WouterCorp
door WouterCorp Apr 23, 2021 om 10:20
Winkels & webshops

Blokker terugbetaling

Donderdag 16 april bij Blokker.nl bestelling gedaan en betaald. Werd gelijk geannuleerd, zou niet op voorraad zijn en het bedrag zou terugbetaald worden. Nu na 7 dagen nog steeds geen geld terug. Heb 2 maal gebeld en 1ste keer meldde men dat het was overgemaakt en dat de fout bij mijn bank ligt. 2de maal gebeld en restitutie zou 10 dagen duren, hetgeen natuurlijk schandalig is, ik heb het idee dat Blokker de uitstel van retitutiebetalingen opzettelijk vertraagd en deze gebruikt om tekorten aan te zuiveren.

2715 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Apr 23, 2021 om 10:23
11545 Antwoorden / 15 Vragen
5

Hallo Woutercorp , 

Ik heb het idee dat Blokker de uitstel van retitutiebetalingen opzettelijk vertraagd en deze gebruikt om tekorten aan te zuiveren.

Sorry onzin 

Blokker heeft 14 dagen de tijd om het geld terug te storten , geduld is een schone zaak . 

Bij eventuele problemen kunt u deze voorbeeldbrief sturen , moet u iets aanpassen , klik op de rode regels . 

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-herinnering-aan-terugbetalen-producten-na-gebruikmaken-van-bedenktijd  

Blokker is aangesloten bij thuiswinkel.org , u kunt daar ook een klacht indienen . 

https://www.thuiswinkel.org/leden/blokker.nl/certificaat 

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen 


Topantwoord

rj
door rjw - Apr 23, 2021 om 10:27
3294 Antwoorden / 5 Vragen
14

Bedrijven hebben vast betaalmomenten in de week en vaste accorderingsprocessen. Daar kan je niet zomaar vanaf wijken als je een fatsoenlijke bedrijfsvoering wilt doen. Om te beginnen is het erg inefficient als je alles ad hoc gaat doen, is de kans op fouten groter en kan er ook makkelijker gefraudeerd worden. Allemaal zaken die je niet moet willen.

va
door vanlotjegetikt Apr 23, 2021 om 10:34
809 Antwoorden / Vragen

Wauw, willen de modjes deze opmerking eens toevoegen aan de database hoe om te gaan met storno's.

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Apr 23, 2021 om 10:29
1203 Antwoorden / 2 Vragen
13

ik heb het idee dat Blokker de uitstel van retitutiebetalingen opzettelijk vertraagd en deze gebruikt om tekorten aan te zuiveren.

Sorry hoor, maar dat is een volslagen belachelijk idee. Stop met bellen, dat heeft geen enkele zin. Gewoon even geduld hebben, ik ga er vanuit dat u volgende week uw geld weer op uw rekening hebt staan. Blokker is nu eenmaal niet de kruidenier om de hoek, die u uw geld meteen vanuit de kassalade terug kan geven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2021 om 10:31
16887 Antwoorden / 202 Vragen
2

Aanvullend op de al gegeven reactie dat men bij Blokker 14 dagen kan/mag doen over terugbetalen: heeft u navraag gedaan bij uw bank of er werkelijke sprake is van een fout bij uw bank?

Als dat bij uw bank wordt ontkend is het wel zinvol om dan een klacht in te dienen. Anders is het toch echt even afwachten. 

(https://www.blokker.nl/klantenservice/klachten.html m.b.t. eventuele klacht over foutieve reactie)

Ps. En als het inderdaad te wijten is aan uw bank, dan dient u daar te klagen en is uw verwijt aan Blokker echt onterecht.

En nog een P.s.: Ter voorkoming van eventuele herhaling ook m.b.t. bestellingen elders, benut 'afterpay' zoals dat bij Blokker ook kan, betalen na ontvangst: https://www.blokker.nl/klantenservice/betalen-blokkernl.html

sira
door sira - Apr 23, 2021 om 11:34
2380 Antwoorden / 24 Vragen
3

U doet donderdag 16 april een bestelling. Ik neem aan dat we dan over 2021 spreken, anders zou het schandalig zijn.
Vrijdag was het 17 april. Zaterdag en zondag was het respectievelijk 18 + 19 april, op zaterdag en zondag wordt er door kantoorpersoneel doorgaans niet gewerkt, dus worden er ook geen crediteringen verwerkt.
Vandaag is het 23 april, we zijn nu dus 5 (werk)dagen verder en niet de 7 dagen die u noemt. In uw telling kloppen de 7 dagen wel, maar die zijn alleen van toepassing indien kantoren (de administratie) ook op zaterdag en zondag werken en dat is niet het geval. Misschien dat het op uw kantoor zo gaat, maar dat is dan een uitzondering. Het is net als met vakantiedagen opnemen, daar wordt ook uitgegaan van de werkdagen en niet van de zaterdagen of zondagen.
De meeste betaalproviders hanteren 10 (werk)dagen.
Geduld is een schone zaak.

mahadma
door mahadma - Apr 23, 2021 om 13:07
11590 Antwoorden / 51 Vragen
2

Wettelijk dient een webshop na een correcte retour het betaalde bedrag binnen 10 werkdagen terug te storten. En hetgeen, om, uw woorden te gebruiken, natuurlijk NIET schandalig is. U denkt toch niet dat er a la minute iemand uw retourbetealing in orde maakt is? Dat mag een alleen een boekhouding/bevoegd persoon doen en niet niet iedereen. Overigens, ik verwacht niet dat u de enige bent die iets terugstuurt ...........

WouterCorp
door WouterCorp - Apr 26, 2021 om 20:10
1 Antwoorden / 1 Vragen
1

Er wordt over het algemeen slecht gelezen. De bestelling is niet door mij teruggestuurd maar werd binnen 5 minuten geannuleerd daar die niet op voorraad was. Mijn punt is dat een webshop prima kan vermelden of iets op voorraad is en vervolgens bij geen voorraad de bestelling en dus de betaling ongedaan maken

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Apr 27, 2021 om 16:08
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Retour of geen voorraad,  terugbetaling voor webshop is  10 werkdagen dus  bij 5 dagen op kantoor 2 weken!

Gewoon weer Woensdag  gezellig gaan winkelen daar.

sira
door sira Apr 28, 2021 om 17:19
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Dat maakt niet uit. De betaalprovider of de boekhouding moeten u terugbetalen en die werken niet op zaterdagen en zondagen.

U hebt geen idee wat er bij een terugbetaling allemaal aan vooraf gaat.
Als u iemand iets moet terugbetalen, trekt u de portemonnee uit uw kontzak en betaalt, maar zo werkt het niet bij een geautomatiseerd systeem, waarbij bovendien niet iedere werknemer gemachtigd is een terugbetaling te verrichten.

Tranquille, het komt echt wel goed (tenzij Blokker failliet gaat).

De
door Deeeeentje - Apr 26, 2021 om 21:07
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik dacht serieus dat de Blokker al lang failliet was! Ze zijn er schijnbaar nog. Bedankt voor de update.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer