ro
door ronaldv2 Feb 22, 2011 om 21:07
Voeding & gezondheid

Verplichte ziektekosten door de strot gedrukt van 150000 onverzekerend

Zojuist zag ik op TV een aankondiging dat de "Nederlandse regering" plannen aan het voorbereiden is, om 150.000 "onverzekerden" een verplichtig ziektekostenverzekering door hun strot te duwen. Volgens het nieuwsbericht zouden deze 150.000 "onverzekerden" het volgende te wachten:
A - Ze worden door de overheid opgespoord, "gelijk een sooort gezondheids criminelen".
B - Ze krijgen "de keuze" om een verzekering te kiezen (welke keuze?)
C - Zo niet dan "doet de overheid dit eventjes voor hen" (big brother is deciding for you)
D - De ziektekosten premie zou dan inhouden worden van uitkering of loon!
Toen kwam bij mij even het stoom uit de oortjes en wel hierom!

Dingen om - als consument - zelf eens over na te denken, uit te zoeken
1. Is dit niet in strijd met de Rechten van de Mens (op europees, wereld nivo)?
2. Wie is de regering dat zij gaat bepalen (bij wet??) of iemand wel of geen verzekering wil?
3. Wie zegt dat deze "onverzekerden" uberhaupt een ziekte-kosten-verzekering willen?
Stel je voor dat dit gewoon heel gezond en bewust levende mensen zijn, dit dit dus totaal niet nodig hebben.Dan is deze regeling gewoon een deal tussen overheid en hun ziektekosten-verzekerings-kaalpluk-vriendjes! In mijn ogen niets anders dan een poging tot het legaliseren van de zoveelste ongevraagde inkomsten-roof.

4. Hoe zit het met mensen die tussen wal en schip vallen, de zgn, "Niet Uitkerings Gerechtigden"?
Dit zijn mensen die geen staats-inkomsten hebben? Waarvan zouden zij dit moeten gaan betalen?

5. Laat de maatschappijen hun ongebruikte premie terugbetalen (pre-paid ziektekosten verzekering of korting geven voor mensen met een bewust gezonde levensstijl.

Denk hier eens over na (Politiek Den Haag & Burgers):
(bijna) Iedereen vind het inmiddels NORMAAL dat je "ziek" word t.g.v bijvoorbeeld
- stress (bijv. thuis of je werk),
- ongezonde arbeidsomstandigheden, (te veel en te hard moeten werken voor een paar rotcenten, die steeds minder waard worden)
- fysieke vervuiling in je woon of werk omgeving. (o.a. uitlaatgassen, fabrieken, geluidsoverlast, branden!)
- structurele overbelasting van je lichaam, geest. (door niet bij je lijf passende arbeid)
- electromagneische vergiftiging (door dect, wifi, umts, gsm , hoogspanningsmasten, spaarlampen, magnetrons)
Waar ik persoonlijk vandaan kijk is dat helemaal niet normaal.

Tel hierbij nog eens op dat:
- totaal niets doet aan preventie, maar je alleen maar afhankelijker maakt (het probleem aanpakken bij de bron!)
- echt genezende! en herstellende methodes meestal niet of worden vergoed.
- het huidige "medische (pharmaceutische gedreven) circus" niet(s) geneest, maar alleen verschijnselen bestrijd of onderdrukt!

Voor mij is een ziekten-kosten-verzekerings-maatschappij een grote georganiseerde (en door de staat goedgekeurde) criminele oplichterbende, die ervoor zorgt dat je:
- structureel niets te weten komt over je eigen gezondheid (aan gezond mensen kunnen ze niets verdienen!)
- daardoor je afhankelijk maakt van een "verschijnselen bestrijdings circus", wat totaal niets(S) geneest, herstelt!
- steeds verder afhankelijk maakt van hun pharmaceutisch drug en andere pillen rotzooi.
- zo VERZEKERT van het FEIT dat je totaan je dood, ZIEKTEKOSTEN zult moeten blijven maken, om te kunnen functioneren in deze verziekte maatschappij.

Wat zijn uw gedachten, meningen over dit nieuwe regerings voorstel?

982 26 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 22, 2011 om 21:21
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Het is feitelijk vrij simpel, de zorg is gebaseerd op Solidariteit, dat betekend dat iedereen mee betaald om goede zorg en betaalbaarheid daarvan voor Iedereen te realiseren/garanderen.

