mhofman
door mhofman Oct 31, 2010 om 17:49
Voeding & gezondheid

Probleem met nieuwe wijn dop

Geef mij de kurk maar terug,kreeg de fles dan open.Nu met de nieuwe dop is mijn visite al weg voordat hij open is,Ben benieuwt of er meer mensen zijn met dit kleine probleem en een oplossing hebben.

10641 38 Rapporteer

invalide
door invalide - Oct 31, 2010 om 17:52
787 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft U geen tang voor schroefdop of is het plastic?
Graag iets meer info hoe of wat voor dop dit is.
Tot nu toe kreeg ik alles open.

mhofman
door mhofman - Oct 31, 2010 om 17:59
530 Antwoorden / 93 Vragen

Het is een schroefdop en daar hoef je toch geen tang bij te gebruiken.Heb het geprobeerd met een mesje erlangs ging uiteindelijk wel maar met gevaar voor eigen leven.Krijg alles met de hand open maar een fles wijn dus niet.

druifje01
door druifje01 - Oct 31, 2010 om 18:04
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Je kunt het beste het ringetje dat aan de schroefdop vast zit met een gekarteld mes even "los zagen". Als je dat niet doet draait het mee en komt de dop niet los.

invalide
door invalide - Oct 31, 2010 om 18:08
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet van flessen met folie en ik wil niet lang plukken met mesje en zo.

Dus ik gebruik de tang en dat gaat prima.
Gewoon met rand of folie los draaien.
Kurken zijn duurder dus goedkope huismerk wijn?

Als je dit niet wilt, niet meer kopen en als meerdere dit doen moeten ze wel terug naar de kurken.
Dit is vooraf bij aankoop te zien of let je nooit op wat je koopt?

mhofman
door mhofman - Oct 31, 2010 om 18:14
530 Antwoorden / 93 Vragen

De meeste wijnen hebben nu deze dop.Maakt niet uit van duur naar duurder of goedkoop.Of je moet nog een oude fles tegen komen met een kurk.Maar het is toch van de zotten dat je een tang of mes zoals ik doe om de fles open te krijgen.

mhofman
door mhofman - Oct 31, 2010 om 18:17
530 Antwoorden / 93 Vragen

Weet niet waar de rode duimen nu weer voor zijn maar leef je uit.!!!??s...l

edwardus
door edwardus - Oct 31, 2010 om 19:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ach ik zie het probleem niet zo, voorheen had je een kurkentrekker nodig (of een gymschoen, zoals gisteren te zien was :) ) en nu heb je een tang of een allesopener (zoiets als dit http://cdn.webshopapp.com/f/zz4scg/allesopener-essential.jpg) als het je met de hand niet lukt.

stacey
door stacey - Oct 31, 2010 om 20:28
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Nu met de nieuwe dop is mijn visite al weg voordat hij open is --

Lekker goedkoop toch ;-) en kun je hem ook nog lekker zelf leeg lurken :-)

Waterpomptang in de keukenla dan maar ipv de kurketrekker ?!

jscholtes
door jscholtes - Oct 31, 2010 om 22:00
777 Antwoorden / 31 Vragen

Voordat je een kurk uit een fles kunt halen moet je ook eerst het plastic verwijderen. Waarom doet u nu niet hetzelfde? Daarna i.p.v. kurketrekker gewoon open draaien. Makkelijk toch?
Overigens ook duurdere wijnen zie je tegenwoordig met schroefdop....
Nog niet de 'oude' wijnen.

elenay
door elenay - Nov 1, 2010 om 00:22
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ik haal altijd Soave wijn bij Lidl, heerlijke witte droge wijn, die nog lekker is ook en niet duur en die heeft gewoon een kurken dop. Dus hoezo zijn de kurken doppen verdwenen?

gratisrijden
door gratisrijden - Nov 1, 2010 om 00:47
226 Antwoorden / 8 Vragen

@hagaman: Ik zie het probleem niet. Dit forum is voor zulke vragen! Ben hier al veel ergere vragen tegengekomen, die duidelijke fake-vragen zijn. Maar hier gaat het om een probleempje, waarvoor iemand misschien de gouden tip heeft.

