mo
door moorees Dec 19, 2011 om 08:21
Voeding & gezondheid

Hoe lang lichttherapie

heb een lichttherapielamp (daylight power) gekocht en in de beschrijving staat dat je hem 5-10 dagen moet gebruiken.
mijn vraag is nu moet ik dan stoppen of kan ik doorgaan ?

13380 8 Rapporteer

robert11
door robert11 - Dec 19, 2011 om 08:27
310 Antwoorden / 25 Vragen

De vraag is waarom u de lichttherapie gebruikt! Is het voor psoriasis, moet men het lichaam kans geven om te herstellen, daarom de 5-10 dagen....

m.v.g Robert

mo
door moorees - Dec 19, 2011 om 08:34
48 Antwoorden / 61 Vragen

ik gebruik de lamp vanwege een tekort aan energie, door fybromyalgie (reuma) kost het me heel veel moeite om de normale dagelijkse dingen te doen

robert11
door robert11 - Dec 19, 2011 om 08:56
310 Antwoorden / 25 Vragen

Beste moorees, mijn vrouw is afgekeurd voor fibromyalgie, dus weten wat de ziekte inhoudt, sinds al 13 jaren!
Lichttherapie is goed, maar zoals mijn vrouw het doet, is het niet regelmatig, alleen bij behoefde, of op het moment dat zij geen fut meer heeft.
Een continu gebruikt is zeker niet aan te raden!

m.v.g. Robert

lijnvb
door lijnvb - Dec 19, 2011 om 12:41
27 Antwoorden / 2 Vragen

Beste morees. Ik heb een lichttherapielamp van Philips omdat ik last heb van winterdepressie/futlootheid. Volgens de beschrijving mag ik hem eigenlijk de hele winter gebruiken. Zet hem 's avonds 10 minuten aan naast mijn laptop terwijl ik daarop bezig ben. Het helpt mij heel goed. Volgens mij moet bij de lamp een beschrijving van het gebruik zitten.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 19, 2011 om 15:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Robert,

licht therapie is tegen wintermoeheid en depressie.
Er zitten in de lamp meestal 2 doodgewone kleine TL buisjes.
Kijk maar in de gebruiksaanwijzing.
En voor zo'n doodgewone lamp betaal je een flinke prijs.
De gewone bureaulamp waar een TL buisje inzit doet precies hetzelfde.
Eigenlijk doet elke felle lamp precies hetzelfde.
Het is beslist geen speciaal licht.
Je kunt er dus zo lang en vaak gebruik van maken als je wilt, het is een doodgewone lamp die geen speciale straling afgeeft.
Beetje nep dus.
Je betaalt honderd euro voor een lamp waar 2 gewone TL buisjes van 12 euro samen inzitten.
En huidproblemen genees je niet met een TL lampje Robert.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===============

=robert11 schreef op maandag 19 dec 2011, 08:27: De vraag is waarom u de lichttherapie gebruikt! Is het voor psoriasis, moet men het lichaam kans geven om te herstellen, daarom de 5-10 dagen....

m.v.g Robert

fi
door fia thonhauzer - Dec 20, 2011 om 09:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

al sinds mijn derde jaar ga ik elke winter, zolang de "R" in de maand is vijf minuten bijna elke dag onder de hoogtezon, dit bevalt mij best! tegen het zgn winterdipje of depressie, nergens last van! nu ben ik 61 jaar en doe het nog steeds
Bij Psoriasis gelden natuurlijk andere regels, dus vraag het uw voorschrijver!

robert11
door robert11 - Dec 20, 2011 om 12:25
310 Antwoorden / 25 Vragen

Ik moet mijzelf herstellen! Daylight power is niet wat ik in gedachten had, ik dacht meer een soort zonnebank zoals het in ziekenhuis wordt gebruikt voor psoriasis en andere ziekte.
Voor de ziektes zoals psoriasis of fibromyalgie, is een zonnebank uitermate geschikt voor het (tijdelijk) herstellen van huid/vermoeidheid/depressie etc....

m.v.g. Robert

wimmi20
door wimmi20 - Dec 20, 2011 om 12:37
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Mevrouw Thonhauser
een hoogtezon heeft niets te maken met een daglicht lamp.
Bij een daglichtlamp houd je de ogen open, en bij een hoogtezon heb je juist een brilletje op of minstens de ogen dicht.
En dat psoriasis verhaal heeft helemaal niets te maken met de vraag.
Slaat nergens op !

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

=fia thonhauzer schreef op dinsdag 20 dec 2011, 09:27: al sinds mijn derde jaar ga ik elke winter, zolang de "R" in de maand is vijf minuten bijna elke dag onder de hoogtezon, dit bevalt mij best! tegen het zgn winterdipje of depressie, nergens last van! nu ben ik 61 jaar en doe het nog steeds
Bij Psoriasis gelden natuurlijk andere regels, dus vraag het uw voorschrijver!