aricia
door aricia Nov 23, 2012 om 14:42
Voeding & gezondheid

We zijn aan de goden overgeleverd

Goedemiddag Allemaal,

In januari van dit jaar kreeg ik een slijmbeursontsteking in de bovenarm dus ik naar de dokter.
Die morgen om 8 uur was mijn huisarts telefonisch niet te bereiken dus mijn man zei , in de auto jij en we gaan naar het spreekuur.
En geloof me , dan moet de pijn onhoudbaar zijn want ik ben alles behalve een dokters-loper :).
Dus wij komen daaraan , vertellen het euvel aan de doktersassistente en zij reageerde , ja maar dat kan zomaar niet , U moet eerst een afspraak maken.
Mijn man wordt niet zo snel boos maar toen ging hij uit zijn dak en zei , mijn vrouw sterft van de pijn en ze moet nu geholpen worden.
Enfin bij Gods gratie werd ik tussendoor onderzocht en er werd inderdaad een slijmbeursontsteking geconstateert.
Kreeg medicijnen mee die vervolgens niets deden en 3 dagen later zat ik dit keer met afspraak weer bij de dokter.
Toen kreeg ik een semi morfine preparaat voorgeschreven en ik wilde de dokter de medicijnen die niet hielpen terug geven , met de gedachte , dan heeft een ander er nog wat aan maar tot mijn verbazing zei ze , houdt ze maar want je hebt ze toch al betaald.
Ik dacht ff van mijn stoel af te vallen maar door de vreselijke pijn hield ik maar mijn mond.
Uiteindelijk hielp de morfine ook niet echt en binnen een week kreeg ik een cortison injectie die overigens ook niet meteen hielp.
2 dagen later belde ik huilend van de pijn mijn huisarts en toen kwam ze bij mij thuis een verdovings injectie geven , doen ze normaal niet zo snel dus ik was haar op dat moment erg dankbaar.
De pijn stierf langzaam weg en ongeveer na een maand was ik pijnvrij.
Maar gek genoeg heb ik er een heel naar gevoel aan overgehouden.
Kreeg ik nou al die medicijnen uit geldbejacht want een goede arts weet toch wel dat die niet helpen?
Overal waar je iets koopt weet je van te voren de prijs maar bij een huisarts moet je dat dus maar raden?
Je denkt goed verzekerd te zijn maar komt er dan achter dat het zoveelste bloedonderzoek wat weer niets uitwijst jezelf moet betalen dus krijg je daarom zoveel bloedonderzoeken tegenwoordig?
Voorbeeldje is dat ik 1977 mijn eerste blaasontsteking kreeg en ik na inleveren van de urine na 1 uur al wist wat ik had en nu een paar weken geleden kreeg ik er weer 1 en toen moest de urine in ene een dag op kweek gezet worden :)))
Uiteraard betaal je dat ook zelf en je lijdt nog een extra dagje he ;))
Maar ja na 3 blaasontstekingen weet je heus wel wat je hebt en ik was dus ook niet verbaast er 1 te hebben .
Maar vroeger kreeg je dan een middel wat gelijk hielp en nu kreeg ik een medicijn met een hele lange naam met kristallijn erachter en pff wat een bende is dat.
Je voelt je daarop algeheel niet lekker , de pijn nam langzaam af en dan ga je je toch afvragen , maken ze deze medicijnen nu expres zo ??
In de hoop dat je nog een kuur nodig hebt?
Ik begrijp helemaal niets meer van onze gezondheidszorg , medicijnen die wel helpen worden uit de handel gehaald en de medicijnen die niet helpen mogen dus blijven hahah rare wereld hebben we hoor!
Natuurlijk is aan onze gezondheid geen prijs verbonden maar tegenwoordig met veel huishoudens zonder extra geld lijkt het me toch heel normaal dat een huisarts je van te voren inlicht.
Of hebben onze dokters ook al crisis soms?

Groetjes,
Aricia.

2921 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je niets anders te doen. Dit speelde in januari schrijf je en nu in november er over zeiken?

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij had je eerder naar de dokter moeten gaan. Het duurt bij een slijmbeursontsteking al gauw een week voordat het echt irritant wordt. Daarvoor had je gewoon een afspraak kunnen maken en had de dokter het met een injectienaald leeg kunnen zuigen en waren er ook geen dure medicijnen nodig geweest.

Ook leuk trouwens voor de mensen die wel gewoon een afspraak hadden gemaakt en die langer mochten wachten omdat jij door te zeuren tussendoor mocht....

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee rapil , ik heb eindelijk eens een dagje vrij dus ff niets anders te doen.
Wat is jou excuus dat je de tijd had mijn verhaal te lezen?
En waarom meteen zo bot reageren of is dat je taak hier?
Lieve mensen alleen serieuse reacties graag.

Nog 1 klein welgemeend advies Rapil , met honging kom je in het leven veel verder als met azijn , denk daar maar eens overna :))

Gr Aricia.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is honging?

