverij stond erbij ... en dan wordt het mogelijk als spam opgevat of is verwijderd omdat het een duits interview was. Deze arts werd na de publikatie aansluitend bedreigd, zijn nieuwe huis afgefakkeld en hij mist alle tanden door een autoongeluk waarbij, na onderzoek werd vastgesteld, dat de bremsleidingen waren gemanipuleerd. Een brisant thema, waarbij hij de schuld legt bij de (cosmetische-)industrie. De oprichter van RUUD (een éénmanszaak), loopt m.i. hetzelfde risico wanneer hij blijft beweren, dat zijn deo ongevaarlijk is en andere deo's gevaarlijke stoffen bevatten.

Inmiddels zijn beide thema's over NUUD èn over de closetborstel in de vaatwasser NIET gedeclareerd als een 1-April-grap.
Dus wie is/zijn er hier nu geschift? U kunt zolang blijven zeuren als u wilt en niet kunt aantonen, dat het hier tòch om een (vieze) april-grap gaat ... U zult het laatste woord hierin moeten nèmen, maar van mij krijgt u het niet, zolang dit niet opgelost wordt.

tijger1
door tijger1 - Apr 2, 2018 om 14:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje.

Ik hoef helemaal niets aan te tonen en u gelooft maar wat u wilt. Het was tenslotte Pasen.

Die deo heet overigens Nuud.

Maar u bent volgens mij door die deo en de pleeborstel helemaal aan het doordraaien.

hansje klein
door hansje klein Apr 2, 2018 om 14:22
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U zult het laatste woord hierin moeten nèmen, maar van mij krijgt u het niet, zolang dit niet opgelost wordt.

tijger1
door tijger1 Apr 2, 2018 om 14:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem een beetje bleek, lost elke vlek op.

costnix
door costnix Apr 3, 2018 om 16:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn scheikundeleraar zei: “Voor alles is een oplossing. 3 delen HCl op 1 deel HNO3” :-D

marita567
door marita567 - Apr 2, 2018 om 14:23
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@hansje klein ,

Geen idee waar u een reactie kon plaatsen i.v.m. Nuud ,

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/deodorantmerk-nuud-schept-onterecht-verwarring-in-uitzending-kassa

tijger1
door tijger1 Apr 2, 2018 om 14:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daaronder staat “Login” en daar kan je dan een reactie plaatsen. Maar de redactie zit vandaag daar echt geen reacties te verwijderen. Er staat vaak de grootste onzin als reacties, worden mi nooit verwijderd. Zelfs een complete leugen is niet verwijderd.

marita567
door marita567 Apr 2, 2018 om 14:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@tijger1 , bij mij staat geen  "Login " .

Cookies
door Cookies Apr 2, 2018 om 14:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Marita, er staan echt reacties onder dat topic. Als jij ze niet ziet, wordt dat waarschijnlijk door e.o.a. extensie geblokkeerd.

marita567
door marita567 Apr 2, 2018 om 14:41
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Carola dit is juist , word bij mij geblokkeerd door een extensie , ik heb ze allemaal uitgeschakeld en dan zie ik de reacties wel .

hansje klein
door hansje klein Apr 2, 2018 om 14:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Helemaal blijven doorscrollen ... https://kassa.bnnvara.nl/gemist/nieuws/opmerkelijke-claims-van-deodorantmerk-nuud?utm_medium=email

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 2, 2018 om 14:40
16885 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. de ktitiek op Hansje Klein@': het verhaal komt van de NPO site en ik kan het nauwelijks een 1 april grap noemen aangezien die leuk behoren te zijn.

