di
door dirk2 Feb 12, 2010 om 18:24
Voeding & gezondheid

Uitvaartnota te hoog

Uit een artikel van de Gooi en Eemlander blijkt dat er regelmatig iets fout gaat met uitvaartnota`s. Na veel discussie en tussenkomst van de krant gaat de rekening met 600 euro omlaag:

Beide nota's zijn totaal verschillend van opbouw, waardoor een goede vergelijking ten enenmale onmogelijk wordt. De oorspronkelijke nota gaat uit van een basistarief van 1400 euro en bijkomende kosten van 5200 euro. De aangepaste nota heeft een basistarief van 3200 euro en een bedrag van 2800 euro aan bijkomende kosten. Cindy:,,In de praktijk is niet duidelijk welke bedragen zij waarvoor in rekening brengen. Je kunt de nota niet controleren; die is niet transparant. We hebben in ons geval een tegemoetkoming gekregen, wat in feite alleen maar bevestigt dat de rekening niet klopt.'' Ze heeft achteraf het gevoel dat ze aan de goden was overgeleverd. ,,Je weet niet of je een oor wordt aangenaaid. En dat is heel vervelend.''

Henry Keizer, bestuursvoorzitter van de Facultatieve: ,,Hier is gewoon een fout gemaakt. Die tweede nota was helder. Wij vinden deze kwestie heel vervelend en gaan scherper controleren. Voorheen deden we dat steekproefsgewijs, nu gaan we elke kopie van een rekening doornemen. Het feit dat mensen moeten besluiten over zulke zaken op zo'n emotioneel moment van hun leven is voor ons een extra verplichting om het zo zuiver mogelijk af te handelen.'' Keizer wil ook andere verzekeraars vragen hun controles aan te scherpen.

link

Heeft U wel eens discussie gehad met een uitvaartverzekeraar over de hoogte van de uitvaartnota?

1009 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2010 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Niet te geloven dit. Het is natuurlijk makkelijke prooi mensen die in rouw zijn kijken natuurlijk op dat moment niet altijd naar de nota.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2010 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dirk2

Wellicht heeft het ook nog zin om dit probleem aan te kaarten bij...............

Waar gaat u heen als een uitvaart niet naar wens verliep en de uitvaartverzorger/-verzekeraar dit niet op wil lossen?

Geschillencommissie Uitvaartwezen,

Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Tel: 070-3105310
Fax: 070-3658814
http://www.geschillencommissie.nl/

Dit kan alleen als de ondernemer over wie de klacht gaat, aangesloten is bij de NVU of als deelnemer bij de Geschillencommissie geregistreerd staat. De klacht moet worden ingediend binnen drie maanden nadat hij bij de ondernemer is gemeld.

of

De Stichting Klachteninstituut Ombudsman Uitvaartwezen
Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen
Postbus 216
1270 AE Huizen

óf een e-mailbericht sturen met daarbij gevoegd alle relevantie documentatie aan:
ombudsman@uitvaart.nl
http://www.uitvaart.nl/ombudsman/index.html

Er worden alleen klachten in behandeling genomen over ondernemers die aangesloten zijn bij de Nuvu of de VOU (Vereniging van ondernemingen in de Uitvaartverzorging), VMG (Vereniging van Mortuariumbeheerders) en LVC (Landelijke Vereniging van Crematoria).
De uitspraak is bindend.

of

Klachten over een uitvaartverzekering kunt u indienen bij het Klachteninstituut Verzekeringen

Klachteninstituut Verzekeringen
Postbus 93560
2509 AN Den Haag
telefoon: 070-333 8 999
fax: 070-333 8 900

Maar alleen als de maatschappij of tussenpersoon waar de klacht over gaat bij Klachteninstituut Verzekeringen is aangesloten. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Sterkte en sukses, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2010 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zou willen voorstellen de inkasso naar boven door te geleiden. Daar zijn prima schredders voorhanden bij de lieve here.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2010 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

kamphuysen zaterdag 13 feb 2010, 19:16

Ik zou willen voorstellen de inkasso naar boven door te geleiden. Daar zijn prima schredders voorhanden bij de lieve here.

Deze opmerking begrijp ik niet. Graag wat toelichting.

Pedro.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2010 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Read,

Ik raad je aan om je gehele stuk over de klachten mogelijkheden over uitvaarten eens te up-daten.

Bij de Geschillencommissie Uitvaartwezen :

Dit kan alleen als de ondernemer over wie de klacht gaat, aangesloten is bij de NVU of als deelnemer bij de Geschillencommissie geregistreerd staat.

Op 30 april 2007 ondertekenden vertegenwoordigers van LSUW en het NVU het statuut voor een nieuwe landelijke koepel voor onderlinge uitvaartverenigingen: Nardus. Het is nu bijna 3 jaar verder.

De Stichting Klachteninstituut Ombudsman Uitvaartwezen
Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen

heet nu: Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen

Particulieren kunnen een klacht over een uitvaart voorleggen aan de Ombudsman mits de onderneming waarover geklaagd wordt lid is van één van de deelnemende organisaties of het Keurmerk Uitvaartzorg bezit.

Ze zijn ook verhuisd:

U kunt uw schriftelijke klacht opsturen aan

Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen
Postbus 92
5600 AB te Eindhoven

óf een e-mailbericht sturen met daarbij gevoegd alle relevantie documentatie aan:
ombudsman@uitvaart.nl

Klachteninstituut Verzekeringen

Is sedert 1 april 2007 is dat het Kifid geworden.

Vladja

ve
door verwijderd - Feb 14, 2010 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@vladja,

Met dank voor je constructieve opmerkingen. Ik heb inmiddels mijn bestand bijgewerkt.

Met collegiale groet, ReadAC.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer