Ma
door Matter Jun 22, 2017 om 13:31
Winkels & webshops

Bestelling bij Coak.nl

Hallo allemaal,
Ik heb een bestelling geplaatst bij Coak.nl. Helaas hebben wij totaal andere kledingstukken geleverd gekregen dan besteld (ik kan gelukkig nog duidelijk op de bestelling zien wat we wel besteld hebben). Ik probeer via de website via het contactformulier al enkele weken met dit bedrijf in contact te komen maar zij reageren niet op deze mailservice op de website van dit bedrijf (er zijn al ca. 4 mailtjes verstuurd). Ik kan nergens telefoonnummers vinden voor persoonlijk contact. Ik weet niet meer wat te doen. Gezien het toch om bijna 100 euro gaat, wil ik dit toch graag oplossen. Heeft iemand enig idee hoe ik achter meer gegevens van een organisatie kan komen?
Vr.gr. Elize

3906 8 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jun 22, 2017 om 13:47
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Matter ,

De site is Turkije gebaseerd , copyright 2017  ,  geregistreerd 2- 6 - 2017 contact alleen via e-mail , geen tel.nr / adres / of Kvk nr / geen voorwaarden niks .
Er zijn nog 11 andere sites aangekoppeld met verwijzing naar China , contactpersoon asd7718***sina.com , klik op de rode regels .

https://www.scamadviser.com/check-website/coak.nl

Controleren of een site betrouwbaar is , .

https://www.consuwijzer.nl/shopscan/

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

Cookies
door Cookies - Jun 22, 2017 om 13:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jee, hoe kan dat nou? Geld terug kun je wel vergeten bij deze shop en retourneren heeft ook geen zin. Heb je EN geen kleding EN geen geld. Voortaan beter opletten waar je iets besteld. .nl betekent lang niet altijd dat het een Nederlandse shop is.

Helaas hebben wij totaal andere kledingstukken geleverd gekregen dan besteld

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2017 om 13:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alles voor de helft van de prijs, ja, ja. Maar kon u de gegevens van dat bedrijf wel vinden vóórdat u ging bestellen?

edrick3
door edrick3 - Jun 22, 2017 om 14:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik heb een bestelling geplaatst bij Coak.nl.
Hoe kom je op zo'n site terecht? Verblind door lage prijzen?
En dan maar klakkeloos bestellen?
Zonde geld.
Er zijn toch (nog) genoeg winkels in Nederland!

Ma
door Matter - Jul 7, 2017 om 08:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal,
Dank voor jullie reacties. Ik was zeker niet verblind door lage prijzen. Heb er nl. de volle pond voor betaald. Dit was (zo het leek....) nog de enige winkel waar wij deze 2 producten konden krijgen van dit merk. Heb daarvoor uiteraard eerst alle winkels in Nederland online doorzocht. Wellicht daarna wel verblind door blijdschap dat we deze 2 producten nog ergens konden vinden.
Ik heb inmiddels contact (mail) met een mevrouw die inderdaad geen kant op wil. Alleen maar korting aanbiedt voor een volgende bestelling. Gezien we dit met de creditcard betaald hebben, wil ik nog proberen het via een betwisting terug te krijgen. Iemand hier ervaring mee? Ik gun een bedrijf als deze toch ook echt geen geld...........
Gr. Elize

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 7, 2017 om 09:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dit is inderdaad het beste wat u kunt doen, als de uitgever van uw creditcard het een aannemelijk verhaal vindt krijgt u uw geld wel terug, is het echter zo dat zelfs Stevie Wonder had kunnen zien dat er niets klopt op deze site (slecht Nederlands, ontbreken van alle belangrijke gegevens enz) dan kan uw maatschappij de terugbetaling weigeren.
Ik hoop het beste voor u.

diumenge
door diumenge Jul 7, 2017 om 18:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Alle winkels in Nederland doorzocht, da's niet mis... Oja, ze hebben nu ook uw creditcardgegevens.

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2017 om 13:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat moesten dan wel twee heel bijzondere kledingstukken zijn.

costnix
door costnix - Jul 7, 2017 om 13:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wilt u goedkoop merkkleding kopen, dan kunt beter naar een outletstore gaan. Die zijn meer dan voldoende in Lelystad, Zoetermeer of Roermond te vinden. Maak er dan gelijk een leukedag van, dan vangt u twee vliegen in één klap, maar niet bot.

hutch
door hutch - Jul 7, 2017 om 17:49
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Beste Elize,

Helaas bent u er ingetrapt door zaken te doen met dit malafide Chinese webwinkeltje.
Bedoelde website was eerder geregistreerd door iemand die in Nederland woont. Nadat deze domeinnaam is afgestoten heeft een Chinees deze domeinnaam opnieuw geregistreerd, zoals honderden (?) andere websites met een .NL extensie (of een .BE extensie). Dat doen die lui puur en alleen om een soort van vertrouwen te wekken. Als zij een webwinkeltje met Chinese karakters hebben, met een .CN extensie, zult u zich waarschijnlijk wel 10x bedenken om daar iets te bestellen.

Zoals anderen al geschreven hebben, stuur niets terug want dan bent u niet alleen uw geld kwijt maar ook nog eens die kledingstukken.
Zie dit maar als leergeld.

Succes.