ki
door kimberleyy_xx May 13, 2017 om 00:25
Winkels & webshops

Betrouwbare website

Ik heb afgelopen week schoenen besteld via de website www.parochiediessen.nl echter kan ik nergens iets terugvinden wanneer ik mijn bestelling kan verwachten. Als ik een mail stuur naar de klantenservice krijg ik ook geen antwoord.  Toen ik vanmiddag nog eens goed ging zoeken viel me ook op dat deze website veel niet kloppende zinnen in hun teksten hebben staan. Is de website www.parochiediessen een betrouwbare site of niet?

12066 29 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 13, 2017 om 00:46
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Hoef ik niet eens naar te kijken: parochiediessen en schoenen? Jammer dat u pas na bestellen bent gaan zoeken. Maar ja, niet veel meer aan te doen. Dus nee, is geen betrouwbare site.

diumenge
door diumenge - May 13, 2017 om 01:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe ben je in godsnaam op die site terecht gekomen Kimberly? P.s. met creditcard besteld? Hou je afschrijvingen dan maar heel goed in de gaten.

tenormin
door tenormin May 13, 2017 om 05:17
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Weet je dat ik niet eens op genoemde site terechtkom @diumenge? Krijg 'gewoon' geen toestemming om te kijken. Zal er toch zeker niet mee te maken hebben dat ik in verweggistan ben? Krijg een rood kruis, dus...

marita5
door marita5 May 13, 2017 om 08:12
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , geen idee hoe Ts deze site heeft gevonden . als ik op google zoek vind ik de site niet , ga ik regelrecht via google chrome naar de site kom ik meteen bij de site uit, .u zit toch ook ver weg ;-)) .

marita5
door marita5 - May 13, 2017 om 01:06
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kimberleyy-xx ,

Deze site is niet betrouwbaar , copyright 2017 , gebaseerd Russische Federatie geregistreerd 20-2-2017 .
Contact alleen via e-mail , geen tel nr / adres of Kvk nr niks .
Verzenden&Retouren en Over Ons is belabberd nederlands is een google vertaling .
De schoenen komen uit China , als u als iets krijgt is het 100% namaak troep , neemt de douane de schoenen in beslag moet u invoerrechten betalen .
Er zijn nog 11 andere sites aangekoppeld , de site staat op naam van citong0***1@gmail.com , klik op de rode regels .

http://www.scamadviser.com/check-website/parochiediessen.nl

Retourbeleid :
We zijn toegewijd aan de verkoop van kwalitatief hoogwaardige producten die wij hopen dat u zult genieten van het gebruik, maar we weten ook dat, om een ??of andere reden, kan er een moment dat je nodig hebt om te ruilen of iets wat je hebt gekocht terug. Zorg ervoor dat dat u uw items zorgvuldig te controleren voordat ze worden gebruikt of ge?nstalleerd.

Onze klanten altijd eerst komt. Wij erkennen dat zonder u, onze klanten, we niet zouden zijn waar we vandaag zijn .

Controleren of een site betrouwbaar is ,

https://www.consuwijzer.nl/shopscan/

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

Websites waar u niet moet kopen ,

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html

https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/item/koop-niet-bij-deze-malafide-webshops/

Cookies
door Cookies - May 13, 2017 om 01:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee natuurlijk is / was die site niet betrouwbaar. Een parochie die om de kas van de kerk te spekken schoenen gaat verkopen?

Die veel niet kloppende zinnen betekent dat Google Translate is gebruikt.

TIP: als de naam van een site helemaal NIETS te maken heeft met schoenen, Nikes enz. enz. dan NIET kopen.

www.scamadviser.com/check-website/parochiediessen.nl

ma
door maarten heest - May 13, 2017 om 08:44
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Kimberley, als je met een credit card of Pay Pal betaald hebt dan zou ik contact zoeken met deze organisaties om te kijken hoe u uw geld terug kunt krijgen. Succes.

ne
door neodutchio May 13, 2017 om 08:50
5165 Antwoorden / 12 Vragen

En weer mogen andere klanten gaan opdraaien voor de blindheid van 1 persoon. Kan beter mijn creditcard gaan opzeggen, ik ben alleen maar aan het betalen voor anderen.

