cm
door cmdrukker May 17, 2017 om 13:27
Voeding & gezondheid

Speltbroodjes van Albert Hein

Albert Hein heeft, een tijd terug speltbroodjes geintroduceerd, geheel in de mode van gezond eten. Het zijn lekkere broodjes en ze vliegen weg in de winkel. Bij de introductie kosten ze € 0,99. Deze week kosten ze € 1,99, 100% winst, maar zie daar, in de bonus kosten ze maar € 1,49! Slechts 50% winst
Gelukkig zijn er heel veel winkels in mijn buurt en kan ik voor de helft van de prijs van A.H ook lekkere broodjes kopen.
Met vriendelijke groeten,
mevr.C.M.Drukker

1949 13 Rapporteer

newmikey
door newmikey - May 17, 2017 om 13:32
830 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn en wat was nu uw vraag? Of had u deze onzin slechts als mededeling bedoeld? Ik denk dat ik voor iedereen hier mag spreken als ik zeg dat wij blij voor u zijn dat u heel veel winkels in de buurt heeft en voor de helft van de AH prijs lekker broodjes kunt kopen.

diumenge
door diumenge - May 17, 2017 om 13:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U begrijpt kennelijk het begrip 'winst' niet.

jo
door jorisw - May 17, 2017 om 13:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb er net nog 2 gekocht en ik weet 137% zeker dat die geen 1,99 kostten.

off-topic: ik hoop niet dat u bij uw werkgever verantwoordelijk bent voor de P&L berekeningen....

panter22
door panter22 - May 17, 2017 om 13:44
6599 Antwoorden / Vragen

Een winst van 100%? Voor AH. €1,99 is de normale prijs. Intruductie 50% korting en in de bonus 25% korting. Wat is daar mis mee.
Als je die broodjes lekker vindt, dan koop je ze toch. Of moet je zo zuinig leven dat er niet meer een lekker broodje af kan.

costnix
door costnix - May 17, 2017 om 13:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als de AH speldbroodjes had verkocht, had ze kunnen aanklagen.

ltmvz
door ltmvz - May 17, 2017 om 14:06
949 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo mevrouw C.M. Drukker,

Dank voor uw informatie. Wat je op dit forum ook zegt of post, men is uitsluitend in staat om hatelijke reacties te geven. Allemaal moderne consumenten!

ne
door neodutchio May 17, 2017 om 14:21
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Wellicht geheel ten overvloede, het forum heet 'vraag en beantwoord' en niet 'pleur uw gezeur' of 'klaag maar raak'. Ik zie nergens een vraag staan, dus ja, dan kan men dit soort reakties verwachten.

tijger1
door tijger1 - May 17, 2017 om 14:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Afgezien daarvan is dat hele spelt gedoe opgeklopte flauwekul.:-))

@H
door @HENK@ - May 17, 2017 om 14:07
159 Antwoorden / 1 Vragen

en nu??  de vraag ???

ne
door neodutchio - May 17, 2017 om 14:22
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Onze nieuwe groenteman had met de opening bananen voor €0,59/kg. Nu kosten ze €0,99. Wat zal die man ineens een extra winst maken.

fa
door familyman - May 17, 2017 om 15:05
888 Antwoorden / 1 Vragen

Effe gezocht bij ah, speltbroodjes kosten € 1,39.

Winst = het bedrag wat overblijft na aftrek van de bruto verkoop minus btw minus alle productie, transport, belastingen, personeel en overheadkosten. Dus die 100% "winst" zal wel meevallen.

panter22
door panter22 May 17, 2017 om 15:47
6599 Antwoorden / Vragen

Dat zijn er maar 2. Liefde en passie petit pains 4 stuks voor €1,99 om zelf af te bakken.

aurora1
door aurora1 - May 17, 2017 om 16:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waar maakt u zich druk over? Die speltmode is grote onzin. Als u toch die onzin wilt eten en te veel voor brood wilt uitgeven dan koopt u het toch niet bij AH?
Wees blij dat u geen echte zorgen heeft.

gerbera
door gerbera - May 17, 2017 om 16:33
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Gelukkig zijn er heel veel winkels in mijn buurt en kan ik voor de helft van de prijs van A.H ook lekkere broodjes kopen.

Maar wat is dan het probleem, niemand verplicht u deze broodje bij AH te kopen.
Een introductie prijs is altijd lager dan de normale verkoopprijs dus uw winstberekening klopt helaas niet.

hansje klein
door hansje klein - May 17, 2017 om 16:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Marketeers en economen noemen dit de 'elasticiteit van de productprijs' ...

Bij het introduceren van een nieuw product wordt géén winst gemaakt, alleen maar lekker-gemaakt en na een bewezen acceptatie bij consumenten komt het spannende moment tot welke prijs de consument bereid is te blijven consumeren.

Helaas doet de concurrentie dit ook en voert hetzelfde product binnen de kortste keren in om zo veel mogelijk van het nieuwtje te kunnen meeprofiteren. Dan is het meestal spoedig einde van de winst-vlaggestok. Voelt u zich nu benadeeld? dan smaken die AH-broodjes ook niet meer ... maar een topic over de economische wetmatigheden zal dit niet worden wanneer u vergeet óók een zinvolle vraag te stellen.

Een ander verschijnsel is, dat op de eerst zowinstgevende broodjes gespaard moet gaat worden ... en dat is meestal door slechtere/goedkopere grondstoffen te gaan gebruiken, waarmee ik tot uitdrukking wil brengen: "koop die dure broodjes, gewoon verder zolang ze nog lekker smaken!"

Of speltbroodjes gezonder zijn? Maar dat was de ontbrekende vraag niet ... dus zijn alle antwoorden off-topic?