merlijn2005
door merlijn2005 Oct 24, 2013 om 13:09
Voeding & gezondheid

Verschillende merken medicijnen

Ik krijg altijd mijn medicijnen voor drie maanden tegelijk. Ik ben een groot verbruiker. Nu Heb ik wel eens dat sommige merken medicijen om wat voor reden dan ook niet bevallen en dus meld ik bij de apotheek dat ik die niet meer wil en dat ik mijn oude medicijnen weer wil hebben. Zeker als de vergoeding gelijk blijft maakt dat voor de apotheek dus niets uit.
Nu krijg ik van de apotheek mijn medicijnen en dat zijn meerdere tassen tegelijk, dus die kan ik daar niet allemaal uitpakken en bekijken. Blijk dat ik gewoon verschillende fabrikanten krijg voor 1 medicijn. Terug nemen doen ze niet want dat kan niet met medicijnen. Niet allen is het vervelend dat het verschillende fabrikaten zijn maar ook nog medicijnmerken die ik in het verleden heb retourgegeven omdat ze niet voldeden. Wat moet ik hiermee aan?

26921 47 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 24, 2013 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo merlijn2005,

In overleg met de huisarts de JUISTE medicijnen op het recept laten zetten.

Suc6

ve
door verwijderd - Oct 24, 2013 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als u ze ophaalt meteen in de apotheek controleren of het correct is. Zo niet, de foute niet meenemen en de goede eisen.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2013 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag allereerst de arts en de apotheker om een verklaring eer u hier zo hulpeloos doet. U bent mondig genoeg om uw wensen door de apotheker te laten registreren en aan de arts door te geven. Zolang dat niet gebeurd is of kan heeft u niets om op terug te vallen en kan men u naar believen verschillende merken geven wat daar ook de reden voor mag zijn.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2013 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, merlijn, heb ook de driemaandelijkse levering en kijk wel degelijk na wat er nu weer in zit. Bijna iedere keer is de verpakking veranderd én heeft het medicijn een andere naam. Met natuurlijk wel de stof die erin moet zitten. En dat pak ik wel degelijk uit om één en ander na te kijken voor ik de apotheek verlaat. Klopt ook wel met de verschillende makers van de medicijnen (je zou er van in de war raken): dan is er b.v. een medicijn van Sandoz en de volgende (zelfde) medicijn van Mylan of Accord als fabrikant. En als een medicijn niet voldoet, dan natuurlijk weer bij je huisarts langs: die mag je dan alleen een strip geven om te proberen of dit medicijn wel voldoet, mag niet meer gegeven worden voor de volledige 3 maanden. Maar ben het volledig met je eens: als 'grootverbruiker' word het behoorlijk ingewikkeld allemaal. Ben je net aan verpakking en naam gewend en hupsakee: komt er weer iets anders.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2013 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op donderdag 24 okt 2013, 13:16: En als u ze ophaalt meteen in de apotheek controleren of het correct is. Zo niet, de foute niet meenemen en de goede eisen.

Een beruchte dictator zei het al:
"Vertrouwen is goed, controle is beter."

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als grootverbruiker kom je maar weinig bij de dokter. De bestelling van de medicijnen worden in een andere apotheek klaargemaakt.
Probeer duidelijk te maken welk merk je goed verdraagt. Ga niet aangeven welke niet. Want er zijn zoveel varianten. Een arts kan aangeven welk merk het moet zijn.
En . . . als er afspraken zijn, denk ik dat je medicijnen kan teruggeven en andere krijgen.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals al gezegd, als je niet naar de huisarts gaat om een verzoek voor een specifiek medicijn, mag een apotheker een medicijn met dezelfde werkende stof geven van de preferentielijst.

