jd
door jdbeste1 Feb 7, 2023 om 08:22
Voeding & gezondheid
Sperbalsem Action

Na dat een overgevoelige spier in mijn schouder pijn begon te doen heb ik bij de Action de Active warming gel gekocht. Deze heb ik erop gesmeerd en nadat het ingetrokken was gewacht op de heerlijke wamte werking hiervan. Het rook best wel goed naar eucalytus enzo dus ik had grote verwachtingen van. Maar hoe lang ik ook wachtte het deed helemaal niks . Ik werd er niet koud of warm van. Ik ben hiermee al een keer op het verkeerde been gezet door een paardenbalsem aan te schaffen ook bij hetzelfde bedrijf. Wie heeft ook deze ervaringen hiermee?  En kan iemand wel iets beters aanbevelen wat nog redelijk betaalbaar is ( tijgerbalsem heb ik ook wel maar dar ruik je zo erg de hele dag )

9955 9 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Feb 7, 2023 om 09:07
809 Antwoorden / Vragen

Rode lamp(Infrafil) erop. Lekker warm en zeker de oude is een mooi retro object.

ne
door neodutchio - Feb 7, 2023 om 09:33
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Action is niet bepaald een winkel met kennis en al helemaal geen drogist. Zij kopen grotendeels restpartijen op die ze snel weer verkocht willen hebben.

Beter kunt u naar een drogist gaan die wel kennis heeft en u de juiste middelen kan aanbieden.

sira
door sira - Feb 7, 2023 om 09:35
2340 Antwoorden / 24 Vragen

U moet niet zonder meer zelf gaan dokteren. Eerst zult u moeten weten wat de oorzaak van de pijn is.

- Wordt de pijn veroorzaakt door een ontsteking of verrekking, dan zal er gekoeld moeten worden en juist geen warmte toegevoegd moeten worden.
- Doet de spier pijn t.g.v. kou, dan moet de spier juist warm gehouden worden.

Heb zelf tijdens een vierdaagse een peesschede ontsteking gehad, deze moest juist gekoeld worden.

Ja
door JannyBoe - Feb 7, 2023 om 09:48
516 Antwoorden / Vragen

Hallo, ik denk dat de balsem van Action hetzelfde zal werken als andere balsems omdat daar ook eucalyptus, menthol etc. in zit.
Het Belgische Testaankoop heeft er na onderzoek een artikel over geschreven: geen wetenschappelijk bewijs voor werking en opgepast voor stoffen die niet zo goed zijn voor een mens.
Naast de tip van @VANLOTJEGETIKT om een warmtelamp te kopen is mijn keuze een warmtekussen, bijvoorbeeld een kersenpitkussen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2023 om 09:55
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Ala al gezegd, Actio is geen drogist en inzake problemen met een spier in de schouder kan een fysiotrherapeut u mogelijk beter helpen en dan is het uiteraard wel de vraag of u daarvoor aanvullennd verzekerd bent. Raadplegen van de huisarts is in ieder gaval erg zinvol zou er een medicijn/balsem zijn dat/ die wel zal helpen.  Dit zijn tioch m.i. geen zaken om zelf vanalles te proberen, zij het dat een infraroodlamp wel gioed van nut kan zijn. (Als ook al gezegd)

ja
door janam - Feb 7, 2023 om 10:18
6 Antwoorden / 9 Vragen

"Teufelskralle"
Te bestellen bij Amazon.
Een bedrijf in Venlo,Seuren, fabriceert deze zalf/balsem.
Geeft geen warmte effect.

jd
door jdbeste1 Feb 7, 2023 om 10:52
24 Antwoorden / 73 Vragen

Ik wil dus wel het warmte effect ...dat mis ik dus bij de action balsem

sira
door sira Feb 7, 2023 om 11:06
2340 Antwoorden / 24 Vragen

U wilt het warmte effect.
Hoe bent u er zo zeker van dat er kou in de spier zit? Als u de spier tegenovergesteld behandelt dan dat hij behandeld zou moeten worden, zult u de kwaal alleen maar erger en langduriger maken.

jd
door jdbeste1 - Feb 7, 2023 om 11:07
24 Antwoorden / 73 Vragen

Sperbalsem moet natuurlijk Spierbalsem zijn in de titel maat ik weet niet waar ik dit kan wijzigen

tenormin
door tenormin Feb 7, 2023 om 12:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is natuurlijk wel begrepen, die u spier bedoelde.

Rijnberg
door Rijnberg - Jan 17, 2024 om 13:26
1 Antwoorden / Vragen

In tegenstelling tot bovenstaande vind ik het heerlijk spul, wordt echt warm en spieren ontspannen, smeer wel dikke laag, zal voor iederen dus anders zijn.

sjjoppy
door sjjoppy Jan 17, 2024 om 13:37
7190 Antwoorden / 3 Vragen

Zal ondertussen na een jaar wel verholpen zijn.