labswans
door labswans Sep 18, 2006 om 16:53
Voeding & gezondheid

Welke verzekering dekt promensil ?

Ik ben op zoek naar een verzekering die Promensil vergoed. Ik heb bij groene land en trias al gevraagd en het staat niet in de geneesmiddellen lijst.

Wie weet of er bij een bepaalde verzekering dit natuurlijk geneesmiddel vergoed wordt ?

Heb al gegoogled maar toch niet gevonden helaas

650 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 18, 2006 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik vond het volgende;

-------Promensil is vrij verkrijgbaar bij drogist en apotheek en wordt in de regel niet vergoed door zorgverzekeraars.-------

Je zult dus moeten zoeken naar een maatschappij die homeopatische middelen vergoed- waarschijnlijk doormiddel van dure aanvullende verzekering,( dan ben je misschien nog duurder uit dan waneer je het zelf koopt ? )

Succes,

ve
door verwijderd - Sep 18, 2006 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

toch ben ik benieuwd of er zon verzekering aanvullend bestaat

het spul is 90 tabletten rond 55 tot 70 euro

per jaar is dat 220-280 euro !

dus ben benieuwd

ve
door verwijderd - Sep 18, 2006 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Medicijnen die ook vrij tekoop zijn zijn als je ze via de verzekering krijgt soms duurder (gaan van je noclaim af)dan wanneer je ze zelf betaald.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2006 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via google ontdekte ik dat promensil een voedings suplement is ,daarom staat het niet in de geneesmiddelen lijst.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2006 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi krook,

nee klopt het staat niet in de vergoedinglijst,

maar in de tekst stond `in de regel niet vergoed` dus er zou wellicht dus uitzondering kunnen zijn.

Dat je het dan via je no-claim betaald kan zo zijn, maar dan zul je goedkoper uit zijn indien het E100,- in de maand kost uiteindelijk natuurlijk

Groetjes,

ve
door verwijderd - Sep 18, 2006 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je toch je noclaim al kwijt bent is het natuurlijkl wel voordeliger als de aanvullende premie tenminste niet veel duurder zou zijn dan nu.

Ook moet je weten hoelang je het moet gaan gebruiken.

Mijn dochter heeft i.v.m. medischeproblemen de meest uitgebreide verzekering genomen, inmiddels blijkt haar ziekte veel minderernstg dan verwacht en betaald ze onnodig teveel aanvullnde premie.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2006 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat zal je altijd zien, en dan verlaagd je dochter de aanvullende verzekering volgend jaar en dan heeft ze het staks misschien wel weer eens nodig ;-(

Je probeerd altijd het juiste dekking-/kostenplaatje te vinden, maar dat is moeilijk te voorzien vaak. Groetjes,

ve
door verwijderd - Sep 18, 2006 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

svp alleen antwoorden op mijn vraag graag !

ve
door verwijderd - Sep 18, 2006 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je hier niet het antwoord krijgt dat naar je zin is zal je zelf verder moeten zoeken.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2006 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens is het antwoord zeer waarschijnlijk "Geen enkele"

ve
door verwijderd - Sep 18, 2006 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

ben geduldig , het is nog te vroeg om dat te beoordelen lijkt mij

ve
door verwijderd - Sep 18, 2006 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

------svp alleen antwoorden op mijn vraag graag !----------

Ga anders ff zelf de zorgverzekeraars afbellen dan.......

we werken hier niet op commando dus hou het ff gezellig