jo
door joerieve Jan 27, 2017 om 13:06
Winkels & webshops

Btw actie mediamarkt

Goedendag

vorige week heeft Mn pa voor 1000 uitgegeven in de mediamarkt aan een nieuwe desktop computer nieuwe beeldscherm, toetsenbord en muis

echter begon gisteren de btw actie. Nu heeft Mn pa contact opgenomen met mediamarkt die aanheeft "dit geld alleen voor concurrerende bedrijven. En mediamarkt concurreerd niet met haar zelf"

nu dacht ik. Kan hij de producten nu niet terug brengen "volgens de voorwaarden mag je het binnnen 14 dagen retour sturen" en het dan weer direct opnieuw kopen.

2371 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2017 om 13:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hij zal toch die computer al in gebruik genomen hebben?

Cookies
door Cookies - Jan 27, 2017 om 13:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Joerieve, ik heb verleden jaar net voor de btw actie een nieuwe laptop gekocht, ik balen natuurlijk. Dus ben terug gegaan naar de MM met de factuur en kreeg gewoon de btw korting retour. Ik had hem niet online gekocht, weet niet of dat bij jouw vader ook zo is.

Omdat het een gekkenhuis was bij de klantenservice (daar krijgen de klanten hun korting terug) stond er speciaal iemand om vragen te beantwoorden. Dus aan haar gevraagd en zij zei me dat ik recht had op geld terug omdat ik binnen een bepaalde tijd voor de actie de laptop had gekocht. Ik weet de tijd die zij noemde niet precies meer, maar ik dacht dat zij iets van 4 weken noemde.

Of deze regel bij iedere MM gehanteerd wordt, is mij niet bekend, maar mijn advies is dus (mits in de winkel gekocht) ga terug met de factuur naar klantenservice.

Edit: sh*t, ik zie dat de actie alweer voorbij is. Dat betekent dat je vader dus eigenlijk gisteren had terug moeten gaan. Toch nog maar proberen en het er op gooien dat hij gisteren verkeerd geïnformeerd was door MM.

jo
door joerieve Jan 27, 2017 om 13:21
31 Antwoorden / 7 Vragen

Dat zei ik dus ook al tegen mijn pa. Maar die ging bellen. Misschien verstandiger heen te gaan

Cookies
door Cookies Jan 27, 2017 om 13:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb nog wat toegevoegd, weet niet of je die edit gelezen hebt. Bellen is nooit een goed plan in dergelijke gevallen. Misschien kun jij met hem mee als je een vlottere babbel hebt dan je vader?

jo
door joerieve Jan 27, 2017 om 13:47
31 Antwoorden / 7 Vragen

Actie loopt tot zondag

Cookies
door Cookies Jan 27, 2017 om 13:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Toch? Ik vond het al zo raar kort, maar ik krijg dit te zien http://www.mediamarkt.nl/static/errors/error503.html vandaar mijn blijkbaar foute edit.

getty
door getty Jan 27, 2017 om 14:21
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Gewoon t/m zondag inderdaad!

edrick3
door edrick3 - Jan 27, 2017 om 13:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als iets in een stenen winkel gekocht is geldt koop = koop.
Je (vader ) kan hooguit om coulance vragen.
Nee heb je, ja kan je krijgen.
Dus even terug naar de winkel. Wie weet.

Cookies
door Cookies Jan 27, 2017 om 13:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Edrick, het ging bij mij niet eens om coulance vragen. Dat was gewoon een regel die MM hanteerde.

edrick3
door edrick3 Jan 27, 2017 om 13:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is dus helemaal mooi. ;-)

Cookies
door Cookies Jan 27, 2017 om 13:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Inderdaad. Ik had me al voorbereid op het inzetten van de vrouwentruc: in tranen uitbarsten.;-)

tijger1
door tijger1 Jan 27, 2017 om 14:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En zeker weer die jogging broek laten zakken.:-))

Cookies
door Cookies Jan 27, 2017 om 14:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Haha, nee ik zet natuurlijk alleen middelen in die tot het door mij gewenste resultaat leiden.;-))

tenormin
door tenormin - Jan 27, 2017 om 13:39
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Ik was gisteren toevallig bij BCC en zag enorm veel Media Markt klanten met hun aankoop daar bij de balie staan: ze kregen allemaal geld terug omdat BCC een lagere prijs over het hoofd had gezien. Heeft niet veel met je vraag te maken, begrijp ik, maar toch nog eens proberen bij Media Markt, als er tenminste nog niet aan die Laptop is 'gesleuteld'.

fa
door familyman - Jan 27, 2017 om 13:57
888 Antwoorden / 1 Vragen

Het was al een 'publiek geheim' of te wel het was al bekend dat er een btw actie zou komen ....... dus waarom niet even gewacht.

jo
door joerieve Jan 27, 2017 om 14:02
31 Antwoorden / 7 Vragen

Omdat het voor jou bekend was. Houdt het niet in dat dit voor iedereen bekend was. Ik wist het bijv ook niet.

fa
door familyman Jan 27, 2017 om 14:08
888 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen alle info over alles geven lukt nooit. Maar het werd zeker 2 weken voor de actie begon al op radio en tv geventileerd.

fa
door familyman Jan 27, 2017 om 14:36
888 Antwoorden / 1 Vragen

Overigens, niet op alle artikelen was die btw korting van toepassing. Sommige artikelen (bijgehouden) waren 's avonds 6 uur nog wel op de site, en daarna niet meer in het programma. Ook waren er een portie uitzonderingen. Dus mogelijk dat de betreffende pc daar toch buiten viel.

Cookies
door Cookies - Jan 27, 2017 om 14:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@getty: blijft raar dat ik onderstaande tekst op mijn scherm te zien krijg:

Beste bezoeker,

De BTW Weg Ermee-actie is afgelopen. Momenteel maken we onze website weer klaar voor de komende week. Daarom zijn we tijdelijk niet beschikbaar. Maandagochtend zijn we weer terug!

Met vriendelijke groet,

Media Markt

jo
door joerieve Jan 27, 2017 om 14:54
31 Antwoorden / 7 Vragen

https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/btw.html

Geen idee waarom jij die melding krijgt

"Het is weer zover! Tot en met zondag 29 januari neemt Media Markt de BTW voor haar rekening. Het BTW-actie-voordeel van alle deelnemende artikelen is verwerkt in de getoonde verkoopprijzen in de webshop en op de digitale prijskaarten in de winkel."

edrick3
door edrick3 Jan 27, 2017 om 15:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tot wanneer duurt BTW Weg Ermee?

De BTW-actie duurt van donderdag 26 januari tot en met zondag 29 januari.

marita5
door marita5 - Jan 27, 2017 om 15:13
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Carola.83 ,

Hier staat actie nog geldig tot zondag 29 januari ,

@Joerive , u kunt op deze link meteen een chat starten , krijgt u daar ook nul op rekest , ga dan terug naar de winkel .

http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/btw.html