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

IK kan me best dit voorstellen heb het n.l. ook 1 keer gehadje weet niet waar je het zoeken moet, niets helpt. Maar na antibiotca keur was ik er binne 2 dagen van af. He was in mijn schouder. Ik hop het nooit meer te krijgen.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Joris Joris toch , uiteraard had ik het al een weekje maar dan denk je , het gaat wel over he en zoals ik al zei ben ik geen dokterloper , ook al omdat 70 % van alle kwalen vanzelf genezen .
En om op je reactie te reageren over de patienten die op mij zouden moeten wachten viel ook erg mee hoor.
Woon in een dorpje en er zat 1 mevrouw in de wachtkamer en die dame ging netjes voor , na mij zat er niemand meer :))
Maar goed , mijn mail was niet zo zeer bedoelt om mijn ziektes naar voren te brengen maar meer om onze medicijnen aan de kaak te stellen en waar al die extra onderzoeken in ene voor nodig zijn?

gr . Aricia

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Honing Rapil :))
Hoop het ook voor ons valerius!!
Je kunt niet slapen en als de dokter op dat moment tegen me gezegt had , ik haal je arm eraf had ik dat goedgekeurd :))
Maar dank je wel voor je lieve reactie Valerius!

gr , Aricia.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik dit zo lees heeft de huisarts het eerst geprobeerd met wat minder zware pijnstillers, niet om al die pillen te slijten, maar in de hoop dat dat genoeg zou zijn. En toen het niet hielp steeds een zwaarder medicijn.
Puur uit je verhaal kan ik niets anders concluderen dan dat je huisarts je aan alle kanten heeft proberen te helpen, maar ze krijgt er alleen maar achterdocht voor terug.
Verder sterkte met je gezondheid, pijn en narigheid wens je niemand toe.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi aricia, kreeg bij slijmbeursontsteking direct een spoedverwijzing naar othopedisch chirurg. Het is voor huisartsen in het algemeen nogal moeilijk om de courtison injectie in het bot te krijgen. Maar pijn was á la minute verdwenen. Medicijnen die "over" zijn gaan nooit of te nimmer naar iemand anders. Hoe graag de meesten van ons dat wel zouden willen. Zo worden totaal ongebruikte medicijnen nu eenmaal weggegooid. Na je eerste blaasontsteking kreeg je "al na een uurtje" de uitslag; nu is dat ook onmiddellijk. De tabletten die ik slik helpen al bij de eerste de beste die je inneemt, dus dat begrijp ik niet goed. Moet ze jammer genoeg altijd slikken voor de rest van het leven (door diabetes) maar de Nitrofurantoïne MC helpt me gelukkig wel. Maar dat een huisarts je iets voorschrijft wat niet zal werken met de hoop op nog een kuur, nee, dat geloof ik werkelijk niet.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Krijgen we nu alle verhalen over slijmbeursontstekingen? Lijkt wel een bejaardenhuis, kijken of de een het nog erger heeft dan de ander.

Verder sluit ik mij geheel aan bij Zoekster. Waarom meteen een medicijn waar je lichamelijk misschien het meeste last van hebt, maar de pijn laat ophouden? Waarom de natuur niet ff zijn werk laten doen met bijv. rust en een milde pijnstiller?

Er zit een opbouw in de aanpak bij de huisarts, niets winstbejag, vakkennis noem je dat en dan... Krijg je nog een schop na... Leuke patiënt!

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet nog te vermelden dat de schouder slijmbeurs ontsteking de meest pijnlijke is van alle slijmbeurzen die er in je lijf zitten.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent geen "doktersloper", dus als je gaat moeten ze dan maar gelijk voor je klaar staan?
Een slijmbeursontsteking voel je prima aankomen. Zeker in je bovenarm. Rust en eventueel ontstekingsremmers en je hoeft niet eens naar de dokter. Als niet "doktersloper" zou je toch mogen verwachten dat je dat dan zelf wel weet. Doe je dat niet dan heb je dus au. Moet dan die dokter maar direct voor jou klaar staan, omdat jij er zelden komt?

Dat je er zelden komt geloof ik best. Medicijnen teruggeven voor hergebruik. Hoe kom je er op. Het gaat er niet om dat ze al betaald zijn. Het gaat er om dat er wel van alles met die medicijnen gebeurt kan zijn. Die kunnen ze toch nooit meer zonder risico aan iemand anders geven!

ve
door verwijderd - Nov 24, 2012 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Men doet z'n best en kijk niet op een paar centen. Bewaar die medicijnen daar ze de kwaal niet verwijderen doch onderdrukken, of in dit geval ergens anders heen drukken. Dat kan dan later nog wel eens zeer gaan doen zolang het slijm er niet uit is en dat is een hele klus om te doen. (Voor het geval er weer eens wat vocht van binnen klem zit: probeer het eens met warmtepleisters in beweging te brengen. Ik heb daar goede berichten over gelezen en via via over gehoord. Het is een zeer voordelige methode .Zie bv: ByBlonde.nl)

ve
door verwijderd - Nov 26, 2012 om 02:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voorbeeldje is dat ik 1977 mijn eerste blaasontsteking kreeg en ik na inleveren van de urine na 1 uur al wist wat ik had en nu een paar weken geleden kreeg ik er weer 1 en toen moest de urine in ene een dag op kweek gezet worden :)))
Uiteraard betaal je dat ook zelf en je lijdt nog een extra dagje he ;))
Maar ja na 3 blaasontstekingen weet je heus wel wat je hebt en ik was dus ook niet verbaast er 1 te hebben .
Maar vroeger kreeg je dan een middel wat gelijk hielp en nu kreeg ik een medicijn met een hele lange naam met kristallijn erachter en pff wat een bende is dat.

Vroeger kreeg men een breed spectrum AB, helaas heeft dat tot gevolg gehad dat veel bacteriën nu resistent zijn.
Nu krijgt men een AB gericht op de bacterie die de blaasontsteking veroorzaakt.
Wel zo fijn als je voor een nader probleem een AB nodig hebt en die dan nog wel werkt.