Ti
door Tistochwat91 Jul 4, 2016 om 20:43
Voeding & gezondheid

Kosten van ontlasting onderzoek hoog?

Hallo!

Ongeveer 4 maanden geleden is mijn ontlasting onderzocht en is er daarnaast ook een bloed onderzoek gedaan. Ik heb daarnaast een zalf en vezels zakjes gekregen. In mei ontving ik twee rekeningen, 33,99 en 89,90. Ik dacht hiermee dat ik alles betaald had. Echter, tot mijn grote verbazing heb ik vandaag nog een rekening ontvangen van 203,03 euro. Is dit normaal? De kosten zijn nu meer dan verdubbeld! Ik heb ook geen rekening van Anderzorg ontvangen en het geld is van m'n rekening gehaald. Ik neem aan dat het geen fout is en dit de kosten zijn van het ontlasting onderzoek. Dit is volgens mij gedaan bij PAM Veldhoven. Mijn vraag is, is het normaal dat de kosten van een "simpel" darm onderzoek zo hoog zijn?

Bedankt!

15253 5 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 4, 2016 om 20:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

203 euro voor zo'n onderzoek is absoluut niet te duur.  Het laboratorium is een dure aangelegenheid.  Vaak moeten ze beetjes op kweek zetten en deze hoogopgeleide mensen, zijn nu eenmaal duur.

Wel raar dat anderzorg u niet even netjes een factuur stuurt.  Dan was het duidelijk geweest.
Even ter vergelijking, ik moet eens per 3 maanden mijn bloed laten onderzoeken,  2 buisjes,  kosten 85 euro.
Diewilik

ha
door halex - Jul 4, 2016 om 20:52
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat bedoelt u met simpel onderzoek? U zou 't ook zelf kunnen doen thuis?

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2016 om 20:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

ANderzorg stuurt, normaal gesproken, ruim 14 dagen van te voren een bericht dat zij een bedrag wegens het eigen risico gaan incasseren. Dus kijk uw mail box na. U kunt ook inloggen bij Anderzorg en de rekening bekijken.

Ik neem aan dat u in het ziekenhuis bij een specialist geweest bent, dan wordt er een DBC geopend.

Ook van de andere nota's kunt u zien waar ze betrekking op hebben.

altijdgeluk
door altijdgeluk - Aug 12, 2016 om 12:22
35 Antwoorden / 12 Vragen

Vervelend.
In mijn praktijk zie ik dat zowat iedereen die zakjes voorgeschreven krijgt, voor alle mogelijke aandoeningen. En lang niet iedereen heeft er baat bij.

Ik hoop dat het inmiddels beter gaat met u.

edrick3
door edrick3 - Aug 12, 2016 om 13:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat je niet aangeeft: wie heeft opdracht gegeven. Je huisarts? Onderzoek in het ziekenhuis?
PAMM is een extern laboratorium voor microbiologie.
Er staat toch op de rekening waarvoor het is geweest?