ho
door hollyhobby Oct 23, 2016 om 17:59
Winkels & webshops

Aanvullende garantie redcoon betaald onterecht niet uit ,

ik heb jan 2014 een bosch vaatwasser smal model bij redcoon gekocht.
omdat mijn goedkopere merken met 3 jaar stuk gingen gekozen voor merk en voor de zekerheid 5 jaar extra garantie.
en verdorie 30 sept dus nog voor de 3 jaar het ding stuk.
lang moeten sparen van mijn uitkering.
ik dacht mooi heb garantie.
dus gebeld, het ging buiten hun om,via itopia .
moest monteur voorschieten en dan kwam het binenn 6 weken retour.
ik de voorwaarden en dekkingslijst bekeken alvorens monteur te laten komen.
nu bleek enigste euvel een lekke afdichtingsring.
materiaal kosten 18 euro maar wat er aan onzin kosten bovenop komt is ongelofelijk.
totaal plaatje 191 euro.
ik de boel naar oostenrijk gestuurd en meerdere malen gemaild geen reactie.
weer naar redcoon gebeld die geven telefoon nr ,maar als je die belt moet je een 6 cijferige code invoeren.
die heb ik natuurlijk ook niet en redcoon ook niet.
tig keer gemailt met ene vincent ,die steeds zegt het gaat buiten ons om dus helaas we doen niks voor je.
na nog wat telefoontjes wil karin het voor me regelen zij mailde met hun en kreeg het volgende mailtje retour.

zie hieronder.
op de website van redcoon stopt het zinnetje bij lampen enz enz.
das slim want wat maakt itonia ervan???
die stoppen er 3 woordjes tussen.
kan nu mijn huur niet betalen en ergste is dat de monteur van bosch nog een twijfelachtig onderdeel zag wat nog wel even mee kon.
ik zei moet niet zo zijn dat ik volgende week weer een probleem heb???
en ja u raad het al hij is weer stuk.
kan hem dus niet laten komen omdat itonia en redcoon zich er weer uit kletsen.
doe ik het wel heb je weer die voorrij kosten en voorbereidingskosten enz.
tel het op 2 kleine goedkope onderdeeltjes vervangen 400 euro dus een nieuwe vaatwasser.
top service ,men wordt vals voorgelicht.
feitelijk sluiten ze alles uit voor reparatie ,maar het is toch niet mijn schuld dat zo`n ring stuk gaat.
ik heb niet gedacht goh ik maat dat ding open en maak die ring stuk.
Beste .......

Zoals aangegeven zou ik de formulieren doorsturen naar Itonia om te kijken of wel een reactie zouden geven m.b.t. de declaratie. Ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen waarin zij aangeven dat de schade/reparatie niet gedekt is volgens de voorwaarden van het garantieplan. Helaas verloopt het garantieplan verder buiten ons om en kan ik hierin ook niet bemiddelen. Excuses hiervoor.

De reactie welke ik van Itonia heb ontvangen is als volgt:

Geachte dames en heren.

De schade kan helaas niet worden overgenomen, omdat het deel verbruiksmateriaal is.

3.9 Geen dekking

Wat door de fabrikant als verbruiksmateriaal is bestempeld of onderdelen die aan slijtage
onderhevig zijn, in ieder geval echter afstandbedieningen, accu’s, batterijen, toner, fuser, inkt,
koolborstels, :evil: trommels, dichtingen:evil: lampen, zijn niet gedekt.

Het spijt ons geen andere antwoord te kunnen geven.

Beste groeten

itonia it-insurance & service GmbH
Schadenabteilung
Postfach 0125
A-2700 Wr. Neustadt

email schaden@itonia.com

Gevallen die geen dekking krijgen

Er is geen dekking vanuit het Verzekering- en Garantieplan in geval van onder andere de hieronder genoemde omstandigheden. Deze opsomming is niet volledig maar slechts indicatief.

Onderdelen die hoe dan ook aan slijtage onderhevig zijn en/of door de fabrikant als verbruiksmateriaal zijn bestempeld, zijn niet gedekt. :evil: Hierbij kunt u denken aan afstandbedieningen, accu’s, batterijen, toner, inkt, koolborstels, lampen enzovoort :evil: .
In het geval dat het apparaat wordt gebruikt voor doeleinden die niet door de fabrikant zijn aangegeven en wanneer de gebruiksvoorschriften niet in acht worden genomen, is er geen dekking mogelijk. Dit geldt ook voor schade, die door misbruik, ondoelmatig gebruik of onjuiste wijze van opbergen is ontstaan.

http://www.redcoon.nl/protection#s102

1079 7 Rapporteer

marita5
door marita5 - Oct 23, 2016 om 18:13
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Edit , aan mijn reactie heeft u niks , zie de reactie van @Carola.83

Cookies
door Cookies Oct 23, 2016 om 18:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Brieven en contactformulieren insturen, heeft geen enkele zin.

Cookies
door Cookies - Oct 23, 2016 om 18:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Redcoon is sinds vrijdag j.l. gesloten. Meer info http://redcoon-nl-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1128

ja
door jackyh - Oct 23, 2016 om 18:51
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dan maar met een afwasborstel. Veel goedkoper ook.

aurora1
door aurora1 - Oct 23, 2016 om 23:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vergeet niet die verzekering op te zeggen als u die maandelijks of jaarlijks betaalt.
En u had voordat u die verzekering afsloot de voorwaarden kunnen lezen.
Kijk ook eens op het forum van Klusidee om te zien of u het met aanwijzingen zelf kunt repareren of misschien zijn er filmpjes over hoe te repareren op internet te vinden.
Verder is het verstandig om niet alleen voor dure apparatuur te sparen maar ook voor eventuele reparaties en andere eventualiteiten, vooral als een reparatie betalen betekent dat u de huur niet kunt betalen. Misschien ook andere prioriteiten stellen, zoals eerst de huur betalen en dan pas een reparatie aan de vaatwasser, want zonder vaatwasser valt ook prima af te wassen. Of anders maar geen vaatwasser.
Ik zou overigens niet zonder meer de huur maar niet betalen.

ho
door hollyhobby - Nov 7, 2016 om 21:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb weldegelijk gekeken bij voorwaarden. De afdekring van de pomp stond er niet tussen. Wel de rode woordjes met er achter enz enz. Hierdoor heeft itopia de ruimte om in te vullen wat ie wil. Dus noemt men de afdekring slijtage door gebruikersgemak.  Houdt dus in dat na twee en half jaar gebruik het logisch is dat het stuk gaat. De schade is niet door mij toegebracht . De lekkage zat onder de bodemplaat en onderlaag kan ik niet bij.  Nu is redcoon gesloten en kan men online niet meer bij de voorwaarden. Ook schuiven ze het nu op mediamarkt.  Itonia wijst gewoon alles af met rotsmoes mensen hebben voor katse kul extra verzekering afgesloten. Bosch houdt ook lippen op elkaar ivm advies.

ho
door hollyhobby - Nov 7, 2016 om 21:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een stom antwoord jackyh.
Jij geeft toch ook geen 521 euro uit om vervolgens af te wassen ???
heb jij geen vaatwasser ????

zoekster1
door zoekster1 - Nov 7, 2016 om 21:29
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Die extra garanties zijn altijd een wassen neus, als je de voorwaarden leest, (dat gebeurt vaak achteraf, want je staat in de winkel en dan wordt er meestal de verzekering (aangepraat) aangeboden) zie je dat je er bijna nooit een beroep op kunt doen.

Maar goed, u zit met de gebakken peren.  En ik vrees dat er niet veel is dat u kunt doen.