li
door liesbethmal Mar 26, 2014 om 16:28
Voeding & gezondheid

Lich. contact en baby's.

Waarom mogen baby's niet meer iedere dag in bad, men spreekt over "uitdrogen en eigen lichaamsvet" maar dan kun je toch een dr. olie in het badwater doen.
Bestaat er niet zo iets meer als, regelmaat / rust en reinheid of heeft het te maken met de hectiek en de waan van de dag.
Je kunt nl. geen telefoon of e-pet in je hand houden tijden dit fijne moment tussen ouder en kind.
Mensen die verzorgd mogen worden kunnen i.v.m. bezuinigingen niet meer iedere dag onder de douche, over het in bad gaan wordt niet eens meer gesproken, zij worden met geprepareerde washandjes gewassen, gaan we hier ook naar toe met baby's en kinderen.

Ben benieuwd naar de antwoorden,
Oma Liesbeth.

1139 7 Rapporteer

getty
door getty - Mar 26, 2014 om 16:39
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Volgens mij is er geen wet die het verbied dat u uw baby elke dag in bad doet. Wat u met de adviezen van bv het consultatiebureau en anderen doet is ter uwer eigen keuze.

tenormin
door tenormin - Mar 26, 2014 om 16:49
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor, oma Liesbeth, badder maar heerlijk weg met uw kleinkind. De baby inzepen is niet nodig maar dat weet u als oma ook wel, toch. En over de verzorging van ouderen ga ik maar niet in, grrrr......Heel veel heerlijke momenten met uw kleinkind (in en uit bad) gewenst.

li
door liesbethmal - Mar 26, 2014 om 23:23
45 Antwoorden / 55 Vragen

Het is natuurlijk geen wet maar volgens wat mij verteld wordt een advies van de kraamverzorging naar de ouders.

Liesbeth.

tijger1
door tijger1 - Mar 26, 2014 om 23:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lekker laten kletsen. Laten de ouders maar zelf doen waar ze zin in hebben. Zeep is uiteraard bij een baby helemaal niet nodig, maar lekker badderen kan helemaal geen kwaad.

Allemaal fratsen om interessant te doen.

aurora1
door aurora1 - Mar 27, 2014 om 00:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op internet kwam ik o.a. klik hier en klik hier tegen.

tenormin
door tenormin - Mar 27, 2014 om 00:45
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Leuke verwijzing, aurora1. Maar ik heb mijn kinderen altijd iedere dag gebadderd. Had bij eerste reactie al geschreven: geen zeep gebruiken maar voor de rest: ze vinden het heerlijk, beide partijen ;-). En natuurlijk niet lang laten weken maar lekker afspoelen; niks mis mee. Heb niet van Liesbeth gelezen dat baby huidproblemen heeft, dus niks aan het handje. De mijne (en miljoenen andere baby's) zijn toch groot gegroeid, zogezegd.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Mar 27, 2014 om 18:10
355 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=liesbethmal schreef op woensdag 26 mrt 2014, 16:28]Waarom mogen baby's niet meer iedere dag in bad, men spreekt over "uitdrogen en eigen lichaamsvet" maar dan kun je toch een dr. olie in het badwater doen.
Bestaat er niet zo iets meer als, regelmaat / rust en reinheid of heeft het te maken met de hectiek en de waan van de dag.
Je kunt nl. geen telefoon of e-pet in je hand houden tijden dit fijne moment tussen ouder en kind.
Mensen die verzorgd mogen worden kunnen i.v.m. bezuinigingen niet meer iedere dag onder de douche, over het in bad gaan wordt niet eens meer gesproken, zij worden met geprepareerde washandjes gewassen, gaan we hier ook naar toe met baby's en kinderen.

Ben benieuwd naar de antwoorden,
Oma Liesbeth.

Ik denk niet dat er sprake is van 'niet meer mogen', maar gewoon: in principe niet elke dag nodig.
Wat de rust/reinheid/regelmaat hiermee te maken heeft snap ik niet. Regelmaat is niet: elke dag in bad.
Er zijn zoveel fijne momenten tussen ouder en kind(baby) het niet elke dag in bad doen, hoeft daar geen invloed op te hebben.
Het is de laatste jaren gebruikelijk geworden om elke dag te douchen, nodig is het niet.
Ook zal niet iedereen het even prettig vinden.
Oudere mensen zijn doorgaans van huis/vroeger uit al helemaal niet gewend om elke dag te douchen of in bad te gaan; en hebben dat zo doorgezet naar het verzorgingstehuis. Dat is niet (alleen) een kwestie van bezuiniging, maar ook iets wat mensen zelf willen.