gery
door gery Dec 31, 2003 om 00:12
Voeding & gezondheid

Jaarlijkse oliebollentest

Die jaarlijkse oliebollentest van het Algemeen Dagblad vind ik persoonlijk zo'n hap lucht! Als er ergens niet over valt te twisten is het wel smaak. De 1 houdt nou eenmaal van een droge oliebol de ander van een vette, die weer van een goed gevulde en ik, ik hou van een niet te droge, zeker geen vette, geen rare toevoegingen, maar wel met apparte suiker, oliebol. Wie heeft er ook een mening over deze jaarlijks terugkerend A.D. onderzoek. Moet ie blijven of net als de oudejaarsconferance verdwijnen? (dit laatste is trouwens een slechte zaak) Ik ben voor het verdwijnen van de oliebollentest! (eigenlijk voor elke etenswarentest, want elk mens heeft, gelukkig, een andere smaak)

1697 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken de test in het AD niet. Over smaak valt niet te twisten, dat ben ik met je eens. Toch kun je wel de samenstelling beoordelen op kwaliteit en een team een smaaktest laten doen. Zodat je op zijn minst weet in welke oliebollen dode meelwormen werden aangetroffen, welke in reusel waren gebakken en dus niet moslim-proof zijn, en in welke bollen sukade werd aangetroffen van het merk sunlight. Ik wil dat allemaal wel weten, niet alleen bij oliebollen, maar ook bij piza's, fricandellen, gehaktballen, enz.
Tenslotte blijft er maar een zekerheid, de lekkerste appeltaart en oliebollen bak je zelf!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad iedereen heeft zo z'n iegen smaak en mening dus blijven we altijd twisten! Persoonlijk wil ik ook wel graag weten wat er in een bepaald produkt zit dus vind ik testen wel weer handig.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

de meeste smaaktesten gaan over smaak, dus niet over wat erin zit. Neem bijvoorbeeld een chocoladeletter test, de hoeveelheden zijn gelijk maar de smaak dingt mee naar de uitslag. Of de champagne test die gister in Editie NL zat, ging weer alleen om de smaak. dat is ook mijn probleem. Een top 10 samenstellen van de meest verkochte is okee, dan telt 'ieder' mens mee, maar een top 10 samenstellen aan de hand van 'kenners' die het proeven? Niet eerlijk..... Dit is per tijdstip en per persoon anders, dat is geen eerlijke kijk op, in dit geval de oliebol.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is altijd met een landelijke test uitgevoerd door een groot bedrijf of een grote instantie. Denk eens aan de "Haringtest", ook dit is zo een curieuze test waar de meninng van de burger niet telt! MVG

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over smaak valt zeker te twisten, maar wat je niet vermeld, is dat er dus ook oliebollen verkocht worden die echt een gevaar voor de gezondheid zijn, zoals verbrande, dus kankerverwekkende krenten en andere troep, het resultaat van te lang hetzelfde vet gebruiken, dus ik vind het prima dat dit soort testen gedaan worden, want ook al heeft iedereen een andere smaak, ik zelf wil in ieder geval wel een goede, "gezonde"oliebol eten.
Dus van mij mag deze test zeker blijven bestaan, en ieder voor zich wat men met de resultaten doet.