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 11:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maak je geen zorgen, Neodutchio 9 v.d. 10 betalen gewoon met ideal. Ik vermoed dat het niet lang meer duurt of er komt een eigen risico van 100 - 200 euro per transactie. En daar zijn dan idd mensen de dupe van die wel hun verstand gebruiken.

Gerry1969
door Gerry1969 May 13, 2017 om 13:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola, ik weet van Visa dat ze weldegelijk kijken of er een stukje verwijtbaarheid aan te tonen is.
En als.je bij een parochie je schoenen gaat bestellen lijkt.mij dat in ieder geval verwijtbaar.
Ik wil als Visa klant niet opdraaien voor de totale onbenulligheid van dit.soort vragenstellers.

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 13:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mooi, dat ze verwijtbaarheid schijnen te checken. Volkomen terecht.

Gerry1969
door Gerry1969 May 13, 2017 om 13:49
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Heb net de helpdesk van ics gebeld en die aardige dame heeft me een direct telefoonummer gegeven van iemand die ik maandag hierover mag bellen.
Ze gaf wel aan als de sitenaam onwaarschijnlijk is en prijzen bijvoorbeeld de helft zijn dat ze niet vergoeden.
Als de sitenaam realistisch is en de.prijzen voordeliger maar niet belachelijk dan vergoeden ze wel.
Maandag update ik even ben er heel benieuwd naar.

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 17:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Benieuwd naar je update.

ne
door neodutchio May 14, 2017 om 14:38
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Dat zou goed nieuws zijn voor ons. En gelukkig een stok achter de deur om eens na te gaan denken wat sommige aan het doen zijn.

Gerry1969
door Gerry1969 May 15, 2017 om 13:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zoals beloofd een update.
Ik heb net met Visa (ics) gebeld en heb mijn vraag gesteld.
Als het te onlogisch is is er weldegelijk een stukje eigen verantwoordelijkheid.
Dus koop je Adidas sneakers bij de Hollandsebakker.nl en ook nog voor een niet realistisch​e prijs dan wordt het een moeilijk verhaal.
Koop je op de site 10 broden die niet worden geleverd of je krijgt de verkeerde dan kunnen ze je geld terug vorderen. De sitenaam icm met het aangebodene speelt dus weldegelijk een belangrijk rol..
Soms lukt het geld terughalen ook bij aankopen waarvan je van te voren weet dat het niet klopt maar dat hangt af van de bereidheid van de bank in bijvoorbeeld China om mee te werken.
Ze gaven aan in alle gevallen hun best te doen om het geld terug te halen maar ze wijzen de klant wel op hun eigen verantwoordelijkheid  Als je een paar keer op een vage site besteld dan vergoeden ze niet meer.. Iedereen kan dus een keer een foutje maken .aar het moet wel binnen de perken blijven. Ook gaf Visa aan dat steeds vaker andere betaalmethoden worden voorgelegd ipv creditcard of PayPal.

tijger1
door tijger1 - May 13, 2017 om 08:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vraag me toch werkelijk af hoe men toch op die rare sites terecht komt.

boppe1943
door boppe1943 May 13, 2017 om 08:57
1129 Antwoorden / 98 Vragen

De combinatie "Parochie Diessen" en schoenen alleen al. Zou meneer pastoor een handeltje hebben?

tijger1
door tijger1 May 13, 2017 om 09:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kan hem geen ongelijk geven, als je ziet hoe gering de inkomsten waren in 1645.:-))

boppe1943
door boppe1943 May 13, 2017 om 09:31
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Was die betreffende eeuw niet zo goud voor de clerus?  :-)

Gerry1969
door Gerry1969 May 13, 2017 om 13:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijger, ik vermoed Facebook.

costnix
door costnix May 13, 2017 om 14:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Of "goedkope schoenen" intypen in een zoekmachine en vervolgens op de bovenste gevonden links te klikken.