Het advies om een toiletborstel te reinigen in een vaatwasser?? Inderdaad levensgevaarlijk c.q. levenbedreigend.

hansje klein
door hansje klein Apr 2, 2018 om 14:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Gerritaltena ...

afgezien dáárvan is het onacceptabel van de auteur, om in een advies, dat is samengesteld door consumenten te bevragen, hier volkomen naief de tekst over te nemen en als één van de tips voor eeuwig te publiceren. Ik dacht eerst óók aan een geforceerde 1-april-grap, maar dit blijkt bloed- en levensgevaarlijk serieus te zijn en zou niet mogen gebeuren.

tijger1
door tijger1 Apr 2, 2018 om 15:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Levensbedreigend? Doe niet zo gek.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 2, 2018 om 15:14
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Tijgerr1@  resten van facaliën in de vaatwasser? Dat is toch echt levensbedreigend.
En zoals ik het gehele artikel lees was het zeker geen 1 apil grap en zowaar zullen er mogelijk best mensen zijn die dit nog gaan proberen ook.

tijger1
door tijger1 Apr 2, 2018 om 15:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor, ook geschift dus.

marita567
door marita567 Apr 2, 2018 om 15:22
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@gerritaltena , iemand die deze tip gaat proberen , heeft in mijn ogen al ergens een schroef los zitten .

hansje klein
door hansje klein Apr 2, 2018 om 18:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Gerritaltena ...

Neem het deze twee @katachtigen maar niets kwalijk, zij hebben een bijna pubertaire, niet meer veranderbare vaste en opstandige mening en gaan die verdedigen tot de dood erop volgt. Dat zit nu eenmaal in die beestjes, het is een dierlijk instinkt, dat we bij mensen eerder een gebrek aan toerijkende horizon en aanpassingsmogelijkheden noemen.

tijger1
door tijger1 Apr 2, 2018 om 21:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje.

Uw toereikende horizon reikt niet verder dan idiote topics.

costnix
door costnix Apr 3, 2018 om 16:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: :-D

Cookies
door Cookies - Apr 2, 2018 om 14:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat heeft 'onze' kritikaster ook gedaan https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/31-03-2018/dit-wil-je-18-tips-voor-een-smetteloos-schoon-toilet/

DOOR TIJGER1 - 1 APR. 2018 OM 11:56
35167 ANTWOORDEN / 17 VRAGEN

Het is weer weekend blijkbaar. Waarom zet u uw commentaar niet op het Radar forum?

hansje klein
door hansje klein Apr 2, 2018 om 14:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U verliest het overzicht?

Ik heb primair op 31 maart! de auteur benaderd en zonder een reactie daarná een topic hierover op V&B gepost ... maar dat had ik eerder ook al uitvoerig uitgelegd.

Cookies
door Cookies Apr 2, 2018 om 14:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik verlies nooit het overzicht. Dat gebeurt alleen bij mannen van rond de 74.

hansje klein
door hansje klein Apr 3, 2018 om 12:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Daar heb ik geen ervaring mee ... ben hieraan nog niet toe!

- U gooit alsmaar visjes uit om uw eigen nieuwsgierigheid te 'bevredigen'.

- Weet klaarblijkelijk waar ik woon, hoe oud ik ben en wat ik de hele dag onderneem.

- Verder speurt u de actieve fora af waarop ik actief ben of was en plaatst die op een ander forum.

Maar uw postkaart is overigens nooit aangekomen, probeer eens een ander adres misschien?
TIP: Kijk eens in het telefoonboek, met tien postkaarten bent u klaar.

Cookies
door Cookies Apr 3, 2018 om 12:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je bent online zo nadrukkelijk EN herkenbaar aanwezig, daarvoor hoef je niet te struinen. 6 maanden geleden was je 72, maar blijkbaar ben je dat vergeten?

Mag ik vragen hoe oud u bent? Ik ben 72.

Cookies
door Cookies - Apr 2, 2018 om 14:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diumenge: waar blijft die beloofde taart nou? Zal er wel weer op uitdraaien dat ik de taart zelf moet gaan kopen. Je moet als vrouw toch ook alles zelf doen.....

tijger1
door tijger1 Apr 2, 2018 om 14:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zit nog in de vaatwasser, is klem geraakt door de pleeborstel.

