pi
door pieter49_1 Nov 5, 2013 om 15:46
Voeding & gezondheid

Proefpakket

Geachte lezer,

Onlangs heb ik bij onderstaand bedrijf een proefpakket vermagerings- /groene thee pillen besteld.( werkt ook nog niet eens)
Daaraan bleek achteraf een kwartaalpakket á € 60,00 te zijn gekoppeld. Als je binnen 14 dagen niet reageerde. Die informatie zou bij het proefpakketje zijn bijgevoegd. Die informatie is mij niet bekend dus kreeg ik het vervolgpakket toegestuurd en mocht het niet terugsturen.Het bedrag werd van mijn rekening afgeschreven zonder dat ik een factuur had gehad inmiddels heb ik het teruggeboekt, maar kreeg per mail een betalingsherinnering.Daarna weer telefonisch contact gezocht, maar men bleef bij hun standpunt en ik moest het maar uitzoeken met het incassobureau.

Inmiddels heb ik het pakket toch teruggestuurd, maar vrees dat het nog wel een staartje zal hebben.

Vraag me nu af wat mijn mogelijkheden/rechten zijn.
Het leek me goed u op de hoogte te stellen van deze m.i. slimme verkooppraktijken.
Ik weet niet of dit voor u interessant is en u iets kan/wil doen.

Een reactie uwerzijds zou ik op prijs stellen.

Hoogachtend, Piet Hardendood.

http://www.vitaessent.nl/website/

1416 11 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 5, 2013 om 16:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat is al een hele tijd bekent hier op het forum. Voortaan eerst even zoeken en u vind tientallen zaken waar het bij gebruikt wordt, ook andere z.g. gratis leveringen doen daar hun best mee.

edrick3
door edrick3 - Nov 5, 2013 om 16:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pieyter49,

Dat is al járen bekend op dit forum.
Je bent - helaas - nummer zoveel met dit 'probleem'.

Lees maar even hier wat Consuwijzer er over schrijft.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2013 om 16:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En nog afgezien van die abonnementen poppenkast, vermageringspillen bestaan niet.

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2013 om 16:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tik boven in het zoekvak ook maar eens proefpakket in, dan hebt u dagen leesplezier.

zoekster
door zoekster - Nov 5, 2013 om 17:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Voor mij kwam deze informatie als een totale verrassing.

U begrijpt hopelijk dat u in de reactie van Edrick3 op Consuwijzer moet klikken. Daar leest u dat u helemaal niets hoeft te betalen aan dit bedrijf.

Het beste is het rekeningnummer van V te blokkeren. Laat u niet intimideren door een incassobureau.

zo
door zonnig raampje - Nov 5, 2013 om 17:49
30 Antwoorden / 0 Vragen

Vermageringspillen blijft gewoon een sprookje.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 5, 2013 om 18:03
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Vermagering pillen werken uitstekend, alleen niet bij U maar bij je bank rekening!

Denk eerst na en zoek voor je iets koopt of gratis wilt proberen want vaak zitten er voorwaarden aan vast.
Alleen als je vooraf niet wist van de vervolg zending kun je er onderuit en tijdig opzeggen is helaas nodig, meestal Aangetekend omdat ze gewoon zeggen dat normale post nooit bij hun is aangekomen en bewijs dat maar eens.

Dus Gratis proef moet duur via aangetekende post opzeggen!
Dus Gratis kost zo ook veel geld.

diumenge
door diumenge - Nov 6, 2013 om 10:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[edit - off topic, red.]

aricia
door aricia - Nov 8, 2013 om 12:51
36 Antwoorden / 20 Vragen

Goedemiddag Pieter,

Het is natuurlijk schandalig te noemen dat zulke bedrijven op deze manier je geld afhandig maken.
Zo ook met de slogan , helpt het niet , geld terug.
Dan stuur je het na 5 dagen terug en kun je naar je geld fluiten.
Inderdaad gewoon retour afzender doen als er een pakje van die firma voor U is en uiteindelijk geven ze de strijd dan wel op.
De deurwaarder is meestal alleen maar een dreigement.
Het voordeel is dat de mensen die dit lezen nooit bij vitaessent gaan bestellen dus dit soort waarschuwingen kunnen er niet genoeg zijn.
Dus hartelijke dank Pieter :)
Misschien een idee om deze link van kassa eens naar vitatessent toe te mailen ?
Kan het personeel daar mooi lezen hoe crimineel ze bezig zijn :))

Groetjes ,
Aricia

sw
door swinnie - Jan 16, 2014 om 21:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo!

Ook ik ben er vandaag "ingestonken"om het zo maar te noemen.Ik hoef van niemand te horen dat ik dit wel had kunnen weten,want voel me nu al genoeg bedrogen.
Heb net geprobeerd om via de mail al de vervolgbestelling van green active plus stop te zetten,maar die is wegens technische storing niet bereikbaar.Hopelijk krijg ik morgen wel telefonisch contact en kan ik alsnog de vervolgbestelling stopzetten.Wat is jullie ervaring hierover?

zoekster
door zoekster - Jan 16, 2014 om 21:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Anderst stuur je maar een aangetekende brief waarin je aangeeft dat je verder geen vervolgzendingen wenst. Vermeld datum en verzoek om een schriftelijk antwoord.

Vittaessent B.V.
POSTBUS 169
3960 BD Wijk bij Duurstede

Of het gewone adres

de Langkamp 6
3961MS