ma
door marwin Aug 19, 2009 om 18:49
Voeding & gezondheid

Mogen wij bier verkopen???

Mijn man heeft een winkel en verkoopt non-food. Ik maak voor de winkel wel eens feestmanden die mensen elkaar cadeau kunnen doen. Mijn vraag is, mag daar een speciaal biertje (zoals texels bier, deugnietjes oid) of wijn inzitten?  Mag hij dat verkopen als winkelier of mag ik dat alleen via internet verkopen als particulier of mag het helemaal niet. Ik begrijp dat de koper boven de 16 of 18 jaar moet zijn. Maar die besteld toch geen mand van 30 euro voor een fles bier. Ik ben niet helemaal op de hoogte of ik wel of niet alcoholhoudende drank er bij mag doen. Weet iemand het toevallig?? Ik koop mijn flessen gewoon bij de slijterij/supermarkt en heb het tot nu toe alleen aan kennissen weggegeven om de reacties te peilen

7223 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2009 om 20:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Alcohol en wetgeving

Verkoop van alcohol:
- Alleen levensmiddelenwinkels, slijterijen en snackbars mogen alcohol verkopen ‘om mee te nemen’. Winkels die geen levensmiddelen verkopen, mogen ook geen alcohol verkopen.
- Het is verboden alcohol te verkopen aan jongeren onder de 16.
- Het is verboden dranken met meer dan 15% alcohol te verkopen aan mensen onder de 18.

brynnar
door brynnar - Aug 20, 2009 om 09:32
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Voor de volledigheid, maar wellicht overbodig omdat uw man geen levensmiddelenzaak heeft, het betreft alleen zwak-alcoholische dranken tot 15% alcohol en wijn.

Mvgr - B

ma
door marwin - Aug 20, 2009 om 13:40
126 Antwoorden / 15 Vragen

Jammer, was leuk geweest

salute
door salute - Nov 19, 2009 om 13:43
48 Antwoorden / 110 Vragen

Als u er toch speciaal bier in verpakt, dan mininaal 2 flesjes van het zelfde soort.
Van 1 flesje krijg je niet echt het gevoel van lekker, van meer dan 1 flesje proef je beter of je het lekker vindt.
Salute