Cookies
door Cookies Apr 2, 2018 om 15:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik neem genoegen met natte, geïnfecteerde kruimels als ik maar niet naar de bakker toe moet.

marita567
door marita567 Apr 2, 2018 om 15:06
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@carola , spijtig dat de sidekicks er niet zijn , kon u bellen en de taart bestellen ;-))

diumenge
door diumenge Apr 2, 2018 om 21:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Helaas, helemaal opgelost in de vaatwasser...

tijger1
door tijger1 - Apr 2, 2018 om 14:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit.

Jammer genoeg zijn niet alle 1 april grappen leuk. En er staat ook meestal geen stickertje bij met de tekst: “dit is een 1 april grap”.

hansje klein
door hansje klein Apr 2, 2018 om 15:20
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... maar het is met die aprilgrappen steeds wèl de gewoonte

om goede en slechte april-grappen achteraf van commentaar te voorzien en dat gebeurt hier niet!
Ergo, de grap is òf zó slecht, dat hij liever toegedekt moest worden, òf ... het was inderdaad niet als grap bedoeld. Het NRC doet daaraan maar ook deze site: https://www.dutchcowboys.nl/online/een-overzicht-van-alle-1-aprilgrappen-van-2017

tijger1
door tijger1 Apr 2, 2018 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Tja, voor sommige sufferds moet een grap blijkbaar nog uitgelegd worden. Zullen ze morgen voor u beslist doen, nadat ze er een redactievergadering aan gewijd hebben bij NPO en bijgekomen zijn van het lachen,

sjjoppy
door sjjoppy Apr 2, 2018 om 16:09
7214 Antwoorden / 3 Vragen

@hansje klein.
Door de paasdagen begint het echte achteraf uitleg van de 1 Aprilgrappen morgen op 3 April.

hansje klein
door hansje klein - Apr 2, 2018 om 15:37
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger ...

U schrijft: @hansje. Tja, voor sommige sufferds moet een grap blijkbaar nog uitgelegd worden. Zullen ze morgen voor u beslist doen, nadat ze er een redactievergadering aan gewijd hebben bij NPO en bijgekomen zijn van het lachen.

Maar DutchCowboys heeft alle aprilgrappen, zoals ieder jaar, van 2018 al geregistreerd en NUUD en de toiletborstel komen daarin NIET voor. Dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ging het in beide gevallen NIET om een aprilgrap. Eerder zal in de vergadering? (uw insiderkennis) een crisismaatregel genomen moeten worden met een verontschuldiging.

Alle aprilgrappen  >van 2018<

https://www.dutchcowboys.nl/online/een-overzicht-van-alle-1-aprilgrappen-van-2018

Cookies
door Cookies Apr 2, 2018 om 15:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De 1 april grap van T-Mobile staat er ook niet bij. (De link heb je van @edrick3 'geleend', zie ik)

hansje klein
door hansje klein Apr 2, 2018 om 15:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik leen niets van iemand, maar het DutchCowboy-overzicht krijg je toegestuurd wanneer men zich ervoor interesseert. We kunnen het NRC-overzicht-2018 nog afwachten ...

tijger1
door tijger1 Apr 2, 2018 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Maar die schoenen waren toch echt geen grap, want al die jongelui hadden ze aan en gingen ook bellen en door plassen lopen en zo. Ook stond er geen blokje bij van : “Let op, dit is een 1 april grap”.

Is dit dan geen misleiding? En vast ook nog wel ergens discriminerend omdat ze alleen in het roze waren? :-))

sjjoppy
door sjjoppy Apr 2, 2018 om 16:17
7214 Antwoorden / 3 Vragen

@tijger1
LOL

costnix
door costnix Apr 2, 2018 om 17:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ken iemand, die gedurende het hele jaar aprilgrappen maakt, waarom ik niet kan lachen :-(

hansje klein
door hansje klein Apr 2, 2018 om 17:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het gaat inmiddels al helemaal niet meer over een aprilgrap ja of nee
... zeker even op wintervakantie geweest en e.e.a. gemist?

