lenyenfred
door lenyenfred Sep 12, 2005 om 18:23
Voeding & gezondheid

UMTS masten

Wie weet hoe je een nog aan te sluiten
UMTS mast alsnog buiten werking kan laten blijven? Bij ons is op een
slinkse manier een UMTS mast op een bejaardenflat gezet, waarvoor
helaas geen vergunning meer nodig is.

De straling die omwonenden hiervan krijgen, is niet mis en kan grote

problemen voor de gezondheid geven. Hoe is dit nog tegen te houden?

Leny

571 3 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Sep 13, 2005 om 08:33
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Leny,

De Nederlandse gezondheidsraad vindt vooralsnog dat UMTS-masten niet ongezond zijn. In het buitenland, maar ook bij ons, door het TNO, zijn diverse onderzoeken gaande, maar duidelijkheid is hier nog niet over.

De omwonenden en de bewoners van het bejaardentehuis moeten een massaal protest laten horen tegen het bestuur van het tehuis. Denk bijvoorbeeld aan een grote handtekeningenactie in de buurt en onder de bewoners van het bejaardentehuis.

Diverse gemeentes en woningcorporaties zijn al eerder overstag gegaan en plaatsen geen UMTS-masten, zolang de veiligheid niet is aangetoond. Ik hoop dat uw buurt ook een vuist kan maken en de plaatsing kan verhinderen.

Kijkt u eens op www.stopumts.nl voor wat tips en informatie.

Brynnar

lenyenfred
door lenyenfred - Sep 13, 2005 om 08:48
93 Antwoorden / 8 Vragen

Hartelijk dank, Brynar voor je
reactie.De bewoners van de bejaardenflat hebben helaas niet gereageerd
op de stemformulieren en elke niet

teruggekomen stem is een VOORSTEM. Omwonenden zijn niet
geinformeerd,anders had ik alle moeite gedaan om ze te wijzen op de
gevaren. De stop-UMTS site heb ik gelezen en daardoor ben ik heel erg

ongerust en in paniek.Zou zelfs al willen verhuizen, maar ze staan
overal,zelfs op scholen. De norm van de straling is in Nederland veel
en

veel te hoog, dus blijven providers daar makkelijk iets onder. We weten

niet meer wat te doen, wethouders en raadsleden staan ook met de rug

tegen de muur, omdat het door het rijk is toegestaan.

Groetjes Leny

brynnar
door brynnar - Sep 13, 2005 om 09:12
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Leny,

het beste wat nu nog gedaan kan worden is de omwonenden ook mobiliseren en een petitie/handetekeningen aanbieden namens de buurt. teken protest aan bij het bestuur van het tehuis en maak daarin kenbaar dat de bewoners van het tehuis zelf niet afdoende zijn geinformeerd en niet op de hoogte kunnen zijn van de mogelijke gevaren.

De site die ik aangaf is een site van pure tegenstanders en er wordt hierin af en toe overdreven (demegogie), maar dat zullen u en de omwonenden ook moeten doen om resultaat te bereiken.

Brynnar