De mensen die jij noemt zullen we hier slecht kunnen helpen om brood te kopen of om te kunnen lopen. Hier gaat het om consumentenzaken.

ga
door gabberpiet - Nov 1, 2010 om 13:13
136 Antwoorden / 23 Vragen

ik zet er altijd een goedkope notenkraker omheen als het plastic eraf is

tenzij het een wijnfles is met kinderslot ( lol )

f.weele
door f.weele - Nov 1, 2010 om 13:55
1085 Antwoorden / 27 Vragen

alleen niet te hard knijpen, anders kan het glas gaan splinteren bij gebruik van een notenkraker. De beste oplossing is die van antros28. In het verleden kon je van Tupperware een soort van plastic doekje krijgen speciaal bestemd voor dit soort problemen (meer grip op b.v. groentepotten) En nee, zo dom is deze vraag dus niet. E nu maar wachten op de rode duimen!
m.vr.gr

=gabberpiet schreef op maandag 1 nov 2010, 13:13: ik zet er altijd een goedkope notenkraker omheen als het plastic eraf is

tenzij het een wijnfles is met kinderslot ( lol )

weissman
door weissman - Nov 1, 2010 om 13:58
30 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij gaat het in de probleemstelling over de (tegenwoordig verplichte) schroefdoppen met zo'n gekarteld afbreekrandje. Dat breekt heel vaak niet op de plaats die daarvoor bedoeld is, waarna de dop blijf doordraaien (schroefdraad van de relatief slappe dop dolgedraaid) of het metaal scheurt op de verkeerde plaats waarna je je handen open haalt.
Dit heeft niets te maken met een plastic omhulsel of de onhandigheid of onwetendheid van degene die de fles wil openschroeven, maar alles met de onhandigheid of de onbenulligheid van de ontwerpers.
De enige oplossing is: het doorsnijden (met kartelmes?) van die verbindingsstripjes.
Maar het is inderdaad te gek voor woorden dat je naar zulke hulpmiddelen moet grijpen om een fles open te krijgen.

f.weele
door f.weele - Nov 1, 2010 om 14:06
1085 Antwoorden / 27 Vragen

juist, daar zijn deze doppen voor bedoeld. Zonder hulpmiddelen en met geringe kracht de dop losbreken van de onderste ring. Duidelijk dus een probleem gecreëerd door de fabrikant.
m.vr.gr.

=weissman schreef op maandag 1 nov 2010, 13:58: Volgens mij gaat het in de probleemstelling over de (tegenwoordig verplichte) schroefdoppen met zo'n gekarteld afbreekrandje. Dat breekt heel vaak niet op de plaats die daarvoor bedoeld is, waarna de dop blijf doordraaien (schroefdraad van de relatief slappe dop dolgedraaid) of het metaal scheurt op de verkeerde plaats waarna je je handen open haalt.
Dit heeft niets te maken met een plastic omhulsel of de onhandigheid of onwetendheid van degene die de fles wil openschroeven, maar alles met de onhandigheid of de onbenulligheid van de ontwerpers.
De enige oplossing is: het doorsnijden (met kartelmes?) van die verbindingsstripjes.
Maar het is inderdaad te gek voor woorden dat je naar zulke hulpmiddelen moet grijpen om een fles open te krijgen.

irene39
door irene39 - Nov 1, 2010 om 14:14
11 Antwoorden / 1 Vragen

MHofman ik weet precies wat je bedoelt. Heb ook al meerdere keren mijn vingers opengehaald aan die rotdoppen. En die flauwe oplossingen hier storen me behoorlijk. Het betreft lichtmetalen doppen en die dien je inderdaad met een mesje of zaagje door te zagen met als gevolg dat je een gekartelde rand overhoudt, vandaar die opengehaalde vingers.
Er zal niets anders opzitten dan die schuurpapier oplossing of zagen.
Suc6 in ieder geval.

curious
door curious - Nov 1, 2010 om 14:28
45 Antwoorden / 7 Vragen

Dag Irene 39
Is stoppen met drinken ook een flauwe oplossing ?
Met veel plezier lees ik hier altijd de discussies, maar deze tip heb ik nog niet gezien.
En als je visite al weg is voordat de fles open is, dan zou ik dat passanten noemen in plaats van visite MHofman.

lenyenfred
door lenyenfred - Nov 1, 2010 om 14:33
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste M. Hofman,
In huishoudwinkels verkoopt men Allesopeners.
O.a. van het merk Brabantia.
Niet duur, maar werkt perfect.
NOOIT problemen.
Zie het als de ''nieuwe'' kurkentrekker.
Misschien kunt u binnen uw vriendenkring er eens een lenen om te proberen.
Het is overigens een drama, maar we zullen er aan moeten wennen en aanpassen.
Veel Succes

woppie
door woppie - Nov 1, 2010 om 15:04
17 Antwoorden / 0 Vragen

Er is nog steeds wijn te koop met een kurk, zoals het hoort. Je ontkurkt toch een fles wijn? Ook zijn er flessen met een kunststof kurk.
Meestal zijn flessen met een kurk de wat betere wijnen, uit de "oude" wijnlanden, zoals Frankrijk, Italie en Spanje.
Goedkopere wijn wordt met een schroefdop uitgevoerd.
Tegen de tij dat Lafite Rothschild met een schroefdop geleverd wordt, zal ik ook wijn uit een fles met schroefdop gaan drinken.
Voorlopig mijd ik deze flessen.

gratisrijden
door gratisrijden - Nov 1, 2010 om 15:42
226 Antwoorden / 8 Vragen

Zijn die Schroefdoppen nu echt verplicht. Dat lijkt me te zot voor woorden.

spouky
door spouky - Nov 1, 2010 om 15:50
22 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik altijd de walnoten kraker en echt nooit geen probleem,
Ook bij de frisdrankflessen .

xx
door xxxellen - Nov 1, 2010 om 18:48
4 Antwoorden / 3 Vragen

mensen jullie kunnen wel bijdehand gaan doen, maar als je door ouderdom of slijtage minder kracht hebt in je handen, wordt dit soort vragen wel belangrijk.

josruiter
door josruiter - Nov 1, 2010 om 18:51
9 Antwoorden / 2 Vragen

bij de blokker heb je notenkrakers waar je ook dit soort doppen kan open krijgen.
werkt met een soort ratel sisteem dat zich vastzet om de dop.
is nu in de aanbieding, kost 2,50.

mhofman
door mhofman - Nov 1, 2010 om 19:13
530 Antwoorden / 93 Vragen

Bedankt voor de reacties,meer mensen hebben dus dit probleem.Vind als je iets verandert moet het wel goed werken en dat doet het dus niet. Vandaar mijn vraag En de antwoorden van mensen zoals hagaman .Begrijpen het denk ik niet en nee ik ben gelukkig gezond maar stel dat je bv reuma hebt dan is het helemaal een probleem.En die visite dat was een grapje maar ja zo zie je maar.

elenay
door elenay - Nov 1, 2010 om 19:17
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Nou wil ik niet veel zeggen, maar als er zoveel oplossingen moeten komen om een dop te openen, dan zou ik als fabrikant me schamen.
Een colafles maak je nog gemakkelijker open, waar gaat dit over?
Er moet geen oplossing komen om die fles te openen. Er moet een brief naar
de fabrikant om er een normale dop op te zetten. iets voor de redactie van Kassa!

gratisrijden
door gratisrijden - Nov 1, 2010 om 19:19
226 Antwoorden / 8 Vragen

wimmi20, wat mankeert je, om zo te lopen schelden, wanneer iemand een fles wijn moeilijk open krijgt? Ga even een rondje om de huizenblok lopen.

Het wordt tijd dat ik weer eens Nederland bezoek, ik moet ze toch eens komen bekijken, ware het niet dat het er nu zo koud is :-p Hier op Mallorca staan ze nog allemaal met een kurk in het schap :-) Ik wil wel een paar lekkere Rioja's naar jullie opsturen. ze zijn hier nog spotgoedkoop ook. Een lekker wijntje van 2006 (DOC)krijg je hier al voor minder dan 3 Euries, 2009 (DO) voor 1,79 en smaakt ook nog!

mhofman
door mhofman - Nov 1, 2010 om 19:39
530 Antwoorden / 93 Vragen

Zou daar maar lekker even blijven.Maar een fles wijn die ik wel open kan krijgen graag.

gratisrijden
door gratisrijden - Nov 1, 2010 om 20:26
226 Antwoorden / 8 Vragen

Daarbij realiseer ik me net dat het een gat in de markt is wijnopener-service of Kurken herplaatsing. Wie wil?

gratisrijden
door gratisrijden - Nov 1, 2010 om 20:28
226 Antwoorden / 8 Vragen

Stuur uw wijn op naar .... Wij verwijderen de plastic kurk en plaatsen een echte kurken stop in de fles... :-)

elenay
door elenay - Nov 1, 2010 om 21:08
1031 Antwoorden / 142 Vragen

[quote=tosasoft schreef op maandag 1 nov 2010, 21:03]De schroefdop met huls die er onderaan vastzit in zijn geheel vastpakken en in zijn geheel met volle hand losdraaien. De schroefdop is dan zeer eenvoudig los te draaien. Zelf mijn artrosehanden kunnen dat. Succes

Nou tosasoft met dit antwoord, stuur je gelijk alle notenkrakers naar huis, haha..

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 4, 2010 om 17:28
632 Antwoorden / 58 Vragen

[edit redactie]

=mhofman schreef op zondag 31 okt 2010, 17:59: Het is een schroefdop en daar hoef je toch geen tang bij te gebruiken.Heb het geprobeerd met een mesje erlangs ging uiteindelijk wel maar met gevaar voor eigen leven.Krijg alles met de hand open maar een fles wijn dus niet.

@mhofman

Ik heb ooit op een tupperwareparty een klein vierkant lapje gekocht (soort siliconematje) om potten mee open te draaien.
Dat werkt met wijnflessen met schroefdop ook.
Bij Blokker heb je ook van die anti-slipmatjes die je op gewenste maat kunt knippen, wellicht helpt dat ook, is een beetje hetzelfde idee.

Succes ennuh...........drink er nog een wijntje op! ;-)

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 4, 2010 om 17:31
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=f.weele schreef op maandag 1 nov 2010, 13:55]alleen niet te hard knijpen, anders kan het glas gaan splinteren bij gebruik van een notenkraker. De beste oplossing is die van antros28. In het verleden kon je van Tupperware een soort van plastic doekje krijgen speciaal bestemd voor dit soort problemen (meer grip op b.v. groentepotten) En nee, zo dom is deze vraag dus niet. E nu maar wachten op de rode duimen!
m.vr.gr.[quote=gabberpiet schreef op maandag 1 nov 2010, 13:13]ik zet er altijd een goedkope notenkraker omheen als het plastic eraf is

tenzij het een wijnfles is met kinderslot ( lol )

@f.weele

Oeps, nog niet ver genoeg gelezen.

Ik heb ook zo'n doekje. ;-)

to
door tosasoft - Nov 10, 2010 om 19:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

De schroefdop met huls die er onderaan vastzit in zijn geheel vastpakken en in zijn geheel met volle hand losdraaien. De schroefdop is dan zeer eenvoudig los te draaien. Zelf mijn artrosehanden kunnen dat. Succes

an
door antros28 - Nov 10, 2010 om 19:07
12 Antwoorden / 0 Vragen

Neem een stukje linnen schuurpapier en doe die met de ruwe kant om de dop.Helemaal ook om de ring.Dan flink knijpen en draaien van de 10x gaat hij 9x meteen en goed open.

mhofman
door mhofman - Nov 10, 2010 om 19:12
530 Antwoorden / 93 Vragen

Bedankt voor de reacties,hebben een test hier gedaan met de 2 tips gingen de flessen open .De andere probeer ik nog een keer.Proost en bedankt mhofman.

irene39
door irene39 - Nov 10, 2010 om 19:25
11 Antwoorden / 1 Vragen

Heer(?) Hofman, welke 2 tips bedoelt u? Schuurpapier en notenkraker?
Ook proost: Irene

mhofman
door mhofman - Nov 10, 2010 om 19:39
530 Antwoorden / 93 Vragen

Kijk naar antwoord van tosasoft en antros zijn blauw gekleurd hikkkkkkkk. lol.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 11, 2010 om 15:32
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=mhofman schreef op woensdag 10 nov 2010, 19:39]Kijk naar antwoord van tosasoft en antros zijn blauw gekleurd hikkkkkkkk. lol.

Volgens mij zijn tosasoft en antros niet de enige die blauw zijn, hahaha!
Doe je het een beetje rustig aan hofman? ;-)