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 17:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat dacht je van Facebook?

hutch
door hutch - May 13, 2017 om 09:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Elke keer als ik dit soort vragen lees, moet ik glimlachen.
Waarom LEZEN sommige mensen niet wat er staat (dus de naam van de site zelf) en uiteraard alles op de website zelf.

'Parochie Diessen'... Begint er al een belletje te rinkelen?

Maar ja....... weinig €€€€ !!

Oh ja, nog een antwoord op uw vraag: nee, uiteraard is OOK deze website absoluut niet betrouwbaar.
Wees blij dat u überhaupt nog iets krijgt. En als (!) u wat krijgt, niet reclameren. Hebben is hebben!

Hopelijk heeft u uw lesje geleerd.

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 11:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Elke keer als ik dit soort vragen lees, moet ik glimlachen...... En ik zucht........

fa
door familyman - May 13, 2017 om 09:57
888 Antwoorden / 1 Vragen

Mevrouw of meneer de eigenaar of eigenaresse van de website www.parochiediessen, volgens mij bent u een Chinees en heet u geen kimberleyy_xx en maakt u deze vragen hier aan om de site onder de aandacht te brengen en reclame te maken. Commentaar? Kom maar, reageer eens ...............

marita5
door marita5 May 13, 2017 om 10:05
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@familyman , als dit de eigenaar / of eigenaresse is van deze site , heeft hij/zij zich zelf in de vingers gesneden . de site is zo fout als het maar kan zijn . .

fa
door familyman May 13, 2017 om 10:12
888 Antwoorden / 1 Vragen

"Tjap tjoy speciaal van bami pangang tot rijsttafel voor 4" maakt gewoon op deze manier zijn webshop bekend, reclame dus. Althans dat lijkt er verdacht veel op. Je zal zien dat er (zoals gewoonlijk bij deze vragen) geen reactie komt en de vraagsteller nooit meer in beeld komt.

marita5
door marita5 May 13, 2017 om 10:18
11534 Antwoorden / 15 Vragen

De schoenen zijn misschien al geïnstalleerd !!! .

fa
door familyman May 13, 2017 om 10:23
888 Antwoorden / 1 Vragen

@Marita5, + 20!

marita5
door marita5 May 13, 2017 om 10:30
11534 Antwoorden / 15 Vragen

謝謝 ;-))

fa
door familyman May 13, 2017 om 10:39
888 Antwoorden / 1 Vragen

我们通过做

costnix
door costnix May 13, 2017 om 14:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

不客气

ne
door neodutchio - May 13, 2017 om 10:21
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Gefeliciteerd. U bent dit jaar de 31ste reclamemaker dit jaar voor een Chinese webshop, danwel blinde koper die niet verder duft te kijken dan het woordje korting. Zie hier uw voorgangers:

13-05-2017 www.parochiediessen.nl
12-05-2014 www.discotheekbumpers.nl
06-05-2017 www.drinkthetdoor.nl
05-03-2017 www.neaushop.nl
25-04-2017 www.nldsshoes.com
21-04-2017 www.gitaarlesin.nl
20-04-2017 www.jjshouse.com
15-04-2017 www.nikehakken.nl
13-04-2017 www.hetvolleglas.nl
06-04-2017 www.es-intermark.nl
03-04-2017 www.innerexpert.nl
30-03-2017 www.gww-index.nl
30-03-2017 www.getoutalive.nl
20-03-2017 www.oetker-pizza-fs.nl
05-03-2017 www.n-lookdesign.nl
28-02-2017 www.tourdeclimat.nl
27-02-2017 www.brouwerenfaverey.nl
12-02-2017 www.uitinhillegom.nl
07-02-2017 www.hetmarketinglab.nl
06-02-2017 www.n-lookdesign.nl
05-02-2017 www.escares.nl
05-02-2017 www.vinnova.nl
05-02-2017 www.nikestorenl.com
03-02-2017 www.klinkerfm.nl
30-01-2017 www.dresslily.com
25-01-2017 www.twinkeldeals.nl
18-01-2017 www.schoenens.com
13-01-2017 www.nbsneakers.com
10-01-2017 www.grootersrekken.nl
05-01-2017 www.dorpsstraatharmelen.nl
01-01-2017 www.allesgute.nl

Wat zullen we doen forumleden? Bij de 50ste die zich hier meld geven wij een kadobon voor een van de genoemde webshops?

hansje klein
door hansje klein May 13, 2017 om 10:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... of krijgt u de kadobon, voor het zelfloze initiatief de websites eens te gaan registreren? IK zou uw lijst ook graag elders willen gaan gebruiken, maar is hier eigenlijk auteursrecht wegens bijzondere inspanning op?

fa
door familyman May 13, 2017 om 10:28
888 Antwoorden / 1 Vragen

Die 50 ste krijgt een kadobon, te besteden bij we we we gefeliciteerd we hebben je door punt en el, dat is mijn schoenen site ........

ne
door neodutchio May 13, 2017 om 10:40
5165 Antwoorden / 12 Vragen

@hansjeklein, zoveel inspanning is er niet voor nodig hoor, enkel even het forum doorscrollen. Ik had eigenlijk het idee dat we pas bij no 25 zouden zijn, hadden we ts nu al kunnen feliciteren met die mijlpaal.

fa
door familyman May 13, 2017 om 11:22
888 Antwoorden / 1 Vragen

@Neodutchio, goed werk!

ne
door neodutchio May 13, 2017 om 11:25
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Overigens, voor diegene die de lijst willen kopieren. Helemaal in trant van de meeste topics hier. Dit mag geheel gratis. Dan wel na betaling van BTW en invoerrechten (heb alle adressen moeten invoeren he). Deze eerste lijst is gratis, maar elke keer als er iemand bijkomt krijg je ongevraagd een update die dan weer € 10,00 per keer kost. Maar verder is alles gratis hoor.

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 11:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mooie lijst, Neodutchio maar bij lange na niet compleet. Net als de lijst op politie.nl (of heb je 'm daarvan?) Wordt niet dagelijks geactualiseerd en dat is wel nodig, want er komen dagelijks van die flutshops bij.

ne
door neodutchio May 13, 2017 om 12:00
5165 Antwoorden / 12 Vragen

@Carola83. Dit zijn alleen de shops die hier genoemd zijn sinds 1 januari dit jaar. De lijst is zeker nog veel langer, maar ik was vanmorgen benieuwd hoe vaak de hier vraag gestelt werd of een site betrouwbaar was. Dus noem mijn maar een beetje gestoord dat ik alle topics doorgescrold ben hahaha.

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 12:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Dus noem mijn maar een beetje gestoord dat ik alle topics doorgescrold ben......Uhh, zal ik het maar zachtjes denken?;-) Nu je toch zo'n mooi lijstje hebt gemaakt, even doormailen naar politie.nl zodat ze hun lijst eens een beetje kunnen bijwerken?

ne
door neodutchio May 13, 2017 om 12:29
5165 Antwoorden / 12 Vragen

De meeste webshops bestaan niet meer. Tactiek van deze Chinezen is het overnemen niet of te laat betaalde sites. Deze worden voor een prikkie overgenomen en tijdelijk een webshop op gezet. Doel is juist het terug verkopen naar de oorspronkelijke Nederlandse eigenaar. Dit gaat om 3.000 tot 5.000 dollar per site. Vaak is een shop binnen een paar maanden weer offline gehaald.

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 12:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ben op de hoogte van de tactiek, die trouwens ook regelmatig door Nederlandse gasten wordt gebruikt. Je kent het wel: vrijdagavond online, maandagochtend offline. Buit binnen.

gerbera
door gerbera May 13, 2017 om 22:46
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Zit een héél klein foutje in, discotheekbumpers was op 12-05-2017, staat 2014. Kniesoor die daar op let dus ben ik er een;-))

ne
door neodutchio May 13, 2017 om 22:59
5165 Antwoorden / 12 Vragen

@Gerbera. He, verdorie. Was ik al zo blij dat ik na 4 keer corrigeren eindelijk bumpers schreef ipv bumbers is de datum fout.

hansje klein
door hansje klein - May 13, 2017 om 10:23
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Kimberleyy-XX. U kunt niet weten, dat dit soort vragen inmiddels schering en inslag zijn en klaarblijkelijk de vreemde sluizen van verdachte schoenenwebsites helemaal open gaan. Zoals u merkt worden alle hoeken uitgelicht en @Maritas heeft intussen een 'mal' gemaakt waarin alle facetten worden uitgelegd.

Sommige reageerders worden inmiddels met dit soort herhalingen steeds laconieker bij de beantwoording, maar op de tegenvraag hoe bent u in hemelsnaam op deze site terrecht gekomen'?', komt zelden een antwoord. Weet u het soms óók niet meer?

fa
door familyman May 13, 2017 om 10:29
888 Antwoorden / 1 Vragen

@Hansje. die vraag moet je in het chinees stellen.

hansje klein
door hansje klein May 13, 2017 om 10:37
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik ben optimist en hoop deze keer, dat deze vraagsteller nu eens géén 'rare chinees' is!

fa
door familyman May 13, 2017 om 10:41
888 Antwoorden / 1 Vragen

Laat Kimberley dan eens reageren, zouden we leuk vinden ......... (maar "die zien we nooit meer terug") 金伯利,再在这里评论

hansje klein
door hansje klein May 13, 2017 om 10:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb een vertaling georganiseerd, zie volgende post!

hansje klein
door hansje klein - May 13, 2017 om 10:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

问:你是怎么找到这双鞋子的网站?

Vertaling: Hoe bent u op deze schoenenwebsite gekomen?

marita5
door marita5 May 13, 2017 om 10:46
11534 Antwoorden / 15 Vragen

De ogen klein en dicht ;-))

fa
door familyman May 13, 2017 om 10:47
888 Antwoorden / 1 Vragen

hansje klein
door hansje klein May 13, 2017 om 10:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Familyman ... boze man, jij zijn dus eigenaar en topic wordt SPAM!

marita5
door marita5 May 13, 2017 om 10:50
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@familyman , 有乐趣你的鞋子 , 不破颈

costnix
door costnix May 14, 2017 om 09:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

祈祷,还有鞋子,不是假冒,大小合适,而不是被海关扣押

edrick3
door edrick3 - May 13, 2017 om 10:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat dacht je zelf (als je je verstand gebruikt)?
NEE, natuurlijk niet!
Schoenen kun je beter in een schoenenwinkel kopen.
Maar ja, lage prijzen en dan ....... (hoe kom je trouwens op zo'n site terecht?)

jo
door jorisw - May 13, 2017 om 11:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien even flink gaan bidden. Wellicht helpt dat.

ha
door halex - May 13, 2017 om 12:13
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb 't eerder al eens aangekaart hier, maar dit zijn nepvragen over nepsites. Nepvragenstellers proberen zo nepverkeer naar deze oplichtingspraktijken te krijgen. Zodat google nepresultaten toont als je een echte zoekopdracht doet.

Cookies
door Cookies - May 13, 2017 om 12:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Neodutchio: nog eentje voor je lijstje https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=104&t=171701

wswland.nl ook volkomen logisch dat ze op die site schoenen verkopen.;-)

Zie dat je daar ook aktief bent: nog even je lijstje completeren met fakeshops op Radar? Dit ihkv een steeds nauwere samenwerking tussen Kassa en Radar?

ne
door neodutchio May 13, 2017 om 12:31
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Oei oei, moet ik mijn middag ook nog gaan opofferen? Ik was het wel van plan om die ook even door te scrollen. Wie weet vanavond.

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 12:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Night shift levert 175% op.;-)

ne
door neodutchio May 13, 2017 om 12:54
5165 Antwoorden / 12 Vragen

.

ne
door neodutchio - May 13, 2017 om 12:57
5165 Antwoorden / 12 Vragen

@Carola83. Het lijkt erop dat er voornamelijk hier reclame wordt gemaakt voor Chinese shopjes. De lijst bij Radar is veel korter:

13-05-2017 www.wswland.nl
07-04-2017 www.kindlygoods.nl
06-04-2017 www.bovendiepen.nl
04-04-2017 www.gedeelddoor2.nl
20-03-2017 www.oetker-pizza-fs.nl
06-02-2017 www.eglobalcentral.nl
05-02-2017 www.vinnova.nl
05-01-2017 www.viavakantiewinkel.nl

hansje klein
door hansje klein - May 13, 2017 om 13:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb de kortste ... (vraag over de betrouwbaarheid van 19 april 2017)

http://www.eerstelijnszorgateliers.nl/

ne
door neodutchio May 13, 2017 om 13:50
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Wel even volgens de regeltjes he. Eerst de vraag stellen of deze wel betrouwbaar is, pas dan zal ik 'm toevoegen.

Die site werkt trouwens niet. Er staat wel 3 keer een link 'naar huis'. Ik heb overal op geklikt, maar zit nog steeds niet thuis.

hansje klein
door hansje klein May 13, 2017 om 13:59
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik had de vraagsteller al een antwoord gestuurd met de vraag, hoe je op zo'n site kunt vinden?

Advies: Direct bestellen en afwachten of 'uw partner' de fake-schoenen in de verkeerde kleur en een te kleine maat uit China überhaupt dit jaar nog krijgt toegestuurd, of de douane ze wèl dan niet inneemt vanwegen vervalsing en of u er naast een boete nog een extra rekening voor verschuldigde invoerrechten bij krijgt. Terugsturen? maar waarheen ... Geld terug? maar hoe en van wie?

PS.  Ik heb één keer ee feedback gezien en dat was: gezien op Facebook.

ne
door neodutchio May 13, 2017 om 14:17
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Die stond ook op het forum? Dan heb ik er overheen gelezen, maar toegevoegd. TS hier is gedaald naar de 32ste plek.

hansje klein
door hansje klein May 13, 2017 om 14:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Neodutchio. De vraag stond op het forum van de Consumentenbond ... dus ù heeft er niet overheengelezen! Maar óók daar hetzelfde gedrag ... nooit meer teruggekomen na de vraag hoe men op de site terrecht was gekomen!

ro
door ronny530 - May 13, 2017 om 14:12
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Het is schering en inslag, fraudeurs kopen vervallen domeinnamen op en maken er onder die zelfde domeinnaam een fictieve webshop van. U bent er met open ogen ingetrapt maar u bent niet de enige want meerdere personen zijn u voorgegaan. Let bij de aankoop van een product altijd op of de webwinkel een soort van keurmerk heeft voordat u tot een bestelling overgaat.

hansje klein
door hansje klein - May 13, 2017 om 14:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Redactie ...

Ik vind de onbetrouwbare-schoenen-websitelijst imponerend en het zou een 'feestje' zijn, wanneer de redactie die eens in de volgende nieuwsbrief zou plaatsen.

fa
door familyman May 13, 2017 om 14:16
888 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht komen al die vragen: is dit een betrouwbare shop? van één ip adres.

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 14:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het hele web staat al vol met die lijstjes, volkomen overbodig.. En in de Nieuwsbrief? Denk je nou werkelijk dat jongeren (want die zijn het 9,8 v.d.10x) die Kassa nieuwsbrief lezen?

ne
door neodutchio May 13, 2017 om 14:20
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Dit is alleen de lijst van hier, als je ze bij scamadvicer zou intikken schrik je dent ik hoeveel shopjes er nog meer aan gelinkt zijn. En dan hebben wij al helemaal geen idee van het aantal shopjes dat nog niet bekend is.

hansje klein
door hansje klein May 13, 2017 om 14:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dan is dat toch een leuke opgave voor onderzoeksjournalisten ... (van de VARA)?

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 14:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@HK: daar gaan ze toch geen geld aan verspillen. Ajb zeg.

hansje klein
door hansje klein May 13, 2017 om 14:37
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Carola.83 ... maar de nu door @Neodutchio gemaakt verzameling is mij ook al genoeg om dit steeds weer terugkerende thema eens landelijk zichtbaar te maken. De journalisten die schrijven m.b.t. consumentenzaken gebruiken vaak als bron voor een artikel de recherchen van anderen, want dàt is goedkoop!

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 17:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

HK, ik heb het al eerder geschreven: alle nieuwsartikelen in de door jou geroemde Nieuwsbrief zijn geplukt van het ANP en/of andere sites. Komt geen VARA journalist aan te pas.

hansje klein
door hansje klein May 13, 2017 om 17:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Carola.83

Heeft KASSA als consumentenmedium dan ook helemaal geen onderzoeksjournalisten? Er wordt wel een schrijver voor een column gevraagd, misschien is dat een goede multiplicator: https://radar.avrotros.nl/columns/gezocht-lezerscolumn/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_campaign=nieuwsbrief Maar ... alleen met toestemming van @Neodutchio.

ne
door neodutchio May 13, 2017 om 22:56
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Toestemming is er. En desgewenst kan de lijst nog veel langer. Ik blijf sites vinden.

hansje klein
door hansje klein May 14, 2017 om 12:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Neodutchio. Ik heb uw lijstje inmiddels 'misbruikt' (hoeft niet compleet te zijn) omdat de Kassabrief hier niets over heeft vermeld en een colum geschreven met lijstje erbij en naar de redactie van Radar verzonden ...

Misschien is daar wèl interesse aan het reduceren van de steeds weer gestelde vraag m.b.t. schoenenwebsites: "Is deze website betrouwbaar?"

ne
door neodutchio May 14, 2017 om 14:41
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Compleet is die ook zeker niet. Ik zit nu op een totaal van zo'n 189 sites met alleen de .nl erachter. Ik moet er niet aan denken dat ik ook alle buitenlandse zou moeten zoeken. Ik ben al 'eigenaren' tegengekomen die meer dan 200 adressen geregistreerd hebben staan.

costnix
door costnix - May 13, 2017 om 14:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien helpt het als u op uw knieën gaat bidden.
Schoenn bestellen bij een parochie, dan moet er toch bij u een kerstboom am lampjes gaan branden.

ne
door neodutchio - May 13, 2017 om 16:51
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Ja, ik heb tijd over, dus ben ook 'even' door 2016 gescrold. 56 vragen over malafide webshops. van de 1597 vragen in de catagorie winkels/webshops zijn er dus minimaal 88 over 1 onderwerp. Hierin zijn lightintehebox en soortgelijke niet eens meegenomen.

Het lijkt er dus op dat het langzamerhand verspilde moeite is om te blijven waarschuwing. De vragen blijven maar komen. Mochten er liefhebbers zijn kan ik de lijst ook hier neerzetten van 2016.

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 17:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Het lijkt er dus op dat het langzamerhand verspilde moeite is om te blijven waarschuwing...... Eens!

edrick3
door edrick3 May 13, 2017 om 17:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het lijkt er dus op dat het langzamerhand verspilde moeite is om te blijven waarschuwen.
Je meent het ...;-)

costnix
door costnix May 14, 2017 om 09:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn mensen, die dommer zijn dan ezels, want zij stoten zich tig malen aan de zelfde Chinese schoen :-(

sw
door swat1500 - May 14, 2017 om 23:22
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Neen niet betrouwbaar en zag maar dag tegen uw geld.

hansje klein
door hansje klein - May 15, 2017 om 12:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Vandaag wordt er in de KASSA- nieuwsbrief om een nieuwe stagiaire gevraagd ...
misschien tòch meer en beter onderzoek naar fake-websites mogelijk?

tijger1
door tijger1 May 15, 2017 om 12:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bied u aan.

hansje klein
door hansje klein May 15, 2017 om 13:06
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik doe mezelf echt niet in de aanbieding ...

Cookies
door Cookies May 15, 2017 om 13:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@HK: ze zijn ook niet op zoek naar jou. Ze zoeken een jong iemand die nog in opleiding is en een jongere doelgroep weet te bereiken. Stagevergoeding: 250,- euro p.m. voor full-time.

hansje klein
door hansje klein May 15, 2017 om 14:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Carola.83

Ik ben mijn levenlang 'in opleiding', maar dit grenst qua betaling dicht aan appel-ei-slavernij ...

ma
door maarten heest - May 15, 2017 om 13:02
463 Antwoorden / 0 Vragen

ha
door hansje klein - 15 mei 2017 om 12:42
2073 Antwoorden / 29 Vragen

hansje klein
door hansje klein May 15, 2017 om 14:18
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt, had ik nog nooit gespot ... !

du
door duc - May 15, 2017 om 13:06
9 Antwoorden / 0 Vragen

Trouwens je wordt nu als je parochiediessen.nl intikt doorgestuurd naar http://www.knikov.nl en nee ook deze site is absoluut niet betrouwbaar. Ergens in Rusland gesitueerd.
dus bij deze nog een website waarvoor ik je waarschuw.
wanneer leren de mensen eens eerst te kijken, lezen en nadenken voor ze hier in trappen?

ne
door neodutchio May 15, 2017 om 13:11
5165 Antwoorden / 12 Vragen

En daar hangen dan weer 10 andere adresjes aan vast.

fa
door familyman May 15, 2017 om 13:15
888 Antwoorden / 1 Vragen

wanneer leren de mensen eens eerst te kijken, lezen en nadenken voor ze hier in trappen?

als het goedkoop, mooi, gratis of met zogenaamde flinke korting is: NOOIT!

reflecs
door reflecs - May 15, 2017 om 13:34
1859 Antwoorden / 4 Vragen
hu
door huygen14 - Aug 19, 2017 om 15:33
1 Antwoorden / 2 Vragen

Is sneakerstad.nl een betrouwbare site?

gerbera
door gerbera Aug 19, 2017 om 16:03
7372 Antwoorden / 14 Vragen

a) waarom stelt u die vraag hier, open hiervoor een eigen topic krijgt u sneller reacties.
b) met een beetje google'n komt u er snel achter.

De site is van 2017, en ik zie nergens een keurmerk
https://letterzaken.nl/betrouwbaarheid-website-controleren/

tijger1
door tijger1 Aug 19, 2017 om 16:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u die site eigenlijk wel bestudeerd? Kijk eens naar de veelgestelde vragen.

Onbegrijpelijk dat u hier die vraag stelt.

hutch
door hutch Aug 19, 2017 om 17:35
4515 Antwoorden / 29 Vragen

NEE !!, uiteraard is OOK deze site NIET betrouwbaar....... zucht............. En, @Huygen14, niet eerst naar die lage prijzen kijken. Gebruik uw gezonde verstand en denk eerst goed na, voordat u bij dit soort malafide webshops wat bestelt.

jo
door jorisw Aug 20, 2017 om 11:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, hardstikke betrouwbaar. Ga alsjeblieft al je geld daar uitgeven. Dan loop je geen risico meer om er elders nog een keer in te trappen.

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2017 om 16:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@huygen14,

En weer zo'n vraag (en dan ook nog in een oud topic).
Eerdere antwoorden niet gelezen?

Bv.:
Controleren of een site betrouwbaar is ,

https://www.consuwijzer.nl/shopscan/

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

Websites waar u niet moet kopen ,

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html

https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/item/koop-niet-bij-deze-malafide-webshops/

hansje klein
door hansje klein - Aug 19, 2017 om 17:44
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dit is een belediging o.a. naar alle reageerders op dit (oude) topic en in het bijzondere voor @Neodutchio, die ooit geen moeite gespaard heeft om alles voor u op een rijtje te zetten. Begin bovenaan te lezen ... en niet onderaan te plaatsen zonder ook maar iets gelezen te hebben.

gerbera
door gerbera Aug 20, 2017 om 09:48
7372 Antwoorden / 14 Vragen

H&K +20

hansje klein
door hansje klein Aug 20, 2017 om 12:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb ooit gezegd, dat er op fora géén stomme vragen/antwoorden bestaan,

maar dit slaat werkelijk alles en is daadwerkelijk een oer-stomme reactie op een eerder bereids uitvoerig beantwoorde oer-oude topic.