bi
door bianca4 Jun 19, 2006 om 16:25
Voeding & gezondheid

Wel of geen zonnebrand onder de zonnebank

Voorheen ging ik onder de 'gewone' zonnehemel met tl-lampen (zeg maar). Nu heb ik zo'n phillips zonnehemel, inklapbaar, verrijdbaar met soort van hallogeen lampjes.

De schoonheidsspeciallist adviseerde altijd zonnebrand te gebruiken.

Maar in de omschrijving van het boekje, wat bij deze zonnehemel is geleverd, staat dat je GEEN creme's, zalfjes of wat dan ook op de huid mag hebben.

Moet ik nu wel of geen zonnebrand opdoen van te voren??

Graag jullie mening.

35682 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 19, 2006 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

weet je wel wel dat niet alle huidtypes onder de zonnebank mogen?

mensen met een heel blanke huid en rossig haar mogen ook niet met creme onder de zonnebank. zij lopen een groot risico op huidziektes.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2006 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet nooit te lang onder de zonnebank gaan leggen, want dan zul je gaan verbranden.
Het is noodzakelijk dat je langzaam went aan de straling van de zonnebank net als aan de zon.
In smeeren met een after sun na het zonne dat zal de schoonheidsspecialiste bedoeld hebben, want dat is goed voor je huid.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2006 om 09:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

ik vond dit,

-----------Anti-zonnebrandcrèmes, oliën, zelfbruiners of caroteenpillen - je hebt ze beslist niet nodig op de zonnebank. Ze kunnen zelfs stoffen bevatten die de UV-werking ongewenst beïnvloeden en daardoor het persoonlijk kuurplan onbetrouwbaar maken. Dat laatste geldt overigens niet voor crèmes die speciaal voor gebruik op de zonnebank zijn ontwikkeld.-----------

------------Cosmetische producten, parfum en make-up kunnen stoffen bevatten die in combinatie met UV ongewenste huidreacties kunnen veroorzaken: maak je huid daarom voor elk zonnebad grondig schoon.   In sommige medicijnen, maar ook in tal van alledaagse producten zitten stoffen die de huidgevoeligheid voor UV sterk doen toenemen, de zogenoemde fototoxische stoffen. Lees in het geval je medicijnen gebruikt altijd eerst de bijsluiter en overleg met je huidarts of het zonnekuurplan eventueel aangepast moet worden.---------------

Groetjes,

ve
door verwijderd - Mar 20, 2007 om 08:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Hoi  Als je iets wilt gebruiken onder de zonnebank kun de gewoon die van het kruidvat nemen it goedkoop en heeft het zelfde effect als die dure spullen, ik gebruik zelf niets onder de zonnebank maar wel er na een lekkere creme dan droogt je huis niet zo uit.

Groetejs Kloet

ve
door verwijderd - Mar 20, 2007 om 08:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kloet,

Deze vraag is van 19.06.2006.

Vladja