Cookies
door Cookies Apr 2, 2018 om 17:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Roze? Foei, het is magenta, de kleur van T-M. Bovendien is roze al een tijdje genderneutraal.

tijger1
door tijger1 Apr 2, 2018 om 17:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Sorry, sorry, magenta dus.

hansje klein
door hansje klein Apr 2, 2018 om 17:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Kunnen deze twee @katachtigen
even zèlf een topic aanmaken en mijn topic niet vervuilen met OT-geleuter a.u.b.?

tijger1
door tijger1 Apr 2, 2018 om 21:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Beter OT geleuter, dan uw onzin verhalen.

costnix
door costnix Apr 3, 2018 om 06:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: +1000
@hansje klein: -1000

Topantwoord

costnix
door costnix - Apr 2, 2018 om 17:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen
hansje klein
door hansje klein Apr 3, 2018 om 00:44
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Costnix, super, precies op het juiste punt gebracht en dan ook met zo weinig woorden.

Had helaas het "TOPANTWOORD" al verbruikt.

costnix
door costnix Apr 3, 2018 om 06:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@hansje klein: Het FLOPANTWOORD van deze en vorige eeuw is voor u.

tenormin
door tenormin - Apr 2, 2018 om 23:13
16851 Antwoorden / 108 Vragen

Als laatste op de valreep nog maar een commentaartje: bijna 3 April: als mijn toiletborstel klaar is voor een echte schoonmaakbeurt, (in de tussentijd gaat ie gewoon in een bak met hete soda) daarna gaat hij of zij, weet ik veel: bij het afval: de houder zal met heet water worden schoongemaakt zoals altijd en dan koop ik bij de Wibra een nieuwe borstel voor €1,39. Hansjeklein lijkt wel iedereen bezig te houden met zijn onderwerpen, leuk voor hem (en jullie), de afwasmachine, die ik niet heb, moet ik niet eens aan denken. En veel suggesties eigenlijk ook niet. Maar hoopdat jullie allen plezier hebben gehad aan deze 1 April grap. Ik vond er geen (w.c) borstel aan. ☻

hansje klein
door hansje klein Apr 3, 2018 om 00:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt @Tenormin, de aap komt vandaag uit de mouw na de crisisvergadering van de NPO ...
heeft @Tijger1 ons voorspeld.

costnix
door costnix Apr 3, 2018 om 06:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De aap bleek een klein Hansje te zijn.

tijger1
door tijger1 Apr 3, 2018 om 10:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Niet elke grap is leuk, dus dan moet je er zelf maar wat van maken. En dat hebben we hier op het forum gedaan.

Nu komen de “serieuze” onderwerpen weer. :-))

Twaalf jaar rente betalen op een lening en nog niet afgelost. Hoe kan dat.:-))

Meubels gekocht en er komen andere, maar er stond niets op de bon. Hoe kan dat?:-))

De monteur komt niet per omgaande internet aansluiten, terwijl dat van levensbelang is. Hoe kan dat?:-))

sjjoppy
door sjjoppy Apr 3, 2018 om 11:25
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vond het een geslaagde grap, juist door de vele commentaren die erop volgden almaar geslaagder....

tenormin
door tenormin Apr 3, 2018 om 11:39
16851 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, ik heb 2 leuke Paas(haas) dagen gehad en dacht: voor het naar bed gaan even kijken hoeveel hansje nu weer had losgemaakt. Daar is ie dan heer en meester in: veel antwoorden. Of het echt nut had. Ja, kennelijk tot vermaak en verpozen.

tijger1
door tijger1 Apr 3, 2018 om 13:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar Hansje is er nog niet klaar mee.:-))

hansje klein
door hansje klein - Apr 3, 2018 om 11:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

In afwachting van de dingen die bij de NPO gaan gebeuren ...

21 voorwerpen die wèl in de vaatwasser kunnen >soms verrassende dingen<

http://lifehacking.nl/thuis-tips/21-verrassende-dingen-die-in-de-vaatwasser-kunnen/

pino123
door pino123 - Apr 3, 2018 om 12:24
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik, als normaal denkende consument (hoop ik), zal geen wc-borstel in mijn vaatwasmachine doen. En ik, als normaal denkende consument, heb geen adviesnodig om dit op een hoge temperatuur te doen, deze conclusie kan ik namelijk zelf al trekken. Net zo goed als u deze conclusie heb kunnen trekken.