Bovendien kosten onverzekerden veel geld, zijn er wel degerlijk die gebruik maken van (noodzakelijke) zorg, en veelal dan de duurdere vorm van zorg - ehbo & ziekenhuisopname- wat de wel verzekerden dan moeten opbrengen door stijging premie om deze onverhaalbare kosten te verhalen, want ze mogen een zieke niet weigeren te helpen, iedereen heeft recht op zorg.......

rj
door rjw - Feb 22, 2011 om 21:33
3277 Antwoorden / 5 Vragen

Het is heel simpel: we hebben bepaald dat een ziektekostenverzekering verplicht is voor iedereen. Daar kan je voor of tegen zijn, maar zo werkt het nou eenmaal.

Maar als jij de kosten van onverzekerden wilt dragen vind ik het prima. Maar ik pas daarvoor.

moeder56
door moeder56 - Feb 22, 2011 om 21:57
483 Antwoorden / 2 Vragen

De basisverzekering is verplicht. Dus ze hebben in mijn ogen gelijk. Wat mij betreft mag het trouwens bij iedereen ingehouden worden van loon of uitkering. Net zoals huur bij mensen die subsidie ontvangen.

vladja
door vladja - Feb 22, 2011 om 22:02
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dit is het eerste voorstel van de nieuwe regering dat ik van harte ondersteun.

Hoeveel kan de premie of het eigen risico voor de netjes betalende mensen niet omlaag als deze mensen ook hun steentje bijdragen. Want als deze mensen het nodig hebben, krijgen ze wel medische verzorging. Ze zijn dan echter al zover, dat dat meestal op de dure eerste hulp van of met een opname in het ziekenhuis gebeurt. Dat had misschien voorkomen kunnen worden, als ze gewoon - door verzekerd te zijn - op tijd naar een huisarts waren gegaan.

Vladja

vladja
door vladja - Feb 22, 2011 om 22:17
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Even een rekensommetje:

150.000 onverzekerden. Die moeten 12 maanden per jaar, per maand €90,-- gaan betalen.

150.000 x 12 x € 90,-- = € 162.000.000 of 162 miljoen euro.

Vladja

rj
door rjw - Feb 22, 2011 om 23:03
3277 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vladja schreef op dinsdag 22 feb 2011, 22:17]Even een rekensommetje:

150.000 onverzekerden. Die moeten 12 maanden per jaar, per maand €90,-- gaan betalen.

150.000 x 12 x € 90,-- = € 162.000.000 of 162 miljoen euro.

Vladja

Oftewel: Nederlanders ouder dan 18 die wel gewoon verzekerd zijn, betalen dus een paar tientjes per jaar voor de onverzekerden.... Goede maatregel dus.

birdies
door birdies - Feb 22, 2011 om 23:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......om 150.000 "onverzekerden" een verplichtig ziektekostenverzekering door hun strot te duwen........

Heb je blijkbaar even niet opgelet, want dit is al jaren verplicht! Volkomen terecht, nu het blijkbaar niet goedschiks lukt, dat ze het dan nu maar kwaadschiks gaan regelen.

Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat we hier te maken hebben met een onverzekerd rond lopende topicstarter. Ik heb geen enkele zin om voor jou of voor wie dan ook te betalen! Ook gezond levende mensen, kunnen overhoop gereden worden, hun enkel breken of gewoon ziek worden.

Kortom: prima maatregel.

birdies
door birdies - Feb 22, 2011 om 23:14
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Die moeten 12 maanden per jaar, per maand €90,-- gaan betalen.........

Minus dan wel de zorgtoeslag.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 22, 2011 om 23:23
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als er een wet is aangenomen dan moet iedereen die er onder die valt dit gewoon accepteren, en niet van hij wel en ik niet.
De ene keer ben je er niet mee eens omdat het je niet goed uit komt, de volgend keer ben je er blij mee.
U leeft nu in een samenleving waar de meerderheid die de regering heeft gekozen en daar zal u toch mee moeten leven

birdies
door birdies - Feb 22, 2011 om 23:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........U leeft nu in een samenleving waar de meerderheid die de regering heeft gekozen en daar zal u toch mee moeten leven........

Het voorstel is aangenomen door de Eerste Kamer, waarvan de meerderheid (nu nog) bestaat uit CDA, PvdA, SP, GL en CU.

