ho
door hong99leve Feb 8, 2011 om 19:04
Voeding & gezondheid

Prijzen van de tandarts moeten transparant worden

De kosten van de tandarts rijzen de pan uit. De behandelingen worden in codes uitgedrukt. Maar ik heb gezien dat bijvoorbeeld een bedrag C 12 code bij mij anders was dan bij een kennis.
Nu is een behandeling erg ondoorzichtig. Of heeft het te maken dat ik eens een tandarts heb horen zeggen dat "Hij voor zijn 50e binnen wilde zijn"

518 8 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 8, 2011 om 19:20
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik vind dit gewoon normaal, Voor de tijd voor dat ik verplicht verzekerd was hing er in de wachrkamer alle tarieven aan de muur. Je kon precies zien wat het koste als je bepaalde onderzoeken wou laten plaats vinden vond dit dus wel eerlijk.

stacey
door stacey - Feb 8, 2011 om 19:29
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Codes en tarieven kun je in dit overzicht vinden : Patient tarieven
Als je tandarts niet juist factureerd moet je er wat van zeggen en het laten corrigeren
En (eventueel) melden bij je zorgverzekeraar indien die dingen moeten vergoeden die niet kloppen (door zulke dingen stijgt jou/onze premie straks weer ;-(

birdies
door birdies - Feb 8, 2011 om 20:25
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Voor de tijd voor dat ik verplicht verzekerd was hing er in de wachrkamer alle tarieven aan de muur........

Dat moet dan wel een hele muur beslagen hebben!

rj
door rjw - Feb 8, 2011 om 21:12
3277 Antwoorden / 5 Vragen

Op de rekening staat toch gewoon welke behandeling is uitgevoerd. Bij mij wel tenminste.

dobby
door dobby - Feb 8, 2011 om 22:25
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 8 feb 2011, 19:29]Codes en tarieven kun je in dit overzicht vinden : Patient tarieven
Als je tandarts niet juist factureerd moet je er wat van zeggen en het laten corrigeren
En (eventueel) melden bij je zorgverzekeraar indien die dingen moeten vergoeden die niet kloppen (door zulke dingen stijgt jou/onze premie straks weer ;-(

Let wel - dit zijn maximum tarieven.. dus er *zou* enige differentiatie kunnen optreden... (nu zullen de meesten wel gewoon het maximum rekenen, maar dat hoeft dus niet per definitie)...

mamsie68
door mamsie68 - Mar 2, 2011 om 21:03
9 Antwoorden / 1 Vragen

Dat de tandarts voor zijn 50e "binnen" wil zijn, dat zou wel eens kunnen kloppen. In dit geval gaat het om iemand (mezelf) die vanaf haar 4e jaar trouw elk half jaar bij de tandarts komt en 2x per dag haar gebit verzorgt. Er is dus geen sprake van achterstallig onderhoud. Toch is er een tand die problemen gaat geven en er gewoon uit moet. Ik heb een offerte gekregen voor een noodzakelijk inplantaat: kosten € 2400 en de ziektekostenverzekering betaalt echt wel € 450 euro. Ik mag een afspraak maken van 45 minuten. Mooi uursalaris van bijna € 3200,00. Er moeten nog wel wat kosten vanaf maar het gaat toch nergens meer over. Het wordt niet voor niets gezegd dat we binnenkort weer aan de gebitjes kunnen zien hoeveel geld mensen te besteden hebben.

rj
door rjw - Mar 2, 2011 om 23:21
3277 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mamsie68 schreef op woensdag 2 mrt 2011, 21:03]Dat de tandarts voor zijn 50e "binnen" wil zijn, dat zou wel eens kunnen kloppen. In dit geval gaat het om iemand (mezelf) die vanaf haar 4e jaar trouw elk half jaar bij de tandarts komt en 2x per dag haar gebit verzorgt. Er is dus geen sprake van achterstallig onderhoud. Toch is er een tand die problemen gaat geven en er gewoon uit moet. Ik heb een offerte gekregen voor een noodzakelijk inplantaat: kosten € 2400 en de ziektekostenverzekering betaalt echt wel € 450 euro. Ik mag een afspraak maken van 45 minuten. Mooi uursalaris van bijna € 3200,00. Er moeten nog wel wat kosten vanaf maar het gaat toch nergens meer over. Het wordt niet voor niets gezegd dat we binnenkort weer aan de gebitjes kunnen zien hoeveel geld mensen te besteden hebben.

Dat uursalaris klopt niet. In die 2400 euro zit ook het maken van de implantaat.

moeder56
door moeder56 - Mar 3, 2011 om 12:42
483 Antwoorden / 2 Vragen

En de kosten van de praktijk , en de assistenten, en de apparatuur en de enz. enz. enz. ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