Al zijn er zat mensen, gezien internet, die hun wc-borstel in de vaatwasser stoppen. Lekker laten doen, niet mijn probleem.

hansje klein
door hansje klein - Apr 3, 2018 om 12:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Pino123 ...

Ik ben er juist helemaal niet gerust op en heb de schrijfster van het artikel gevraagd om tenminste deze vieze tip uit het verhaal te verwijderen:

Beste Marja Middeldorp,

Met verbazing heb ik vernomen, dat onder uw tips om de toiletborstel te reinigen ook het gebruik van de vaatwasser staat.

I.v.m. het gezondheidsgevaar (poepbacterie) heeft u het tenminste verzuimd om te wijzen op de noodzakelijke temperatuurinstelling, maar waarschijnlijk heeft u deze tip van een consument overgenomen.

Ik vind het een onverantwoordelijke tip en zou u aanbevelen om deze uit het lijstje met 18 tips te verwijderen voordat er ongelukken gebeuren.

Met vriendelijke groet,

>wie is marja middeldorp?<

tenormin
door tenormin Apr 3, 2018 om 13:54
16851 Antwoorden / 108 Vragen

Nou hans, ik weet best wie Marja Middeldorp is; denk dat ze nog "teert" op het vroegere TV programma. Begrijp alleen niet dat u er zich zo druk over blijft maken, laat dat mens lekker haar gang gaan; er bestaan toch niet zulke "idioten" die deze tip zullen volgen? Nou, ik zou zeggen: duik maar weer eens in een ander onderwerp: misschien liever op Radar zetten. Heb daar een ban voor het leven, erg hé ☼ dus kan ik wel meekijken/lezen maar, gelukkig, niet reageren. Op naar uw volgende topic, don Quichotte.

hansje klein
door hansje klein Apr 3, 2018 om 15:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Klik eens op mijn profiel ...

tenormin
door tenormin Apr 3, 2018 om 15:35
16851 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zie een hartje, dat heeft toch niets te doen met windmolens?

hansje klein
door hansje klein Apr 3, 2018 om 15:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik weet niets van windmolens en daarover staat ook in mijn profiel niets geschreven ...

Geen bril bij de hand? Klik dan  >HIER<

reflecs
door reflecs - Apr 3, 2018 om 14:40
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@hansje klein,
U bent u zich nu al dagen aan het opwinden over dit onderwerp, een paar minuten om het fragment te bekijken is te veel gevraagd?
Dan was het duidelijk geworden dat de persoon die u noemt niet de auteur is, maar geïnterviewd wordt en dat zij wel de hoge temperatuur vermeldt.

Iedereen vindt het een smerig idee en als de borstel zelfs te vies is om de wc schoon te maken, dan is het hoog tijd voor een andere.
N.m.m. een storm in een glas water.

hansje klein
door hansje klein Apr 3, 2018 om 15:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Niet iedereen gaat die video bekijken en ik heb ook juist bij de NPO gevraagd om de geschreven tekst eronder aan te passen of één tip te verwijderen.

Klikt u ook eens op mijn profiel ... m.b.t. mijn werkwijze.

tijger1
door tijger1 Apr 3, 2018 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Dus ook op uw profiel bent u al Calimero geworden. Echt zielig.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 3, 2018 om 15:53
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Ter geruststelling:

gielklaver>kritikaster

Een vaatwasser gaat ruim boven de 60 graden en met wat actieve stoffen waar alles van dood gaat.
Dus waar maken wij ons zorgen over? Je glaswerk etst er mat van!
Bron TrosRadar forum.

hansje klein
door hansje klein - Apr 3, 2018 om 16:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het hele verhaal van de @sjoppie-link:

WAARSCHUWING!!