tr
door trineke - Feb 23, 2011 om 10:00
65 Antwoorden / 23 Vragen

Wat een venijn van topic starter!
De wet is aangenomen dus moet iedereen er zich aan houden. Dat zoveel mensen dat niet willen is zorglijk. Het is er weer een uiting van dat onze maatschappij verhardt.
Iedereen maakt vroeg of laat gebruik van de gezondheidszorg en het gaat niet aan om in goede tijden niet te betalen en in slechte tijden wel te profiteren.
Hoewel ik al 72 jaar ben heb ik vrijwel nooit een arts van node,mijn man daarentegen slikt voor vreselijk veel geld medicijnen om nog een beetje te kunnen functioneren.We hebben daar geen van beiden voor gekozen. Die kosten zouden we nooit op kunnen brengen.
Ik zeur er ook niet over dat ik de kraamzorg niet zou willen betalen.
Dat heet Solidariteit!
Trineke

k.
door k.kuiper - Feb 23, 2011 om 13:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

liever vandaag invoeren dan morgen
misschien dat dan eindelijk de premie voor de wel netjes betalende mensen eens een keer niet zoveel verhoogt wordt
karin

raapsteel
door raapsteel - Feb 23, 2011 om 14:50
42 Antwoorden / 4 Vragen

De regering wil in feite je alles door de strot duwen. Met alle wetjes, regeltjes en verplichtingen wonen we niet echt meer in een vrij land. Zolang de burger het pikt en slikt zal er niets veranderen helaas...

birdies
door birdies - Feb 23, 2011 om 17:35
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=raapsteel schreef op woensdag 23 feb 2011, 14:50]Met alle wetjes, regeltjes en verplichtingen wonen we niet echt meer in een vrij land.

Blijkbaar nog nooit in een dictatoriaal land gewoond, dan zou je bovenstaande n.l. niet zeggen.

raapsteel
door raapsteel - Feb 23, 2011 om 17:43
42 Antwoorden / 4 Vragen

Jawel hoor, ik woon hier gewoon in banana Nederland. Alleen de junta ontbreekt nog ;-)

=birdies schreef op woensdag 23 feb 2011, 17:35:
=raapsteel schreef op woensdag 23 feb 2011, 14:50: Met alle wetjes, regeltjes en verplichtingen wonen we niet echt meer in een vrij land.

Blijkbaar nog nooit in een dictatoriaal land gewoond, dan zou je bovenstaande n.l. niet zeggen.

mhofman
door mhofman - Feb 23, 2011 om 17:46
530 Antwoorden / 93 Vragen

Zou Libie aanraden.Na een jaartje terug komen(als dat kan) en dan hebben we het er weer over.ok raapsteel.

moeder56
door moeder56 - Feb 23, 2011 om 20:30
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=birdies schreef op dinsdag 22 feb 2011, 23:29]........U leeft nu in een samenleving waar de meerderheid die de regering heeft gekozen en daar zal u toch mee moeten leven........

Het voorstel is aangenomen door de Eerste Kamer, waarvan de meerderheid (nu nog) bestaat uit CDA, PvdA, SP, GL en CU.
-----------------------------------------------------------------------------------
Slaat nergens op. Heeft niets met dit kabinet te maken.

Kerngegevens

ingediend
11 oktober 2008

titel
Wijziging van de Zorgverzekeringswet, de Wet op de zorgtoeslag en enige andere wetten, houdende maatregelen om ook wanbetalers voor hun zorgverzekering te laten betalen (structurele maatregelen wanbetalers zorgverzekering)
Het voorstel (EK 31.736, A) pdf icoon is op 3 februari 2009 met algemene stemmen aangenomen door de Tweede Kamer. De Eerste Kamer heeft het voorstel op 7 juli 2009 aangenomen. De fractie van de VVD stemde tegen.

De wet is opgenomen in Staatsblad 356 pdf icoon van 26 augustus 2009.

De inwerkingtreding is opgenomen in Staatsblad 357 pdf icoon van 28 augustus 2009.

vladja
door vladja - Feb 23, 2011 om 20:54
8293 Antwoorden / 27 Vragen

moeder65,

Slaat nergens op. Heeft niets met dit kabinet te maken.

Dat wordt in die quote ook helemaal niet gezegd. Begrijpend lezen moet dringend weer in het lespakket.

Je zal het moeten doen met het kabinet, dat na de verkiezingen gevormd wordt. Dat is de democratie. Dat heeft per regeerperiode meestal een kleur: rood / links / rechts/ progressief / conservatief etc.

De wet is aangenomen door het Kabinet van CDA, PvdA en CU en goedgekeurd in de 1e Kamer met dezelfde samenstelling die er nu nog zit. De huidige regering wil kennelijk deze wet verscherpt gaan uitvoeren (volgens TS) door actief opsporingsbeleid.

De wet is niet van het huidige kabinet, de verscherpte uitvoering van de wet is wel de keuze van dit kabinet.

Vladja

moeder56
door moeder56 - Feb 23, 2011 om 21:01
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vladja schreef op woensdag 23 feb 2011, 20:54]moeder65,

Slaat nergens op. Heeft niets met dit kabinet te maken.

Dat wordt in die quote ook helemaal niet gezegd. Begrijpend lezen moet dringend weer in het lespakket.

Je zal het moeten doen met het kabinet, dat na de verkiezingen gevormd wordt. Dat is de democratie. Dat heeft per regeerperiode meestal een kleur: rood / links / rechts/ progressief / conservatief etc.

De wet is aangenomen door het Kabinet van CDA, PvdA en CU en goedgekeurd in de 1e Kamer met dezelfde samenstelling die er nu nog zit. De huidige regering wil kennelijk deze wet verscherpt gaan uitvoeren (volgens TS) door actief opsporingsbeleid.

De wet is niet van het huidige kabinet, de verscherpte uitvoering van de wet is wel de keuze van dit kabinet.

Vladja

Sorry Vladja, een vreemde zinsconstructie en "U leeft nu " maken dat er niet makkelijker op. Zou je overigens sieren om dit soort sneren achterwege te laten.

birdies
door birdies - Feb 23, 2011 om 22:39
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........de verscherpte uitvoering van de wet is wel de keuze van dit kabinet. .........

Precies, Vladja en geaccordeerd door de nog zittende leden van de E.K. bestaande uit enz. enz.

.......Zou je overigens sieren om dit soort sneren achterwege te laten........

Pardon??? Jouw - onterechte, door verkeerd lezen - reactie: slaat nergens op, noem ik een fikse sneer!

nb
door nbw - Feb 24, 2011 om 01:14
521 Antwoorden / 24 Vragen

Kan de vraagsteller wel begrijpen wanneer hij/zij bedoeld dat een hele dikke vette toplaag alleen maar verdiend van de commercie in de zorg zonder bezig te zijn met de zorg zelf. Misschien is de vraagsteller een gemoedsbezwaarde. Ja die bestaan en weigeren te betalen omdat hun overtuiging is dat alleen god beslist over leven en dood en zo ook ziekte. Misschien zijn dat die 150.000 onverzekerden.En dat mag in onze wetgeving. Toetsing is onmogelijk.

tdehond
door tdehond - Feb 24, 2011 om 09:05
4744 Antwoorden / 9 Vragen

A. Het lijkt mij de hoogste tijd worden om te gaan controleren of alle Nederlanders conform de wet een basisverzekering voor de gezondheidszorg heeft.

B. Nederlanders hebben de keuze om deze basisverzekering bij de goedkoopste verzekeraar af te sluiten.

C. Dit voorkomt m.i. dat verzekerden opdraaien voor ziektekosten van onverzekerden m.b.t. de gezondheidszorg.

D. Logisch. Als de Nederlander zijn verantwoording niet neemt in deze dan doet een overheidsinstantie dit als zij daartoe een mogelijkheid zien.

rj
door rjw - Feb 24, 2011 om 09:15
3277 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=nbw schreef op donderdag 24 feb 2011, 01:14]Kan de vraagsteller wel begrijpen wanneer hij/zij bedoeld dat een hele dikke vette toplaag alleen maar verdiend van de commercie in de zorg zonder bezig te zijn met de zorg zelf. Misschien is de vraagsteller een gemoedsbezwaarde. Ja die bestaan en weigeren te betalen omdat hun overtuiging is dat alleen god beslist over leven en dood en zo ook ziekte. Misschien zijn dat die 150.000 onverzekerden.En dat mag in onze wetgeving. Toetsing is onmogelijk.

Wat die toplaag verdient valt overigens in het niet bij wat het zorgpersoneel verdient (artsen en verpleegkundigen). Een beetje arts verdient meer dan een directielid, maar er lopen wel veel meer artsen rond in een ziekenhuis. Als de directie voor niets zou werken zou dit maar eem fractie schelen op de totale begroting.

rj
door rjw - Feb 24, 2011 om 09:18
3277 Antwoorden / 5 Vragen

Even voor de duidelijkheid v.w.b. Mijn eerste zin: ik bedoel de totale kosten, ik zeg niet dat een directielid minder verdient dan een verpleegkundige. Voorbeeld:1000 verpleegkundige kosten 30.000.000....50.000.000. En goed verdienend directielid krijgt 250.000.

empyria
door empyria - Feb 24, 2011 om 12:47
504 Antwoorden / 3 Vragen

"Stel je voor dat dit gewoon heel gezond en bewust levende mensen zijn, dit dit dus totaal niet nodig hebben...."

Dat zijn niet degenen die zonder verzekering rondlopen!

:-/

mamsie68
door mamsie68 - Mar 2, 2011 om 20:53
9 Antwoorden / 1 Vragen

Juist ja en omdat inderdaad ook de niet-verzekerden kunnen rekenen op gezondheidszorg als ze dat nodig hebben, betalen de verzekerden elke maand enkele tientallen euro's meer dan nodig is. Niet meer dan normaal dat IEDEREEN meebetaalt !!!