Als een octrooi op een medicijn verlopen is, mogen anderen het namaken. Dat is goedkoop natuurlijk. Niet iedereen echter is gebaat bij een goedkopere uitgave van een medicijn, ook al is de werkende stof hetzelfde.
Ik krijg altijd hetzelfde omdat mijn huisarts en specialist het merk erbij zetten.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet er nog bij te vermelden, dat die zgn. preferentielijsten afkomstig zijn van de zorgverzekeraar. Het merk dat je krijgt, kan dus ook nog verschillen per verzekeraar. Zij maken immers afspraken met zorgverleners en dus ook apothekers.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimpel schreef op vrijdag 25 okt 2013, 13:34: Als grootverbruiker kom je maar weinig bij de dokter. De bestelling van de medicijnen worden in een andere apotheek klaargemaakt.
Probeer duidelijk te maken welk merk je goed verdraagt. Ga niet aangeven welke niet. Want er zijn zoveel varianten. Een arts kan aangeven welk merk het moet zijn.
En . . . als er afspraken zijn, denk ik dat je medicijnen kan teruggeven en andere krijgen.

Hoezo worden de medicijnen 'in een andere apotheek klaargemaakt'? Snap ik even niet. Het recept van de dokter gaat naar de apotheek waar men klant is. Dat de medicijnen worden gemaakt bij een medicijnenfabriek is een ander verhaal.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste.
Gangbaar is bij medicijngebruik; als u last heeft van de medicijnen dat u terug naar de huisarts/specialist gaat en dat meldt!
Dan schrijft de arts een aangepast recept uit voor een korte tijd om te kijken
hoe u hier op reageert.
Dan geeft uw apotheek u een formulier wat de arts en u moeten invullen
wat u weer in de apotheek inlevert,dit formulier gaat naar de zorgverzekeraar
en dan krijgt u elke keer dit middel.
En dus niet verschillende merken.Het is vreemd dat u niet met de arts en apotheek
meer overleg heeft over het probleem van uw medicijnen.
Succes gewenst ermee. Skirduul

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn apotheek brengt de medicijnen naar voren in een plastic bakje. ik heb ook altijd mijn eigen tasje bij. recyclen !!! kan je in ineens zien of je de goede krijgt. het makkelijkste voor jou is het merk onthouden. en terug nemen doen ze wel, hoor. ik ging naar een hogere dosis en had net nieuwe opgehaald. kon ik zo weer inleveren. ik weet welk merk ik moet hebben omdat het ene merk van die kanjers heeft die lastig in te slikken zijn. mijn merk heeft van die leuke ronde en ze bestellen die voor mij. even overleggen met de mensen van de apotheek en je hebt geen problemen meer. en idd, als grootverbruiker heb je meestal alleen te maken met de automatische herhaaldienst van de huisarts, dus je moet echt zelf opletten. doen dus !!! succes !!!!

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

manwijf schreef op vrijdag 25 okt 2013, 13:38: Zoals al gezegd, als je niet naar de huisarts gaat om een verzoek voor een specifiek medicijn, mag een apotheker een medicijn met dezelfde werkende stof geven van de preferentielijst.

Als een octrooi op een medicijn verlopen is, mogen anderen het namaken. Dat is goedkoop natuurlijk. Niet iedereen echter is gebaat bij een goedkopere uitgave van een medicijn, ook al is de werkende stof hetzelfde.
Ik krijg altijd hetzelfde omdat mijn huisarts en specialist het merk erbij zetten.

huisarts het type (merk) erbij laten zetten, dat is idd het beste

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Merlijn2005.
Het lijkt mij zinvol om vaker uw arts te bezoeken,zeker
als u zoals u zegt grootverbruiker bent.
meer overleg te hebben over uw medicijngebruik.
m vr gr. Skirduul

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik krijg regelmatig andere merken overhandigd door de apotheker. laren geleden heb ik een maagbloeding gehad, veroorzaakt door een bacterie, om deze te bestrijden kreeg ik maagzuur remmer Prezal voorgeschreven die ik elke dag en mijn hele leven in moest nemen, tot dat ik een ander merk kreeg van de apotheek, deze heb ik wel ingenomen en na een maand ging het niet echt goed, inmiddels wel voor 3 mnd.. in huis. mijn huisarts heeft weer Prezal voorgschreven met de vermelding MEDISCH NOODSCHAKELIJK. dat is een paar jaar goed gegaan, totdat ik te horen kreeg dat Prezal niet meer te leveren is. Nu weer een ander produkt van Actavis. Actavis is in mijn apotheek een groot leveancier. zal wel voordeliger bij het inkopen zijn.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik herken het bovenstaande verhaal. Dat je per maand elke keer van een weer andere fabrikant medicijnen krijgt met daarin "oogschijnlijk" de juiste werkzame stof. Welke dan weer goedkoper kan worden aangeboden aan de apotheker. Wat ze er niet bij vermelden dat de hulpstoffen wel anders zijn of kunnen zijn. Waardoor zoals in mijn geval ik veel meer last kreeg van bijwerkingen. Ik heb daarom bij mijn apotheek weer verzocht om het medicijn weer via de vorige fabrikant te krijgen.
Toch enigszins geschrokken heb ik het een en ander uitgezocht wat betreft hulpstoffen. Er staan geregistreerd bij het geneesmiddelen informatie centrum GIC dat er wel degelijk gevaar kan schuilen in hulpstoffen. Er worden zelfs 3 tal genoemd welke behoorlijk schadelijk kunnen zijn voor met name kinderen en kwetsbare volwassenen en volwassenen met meerdere aandoeningen.
Dit wordt dus niet verteld door zowel de huisarts als de apotheker. En dat vindt ik zeer verontrustend.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde en de reactie van de apotheek is dat de zorgverzekeraar anders het medicijn niet vergoedt. Ik krijg dus regelmatig andere fabrikanten die de medicijnen maken. De werkende stof is hetzelfde, de hulpstoffen verschillen. Mindere werking voor de kwaal kan dus eigenlijk niet, alleen een allergie voor één van de hulpstoffen kan aanleiding zijn om altijd medicijnen van dezelfde fabrikant te eisen. Je zal ze alleen zelf moeten betalen. Ik kreeg eens bruistabletten ergens voor en die maakten mij erg misselijk. De huisarts had expliciet aangegeven dat ik geen bruistabletten kon verdragen. Reactie: Alleen deze worden vergoed. Dan maar niet. Gelukkig was het niet iets waar ik problemen mee zou krijgen met niet innemen.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@borg queen

Maar dan had u dat medicijn dus helemaal niet nodig.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

borg queen- allergie ? onzin. mijn tabletten waren alleen te groot en zoals gezegd- ze bestellen voor mij die andere, ik weet niet wat voor apotheek jij hebt, maar bij de mijne heb ik geen problemen. gewoon vragen !!!!!

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op vrijdag 25 okt 2013, 15:15: @borg queen

Maar dan had u dat medicijn dus helemaal niet nodig.

Ja en nee. Ik heb een GBP (Maag omleiding) en dan heb je extra zaken nodig zoals vitaminen, mineralen en calcium, omdat je lichaam dat zelf niet genoeg meer aanmaakt.en/of opneemt uit voedsel. Calcium, werd mij verteld, kan worden vergoed door de verzekering, maar die vergoeden dus alleen de bruisvorm. Voor de tabletten vragen ze idioot hoge bedragen. Ik heb wel een tablet calcium gecombineerd met vitamine D, die wel wordt vergoed, alleen de combinatie is zodanig, dat ik te weinig calcium zou krijgen, vandaar de aanvulling. Die in dezelfde tabletvorm zonder vitamine D, wordt dus niet vergoed.
Aangezien ik veel moet gebruiken en iedereen probeert zo goedkoop mogelijk uit te zijn, hoopte ik op volledige vergoeding. Nu heb ik bij het kruidvat, na lang zoeken de goede hoeveelheid calcium in een tablet kunnen vinden en gelukkig niet zo duur.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

hennyb86 schreef op vrijdag 25 okt 2013, 15:27: borg queen- allergie ? onzin. mijn tabletten waren alleen te groot en zoals gezegd- ze bestellen voor mij die andere, ik weet niet wat voor apotheek jij hebt, maar bij de mijne heb ik geen problemen. gewoon vragen !!!!!

Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om vergoeding door de verzekeraar, daar heeft de apotheek niets mee te maken. Je kan krijgen bij de apotheek wat je wil, maar dan moet je ze zelf betalen. En als tabletten te groot zijn om in één keer in te nemen, breek je ze in 2 of 4 stukken om ze weg te krijgen. Dat is geen reden om een ander soort te krijgen.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

borg queen schreef op vrijdag 25 okt 2013, 15:58:
hennyb86 schreef op vrijdag 25 okt 2013, 15:27: borg queen- allergie ? onzin. mijn tabletten waren alleen te groot en zoals gezegd- ze bestellen voor mij die andere, ik weet niet wat voor apotheek jij hebt, maar bij de mijne heb ik geen problemen. gewoon vragen !!!!!

Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om vergoeding door de verzekeraar, daar heeft de apotheek niets mee te maken. Je kan krijgen bij de apotheek wat je wil, maar dan moet je ze zelf betalen. En als tabletten te groot zijn om in één keer in te nemen, breek je ze in 2 of 4 stukken om ze weg te krijgen. Dat is geen reden om een ander soort te krijgen.

Gelooft u mij op mijn woord: er zijn medicijnen die men niet door midden of nog meer mag breken! En wat dacht u dan b.v. van grote capsules? Die mogen immers niet van hun 'jasje' ontdaan worden om het aanwezige poeder op die manier in te nemen!

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik betaal niks !!!!! en ik krijg gewoon de tabletten die ik wil. en als je ze zoals ik 3x per dag in moet nemen , ga je echt niet bij elk enorm, glad tablet met een mes staan emmeren, hoor. ik heb aangegeven dat ik problemen had met het doorslikken van die zeppelins ( 3x dus ) en dus bestellen ze voor mij die mooie kleine ronde. lief, he. wel eens geprobeerd te vragen ???????

ve
door verwijderd - Oct 25, 2013 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op donderdag 24 okt 2013, 13:16: En als u ze ophaalt meteen in de apotheek controleren of het correct is. Zo niet, de foute niet meenemen en de goede eisen.

Ik zou het gewoon vragen ipv eisen. Daar bereik je meestal een stuk meer mee....

ve
door verwijderd - Oct 26, 2013 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wil ik ook nog even reageren
Krijg je een ander merk en het staat je tegen neem 1 strip uit het doosje mee en probeer het en krijg je ergens last van stop er gelijk mee en neem contact met je huisarts en meld het.
Ik heb het met een bloeddruk tablet ondervonden kreeg ik het merk sandos in de zelfde week een spierpijn dat ik kreeg na 3 week contact met de huisarts ander merk gekregen nu na 2 jaar nog last,en tussen door hebben ze nog geprobeerd bij de apotheek me een ander merk te geven,hebben ze nu een ander aan me ik neem het echt niet mee nu sta ik in de pc bij de apotheek dat ik enkel en alleen activis krijg ,dus het kan wel

ve
door verwijderd - Oct 26, 2013 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik zelf ook meerdere soorten medicijnen, Ik vind het heel vervelend om op dat moment alles weer uit te pakken en na te gaan of ik wel de juiste medicijnen mee krijg als ik de medicijnen ophaal uit de apotheek..
Op het moment verloopt het goed maar ik heb ook tijden gehad dat ik elke keer weer van een andere fabrikant kreeg.
Dat hulpstoffen niets doen is een leugen! Hulpstoffen hebben wel zeker invloed op de werking van de medicijnen.
in elk geval kreeg ik pillen met Natriumlaurylsulfaat wat invloed heeft op de werking van de schildklier, op depressie en op slaapapnoe enz.
En dat zijn aandoeningen waar het moeilijk is om te merken of het beter wordt of slechter gaat.
en dat allemaal omdat geld belangrijker is dan de "gezondheid" van mensen.
Skirduul.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2013 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

skirduul -- natuurlijk is je gezondheid het belangrijkste. maar dat zou zeker voor jezelf moeten gelden. dus als je daar wat moeite voor moet doen behoor je niet te klagen of te zeuren. dus nogmaals- opletten, merknaam onthouden ( en om vragen ) en ja- desnoods in de apotheek die zak open maken en zelf controleren. dat is toch zo gebeurd, he . maar eerst om medewerking vragen. als ze in de apotheek niet weten wat jouw voorkeur is kan je moeilijk verwachten dat ze weten welke medicijnen ze moeten klaarleggen, he. doen ze echt niet moeilijk om, hoor. succes !!!!

ve
door verwijderd - Oct 27, 2013 om 01:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben ook een veel verbruiker wat medicijnen verbruik betreft maar het gaat alleen maar om de werksamen stof die daar in zit en de merknaam is helemaal niet belangrijk en de bij stoffen kan je haast niet algergies voor zijn want dat zijn suikermeel stoffen die in brood ook zitten

ve
door verwijderd - Oct 27, 2013 om 01:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

labren schreef op zondag 27 okt 2013, 01:05: ik ben ook een veel verbruiker wat medicijnen verbruik betreft maar het gaat alleen maar om de werksamen stof die daar in zit en de merknaam is helemaal niet belangrijk en de bij stoffen kan je haast niet algergies voor zijn want dat zijn suikermeel stoffen die in brood ook zitten

't Gaat niet alleen om de werkzame stof; wat b.v skirduul schrijft over sulfaat: ik ben enorm allergisch voor alles waar sulfaat in zit en staat ook overal vermeld in het medisch dossier. In andere medicijnen kan de fabrikant iets ander bij doen waar, en dat is persoonlijk, iemand wel degelijk een allergie voor heeft.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2013 om 02:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op zondag 27 okt 2013, 01:17:
labren schreef op zondag 27 okt 2013, 01:05: ik ben ook een veel verbruiker wat medicijnen verbruik betreft maar het gaat alleen maar om de werksamen stof die daar in zit en de merknaam is helemaal niet belangrijk en de bij stoffen kan je haast niet algergies voor zijn want dat zijn suikermeel stoffen die in brood ook zitten

't Gaat niet alleen om de werkzame stof; wat b.v skirduul schrijft over sulfaat: ik ben enorm allergisch voor alles waar sulfaat in zit en staat ook overal vermeld in het medisch dossier. In andere medicijnen kan de fabrikant iets ander bij doen waar, en dat is persoonlijk, iemand wel degelijk een allergie voor heeft.

hahahahaahah als je niet tegen sulfaat kan dan kan je bijna niks meer eten want dat zit overal in

ve
door verwijderd - Oct 27, 2013 om 02:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ligt ook aan wat de zorgverzekeraar wil vergoeden: de zogenaamde preferentielijst.

Uw huisarts kan aangeven dat u dat specifiek merk moet krijgen, daar de andere merken met de specifieke werkzame stof van samenstelling qua hulpstoffen anders kunnen zijn samengesteld. U kunt een (allergische) reactie krijgen of heeft gekregen op die hulpstoffen.

Kreeg nu een medicijn voor 3 maanden: eerst 3 doosjes met strippen, nu een plastic flesje met 90 tabletten inhoud.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2013 om 09:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Wendy Claire
Inderdaad, welk medicijn je krijgt heeft alles te maken met de preferentielijst van je zorgverzekeraar.

Er bestaat niet zo iets als DE zorgverzekeraar. Iedere verzekering heeft z'n eigen regeltjes en dus ook z'n eigen preferentielijst.

Krijg je iets niet vergoed kun je altijd nog veranderen van zorgverzekeraar. Bel eens met je zorgverzekering. Er zitten heel aardige meiden die je uit kunnen leggen, waarom je het niet krijgt. En zoek dan vervolgens een verzekering die het wel vergoed. Met een telefoontje weet je alles. Het is echt heel simpel.

Eisen stellen moet je bij een verzekering proberen,niet bij de apotheek, maar ik voorspel je dat dat niet gaat lukken. Je krijgt exact waar je recht op hebt, nl wat in je polisvoorwaarden staat opgetekend. Daarin zijn ze bikkelhard. Alleen op medische indicatie wordt soms afgeweken van regels. Maar ze zijn niet gek bij een verzekering, dus ze controleren het wel. Daarvoor hebben ze een medisch adviseur in dienst.

Voor het eind van het jaar kan iedereen die iets niet vergoed krijgt, dus mooi veranderen van verzekeraar! Even spitten in de diverse polissen, maar dan heb je ook wat!

ve
door verwijderd - Oct 29, 2013 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

het klopt niet helemaal wat jullie hier vertellen want als er MN bij staat wordt alles vergoed door het ziekenfonds MN betekend medice noodzaak

ve
door verwijderd - Oct 29, 2013 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

je moet gewoon door de arts die het recept uitschrijf vragen of die er MN bij zet dan hoef je helemaal niks te betalen

ve
door verwijderd - Oct 29, 2013 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen verandert die preferentielijst ook jaarlijks bij alle verzekeraars. Schiet dus niet op.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2013 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

labren-- MN oftewel medische noodzaak slaat op het medicijn en niet op het merk en daar gaat het hier om.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2013 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verschillende merken gebruiken verschillende hulpstoffen in de medicijnen. Dus het gaat wel degelijk om een ander merk.

Normaal gesproken zijn medicijnen altijd medisch noodzakelijk. Anders is het onzin ze voor te schrijven.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2013 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op dinsdag 29 okt 2013, 17:53: Alleen verandert die preferentielijst ook jaarlijks bij alle verzekeraars. Schiet dus niet op.

Niet jaarlijks, maar meerdere keren per jaar.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2013 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus nog erger. Daar hoeft men dus niet voor over te stappen.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2013 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op dinsdag 29 okt 2013, 19:14: Dus nog erger. Daar hoeft men dus niet voor over te stappen.

Juiste conclusie.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2013 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet niet of jullie daar bekend mee zijn maar wat voor een merk je ook hebt de werksamen stof moet bij ieder medicijn het zelfde zijn anders mag het niet verkocht worden en dat is de hoofzaak

ve
door verwijderd - Oct 30, 2013 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

MN staat niet op alle medicijnen wat is dit voor een dom gepraat !!!! je moet maar eens een keer goed kijken op de medicijnen die je voor geschreven krijgt van je dokter misschien leer je dan nog eens wat

ve
door verwijderd - Oct 30, 2013 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

labren schreef op woensdag 30 okt 2013, 11:55: ik weet niet of jullie daar bekend mee zijn maar wat voor een merk je ook hebt de werksamen stof moet bij ieder medicijn het zelfde zijn anders mag het niet verkocht worden en dat is de hoofzaak

Maar veel mensen hebben dus last van sommige hulpstoffen, dat is het probleem.

En als iemand dan een middel heeft van zeg merk A, met hulpstof B, waar hij geen last van heeft, is het naar als dat merk vervangen wordt door C met hulpstof D.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2013 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

hahahahahaha wat een gepraat de hulpstoffen in medicijnen zijn meel , zetmeel dat is ook wat in brood zit . als je daar alergies voor ben dan kan je ook geen brood meer eten hahahahahaha

ve
door verwijderd - Oct 30, 2013 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

labren schreef op woensdag 30 okt 2013, 18:26: hahahahahaha wat een gepraat de hulpstoffen in medicijnen zijn meel , zetmeel dat is ook wat in brood zit . als je daar alergies voor ben dan kan je ook geen brood meer eten hahahahahaha

Misschien de bijsluiter eens bestuderen? Dat werkt verhelderend.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2013 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

labren schreef op woensdag 30 okt 2013, 18:26: hahahahahaha wat een gepraat de hulpstoffen in medicijnen zijn meel , zetmeel dat is ook wat in brood zit . als je daar alergies voor ben dan kan je ook geen brood meer eten hahahahahaha

Mensen met een gluten intolerantie mogen ook geen brood eten; echt niet zo uitzonderlijk hoor. Glutenvrij brood of rijstwafels zijn dan enige alternatieven. Hahaha, geen brood eten is helemaal niet zo hahaha.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2013 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@labren
U lijdt aan Morbus Cervicalis Posteroir Acute Gravis!

ve
door verwijderd - Oct 31, 2013 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

costnix- hahaha. en ik vind "betuttelend of betweterig " ook wel wat hebben. maar goed. offtopic allemaal. ik hoop dat merlijn iets wijzer is geworden. daar doen we het tenslotte voor, he. en een beetje voor de lol.