De tip met de vaatwasser is niet alleen smerig, maar absoluut onacceptabel betreffende het gevaar van de poepbacterie en mogelijke (levensgevaarlijke) infecties. Haal die tip meteen weg, want véél vaatwassers staan niet op de hoogste temperatuur van 90 graad Celsius ingesteld.

Of moet dit een letterlijk levensgevaarlijke 1-April-grap voorstelle

  • Avatar

    Een vaatwasser gaat ruim boven de 60 graden en met was actieve stoffen waar,alles van dood gaat .
    dus waar maken wij ons zorgen over ? Je glaswerk etst er mat van.

    • Avatar

      ... en wanner iemand de temperatuur per ongeluk op koud spoelen of 30 graden heeft (laten) staan?
      Het blijft een onverantwoordelijke (1-April?) tip.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 3, 2018 om 16:08
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Als mij dat zou overkomen zou ik het over doen, simpel. 2x30 is tenslotte ook 60.

tijger1
door tijger1 Apr 3, 2018 om 17:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een vaatwasser voor normaal huishoudelijk gebruik gaat niet mogen de 70 graden. Moet hij ook nog op een intensief programma staan.

hansje klein
door hansje klein Apr 3, 2018 om 18:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Waarschijnlijk heeft u nooit de tijd genomen om na te denken over hoe uw vaatwasser uw vaat eigenlijk schoonmaakt, maar er zijn veel factoren die hierbij een rol spelen. Heeft u zich bijvoorbeeld weleens afgevraagd waarom er op de vaatwasser geen knop zit waarmee u zelf de temperatuur kunt instellen? Het is niet zo dat fabrikanten hierover zelf de controle willen houden, maar de temperatuur wordt automatisch zo efficiënt mogelijk ingesteld. Een standaardcyclus wordt gedraaid op zo’n 65-70⁰C: heet genoeg om ervoor te zorgen dat de vaatwastabletten in het water oplossen en hun werk doen en dat etensresten en vet loskomen en weggespoeld worden. Tijdens het spoelen stijgt de temperatuur iets, naar zo’n 80⁰C; dit zorgt ervoor dat alle bacteriën gedood worden, zodat u veilig van uw schone borden kunt eten

Bron: finish-vaatwastablettenproducent

De allerhoogste temperatuur bereik je overigens tijdens het droogprogramma van het hygiëne-programma, hierbij worden alle kiemen gedood . Baby-drinkflesjes bij voorbeeld ... en de wc-borstel ook :( Het instellen van een heetwaterprogramma wordt in de NPO-uitzending gezegd ... maar dit staat er in het lijstje met de opgevoerde tips helaas NIET bij. Hier maak ik een punt, want dit soort lijstje gaan vaak snel het internet over en dan is er geen houden meer aan.

Cookies
door Cookies - Apr 3, 2018 om 16:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Slotje graag. Next.

hansje klein
door hansje klein Apr 3, 2018 om 16:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Kijk eens aan ... de tweede zelfbenoemde semi-moderator op dit forum!

Ik wacht nog op een mail van Marla Middeldorp (evtl. van NPO) ... en zolang op mijn topic géén slotje!

tijger1
door tijger1 Apr 3, 2018 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje.  Kunt u lang wachten, want ze moet nog bijkomen van het lachen.

pino123
door pino123 Apr 4, 2018 om 07:54
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@Hansje, u bent schreeuwende in de woestijn. Laten we zeggen dat op dit moment mischien 1000 mensen uw reactie hebben gezien? En dan? Gezien de reacties hier zullen er weinig mensen zijn die een wc-borstel in een vaatwasser doen, degenen die het wel doen gaan dit zullen geen andere mening krijgen door een ondoorzichtig topic met een betoog over wel of geen pleeborstel in een vaatwasmachine. Ik snap werkelijk niet waar u zich zo druk over maakt.

Dus toch graag een slotje, u heeft inmiddels uw punt wel gemaakt.

Redacteur
door Redacteur - Apr 4, 2018 om 09:51
1057 Antwoorden / 62 Vragen

We sluiten dit topic vanwege het onderlinge gekift. Ook is het onderwerp inmiddels afdoende besproken.

De redactie